Mooie locaties Hoge Veluwe

ModeratorCOLON Global Moderators

Cammate
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 39
GeregistreerdCOLON 02 Sep 2008 07:38
WoonplaatsCOLON Bunde

Hallo allemaal,

Het weekend van 27 augustus tot en met 29 augustus ga ik naar de Hoge Veluwe. Dat wordt voor mij de eerste keer en natuurlijk gaat het fototoestel mee in de hoop mooie plaatjes te kunnen schieten.
Aangezien ik totaal onbekend ben in die omgeving (Hoge Veluwe) en ik hier prachtige platen langs zie komen van de natuur en de dieren wil ik jullie vragen op welke locaties ik die dagen zeker moet zijn om (natuurlijk met een beetje mazzel en goed weer) een mooie serie foto's te kunnen maken.

Dus mochten er enkelen van jullie zijn die mooie locaties weten en deze met mij en andere geïnteresseerden willen delen, dan is mijn dank hiervoor erg groot....

Bedankt!!!

Groeten,

Marc
[size=75]Canon EOS 5DII | Canon 16-35 F2.8 L USM | 24-70 F2.8 L USM | 70-200 F2.8 L IS USM | Kenko 1.4x | Speedlite 430EX | batterygrip | diverse tassen + acc.[/size]
Gebruikers-avatar
Marcel174
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 268
GeregistreerdCOLON 03 Aug 2010 10:31
WoonplaatsCOLON Apeldoorn

Bij deze een agenda van Park Hoge Veluwe in de week dat je er bent.

http://www.hogeveluwe.nl/activiteiten.asp?p=2

Een excursie is interessant want je komt op plekken waar je normaal niet mag komen.

Vooral de bronsexursie is een aanrader. Het Burlen van de Edelherten is heel apart en een echte ervaring om mee te maken.
Wel snel reserveren want ze zijn snel volgeboekt!!

De natuur gaat natuurlijk wel zijn eigen gang dus het kan natuurlijk ook zijn dat je weinig interessants ziet met zon excursie maar ik denk dat dat heel erg meevalt. Zo'n gids wijst je vaak ook op dingen waar je vaak niet stil bij staat.

Tevens zou ik je aanraden om ook naar het Kootijkwerzand te gaan en naar Radio Kootwijk.

Ook erg leuke foto plekken..

Gr Marcel
Gebruikers-avatar
Petertje
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 586
GeregistreerdCOLON 02 Jun 2008 19:42
WoonplaatsCOLON Steenwijk
CONTACTCOLON

Als je geheel op eigen gelegenheid naar park hoge veluwe gaat, bij de wildbaan zijn de edelherten te vinden.
en vlakbij ingang hoenderloo staan ook altijd wel wat edelherten, maar daar ook erg goed in de bossen kijken. ze kunnen daar erg dichtbij zitten.

Verder radio kootwijk is idd ook bezoek waard.
En als je daar toch bent bezoek dan ook assel. daar is op een kort stukje natuur gebied ook veel wild te zien.
reeen edelherten en wilde zwijnen. ik kan eventueel ook wel de plekjes aanwijzen(googlemaps)
5DII+grip|7DII+grip|canon 8-15F4L Fisheye|canon 16-35F2.8L II|canon 70-200F2.8LIS II||canon 300F4LIS|sigma 105 macro|580exII|430 ex|1.4X Extender
Cammate
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 39
GeregistreerdCOLON 02 Sep 2008 07:38
WoonplaatsCOLON Bunde

Marcel en Petertje,

Bedankt voor jullie reacties. Zo te lezen ga ik aan die drie dagen nog te weinig hebben :). Maar dat is niet erg, dan heb ik nog iets om nog eens te gaan :D.
Mocht je de tijd hebben dan houd ik me aanbevolen voor die google-maps "rondleiding".

Ik ga maar eens een tijdsplanning opzetten om mijn tijd zo efficiënt mogelijk te benutten en zeker 1 wandeling mee te maken (wellicht wel meer).

Groeten,

Marc
[size=75]Canon EOS 5DII | Canon 16-35 F2.8 L USM | 24-70 F2.8 L USM | 70-200 F2.8 L IS USM | Kenko 1.4x | Speedlite 430EX | batterygrip | diverse tassen + acc.[/size]
Gebruikers-avatar
Marcel174
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 268
GeregistreerdCOLON 03 Aug 2010 10:31
WoonplaatsCOLON Apeldoorn

Mocht je de tijd hebben dan houd ik me aanbevolen voor die google-maps "rondleiding".

:?: :?: :?:

Order bos bij Uddel kan je ook heen. Daar lopen echter s'avonds na zonsondergang (hoewel dat niet mag) in de schemer veel wildfotografen.
Misschien ook wel een idee om daar eens heen te rijden en wellicht kan je bij iemand aanhaken die daar de mooie spotplaatse weet.

Tsja.. Er zijn echt heel veel plekken op de veluwe..

Wat trouwens ook leuk is om te bekijken is station Beekbergen.
Daar staan allemaal oude stoomlocomtieven.
Is wel wat anders dan natuur maar als je dan toch in de buurt bent..

http://www.stoomtrein.org/index.html

Oh ja.. Bij mij op het werk ligt een stukje land waar mais op wordt gebouwd maar daaromheen hebben ze zonnebloemen geplant die nu tot bloei komen. Lijkt nu net 1 groot zonnebloemveld. Ook leuk om de zien.

Het staat aan de IJsseldijk in Apeldoorn.

Gr Marcel
Cammate
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 39
GeregistreerdCOLON 02 Sep 2008 07:38
WoonplaatsCOLON Bunde

Hallo Marcel174,

Ik doelde met die "rondleiding" op jouw aanbod om op googlemaps plekken aan te wijzen :). Maar mijn zinspeling kwam niet zo goed over...

Maar toch bedankt voor je verdere tips. Ik stel het erg op prijs dat je/jullie (hiermee bedoel ik dan ook de andere posters) je de moeite nemen om die zaken op een rijtje te zetten.
Het wordt in ieder geval een HEEL druk en vol weekend. Nu maar hopen dat het weer meezit, al zijn de voorspellingen nog niet echt hoopvol.
Mocht het komend weekend niet alles lukken (dikke kans dat dat zo is) heb ik in ieder geval nog genoeg suggesties voor een volgend weekend.

Groeten,

Marc

Offtopic: Op de een of andere manier werkt de optie "Breng mij op de hoogte van nieuwe reacties" niet. Deze staat aangevinkt, maar ik krijg geen meldingen. Hebben anderen hier ook last van? Ik zal iig een berichtje naar de moderators/admins sturen hierover.
[size=75]Canon EOS 5DII | Canon 16-35 F2.8 L USM | 24-70 F2.8 L USM | 70-200 F2.8 L IS USM | Kenko 1.4x | Speedlite 430EX | batterygrip | diverse tassen + acc.[/size]
Gebruikers-avatar
C@sp@r
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 5708
GeregistreerdCOLON 27 Nov 2006 09:45
WoonplaatsCOLON Baarn
CONTACTCOLON

Cammate schreefCOLONOfftopic: Op de een of andere manier werkt de optie "Breng mij op de hoogte van nieuwe reacties" niet. Deze staat aangevinkt, maar ik krijg geen meldingen. Hebben anderen hier ook last van?
Dit is een probleem bij meerdere.... zie; http://www.eosdigitaal.nl/forum/viewtop ... 69&t=82826
"Je moet schieten anders kun je niet scoren." Johan Cruijff

CasparHuurdeman.nl
Cammate
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 39
GeregistreerdCOLON 02 Sep 2008 07:38
WoonplaatsCOLON Bunde

C@sp@r schreefCOLON
Cammate schreefCOLONOfftopic: Op de een of andere manier werkt de optie "Breng mij op de hoogte van nieuwe reacties" niet. Deze staat aangevinkt, maar ik krijg geen meldingen. Hebben anderen hier ook last van?
Dit is een probleem bij meerdere.... zie; http://www.eosdigitaal.nl/forum/viewtop ... 69&t=82826
Dank je wel C@sp@r. Zie ook PM, om de discussie hier niet opnieuw te gaan voeren :).
[size=75]Canon EOS 5DII | Canon 16-35 F2.8 L USM | 24-70 F2.8 L USM | 70-200 F2.8 L IS USM | Kenko 1.4x | Speedlite 430EX | batterygrip | diverse tassen + acc.[/size]
Gebruikers-avatar
Marcel174
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 268
GeregistreerdCOLON 03 Aug 2010 10:31
WoonplaatsCOLON Apeldoorn

@ Cammate..

Dat GoogleMaps verhaal had Petertje geschreven.

Ik weet nu wat je bedoelt.
Hoet dat werkt in Google Maps weet ik niet maar ik kan wel via Google Earth je wat KMZ bestandjes toemailen.

Laat het maar weten.

Gr Marcel
Cammate
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 39
GeregistreerdCOLON 02 Sep 2008 07:38
WoonplaatsCOLON Bunde

Marcel174 schreefCOLON@ Cammate..

Dat GoogleMaps verhaal had Petertje geschreven.

Ik weet nu wat je bedoelt.
Hoet dat werkt in Google Maps weet ik niet maar ik kan wel via Google Earth je wat KMZ bestandjes toemailen.

Laat het maar weten.

Gr Marcel
Hallo Marcel,

Ik zal in de toekomst wat beter specificeren wie ik bedoel in mijn antwoord. Dan voorkomen we verwarring. De opmerking over GoogleMaps was inderdaad gericht aan Petertje.

Kun je mij uitleggen wat KMZ bestanden zijn en wat je ermee kunt, daar heb ik nog nooit van gehoord?

Bedankt.

Groeten,

Marc
[size=75]Canon EOS 5DII | Canon 16-35 F2.8 L USM | 24-70 F2.8 L USM | 70-200 F2.8 L IS USM | Kenko 1.4x | Speedlite 430EX | batterygrip | diverse tassen + acc.[/size]
Gebruikers-avatar
Marcel174
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 268
GeregistreerdCOLON 03 Aug 2010 10:31
WoonplaatsCOLON Apeldoorn

Ik neem aan dat je Google Earth hebt op je computer.

Ik maak dan een bestandje aan in GE en zet die in dit topic.
Als je die dan opent gaat ie in GE automatisch naar deze locatie.

Gr Marcel
Cammate
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 39
GeregistreerdCOLON 02 Sep 2008 07:38
WoonplaatsCOLON Bunde

Aha, dat zijn dan een soort van "favoriete plekken" die je in Google Earth laadt.

Als je dat zou willen doen, heel graag.

Groeten,

Marc
[size=75]Canon EOS 5DII | Canon 16-35 F2.8 L USM | 24-70 F2.8 L USM | 70-200 F2.8 L IS USM | Kenko 1.4x | Speedlite 430EX | batterygrip | diverse tassen + acc.[/size]
Gebruikers-avatar
Marcel174
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 268
GeregistreerdCOLON 03 Aug 2010 10:31
WoonplaatsCOLON Apeldoorn

Hoi,

Ik wil de KMZ bestandje toevoegen maar dat krijg ik niet voor elkaar.

Normaal gesproken zit er wel een knop om bestanden toe te voegen maar kan deze niet vinden.

Iemand een idee hoe ik deze kan toevoegen?

Gr Marcel
Cammate
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 39
GeregistreerdCOLON 02 Sep 2008 07:38
WoonplaatsCOLON Bunde

Marcel174 schreefCOLONHoi,

Ik wil de KMZ bestandje toevoegen maar dat krijg ik niet voor elkaar.

Normaal gesproken zit er wel een knop om bestanden toe te voegen maar kan deze niet vinden.

Iemand een idee hoe ik deze kan toevoegen?

Gr Marcel
Hoi Marcel,

Ik zie het inderdaad ook niet staan, dus ben ook uberfragt. Mocht er niemand een mogelijkheid weten, mag je me ook mailen. Ik zal je mijn mailadres via een PB sturen.

Groeten,

Marc
[size=75]Canon EOS 5DII | Canon 16-35 F2.8 L USM | 24-70 F2.8 L USM | 70-200 F2.8 L IS USM | Kenko 1.4x | Speedlite 430EX | batterygrip | diverse tassen + acc.[/size]
Gebruikers-avatar
geert h
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 9477
GeregistreerdCOLON 21 Jul 2007 15:02
WoonplaatsCOLON ergens midden in Noord-Brabant
CONTACTCOLON

De eigenaars van eosdigitaal hebben ervoor gekozen dat er geen bijlage toegevoegd mogen worden aan berichten, vanwege de manier waarop phpbb3 dat standaard verwerkt wat niet gunstig is voor de database. Verdere technische uitleg zal ik je schuldig moeten blijven, maar het komt erop neer dat je het zelf ergens neer moet zetten op het wereldwijde web en hier een linkje plaatsen.
Gebruikers-avatar
Piet van Vroonhoven
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1003
GeregistreerdCOLON 29 Mei 2007 17:05
WoonplaatsCOLON Druten

Het jachtslot st Hubertus. Als je het slot zelf wilt zien moet je de rondleiding reserveren.
Het heideveld en zandverstuiving bij het monument voor generaal de Wet.
Beeldentuin van het Kroller Muller museum.
Maar goed dat er op de hoge veluwe ook een natuurcamping is.
Gebruikers-avatar
Marcel174
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 268
GeregistreerdCOLON 03 Aug 2010 10:31
WoonplaatsCOLON Apeldoorn

@ Cammate.

Ik heb per abuis je mailtje gewist.
Ik ga vanavond de KMZ bestandjes naar je mailen.
Kan je me nog een keertje efe mailen zodat ik je mailadres heb?

Gr Marcel
Cammate
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 39
GeregistreerdCOLON 02 Sep 2008 07:38
WoonplaatsCOLON Bunde

Marcel174 schreefCOLON@ Cammate.

Ik heb per abuis je mailtje gewist.
Ik ga vanavond de KMZ bestandjes naar je mailen.
Kan je me nog een keertje efe mailen zodat ik je mailadres heb?

Gr Marcel
PB gestuurd...
[size=75]Canon EOS 5DII | Canon 16-35 F2.8 L USM | 24-70 F2.8 L USM | 70-200 F2.8 L IS USM | Kenko 1.4x | Speedlite 430EX | batterygrip | diverse tassen + acc.[/size]
Cammate
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 39
GeregistreerdCOLON 02 Sep 2008 07:38
WoonplaatsCOLON Bunde

Piet van Vroonhoven schreefCOLONHet jachtslot st Hubertus. Als je het slot zelf wilt zien moet je de rondleiding reserveren.
Het heideveld en zandverstuiving bij het monument voor generaal de Wet.
Beeldentuin van het Kroller Muller museum.
Maar goed dat er op de hoge veluwe ook een natuurcamping is.
Hallo Piet,

Bedankt voor je bericht.
Mijn weekend wordt voller en voller :D :lol:

Iig bedankt voor het meedenken... (geldt ook voor de andere posters)

Als er een leuke serie overblijft dan zal ik die zeker plaatsen.

Groeten,

Marc
[size=75]Canon EOS 5DII | Canon 16-35 F2.8 L USM | 24-70 F2.8 L USM | 70-200 F2.8 L IS USM | Kenko 1.4x | Speedlite 430EX | batterygrip | diverse tassen + acc.[/size]
Cammate
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 39
GeregistreerdCOLON 02 Sep 2008 07:38
WoonplaatsCOLON Bunde

Inmiddels twee excursies gereserveerd in de Hoge Veluwe. Een mooie avondwandeling en een "vroeg in de ochtend"-wandeling. Ben benieuwd wat we gaan zien.
[size=75]Canon EOS 5DII | Canon 16-35 F2.8 L USM | 24-70 F2.8 L USM | 70-200 F2.8 L IS USM | Kenko 1.4x | Speedlite 430EX | batterygrip | diverse tassen + acc.[/size]
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar