Vuurwerk Scheveningen

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
WireWess
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1258
GeregistreerdCOLON 25 Mrt 2009 23:30
WoonplaatsCOLON Westland
CONTACTCOLON

Gisteravond begon het bekende vuurwerkfestival in Scheveningen.

Dit leek mij een mooie gelegenheid om wat vuurwerkfoto's te schieten, aangezien ik dit nog nooit had gedaan was dit een mooi vuur(werk)doop :)

1
Afbeelding

2
Afbeelding

3
Afbeelding

4
Afbeelding

5
Afbeelding

6
Afbeelding

Ik ben benieuwd naar jullie reacties :)
Er liepen nog meer mensen met camera's rond, dus wellicht nog meer EOS'ers ? :)
Laatst gewijzigd door 2 op WireWess, in totaal 13 keer gewijzigd.
Je weet niet wat je niet weet ! :D
Gebruikers-avatar
jvdh
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5997
GeregistreerdCOLON 11 Jan 2008 14:22
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

Nummer 1 is mooi geworden, maar de rest vind ik echt minder (waarschijnlijk doordat ze niet zo'n mooie kleur hebben)
en bij #3 vind ik de pier wel 'storend' scheef staan. :wink:
Canon 5DmkII, Canom M, 24-70 F2.8, 70-200 F2.8, 50 F1.8 [+ vele extra's]
-Na een paar jaar minder aanwezig te zijn geweest. Probeer ik weer wat vaker langs te komen-
Anoniem 4

Ik ben het niet helemaal eens met mijn voorganger. Als dit je eerste keer is, dan is dat zeker slecht. Meeste beginners hebben erg onscherpe foto’s omdat de AF in de stress schiet.
Hier zie ik best scherpe exemplaren. Nou en die kleuren mogen er ook zijn op mijn kleurenmonitor. Nummer 4 vind ik ook erg mooi. Jammer dat ie er niet helemaal op staat en dat er net niet even meer ruimte omheen zit. Helaas weet je met vuurwerk niet altijd wat waar komen gaat. Wel zou ik ook de foto met de pier iets rechter zetten.
Hier nog wat tips
http://www.the-digital-picture.com/Phot ... works.aspx
WireWess
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1258
GeregistreerdCOLON 25 Mrt 2009 23:30
WoonplaatsCOLON Westland
CONTACTCOLON

Bedankt voor de comments.
Mijn favoriet is ook foto 1 :)
Ik heb #3 vervangen door een exemplaar dat recht staat :)

De focus stond gewoon op MF, ik had namelijk niet verwacht dat de AF hier wat van zou kunnen maken :)
Nog bedankt voor de tips, het is inderdaad lastig inschatten hoe groot de vuurbal zal worden maar dat is ook juist het mooie aan het vuurwerk :mrgreen: .
Aangezien het festival nog 2 avonden duurt met dus in totaal nog 4 shows ga ik alle tips gebruiken om mezelf te verbeteren!
Je weet niet wat je niet weet ! :D
Gebruikers-avatar
sven2912
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1745
GeregistreerdCOLON 30 Mei 2010 09:18
WoonplaatsCOLON Nijmegen

netjes gedaan! vuurwerk fotograferen valt niet mee. even een vraagje, welke lens heb je gebruikt en op welk brandpunt ongeveer?
ben benieuwd!

Gr Sven
Canon
Gebruikers-avatar
BossA
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2836
GeregistreerdCOLON 01 Aug 2008 14:36
WoonplaatsCOLON Overijssel

Foto 1 vind ik ook gelijk de uitschieter van deze serie mooie kleuren.
Voor een eerste keer vind ik ze heel netjes.
Canon camera met een mooi aantal lenzen, Flitsers. En een Mono- en Tri- pod.
Meer foto's van mij: Flickr
Gebruikers-avatar
CrazyLion
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 336
GeregistreerdCOLON 04 Jan 2006 20:54
WoonplaatsCOLON Ergens in Limburg

Ik vind foto 1 ook heel erg mooi.
Die pier, is die er later na in geplakt? Ik was er ook en het ponton lag ten noorden van de pier.
Kust/waterlijn klopt ook niet helemaal met de positie van de pier. ;)
Wel mooie scherpe foto's... Heb je ze nog veel nabewerkt? (gezien de kleuren en scherpte)
Ik was er gisteren ook, heb ook een aantal foto's geschoten. Ook voor de eerste keer overigens dat ik echt vuurwerk fotografeerde.
Ik zal eens kijken of ik er één dezer dagen ook een mooie serie kan plaatsen. Vanavond en morgen ga ik ook weer, dan ligt het ponton voor het Kurhaus, en dan kan de Pier er mooi bij op :D
Ik begreep dat jij ook weer ging, veel plezier ;)

Groetjes,
Carlos
[size=75] Een te kleine Lowepro Rover AW II met van a[color=red]LL[/color]es en nog wat... [/size]
Gebruikers-avatar
Gripen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 454
GeregistreerdCOLON 20 Mei 2007 14:03

Best goed gelukt. Maar wat ik dan minder vind is de grond op de foto's. Die leidt af en komt het beeld niet ten goede. Persoonlijk zou ik ze zo gecropt (indien mogelijk) hebben dat alleen het vuurwerk te zien is.
Am I wrong if I don't agree?
----------------------------------------------------
Gebruikers-avatar
Macbean
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 491
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2009 11:50
WoonplaatsCOLON Arnhem

Voor een eerste keer prima gedaan, mooie scherpte!
Eventueel een volgende keer rekening houden met de storende factoren zoals grond, pier en andere obstakels.

gr,
Rijno
[size=67]Eos 40D+Grip, Canon 70-200 [color=red]L[/color] F4 USM, Sigma 17-70 2.8/4.5,Manfrotto 681B en alles in een rugzakkie.[/size].
WireWess
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1258
GeregistreerdCOLON 25 Mrt 2009 23:30
WoonplaatsCOLON Westland
CONTACTCOLON

@sven ik had het plaatje al in me hoofd zitten en heb daarom gekozen om de 17-40L op me 5d2 te schroeven, ook was ik door de zoom van wat flexibeler in mijn composities..

@Carlos het logo en verscherpen voor web is het enige wat is aangepast met Photoshop verder zijn er geen spannende bewerkingen aan te pas gekomen de kleuren kwamen zo direct uit de cam!
Ik stond zelf bijna onder de pier dus wellicht dat dit icm groothoek voor wat verwarring zorgt ;)
Dat kwam namelijk omdat ik eerst aan de verkeerde kant van de pier stond(heb alleen de show van 23.00 gezien die van 22.00 hebben we gemist ivm parkeren :))
Hoe kom je aan de info dat het schietplatform vanavond aan de andere kant ligt?

@gripen/macbean ik wilde juist de standaard vuurwerkfoto's voorkomen en ook een stukje van de omgeving laten zien zodat je ook het strand/Scheveningen kan herkennen, anders was namelijk een willekeurige vuurwerkshow ook goed genoeg geweest.
Ik kijk er ook erg naar uit om vanavond de pier en het vuurwerk te fotografen ;)
Je weet niet wat je niet weet ! :D
Gebruikers-avatar
CrazyLion
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 336
GeregistreerdCOLON 04 Jan 2006 20:54
WoonplaatsCOLON Ergens in Limburg

WireWess schreefCOLON
@Carlos het logo en verscherpen voor web is het enige wat is aangepast met Photoshop verder zijn er geen spannende bewerkingen aan te pas gekomen de kleuren kwamen zo direct uit de cam!
Ik stond zelf bijna onder de pier dus wellicht dat dit icm groothoek voor wat verwarring zorgt ;)
Dat kwam namelijk omdat ik eerst aan de verkeerde kant van de pier stond(heb alleen de show van 23.00 gezien die van 22.00 hebben we gemist ivm parkeren :))
Hoe kom je aan de info dat het schietplatform vanavond aan de andere kant ligt?
klopt inderdaad, ik keek ook al een beetje vreemd tegen de pier aan...
op de site http://www.vuurwerkscheveningen.nl/ heb ik de info gevonden dat het platform vanavond voor het Kurhaus ligt.
Ik ga vanavond ook een stekkie zoeken dat ik de Pier er een beetje mooi bij op de foto komt.
Morgenavond moet het mooiste worden zegt men...
(Nederland heeft vaak heel erg mooi vuurwerk, ook diverse malen gewonnen)

Vanavond ga ik ook weer lekker schieten :D
ik ga dan bij Bora Bora in de buurt staan ergens om zo een mooi zicht te hebben.
Misschien dat je de auto bij de havens een beetje kwijt kan? Of anders met OV, er zijn ineens trams in overvloed in Den Haag... Geen hond die weet waar die ineens vandaan komen :lol: :lol:

Hier nog wat foto's wat ik gisteren genomen heb vanaf het Noorderstrand.
1

5297

2

5305

3

5356

[size=75] Een te kleine Lowepro Rover AW II met van a[color=red]LL[/color]es en nog wat... [/size]
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar