Paddenstoelen

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Davejje
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 68
GeregistreerdCOLON 19 Aug 2010 07:58
WoonplaatsCOLON Nieuw Bergen (L)

ik ben vanavond even het bos in geweest op zoek naar wat paddenstoelen!

heb wel paar leuke kiekjes kunnen maken vind ik.
ik heb graag commentaar nieuwe camera dus alles is nog beetje gewenning.

dus laat het horen!

Foto 1
1/30sec f5 ISO 800 28mm
Afbeelding

Foto 2
1/25sec f5 ISO 800 38mm
Afbeelding

Foto 3
1/30sec f5 ISO 800 22mm
Afbeelding

Foto 4
1/25sec f5 ISO 1250 41mm
Afbeelding

ik ben benieuwt wat jullie commentaar is!

bedankt voor het kijken.
EOS 50D - Canon EF 24-70mm F/2.8 L USM - Canon EF 100 mm F/2.8 L Macro IS USM - Canon Speedlite 580 EX II - Canon BG-E2N - Lowepro Flipside 300
Gebruikers-avatar
Davejje
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 68
GeregistreerdCOLON 19 Aug 2010 07:58
WoonplaatsCOLON Nieuw Bergen (L)

zozo al 106 kijkers maar geen een reactie!
toch beetje jammer als je om commentaar vraagt. om het mischien de volgende keer beter te kunnen maken!
EOS 50D - Canon EF 24-70mm F/2.8 L USM - Canon EF 100 mm F/2.8 L Macro IS USM - Canon Speedlite 580 EX II - Canon BG-E2N - Lowepro Flipside 300
Gebruikers-avatar
Spartacus
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 151
GeregistreerdCOLON 09 Jun 2010 12:13
WoonplaatsCOLON Bollenstreek

Omdat je zo aandringt :lol:

Paddestoelen fotograferen is een hele leuke hobby, ik kijk er al weer naar uit.
Een paar tips :

-Gebruik een statief(je) (dan kan je je iso wel wat omlaag schroeven :wink: )
-Gebruik een afstandsbediening (zo krijg je geen beweging in de foto wat zou kunnen door het indrukken van de ontspanknop)
-Ga wat verder weg zitten en zoem meer in, je F getal laag houden, dit geeft een mooiere Bokeh
-Probeer wat meer op de achtergrond te letten, zie nu veel lichte "vlekken" die storen op de foto, vaak even je camera iets omhoog en ze kunnen weg zijn, een stapje opzij doen kan ook wonderen verichten
-ga niet savonds maar in de ochtend, het wordt nu al snel weer donker, dat zie je ook terug in je iso en op de foto's

Het mooiste resultaat is met een macro objectief.

Ben benieuwd met welk objectief je deze foto's hebt gemaakt.

Groeten, Mike.
Yep,ik heb een Canon :-)

flickr
Gebruikers-avatar
mabelchica
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 109
GeregistreerdCOLON 01 Mei 2010 12:51

ik denk dat het objectief de 18-55mm is geweest, stond bij dat het een nieuwe camera was, dus ik gok op de kitlens
vind het zeker geen onaardige foto´s, enkel je witbalans lijkt me niet helemaal in orde op foto 2

verder ga ik mee in de adviezen van mike
"Goede Kunst is nooit af",
maar creativiteit biedt de mogelijkheid
om in je werk te verdwijnen als je bezig bent.
Gebruikers-avatar
amoebe
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 259
GeregistreerdCOLON 19 Jul 2010 12:04
WoonplaatsCOLON Provincie Utrecht

Hoewel wat vreemd blauw (mix van blauwig schemering-licht en geler flitslicht?), vind ik de tweede foto wel het meest geslaagd qua compositie. De eerste is mooier belicht, maar spreekt als foto net iets minder aan.

De twee laatsten hebben een dermate storende en (overbe)lichte achtergrond dat ik ze niet zou bewaren. Zonde van de schijfruimte... Vooral de 4e doet haast pijn om naar te kijken en doet m.i. echt geen recht meer aan het onderwerp, de paddenstoel. Die hangt er maar wat knullig bij in een verder oogverblindend rommeltje. Er is maar één knopje om deze zinvol verder te bewerken en daarop staat 'delete'. Leuker zou ik het niet maken.

Misschien kun je eens teruggaan op een moment dat de avond of ochtendzon de paddenstoelen verlicht. Of een flitsertje van opzij overdag (zodat de lichtkleur ongeveer gelijk is aan die van het flitslicht) en zorgen dat de achtergrond zich nooit gaat opdringen. Achtergronden moeten maar gewoon blijven waar ze horen, namelijk op de achtergrond. Zo moeilijk is het leven eigenlijk niet, als je het maar eenvoudig houdt. 8)

Tijdens het fotograferen zijn we vaak gefocust (letterlijk zelfs) op het onderwerp. Vaak blijkt dan pas achteraf hoe storend iets kan zijn dat we helemaal niet hadden opgemerkt. Ik spreek ook maar uit ervaring. Nou ja, oefening baart kunst. Of in elk geval acceptabele plaatjes. ;-)
EOS 5DmkII & EOS 450D & EF 50mm F/1.4 & EF 135mm F/2 & EF 17-40 F/4 & EF 24-105 F/4 IS & 580EX & Lots of Manual Focus Lenses.
Gebruikers-avatar
Davejje
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 68
GeregistreerdCOLON 19 Aug 2010 07:58
WoonplaatsCOLON Nieuw Bergen (L)

bedankt voor het commentaar!

ik vind het erg fijn dat jullie commentaar geven omdat ik nieuw toestel heb en er meer mee wil gaan doen!

de foto`s worden gemaakt met een 17-85 idd kit lens!

commentaar ga ik zo niet op in maar neem ik wel mee als advies! en zal ik de volgende keer zeker rekening mee gaan houden!
dankje!
EOS 50D - Canon EF 24-70mm F/2.8 L USM - Canon EF 100 mm F/2.8 L Macro IS USM - Canon Speedlite 580 EX II - Canon BG-E2N - Lowepro Flipside 300
Gebruikers-avatar
amoebe
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 259
GeregistreerdCOLON 19 Jul 2010 12:04
WoonplaatsCOLON Provincie Utrecht

Kritiek geven is niet zo moeilijk, maar deze krijgen des te meer. Mooi als je daar constructief mee weet om te gaan. Door naar werk van anderen te kijken en zelf te oefenen en fouten te maken leer ik het meest en dit forum is best een goede hulp. ;-)
EOS 5DmkII & EOS 450D & EF 50mm F/1.4 & EF 135mm F/2 & EF 17-40 F/4 & EF 24-105 F/4 IS & 580EX & Lots of Manual Focus Lenses.
Gebruikers-avatar
Davejje
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 68
GeregistreerdCOLON 19 Aug 2010 07:58
WoonplaatsCOLON Nieuw Bergen (L)

Net wat je zegt ik vind het totaal niet erg om critiek te krijgen!
en ik kijk inderdaad naar veel werk van hier.
en dan zie ik iemand paddenstoelen heeft gedaan, dan denk ik van joh ik woon in het bos waarom doe ik dat ook niet dus darom gister gewoon eens op pad gegaan met me 50D en kit lens en een proberen.

en als ik dadelijk keer extra flitser er bij he ook eens daar mee proberen :)
zo leer ik graag en sta ik open voor critiek!

en links in beeld bij jullie onder je avatar staat afbeeldingen: waarom staat er bij mij 0 en bij ander 30 of zo ? hoe krijg ik daar ook meer ?
EOS 50D - Canon EF 24-70mm F/2.8 L USM - Canon EF 100 mm F/2.8 L Macro IS USM - Canon Speedlite 580 EX II - Canon BG-E2N - Lowepro Flipside 300
Gebruikers-avatar
mrhanky
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 251
GeregistreerdCOLON 09 Mrt 2005 13:19
WoonplaatsCOLON Utrecht
CONTACTCOLON

Davejje schreefCOLON en links in beeld bij jullie onder je avatar staat afbeeldingen: waarom staat er bij mij 0 en bij ander 30 of zo ? hoe krijg ik daar ook meer ?
Klik bij je bericht eens op de knop album. Je zal zien dat er dan 0 afbeeldingen in staan. Als je daar dus een foto in upload zal de 0 langzaam veranderen 8)
Gebruikers-avatar
Davejje
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 68
GeregistreerdCOLON 19 Aug 2010 07:58
WoonplaatsCOLON Nieuw Bergen (L)

dankje wel voor de reactie.

inmiddels een album aangemaakt, maar kan eerlijk waar nergens vinden waar ik moet klikken of wat om foto er in te krijgen...
EOS 50D - Canon EF 24-70mm F/2.8 L USM - Canon EF 100 mm F/2.8 L Macro IS USM - Canon Speedlite 580 EX II - Canon BG-E2N - Lowepro Flipside 300
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar