Castlefest 2010

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
linda
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 209
GeregistreerdCOLON 20 Apr 2006 14:55
WoonplaatsCOLON Haarlem
CONTACTCOLON

Ook ik heb mijn best gedaan om in de regen mooie foto's te maken maar dat viel niet mee! Veel foto's genomen waarbij de achtergrond erg storend was en merk nu dat ik gewoon brutaler moet zijn en vragen of de mensen een stukje willen verplaatsen :) Het fotograferen in de regen van het optreden van de groep Scrum vond ik lastig. Met name welke instelling ik moest hebben e.d
Ik merk ook dat met het verkleinen voor het forum ondanks naverscherping er wat korreligheid zit in de foto's die er in het origineel niet zit. Misschien kan iemand mij vertellen hoe dit te voorkomen?



1.

4820

2.

4821

3.

4819

4.

4815

5.

4818

6.

4816

7.

4817

8.

4813

9.

4814

10.

4831

11.

4826

Ik graag wat jullie ervan vinden en wat adviezen ter verbetering!
Alvast bedankt!
EOS 7D/ 350D en wat lenzen.
Gebruikers-avatar
sugarman
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5360
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2004 00:25
WoonplaatsCOLON Een Hagenees in Hoek van Holland
CONTACTCOLON

Ziet er goed uit hoor en vooral 7 vind ik echt een topper!
Een paar kleine dingetjes.
Bijna op elke foto heb je van boven te veel ruimte open gelaten en de modellen te veel in het midden gezet.
9 had ik niet geplaatst want dat doet mij aan hele andere dingen denken maar het kan ook zijn dat ik dingen zie die er niet zijn.
Een camera, een lichtsetje en nog wat gebroken glazen.
Let op!! Men zegt vaak "belichting" terwijl er "verlichting" wordt bedoeld.
Rianne
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 45
GeregistreerdCOLON 16 Nov 2008 19:58
WoonplaatsCOLON Vlissingen

Wat een mooi foto's zelf ik wil ik ook nog eens gaan kijken op dat soort festivals .
De Elf lijkt me ook geweldig om daar rond te lopen met mijn camera .
patrick91
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 15
GeregistreerdCOLON 06 Jul 2010 19:54

Wat een mooie scherpte zeg! Fantastische modellen ook, mensen die er lekker voor gaan staan!
Welke lens heb je voor de deze portretten gebruikt?

Qua concertfotografie tips kan ik je niet echt helpen maar ik zou zeggen AV stand, iso zo hoog mogelijk en dan een aardige sluitersnelheid voor bevriezing zien te krijgen.
Gebruikers-avatar
amoebe
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 259
GeregistreerdCOLON 19 Jul 2010 12:04
WoonplaatsCOLON Provincie Utrecht

Prachtig. Bijna tast- en voelbaarbaar aanwezige mensen en dat spreekt me altijd aan.

Ik zie wel wat erg veel ruimte hier en daar aan de bovenkant van de foto's en behalve dat de vlakverdeling daarmee m.i. minder fraai wordt, stoort ook de achtergrond(sonscherpte), bijvoorbeeld in foto 4 daardoor extra. Maar dit is allemaal achteraf nog corrigeerbaar en dan blijft het compliment uit de eerste zin over. Ik vind ze mooi. ;-)
EOS 5DmkII & EOS 450D & EF 50mm F/1.4 & EF 135mm F/2 & EF 17-40 F/4 & EF 24-105 F/4 IS & 580EX & Lots of Manual Focus Lenses.
Gebruikers-avatar
BossA
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2836
GeregistreerdCOLON 01 Aug 2008 14:36
WoonplaatsCOLON Overijssel

Ik vind foto 10 en 11 echt top maar ik heb toch een klein puntje.
Bij sommige foto's iets meer onderbelichten, zie foto 8,10 en 11. het wit is te fel, wat je vooral bij de Fret goed ziet.
Canon camera met een mooi aantal lenzen, Flitsers. En een Mono- en Tri- pod.
Meer foto's van mij: Flickr
Gebruikers-avatar
linda
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 209
GeregistreerdCOLON 20 Apr 2006 14:55
WoonplaatsCOLON Haarlem
CONTACTCOLON

Bedankt voor de reacties!

foto 9 is van een van de optredens daar, een zangeres, maar kan me voorstellen dat het andere gedachtes oplevert :wink:

Ik heb de foto's vaak van laag naar hoog genomen om de drukke achtergronden een beetje te vermijden dat zorgt denk ik voor de vele ruimte boven de foto's! Ga ik zeker rekening mee houden.
Volgende keer ook zeker meer vragen aan de modellen!

tips van het onderbelichten zal ik zeker meenemen. Niet aan gedacht omdat het redelijk bewolkt was daar.

De foto's zijn gemaakt met de 70-200L usm is, ik ben echt heel blij met deze lens!

Groetjes Lin
EOS 7D/ 350D en wat lenzen.
patrick91
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 15
GeregistreerdCOLON 06 Jul 2010 19:54

aha een 70-200.. is dat de F4 of F2.8?
Gebruikers-avatar
linda
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 209
GeregistreerdCOLON 20 Apr 2006 14:55
WoonplaatsCOLON Haarlem
CONTACTCOLON

De F4, ben niet zo rijk en sterk :)
EOS 7D/ 350D en wat lenzen.
patrick91
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 15
GeregistreerdCOLON 06 Jul 2010 19:54

:)
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar