Beestjes in/om lavendelveld Ardèche

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
ionize
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 213
GeregistreerdCOLON 30 Jan 2010 14:48
WoonplaatsCOLON Deventer

Een aantal van de mooiste die ik heb gemaakt rond een lavendelveld dat we tegenkwamen toen we de Gorgeroute langs de Ardèche reden. Het vinden van rustige achtergronden blijf ik moeilijk vinden, zeker bij beweeglijke beestjes :) Misschien dat iemand namen bij 4, 5 en 6 weet? Vooral die gele vlinder kan ik echt nergens vinden...

1. Cigale
Afbeelding

2. Cigale
Afbeelding

3. Koniginnepage
Afbeelding

4. IJsvogelvlinder
Afbeelding

5. Onbekend
Afbeelding

6. Onbekend
Afbeelding

7. Heideblauwtje
Afbeelding

8. Koniginnepage
Afbeelding
Laatst gewijzigd door 1 op ionize, in totaal 28 keer gewijzigd.
EOS 50D | Speedlite 380EX | EF 70-200 F/4L | EF-S 15-85 IS USM
Velbon RUP-L43 Monopod | Crumpler Prettyboy 7500 XL
Gebruikers-avatar
BossA
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2836
GeregistreerdCOLON 01 Aug 2008 14:36
WoonplaatsCOLON Overijssel

Ionize leuke serie, met veel afwisseling foto 1 en 2 is een cicade, We jammer dat de scherpte niet op de ogen licht.
Foto 3 de koninginnepage heb je er mooi opstaan, wel jammer van de beetje drukke achtergrond.
Foto 4 is een ijsvogelvlinder, is ook een mooie foto.Jammer dat hij van je afkijkt.
Foto 5 kan ik niet goed zien of dat een vlinder of een kever soort is. Deze oogt een beetje rommelig, is ook vrij druk.
Foto 6 is op zich een mooie foto, jammer dat de vlinder net in de verkeerde hoek zit en van je afkijkt.ook is de rechter vleugel gedeeltelijk overbelicht.
foto 7 en 8 zijn leuke foto's foto 7 is een beetje druk(achtergrond) en foto8 mis ik scherpte.
mijn voorkeur gaat uit naar foto 3 en 4.
Canon camera met een mooi aantal lenzen, Flitsers. En een Mono- en Tri- pod.
Meer foto's van mij: Flickr
Gebruikers-avatar
ionize
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 213
GeregistreerdCOLON 30 Jan 2010 14:48
WoonplaatsCOLON Deventer

De Cicaden waren er erg moeilijk op te zetten, ik ben er voor in een boom geklommen en met één hand is het lastig fotograferen heb ik gemerkt... Foto 5 is inderdaad een kevertje.
EOS 50D | Speedlite 380EX | EF 70-200 F/4L | EF-S 15-85 IS USM
Velbon RUP-L43 Monopod | Crumpler Prettyboy 7500 XL
Gebruikers-avatar
mabelchica
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 109
GeregistreerdCOLON 01 Mei 2010 12:51

de namen van de diertjes

foto 1+2 cicade soort, welke is niet te zeggen
foto 3+8 koningspage, geen koninginnepage, zie tekening voorvleugel
foto 4 blauwe ijsvogelvlinder
foto 5 kever een uit de doodgraversfamilie, niet zo op naam te brengen
foto 6 cleopatra
foto 7 icarusblauwtje, geen heideblauwtje, die hebben een ander stippen patroon
foto 8 wederom koningspage
Laatst gewijzigd door 1 op mabelchica, in totaal 29 keer gewijzigd.
"Goede Kunst is nooit af",
maar creativiteit biedt de mogelijkheid
om in je werk te verdwijnen als je bezig bent.
Gebruikers-avatar
Closeshooter
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 8318
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2006 09:05

denk dat 5 een Bloedcicade is, maar weet het niet 100% zeker, is nogal onduidelijk.
Fotograferen is kijken niet klikken.
Gebruikers-avatar
svdveen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 986
GeregistreerdCOLON 17 Apr 2006 17:30
WoonplaatsCOLON Doetinchem

Wat betreft je vraag over de onrustige achtergrond, dat heeft mijns inziens niet zoveel te maken met de beweeglijkheid van je onderwerp. Meer met je diafragma.
Jammer dat je de exif info uit je foto's hebt gehaald. Nu is het niet mogelijk om je instellingen te zien en aan de hand daarvan iets zinnigs te zeggen.

Gr.
Sander.
Canon 20D+350D, Canon 70-300 F/4.0-5.6 USM IS, Sigma 17-70 F/2.8-4.5 DC Macro, Canon 100mm F/2.8 Macro, Soligor tussenringen, Canon EF 50mm F/1.8II, Canon 430EX Speedlite, Manfrotto mono- en tripod, en nog wat accesoires... http://sanderbetty.blogspot.com
Gebruikers-avatar
mabelchica
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 109
GeregistreerdCOLON 01 Mei 2010 12:51

Closeshooter schreefCOLONdenk dat 5 een Bloedcicade is, maar weet het niet 100% zeker, is nogal onduidelijk.
5 is een kever (doodgraver familie, zoals ik al zei), geen cicade, die hebben geen voelsprieten, ook klopt de lichaamsvorm niet voor een cicade
"Goede Kunst is nooit af",
maar creativiteit biedt de mogelijkheid
om in je werk te verdwijnen als je bezig bent.
Gebruikers-avatar
ionize
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 213
GeregistreerdCOLON 30 Jan 2010 14:48
WoonplaatsCOLON Deventer

svdveen schreefCOLONWat betreft je vraag over de onrustige achtergrond, dat heeft mijns inziens niet zoveel te maken met de beweeglijkheid van je onderwerp. Meer met je diafragma.
Jammer dat je de exif info uit je foto's hebt gehaald. Nu is het niet mogelijk om je instellingen te zien en aan de hand daarvan iets zinnigs te zeggen.

Gr.
Sander.
Deze foto's zijn genomen met een 28-135 IS USM op F3.5, helaas niet echt een top macro lens...
EOS 50D | Speedlite 380EX | EF 70-200 F/4L | EF-S 15-85 IS USM
Velbon RUP-L43 Monopod | Crumpler Prettyboy 7500 XL
Gebruikers-avatar
svdveen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 986
GeregistreerdCOLON 17 Apr 2006 17:30
WoonplaatsCOLON Doetinchem

ionize schreefCOLON
svdveen schreefCOLONWat betreft je vraag over de onrustige achtergrond, dat heeft mijns inziens niet zoveel te maken met de beweeglijkheid van je onderwerp. Meer met je diafragma.
Jammer dat je de exif info uit je foto's hebt gehaald. Nu is het niet mogelijk om je instellingen te zien en aan de hand daarvan iets zinnigs te zeggen.

Gr.
Sander.
Deze foto's zijn genomen met een 28-135 IS USM op F3.5, helaas niet echt een top macro lens...
Denk dat je richting het einde van het bereik van de lens best macro's kunt schieten, ook met een mooie achtergrond.
Terugkomend op wat ik hierboven schreef, naast het diafragma heeft de afstand tot je onderwerp en je brandpuntafstand ook invloed op je scherptediepte.
Dus neem lens, ga dicht op je onderwerp zitten, diafragma openhouden (vaak is 1 stopje dicht wel beter voor de scherpte), en ergens tussen de 100 en 135mm gaan zitten, dan krijg je vast de gewenste macrofoto's met rustige achtergrond.

Sander.
Canon 20D+350D, Canon 70-300 F/4.0-5.6 USM IS, Sigma 17-70 F/2.8-4.5 DC Macro, Canon 100mm F/2.8 Macro, Soligor tussenringen, Canon EF 50mm F/1.8II, Canon 430EX Speedlite, Manfrotto mono- en tripod, en nog wat accesoires... http://sanderbetty.blogspot.com
Gebruikers-avatar
ionize
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 213
GeregistreerdCOLON 30 Jan 2010 14:48
WoonplaatsCOLON Deventer

goede tips! ga ik mee aan de slag!
EOS 50D | Speedlite 380EX | EF 70-200 F/4L | EF-S 15-85 IS USM
Velbon RUP-L43 Monopod | Crumpler Prettyboy 7500 XL
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar