En wij zeuren over een puist!

Voor alle andere natuurfoto's die je in de andere categorieën niet kwijt kunt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
Gebruikers-avatar
Macbean
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 491
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2009 11:50
WoonplaatsCOLON Arnhem

Kwam dit konik paard tegen in "meinerswijk" Arnhem en zat onder de "aandoeningen".
En wij maar zeuren over een puistje.....

5192

[size=67]Eos 40D+Grip, Canon 70-200 [color=red]L[/color] F4 USM, Sigma 17-70 2.8/4.5,Manfrotto 681B en alles in een rugzakkie.[/size].
Anoniem 4

De waarde van dit beeld voor de showcase ontgaat me enigszins.
Kan hier ook het oog van een olifant laten zien met als bijschrift “en wij maar klagen over rimpels”.
Meer iets voor Snapshots of Funny Pictures.
Qua foto kunnen beeld en compositie mij niet bekoren. :(
Gebruikers-avatar
Macbean
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 491
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2009 11:50
WoonplaatsCOLON Arnhem

Dank je , ieder zijn smaak...

Ik ben arrogant genoeg om te zeggen dat dit technisch goed genoeg is.
Je stoort je waarschijnlijk aan de tekst.
[size=67]Eos 40D+Grip, Canon 70-200 [color=red]L[/color] F4 USM, Sigma 17-70 2.8/4.5,Manfrotto 681B en alles in een rugzakkie.[/size].
Gebruikers-avatar
martinus
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3346
GeregistreerdCOLON 04 Nov 2007 10:08
WoonplaatsCOLON Hoorn
CONTACTCOLON

Ik ga mee met Illuminatus en zie ook de waarde er niet van dit in Showcase te plaatsen. En dat heeft niets met de titel te maken. Maar meer met het onderwerp en de techniek. Ik vind het niet echt een mooie uitsnede, hij is niet helemaal lekker scherp en veel te donker op sommige plekken.
Gebruikers-avatar
Macbean
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 491
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2009 11:50
WoonplaatsCOLON Arnhem

Jammer dat het niet inhoudelijk over foto gaat.

Buiten het feit dat ik me aan dit soort commentaren stoor respecteer ik ieder zijn mening.
[size=67]Eos 40D+Grip, Canon 70-200 [color=red]L[/color] F4 USM, Sigma 17-70 2.8/4.5,Manfrotto 681B en alles in een rugzakkie.[/size].
Gebruikers-avatar
geert h
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 9477
GeregistreerdCOLON 21 Jul 2007 15:02
WoonplaatsCOLON ergens midden in Noord-Brabant
CONTACTCOLON

Het niet helemaal lekker scherp komt door de forumsoftware, wanneer je er op klikt zie je hem groter en is de scherpte wel goed.

De foto kan mij verder ook niet bekoren, niet zozeer vanwege het onderwerp dat ik zelf wel interessant vind, maar vanwege het harde licht. Verder lijd de lichte achtergrond wat af van je hoofdonderwerp.
Akumal

Jakkes............. scherpte is prima en kadering vind ik ook goed!!

rob.
Gebruikers-avatar
PP
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2682
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2005 20:15
CONTACTCOLON

Ik geloof dat Martinus toch aardig inhoudelijk op de foto is ingegaan (maar dat terzijde).
Vind de foto ook niet spannend helaas. Het oog is een belangrijk onderdeel en donker en niet gedetailleerd weergegeven. Verder heb ik er eigenlijk weinig over te zeggen, de foto doet me niet zo veel.
By the way het is nooit leuk om kritiek te krijgen. Maar het is slim je primaire reactie op commentaar even te laten bezinken. Daarna als een heel neutrale toeschouwer nog eens naar je eigen foto te krijken en vaak zitten er dan toch dingen in het commentaar waar je iets mee kunt. Die helpen je dan weer verder om betere fotos te maken. Wees kritisch ook naar jezelf.
Mijn website: http://www.ppphoto.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Gripen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 454
GeregistreerdCOLON 20 Mei 2007 14:03

Lwuk voor een paardendokter maar niet voor showcase. Ik ga mee in de commentaren hierboven.
Am I wrong if I don't agree?
----------------------------------------------------
Gebruikers-avatar
bobvanduin
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3650
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2004 21:47
WoonplaatsCOLON Eyrarbakki (IJsland)
CONTACTCOLON

Macbean schreefCOLONDank je , ieder zijn smaak...

Ik ben arrogant genoeg om te zeggen dat dit technisch goed genoeg is.
Je stoort je waarschijnlijk aan de tekst.
Een technisch goede foto betekend zeker niet automatisch dat het een mooie foto is hoor, deze foto bewijst dat weer eens. Al hoewel er niets mis is met de foto zou ik niet weten waarom deze in de showcase zou plaats horen.

Bob
"Light is the Language of Photography" | Joe McNally
Gebruikers-avatar
Digilike
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6325
GeregistreerdCOLON 26 Nov 2006 21:35

De foto vind ik technisch in orde (en daarmee showcasewaardig). Of iemand de foto interessant vindt, is een andere discussie. Het topic is voor mij weer een voorbeeld hoe ongelukkig de "feedback" op fotoforums wordt gegeven.
Laatst gewijzigd door 1 op Digilike, in totaal 14 keer gewijzigd.
[size=67]Canon 1D MKIII |Canon EF 50 mm 1.8| Canon EF 70-200 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 24-105 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 300 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM |Sigma 12-24m|Sigma 70mm macro| [/size]
Gebruikers-avatar
Gripen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 454
GeregistreerdCOLON 20 Mei 2007 14:03

Iedereen mag zijn mening geven, essentie van een open forum.
Am I wrong if I don't agree?
----------------------------------------------------
Gebruikers-avatar
geert h
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 9477
GeregistreerdCOLON 21 Jul 2007 15:02
WoonplaatsCOLON ergens midden in Noord-Brabant
CONTACTCOLON

@Gripen: Op dit forum gelden ook regels, en laat ik de eerste zin aanhalen wat staat bij de richtlijnen van het bespreken van foto's:
moderator schreefCOLONHet forum is om aan én van elkaar te leren hoe je foto's kunt verbeteren. Het commentaar moet daar ook op gericht zijn.
Jou eerste reactie in dit topic beslaat 2 zinnen, die beide hieraan niet voldoen.

In de eerste zin zeg je dat het leuk is voor een paardendoktor, maar niet voor showcase. Laat om te beginnen het begrip "leuk" al helemaal geen criteria zijn of iets wel/niet showcasewaardig is, en ten tweede zijn de moderators door het forumbeheer aangewezen om een oordeel te vellen of iets wel/niet showcasewaardig is. Mocht je dus een topic niet showcasewaardig vinden, dan staat het je vrij om daarvoor het rode uitroepteken te gebruiken en dat te melden bij de moderators.

In de tweede zin zeg je dat je meegaat met het commentaar hierboven. Nu waren er die de scherpte te weinig vonden, maar ook die de scherpte voldoende vonden. Ook over de compositie waren de meningen verdeeld, sommige vonden het goed en andere niet. Met welke commentaren ga je mee dan?

Jou eerste reactie strookt dus niet met de regels die hier gelden op het forum, als we het over de essentie van dit forum eens gaan hebben.

@TS: indien gewenst zal ik dit afsplitsen.
Gebruikers-avatar
j.jennekens
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 15258
GeregistreerdCOLON 03 Jan 2008 22:32
WoonplaatsCOLON Kunrade/Voerendaal (Zuid-Limburg)

bobvanduin schreefCOLON

Een technisch goede foto betekend zeker niet automatisch dat het een mooie foto is hoor, deze foto bewijst dat weer eens. Al hoewel er niets mis is met de foto zou ik niet weten waarom deze in de showcase zou plaats horen.

Bob
Je geeft zelf al antwoord Bob en daarmee onderstreep jezelf en ook ik nog eens de reactie van DIGILIKE!

In showcase horen technisch goede foto's thuis. Of de foto mooi gevonden wordt, is een kwestie van smaak.
Volgens jouw argumentatie zou geen enkele foto in showcase thuis horen, want er is altijd wel iemand die hem niet mooi vindt!

Jo :wink:
"De ontwikkeling gaat door zonder dat er nog ontwikkeling aan te pas komt!"
"Niet iedere foto is een plaatje"
KLIK OOK EENS HIER
Gebruikers-avatar
bobvanduin
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3650
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2004 21:47
WoonplaatsCOLON Eyrarbakki (IJsland)
CONTACTCOLON

Goed punt Jo, ik heb me blijkbaar verkeerd verwoord. Maar vind jij echt dat iedere foto gepost mag worden in Showcase, met als enige voorwaarde dat ze technisch in orde is? Als dat zo is heb ik nog wel een archief open te trekken hoor...Een beetje zelfkritiek mag best...

Bob
"Light is the Language of Photography" | Joe McNally
Gebruikers-avatar
bobvanduin
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3650
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2004 21:47
WoonplaatsCOLON Eyrarbakki (IJsland)
CONTACTCOLON

Daarna word het tijd voor de showcase:
D'r is een duidelijk verschil tussen Showcase en Testcase. Waar de Testcase meer een rubriek is om nog duidelijk te leren is de Showcase een rubriek waaruit blijkt dat je niet alleen met je apparatuur kunt omgaan, maar ook aantoont dat je in staat bent om je onderwerp op een dusdanige manier te fotograferen dat het ook een bepaald niveau heeft. Hoewel fotograferen natuurlijk een persoonlijk en creatief iets is, is er voor iedere vorm wel een bepaalde basis die gehanteerd moet zijn. Vergelijk het werk wat jij wilt plaatsen met de andere foto's in die rubriek van de showcase en bekijk eerlijk of je dat niveau ook haalt of dat je je foto's misschien beter in de Testcase kan plaatsen.

Foto’s die je plaatst in Showcase, kunnen beoordeeld worden door de overige leden. Het is daarom van belang dat je bij het plaatsen informatie verstrekt over hoe je de foto gemaakt hebt, welke (basis)instellingen je gebruikt hebt en met welk doel je de foto gemaakt hebt.

Door foto's te plaatsen in Showcase "riskeer" je niet alleen opbouwende, maar ook negatieve kritiek. Daar moet je op voorbereid zijn en het kunnen accepteren. Je foto’s weghalen na negatieve kritieken wordt niet op prijs gesteld.
"Light is the Language of Photography" | Joe McNally
Gebruikers-avatar
Digilike
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6325
GeregistreerdCOLON 26 Nov 2006 21:35

Ook kritiek met een niet positieve lading mag aan bepaalde vormvereisten voldoen, nietwaar? @Bob: Wat is je punt met deze quote? Als het de bedoeling is om aan te tonen dat een foto ook "mooi" moet zijn om in showcase te zetten, dan overtuig je me zeer zeker niet. Je ontkracht er niet mee dat de foto gewoon een technisch goed niveau moet hebben. Er wordt in de regels namelijk alleen verwezen naar het feit dat de foto's een bepaald niveau moeten hebben. Er is niet zoiets als een criterium in te vinden dat iets zegt over de schoonheid van een foto of dat andere leden de foto ook mooi moeten vinden. Wat dat betreft ben ik het zeer eens met wat Jo toevoegde. Namelijk dat er altijd wel mensen zijn die een foto niet aansprekend vinden. Dan zou je inderdaad niets meer in Showcase kunnen zetten. Maar wellicht vind je dat er wat dat betreft naast zelfkritiek (waarop dan?) ook een soort van ballotage commissie moet komen, die beslist of een foto in showcase kan (dan heb je het eigenlijk over de expositieruimte).
[size=67]Canon 1D MKIII |Canon EF 50 mm 1.8| Canon EF 70-200 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 24-105 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 300 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM |Sigma 12-24m|Sigma 70mm macro| [/size]
Gebruikers-avatar
Digilike
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6325
GeregistreerdCOLON 26 Nov 2006 21:35

Wat een gez*k vind ik dit trouwens worden. Zo houd je nieuwe leden bij het forum. Top!
[size=67]Canon 1D MKIII |Canon EF 50 mm 1.8| Canon EF 70-200 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 24-105 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 300 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM |Sigma 12-24m|Sigma 70mm macro| [/size]
Gebruikers-avatar
ebvandevechte
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2351
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2005 21:52
WoonplaatsCOLON Woubrugge, in het Groene Hart van NL

Afbeelding
Garoeten van €b
De echte fotograaf kan niet zonder zijn CANON ....... you can ?
Gebruikers-avatar
bobvanduin
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3650
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2004 21:47
WoonplaatsCOLON Eyrarbakki (IJsland)
CONTACTCOLON

Fijn dat je het enkel op mij richt Digi....

Maar misschien moet dit dan wel ter discussie gesteld worden, waarom een testcase, showcase en expositieruimte?
"Light is the Language of Photography" | Joe McNally
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar