De overstap naar Canon

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
addy101
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1633
GeregistreerdCOLON 28 Sep 2008 11:30

Misschien is dat zware nou juist de rede van aanschaf van dat spul....zwaarder betekend simpelweg (meer) glas en dus meer kwaliteit. Als gewicht een archument was had hij vast wel over gestapt op een IXUS 80is lijkt me.
:?: De 50D met 24-70 weegt 1700 gram, zijn D60 met 18-55DX weegt 700 gram - dat is een heel groot verschil en er zitten veel mogelijkheden tussen. Ik heb nooit gezegd dat hij het niet moest doen, ik wilde de TS slechts er op wijzen dat het zware set is en dat 'ie daar wel over moet nadenken, niet meer en niet minder. Het zou jammer zijn als 'ie zo'n mooie set thuis laat omdat 'ie het te zwaar vindt om mee te nemen.

Overigens, een Ixus 80IS is geen goede vergelijking, de IQ van een compactcamera is vele malen minder - als je licht wilt met een goede kwaliteit, dan is de Sony Nex 3 of Nex 5 een veel betere keuze.
que? is dit niet erg persoonlijk, het ligt er aan wat je fotografeerd, ik fotografeer al jaren met een 24-70 f2,8 als standaard lens en heb geen lens met meer groothoek, ik vind dit een heerlijke lens en die 24mm vind ik prima.
Ik gebruik een 24-85 op mijn 30D :D . Desondanks is een 17-55/2.8 een veel alroundere lens. Dat wil niet zeggen dat je niet kunt leven met 24mm, sterker, jarenlang begonnen op film de zoomlenzen op 35mm. Maar er is een reden waarom die lenzen opschoven naar 28 en 24mm - bruikbaarheid. Overigens gaf de TS niet aan dat hij 24mm prettig vond, maar dat hij de 70mm zo mooi vond aansluiten op een 70-200. en dat was voor mij de trigger om de 17-55 te adviseren. Een van de redenen waarom ik denk dat het een goed idee is, is omdat je dan minder vaak van lens lens hoeft te wisselen.

Maarreh, het is slechts mijn mening en het is het geld van de TS.
[i]Das Bild ist ein Modell der Wirklichkeit - Wittgenstein[/i]
Gebruikers-avatar
Kollie
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 222
GeregistreerdCOLON 30 Jul 2010 13:12

Davejje schreefCOLONPieterr!

mischien is dat het wachten nog wel waard!
het nadeel is dat ik de set 3 oktober moet hebben omdat ik dan een week met een vriend van me op foto vakantie ga wat door europa!
is de eventuweele prijs al bekent van de 60d?

rest bedankt voor de reacties!
De 60D is officieel aangekondigd en leverbaar in september. Op www.canon.nl kun je de specs vinden.
Groeten Rolf.
Gebruikers-avatar
Davejje
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 68
GeregistreerdCOLON 19 Aug 2010 07:58
WoonplaatsCOLON Nieuw Bergen (L)

waarom ik overstap op canon is vooral omdat ik nog nooit canon gehad heb!
een vriend van mij heeft een canon 50D en met dat toestel heb ik al zo veel plezier gehad. dat ik ook graag op canon overstap.
de volgende reden is als ik de nikon vergelijk met de 50D!
is gewoon dat de nikon een stuk duurder is om de zelfde intstelmogelijkheden te halen en om de zelfde functies te hebben.(verder vind ik dit niet echt een punt om het nog verder over te hebben)
de keuze dat ik naar canon overstap is zeker.

wat betreft de 24-70 lens, ik weet dat het een zware lens is nu vind ik dat zelf niet zo erg hoor. ben zelf nog net 20 jaar en ben dus behoorlijk fit en vitaal dus is het gewicht geen probleem voor mij.
waarom gaat me voorkeur uit naar de 24-70? omdat dit een mooi berijk is, ik wil graag een EF lens omdat die net iets beter van kwaliteit zijn, ik wil graag een degelijke lens, en ik wil graag een lens die ik ook goed in de schemer en zelfs savonds kan gebruiken dus vandaar een diafragma van 2,8 is een must.

Nu ik weet dat de 60D er aan komt wil ik dit mischien nog wel even afwachten.
en de specifiekaties naast erkaar houden met de 50D of hij de meerprijs waard is en of ik het allemaal echt nodig vind wat deze meer bied.
maar ik ga hem serieus vergelijken!

de 7D en de 5D vind ik bijde erg mooie toestelen.
de 7D heb ik serieus in vergelijking gehouden. wat die camera mij extra bied is dat hij een hd film functie heeft.
dat is wat ik tot nu toe als grootste verschil gevonden heb.
de 7D is net zo goed niet full frame.
als hier iets niet van klopt hoor ik dat graag hoor!

de 5D vind ik eigelijk iets te hoog gegrepen voor me zelf en vind ik eigelijk ook iets te duur.
EOS 50D - Canon EF 24-70mm F/2.8 L USM - Canon EF 100 mm F/2.8 L Macro IS USM - Canon Speedlite 580 EX II - Canon BG-E2N - Lowepro Flipside 300
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

Directe link naar aankodiging van Canon over de 60D.
Het is natuurlijk nog even de vraag wanneer hij precies in de winkels ligt, en wat hij bij de verschillende webshops precies zal kosten. Je hebt dan in elk geval wel de filmfunctie, net zoals de 7D
Gebruikers-avatar
mitchel1986
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1361
GeregistreerdCOLON 27 Jan 2010 10:54
WoonplaatsCOLON Alphen aan den Rijn
CONTACTCOLON

De 7D heeft ook weather seal, de 24-70 ook, dat maakt het een mooie combi. De 24-105 heeft ook die weather seal, én stabilisatie.

Als je ook in slechte weersomstandigheden fotografeerd zou je hier eventueel nog rekening mee kunnen houden.
JSnakes
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 929
GeregistreerdCOLON 16 Sep 2009 14:10

Is de Nikon D90 eigenlijk niet iets voor je?
Gebruikers-avatar
jandb
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4383
GeregistreerdCOLON 23 Okt 2006 06:41
WoonplaatsCOLON Westland
CONTACTCOLON

Misschien een knuppel in het hoenderhok, maar persoonlijk zou ik zeker ook een Nikon D300 overwegen.
Blijf je bij je huidige merk en geld wou je toch al uitgeven.
Ik wou dat ik nog makkelijk over kon stappen ;-)
Gr. Jan

Laten we het hier gezellig houden en ons richten op onze gezamelijke hobby ;-)
http://dbfsport.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Davejje
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 68
GeregistreerdCOLON 19 Aug 2010 07:58
WoonplaatsCOLON Nieuw Bergen (L)

haha het geld geef ik toch wel uit :)

maar omdat de canon van me maat ook zo prima bevalen is wil ik ook naar canon!
verder heb ik gister een over de 60D zitten denken!
De 60 D vind ik niks dat klap kantel scherm lijkt me gewoon niks.
daarbij ben ik ook steeds meer over de 7D gaan nadenken...
dit is echt een prachtig toestel!
alleen moet ik een keuzen gaan maken tussen de 50D die langzaam in de uitverkoop komt of een net wat mooier model de 7D

graag hier julie mening en advies over!

het objectiev staat vast dit word de 24-70!
EOS 50D - Canon EF 24-70mm F/2.8 L USM - Canon EF 100 mm F/2.8 L Macro IS USM - Canon Speedlite 580 EX II - Canon BG-E2N - Lowepro Flipside 300
Gebruikers-avatar
mitchel1986
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1361
GeregistreerdCOLON 27 Jan 2010 10:54
WoonplaatsCOLON Alphen aan den Rijn
CONTACTCOLON

Dan moet je je alleen afvragen of je de weatherseal, filmfunctie en hogere snelheid nodig hebt...

En of je het geld hebt, volgens mij kun je beter dan de 50d kopen en een tweede lens, 70-200 is usm II
Gebruikers-avatar
Piet van Vroonhoven
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1003
GeregistreerdCOLON 29 Mei 2007 17:05
WoonplaatsCOLON Druten

Even een opmerking: Een EF lens is niet beter dan een EF-S lens, hooguit zijn de L lenzen beter, degelijker dan de meeste EF-S lenzen. Optisch zijn lenzen als de EF-s 10-22, EF-S17-55 en EF-S 15-85 gewoon prima. Het verschil zit in de grootte van de beeldcirkel. Als de benodigde beeldcirkel kleiner kan zijn, dan kan de lens gewoon kleiner en lichter worden. Dan sleep je met EF lenzen in feite teveel glas mee. Als je geen full frame sensor hebt, ben je in een betaalbaar groothoekbereik het beste af met een EF-S lens.
Gebruikers-avatar
Klaasbaas1983
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 34
GeregistreerdCOLON 12 Aug 2010 17:09
WoonplaatsCOLON Den Haag
CONTACTCOLON

Ik ben even in de war over dit statement:
de 7D is net zo goed niet full frame.
Wat je ook zou kunnen overwegen is een 2e hands 5D voor rond de 850 euro met de 24-70mm.
Geweldige resulaten!
Canon 5D >> Canon 24-105mm F4, Canon 50mm F1.8 ||| Olympus OM-1 >> Zuiko 100mm F2.8, Zuiko 50mm F1.8 ||| Minolta XG-2 >> Vivitar Series 1 70-210mm F3.5, Minolta 28mm F2.8, Minolta 50mm F1.7 ||| Yashica 44
Gebruikers-avatar
Davejje
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 68
GeregistreerdCOLON 19 Aug 2010 07:58
WoonplaatsCOLON Nieuw Bergen (L)

ik had al even zitten zoeken voor een 2 de hand 5D maar dan heb je de eerste versie niet de Mark 2
als jij iets weet hoor ik het graag!

ik ga vanmidag even naar de media markt even de 50D en de 7D vergelijken!
en wie weet komt er wel een van de 2 mee naar huis!
EOS 50D - Canon EF 24-70mm F/2.8 L USM - Canon EF 100 mm F/2.8 L Macro IS USM - Canon Speedlite 580 EX II - Canon BG-E2N - Lowepro Flipside 300
Gebruikers-avatar
geert h
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 9477
GeregistreerdCOLON 21 Jul 2007 15:02
WoonplaatsCOLON ergens midden in Noord-Brabant
CONTACTCOLON

Bij de mediamarkt kun je prima vergelijken, maar qua prijs zijn ze zeker niet altijd de goedkoopste. Even kijken op tweakers/kieskeurig welke aanbieder het goedkoopste is kan zeker lonen.
Gebruikers-avatar
Klaasbaas1983
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 34
GeregistreerdCOLON 12 Aug 2010 17:09
WoonplaatsCOLON Den Haag
CONTACTCOLON

Inderdaad, voor die prijs heb je de Mark 1.

Geen ervaring met de Mk2, maar mijn Mk1 presteert perfect!
Het is misschien niet de snelste en modernste camera meer, maar desondanks verlang ik nog lang niet naar een nieuwe body.
Sterker nog, dat filmen in HD doe ik wel gewoon op een dedicated cam :)
En voor mij maken de frames per seconde niet zoveel uit. Ik schiet geen sport en schiet dus met zo'n 1 frame per 60 seconde ;)
Canon 5D >> Canon 24-105mm F4, Canon 50mm F1.8 ||| Olympus OM-1 >> Zuiko 100mm F2.8, Zuiko 50mm F1.8 ||| Minolta XG-2 >> Vivitar Series 1 70-210mm F3.5, Minolta 28mm F2.8, Minolta 50mm F1.7 ||| Yashica 44
Gebruikers-avatar
Davejje
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 68
GeregistreerdCOLON 19 Aug 2010 07:58
WoonplaatsCOLON Nieuw Bergen (L)

ik heb vandaag de laatste Canon 50 D kunnen bemachtige bij de media markt!
omdat me voorkeur van af het begin al uit ging naar dit toestel heb ik hem vandaag gekocht met bijhoorend objectief (niet het objectief wat er uiteindelijk op komt)
er zit nu voorlopig even een 17-85 op maar die moet snel vervangen worden door de 24-70!

bij media markt waren het de laatste en moesten plaats maken voor de 60D ( die ik niet wil) en waren daar voor spot prijs te koop iets meer als 700 euro :)
dus ik ga maar eens met me 50 D spelen haha.
EOS 50D - Canon EF 24-70mm F/2.8 L USM - Canon EF 100 mm F/2.8 L Macro IS USM - Canon Speedlite 580 EX II - Canon BG-E2N - Lowepro Flipside 300
Gebruikers-avatar
Davejje
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 68
GeregistreerdCOLON 19 Aug 2010 07:58
WoonplaatsCOLON Nieuw Bergen (L)

zo inmiddels alle software en zo op me pc gezet!

zit nu met een probleem!
als ik eos utility opstart krijg ik de volgende error! (The Application was unable to start correctly (0xc000007b). Click OK to close the application.

hoe kan ik dit oplossen

windows 7
software versie 2.8.1


wie kan me helpen?
EOS 50D - Canon EF 24-70mm F/2.8 L USM - Canon EF 100 mm F/2.8 L Macro IS USM - Canon Speedlite 580 EX II - Canon BG-E2N - Lowepro Flipside 300
Gebruikers-avatar
bobvanduin
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3650
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2004 21:47
WoonplaatsCOLON Eyrarbakki (IJsland)
CONTACTCOLON

Even naar de canonsite gaan en de versie downloaden voor windows 7, die op de cd is nog maar tot windows Viesja
"Light is the Language of Photography" | Joe McNally
Gebruikers-avatar
Davejje
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 68
GeregistreerdCOLON 19 Aug 2010 07:58
WoonplaatsCOLON Nieuw Bergen (L)

ik heb deze http://files.canon-europe.com/files/sof ... U281EN.exe versie gedownload en geinstaleerd en krijg nog steeds de melding.
EOS 50D - Canon EF 24-70mm F/2.8 L USM - Canon EF 100 mm F/2.8 L Macro IS USM - Canon Speedlite 580 EX II - Canon BG-E2N - Lowepro Flipside 300
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar