De overstap naar Canon

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
Gebruikers-avatar
Davejje
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 68
GeregistreerdCOLON 19 Aug 2010 07:58
WoonplaatsCOLON Nieuw Bergen (L)

Hallo allemaal!

ik heb me een paar weken terug voorgesteld hier op het forum, en toen al met het idee dat ik de overstap canon ga maken!
gewoon omdat canon naar mijn idee meer mogelijkheid bied!

ik heb nu een Nikon D60 met een 18-55 en een 55-200 met de nodige filters zonnenkappen accu`s flitser en nog meer!
maar de keus voor mij is op een Canon 50D gevallen met de Canon EF 24-70mm f/2.8L USM als lens er bij.
verder natuurlijk een goede snelle cf geheugen kaart en een filter voor de lens!
Dacht zelf aan een BW filter..
en een tas lowepro flipside 300

Dit wou ik later weer uitbereiden met de volgend lens Canon EF 70-200mm f/2.8L IS II USM en BW filter
met een extra flitser Canon Speedlite 580EX II Flitser



ik wil eigelijk van jullie wat advies commentaar en dingen die je anders zou doen en zo ja waarom ?
of een beter advies ?


Dave
EOS 50D - Canon EF 24-70mm F/2.8 L USM - Canon EF 100 mm F/2.8 L Macro IS USM - Canon Speedlite 580 EX II - Canon BG-E2N - Lowepro Flipside 300
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Ik zou niets aan dit lijstje veranderen hoor. Misschien dat je nog wat groothoek zult missen, maar verders is het een heel mooi (en duur) lijstje.

Vraag is wel even wat je wilt gaan fotograferen en of je niet beter eerst de flitser kunt kopen en dan de 70-200
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
mitchel1986
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1361
GeregistreerdCOLON 27 Jan 2010 10:54
WoonplaatsCOLON Alphen aan den Rijn
CONTACTCOLON

Misschien kun je laten weten wat je mist aan je huidige set en waarom Canon volgens jouw meer mogelijkheden biedt?

Verder is beschikbare budget erg belangrijk en vooral wát je leuk vind om te fotograferen.
Gebruikers-avatar
sven2912
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1745
GeregistreerdCOLON 30 Mei 2010 09:18
WoonplaatsCOLON Nijmegen

heb zelf de 50D en ben niks anders dan tevrede!

de rest van de spullen op je wishlist staat ook bekend als kwalitatief goede apparatuur!

Succes met de keuze
Canon
Gebruikers-avatar
geert h
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 9477
GeregistreerdCOLON 21 Jul 2007 15:02
WoonplaatsCOLON ergens midden in Noord-Brabant
CONTACTCOLON

Zonder te weten waarom je de overstap wilt maken en wat je zoal fotografeert is het lastig advies te geven.
Gebruikers-avatar
ebvandevechte
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2351
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2005 21:52
WoonplaatsCOLON Woubrugge, in het Groene Hart van NL

Hoi Dave
Lijkt mij een hele goede keus worden. Het is niet als standaard Canon startersset aan te merken :oops:
Het budget kun je zelf bepalen. Of er wel of geen extra filter op de lens moet kun je zelf het best bepalen.
Veel succes met je aankoop.
Ben zelf heel tevreden met mijn 50D met 24-105 4.0L en 430X flits in een flipside 400.
O ja mijn 10-22 groothoek is aan te bevelen als "aanvulling" op je lensbereik.
Garoeten van €b
De echte fotograaf kan niet zonder zijn CANON ....... you can ?
Gebruikers-avatar
Davejje
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 68
GeregistreerdCOLON 19 Aug 2010 07:58
WoonplaatsCOLON Nieuw Bergen (L)

me budget is niet echt een groot rol:)
heb een finacieele meevaller gehad en nu wat geld over wat ik hier aan wil besteden dat ik voorlopig de komende jaren een leuk camera heb!

wat ik graag fotografeer is natuur, dieren, avond fotografie, auto`s

maar als ik de 50D vergelijk met een toestel van nikon in deze klasse en prijs heb ik naar mijn idee bij de canon meer mogelijkheden
en daar bij wil wel eens keer canon proberen!
EOS 50D - Canon EF 24-70mm F/2.8 L USM - Canon EF 100 mm F/2.8 L Macro IS USM - Canon Speedlite 580 EX II - Canon BG-E2N - Lowepro Flipside 300
Gebruikers-avatar
mitchel1986
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1361
GeregistreerdCOLON 27 Jan 2010 10:54
WoonplaatsCOLON Alphen aan den Rijn
CONTACTCOLON

Misschien is de canon EF-s 17-55 f2.8 is usm ook een aanrader in plaats van die 24-70, dan heb je een stuk meer groothoek en stabilisatie...

Voor dieren en natuur zou ik idd een 70-200 of een 100-400 van canon nemen (liefst beiden, maarja, dat kost veel geld)
Gebruikers-avatar
Davejje
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 68
GeregistreerdCOLON 19 Aug 2010 07:58
WoonplaatsCOLON Nieuw Bergen (L)

wat betreft de 17-55 heb ik liever de 24-70 omdat die mooi aan gaat sluiten op de 70-200.
voor de groothoek komt er vanzelf een keer een groothoek lens!
het is namelijk toch niet de bedoeling dat ik alles in een keer aanschaf.

een 100 -400 zou geweldig zijn maar voorlopig beetje te hoog gegrepen vind ik zelf!

70-200 staat daar in tegen wel op het verlanglijstje
maar ben gewoon benieuwt of er nog iets anders is of wat ik anders zou moeten doen!
EOS 50D - Canon EF 24-70mm F/2.8 L USM - Canon EF 100 mm F/2.8 L Macro IS USM - Canon Speedlite 580 EX II - Canon BG-E2N - Lowepro Flipside 300
Gebruikers-avatar
NielsH
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 230
GeregistreerdCOLON 21 Apr 2010 18:13
WoonplaatsCOLON Groningen
CONTACTCOLON

In plaats van de 24-70 zou je ook nog de 24-105 kunnen overwegen. Welliswaar overlap met je (latere) 70-200 maar ik vind dat zelf een voordeel, scheelt zo nu en dan toch een lenswissel. Ook heb je dan iets meer mogelijkheden als je eens niet al je gear wilt meenemen.

Trouwens, de lenzen op je verlanglijstje zijn allen van een behoorlijk andere (betere!) categorie dan de Nikon lenzen die je nu hebt. Hoewel ik zelf behoorlijk Canon fan ben, denk ik dat Nikon er niet/nauwelijks voor onder doet op veel gebieden hoor. Maar ook gevoel speelt een rol bij je keuze ;-)

Oh ja, als budget niet een hele grote rol speelt zou je ook nog naar de 7D kunnen kijken...
Canon EOS 7D | Canon glas en Speedlite | Tamrac Adventure 9 | ND-filters
http://www.heinis.eu
Pieterr
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6580
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2009 19:49

Als je de 50D overweegt, zou je ook nog even tot de Photokina kunnen wachten om te zien of er inderdaad een 60D aankomt.
http://www.canonrumors.com/category/pho ... canon-60d/
Dan kun je of de 60D kiezen, of de 50D goedkoper vinden.
Gebruikers-avatar
Dark_Angelus
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 328
GeregistreerdCOLON 31 Mrt 2010 15:32
WoonplaatsCOLON Amsterdam
CONTACTCOLON

Prima lijstje lijkt me zo en niets op toe te voegen wat de rest van de heren hierboven zeggen :)
Canon EOS 1Ds Mark III, Canon 70-200 f/2.8L IS II USM, Canon 24-70 f/2.8L USM, Canon 50mm F1.8
Gebruikers-avatar
Davejje
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 68
GeregistreerdCOLON 19 Aug 2010 07:58
WoonplaatsCOLON Nieuw Bergen (L)

Pieterr!

mischien is dat het wachten nog wel waard!
het nadeel is dat ik de set 3 oktober moet hebben omdat ik dan een week met een vriend van me op foto vakantie ga wat door europa!
is de eventuweele prijs al bekent van de 60d?

rest bedankt voor de reacties!
EOS 50D - Canon EF 24-70mm F/2.8 L USM - Canon EF 100 mm F/2.8 L Macro IS USM - Canon Speedlite 580 EX II - Canon BG-E2N - Lowepro Flipside 300
Gebruikers-avatar
jandb
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4383
GeregistreerdCOLON 23 Okt 2006 06:41
WoonplaatsCOLON Westland
CONTACTCOLON

ik zou wel ruim voor het tripje de camera aanschaffen om er eventueel aan te wennen.
Reken er op dat een 60d in het begin een stukje duurder zal zijn en dat de beschikbaarheid ook wel eens mondjes maat kan zijn in het begin.
Gr. Jan

Laten we het hier gezellig houden en ons richten op onze gezamelijke hobby ;-)
http://dbfsport.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Drikusniet
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 119
GeregistreerdCOLON 21 Dec 2009 23:29
WoonplaatsCOLON Veendam

Ik zou toch de combi van 24-105 f4 en de 100-400 toch in overweging willen geven. Financieel is er niet echt veel verschil, en je hebt dan ook IS bij je standaard lens. Dit is naar mijn mening meer waard dan die ene stop winst die je hebt bij de 24-70 f2.8. Het enigste nadeel is dat de 100-400 niet een echte portretlens is, maar die heb je ook niet op je lijstje van onderwerpen staan.
Een goede techneut is nou eenmaal eigenwijs
addy101
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1633
GeregistreerdCOLON 28 Sep 2008 11:30

Dat een 24-70/2.8L mooi aansluit op een 70-200/2.8L vind ik niet zo'n denderend argument - sorry. het gat tussen 55 en 70 is niet zo groot en dat is op te lossen door een stap naar voren of naar achteren te nemen. De 17mm maakt de 17-55/2.8 vele malen alrounder dan de 24-70/2.8.

Heb je trouwens enig idee hoe zwaar die lenzen zijn? De 24-70L is bijna een kilo (de 17-55 en de 24-105IS zijn 7 ons) en de 70-200/2.8 is 1500 gram. Dat is heel veel zwaarder dan wat je nu hebt.

Als ik een tip mag geven, kijk eens naar de 5DII met een 24-105/4IS - eventueel met een 70-200/4IS. Lijkt mij een veel fijnere alround set. MHO natuurlijk. Maar met de 24-105 op FF kun je bijna alle foto's maken die je wilt, terwijl op APS-C de 24mm toch ongelukkig is.

Maarreh, een merk kiezen op basis van de bodies is niet de beste taktiek - over een half jaar is Nikon beter dan Canon en een half jaar later is Canon weer beter. Op die manier blijf je switchen.
[i]Das Bild ist ein Modell der Wirklichkeit - Wittgenstein[/i]
Gebruikers-avatar
Piet van Vroonhoven
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1003
GeregistreerdCOLON 29 Mei 2007 17:05
WoonplaatsCOLON Druten

Ik zou als eerste lens de EF-S 15-85 overwegen. Dan sluit je mooi aan ( met een beetje overlap) bij de 70-200 en eventueel de 10-22. Overigens is het "gat" tussen 55 mm en 70 mm voor de combinatie 17-55 en de 70-200 verwaarloosbaar klein, een stapje naar voren of achteren, of een klein randje van de foto afsnijden.
UV filters gebruik ik niet. Ik heb wel bij elke lens de bijpassende zonnekap.
Voor de flitser zou ik voor Metz kiezen ( 58 AF-2 of 76 MZ-5).
Gebruikers-avatar
sugarman
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5360
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2004 00:25
WoonplaatsCOLON Een Hagenees in Hoek van Holland
CONTACTCOLON

Je hebt het volgende gezegt:
maar als ik de 50D vergelijk met een toestel van nikon in deze klasse en prijs heb ik naar mijn idee bij de canon meer mogelijkheden
en daar bij wil wel eens keer canon proberen


Over welke mogelijkheden heb je het dan precies?
Een camera, een lichtsetje en nog wat gebroken glazen.
Let op!! Men zegt vaak "belichting" terwijl er "verlichting" wordt bedoeld.
Gebruikers-avatar
bobvanduin
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3650
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2004 21:47
WoonplaatsCOLON Eyrarbakki (IJsland)
CONTACTCOLON

Heb je trouwens enig idee hoe zwaar die lenzen zijn? De 24-70L is bijna een kilo (de 17-55 en de 24-105IS zijn 7 ons) en de 70-200/2.8 is 1500 gram. Dat is heel veel zwaarder dan wat je nu hebt.
Misschien is dat zware nou juist de rede van aanschaf van dat spul....zwaarder betekend simpelweg (meer) glas en dus meer kwaliteit. Als gewicht een archument was had hij vast wel over gestapt op een IXUS 80is lijkt me.
e 17mm maakt de 17-55/2.8 vele malen alrounder dan de 24-70/2.8.
que? is dit niet erg persoonlijk, het ligt er aan wat je fotografeerd, ik fotografeer al jaren met een 24-70 f2,8 als standaard lens en heb geen lens met meer groothoek, ik vind dit een heerlijke lens en die 24mm vind ik prima.
"Light is the Language of Photography" | Joe McNally
Gebruikers-avatar
mitchel1986
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1361
GeregistreerdCOLON 27 Jan 2010 10:54
WoonplaatsCOLON Alphen aan den Rijn
CONTACTCOLON

En misschien de combinatie canon 5dmkII (of 7d)(beiden weather sealed) met een canon 24-105 f4 en een canon 100-400 (helaas geen weather seal) ook erg leuk is.

Wat je ook doet, het setje dat je nu op het oog hebt is echt topkwaliteit, maar ik zou de groothoek missen voor landschappen (niet onbelangrijk voor op reis) en de zoom voor dieren...
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar