(eerste) ijsvogel

Voor alle andere natuurfoto's die je in de andere categorieën niet kwijt kunt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
paulheijmink
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 433
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2009 17:17
WoonplaatsCOLON Houten
CONTACTCOLON

Dankzij een tip van een mede-forumlid kon ik ook eens een ijsvogel van dichtbij zien. Gelukkig had ik vele kansen om de vogel op de foto te krijgen.
Veel "gebruikelijke" poses die hier vaak langskomen, maar deze vond ik wel mooi, hij braakte, zo te zien, een vissenkop uit.

Nog maar eens een keertje terug om alles te perfectioneren en dan maar hopen op net zoveel geluk.

Paul

Afbeelding

1dIII, 400mm, 1.4 converter.
Look closely, the beautiful maybe small

Mijn website is vernieuwd ! : www.macrofoto.nl

Mijn macrofoto's maak ik (bijna) allemaal met de Canon MP65 lens en een Twinlite macroflitser van Canon.
Gebruikers-avatar
Thabita
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1572
GeregistreerdCOLON 05 Mei 2010 08:29

Hij is wel heel mooi alleen begin ik zelf een beetje "ijsvogel moe" te worden.
Maar wat je zegt, je had wel een aparte pose wat het dan weer leuk maakt om naar te kijken
Gebruikers-avatar
Digilike
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6325
GeregistreerdCOLON 26 Nov 2006 21:35

Wat wil je nog verder perfectioneren? Dit ziet er erg goed uit, vind ik. Mooi ook met die snavel wijd open. Een van de betere ijsvogel plaatjes vind ik.
[size=67]Canon 1D MKIII |Canon EF 50 mm 1.8| Canon EF 70-200 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 24-105 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 300 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM |Sigma 12-24m|Sigma 70mm macro| [/size]
Gebruikers-avatar
C@sp@r
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 5708
GeregistreerdCOLON 27 Nov 2006 09:45
WoonplaatsCOLON Baarn
CONTACTCOLON

Dit is inderdaad een prachtige pose waar de actie de foto helemaal compleet maakt.
Daar krijg ik nu weer geen genoeg van :wink:

Het is je eerste ijsvogel, dus eigenlijk moet ik niet zeuren, maar toch wil ik je een (waarschijnlijke) verbeter tip geven.
Ik weet niet wat voor 400mm objectief hebt gebruikt.
Je zou waarschijnlijk een nog betere foto hebben gehad als de 1.4 extender er niet tussen had gezet.
En dan doel ik op de scherpte.
Met 560 mm ben je eigenlijk meestal verplicht een statief te gebruiken.


Maar los van deze opmerking de foto is TOP :)

Grt Caspar
"Je moet schieten anders kun je niet scoren." Johan Cruijff

CasparHuurdeman.nl
Gebruikers-avatar
Macbean
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 491
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2009 11:50
WoonplaatsCOLON Arnhem

Mooi moment te pakken!
[size=67]Eos 40D+Grip, Canon 70-200 [color=red]L[/color] F4 USM, Sigma 17-70 2.8/4.5,Manfrotto 681B en alles in een rugzakkie.[/size].
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar