Toyota landcruiser

Treinen, auto's, motoren, fietsen, boten... alle andere voertuigen die niet onder Spotters vallen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
NELUZ
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 98
GeregistreerdCOLON 22 Jun 2009 13:24
WoonplaatsCOLON Hippolytushoef
CONTACTCOLON

Afgelopen weekend een aantal foto's gemaakt van de landcruiser van mn vader waarmee we achter dijk reden.
Op t moment heeft Toyota een lopende fotowedstrijd, op goed geluk heb ik ze daar ook heen gestuurt... En nu ben ik natuurlijk benieuwd wat jullie ervan vinden :wink:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar #1 :)
Laatst gewijzigd door 1 op NELUZ, in totaal 15 keer gewijzigd.
"When i get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story."
-Barney Stinson.
Gebruikers-avatar
bobvanduin
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3650
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2004 21:47
WoonplaatsCOLON Eyrarbakki (IJsland)
CONTACTCOLON

hmmm, de foto´s zij netjes geschoten, maar de locatie had wel wat beter gekozen kunnen worden vind ik. Ook al heb je hem van de geasvalteerde weg gehaald staat hij er te netjes bij, zelfs met rechte wielen. Had je er niet voor kunnen kiezen enigsinds de dijk op te rijden of zo, of een bospad op kunnen zoeken, of de polder zelf in, lekker diep in de modder duiken of zo? Het is een beest van een terrein auto hoor, die mag van de weg af.

Ook hoop ik dat je voor de wedstrijd een foto gekozen hebt waar je het kenteken niet verkracht hebt.
"Light is the Language of Photography" | Joe McNally
NELUZ
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 98
GeregistreerdCOLON 22 Jun 2009 13:24
WoonplaatsCOLON Hippolytushoef
CONTACTCOLON

bobvanduin schreefCOLONhmmm, de foto´s zij netjes geschoten, maar de locatie had wel wat beter gekozen kunnen worden vind ik. Ook al heb je hem van de geasvalteerde weg gehaald staat hij er te netjes bij, zelfs met rechte wielen. Had je er niet voor kunnen kiezen enigsinds de dijk op te rijden of zo, of een bospad op kunnen zoeken, of de polder zelf in, lekker diep in de modder duiken of zo? Het is een beest van een terrein auto hoor, die mag van de weg af.

Ook hoop ik dat je voor de wedstrijd een foto gekozen hebt waar je het kenteken niet verkracht hebt.
Hij staat er idd erg netjes bij, ben ik met je eens.
Dat komt vooral omdat het eigenlijk geen geplande shoot oid, ik was daar om foto's te maken van bunkers en dat ik terugliep naar de auto heb ik even snel wat geschoten :)
Dus ik denk dat ik t nog wel eens op een andere manier over zal doen.

Maar over dat kenteken, wat is daar mis mee dan?
"When i get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story."
-Barney Stinson.
NELUZ
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 98
GeregistreerdCOLON 22 Jun 2009 13:24
WoonplaatsCOLON Hippolytushoef
CONTACTCOLON

Ik heb de link naar de grotere foto's ook even goed gezet, ik zag net pas dat hij alsnog op het miniatuur uitkwam :)
"When i get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story."
-Barney Stinson.
WireWess
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1258
GeregistreerdCOLON 25 Mrt 2009 23:30
WoonplaatsCOLON Westland
CONTACTCOLON

Dat kenteken zorgt voor een gele vlek zo heb ik nog nooit een auto zien rijden over straat?
Als je het niet online wil hebben wissel je de letters, schroef je hem eraf of zet er een reclameplaat op :)
Het eerste wat me opvalt is dat de auto niet echt schoon overkomt, zwarte troepjes op de grill/bumper.
Het me bij bijv. de eerste foto erg op dat de ene koplamp erg donker is uitgevallen.
Bij foto 2 is de auto weer wat groen uitgeslagen?
Op de eerste 2 foto's valt de enorm slechte afwerking bij overgang gras/lucht op.
Ook zit er erg veel ruis in je wolken partij en komen ze niet echt scherp over.
En als laatste staat de auto op alle foto's nogal saai in het midden en zie ik alleen maar foto's die schuin van voren zijn gemaakt, heeft deze auto geen achterkant :)

Verder is het een leuk begin, je hebt het voordeel dat je de auto gewoon weer kan pakken en iedere dag een nieuwe shoot kan doen :P
Je weet niet wat je niet weet ! :D
Gebruikers-avatar
bobvanduin
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3650
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2004 21:47
WoonplaatsCOLON Eyrarbakki (IJsland)
CONTACTCOLON

Ik vind het lelijk en te veel de aandacht vragen. Normaal gesproken zit er nog zwart door het kenteken heen waardoor hij een stuk minder opvalt. Wat je ook zou kunnen doen is het kentekennummer aanpassen. stel het nummer is 03-KNP-3 kun je dat in Photoshop aanpassen naar 00-KNP-0 bijvoorbeeld. Wat je daarmee bereikt is dat men niet zo snel naar het kenteken nummer kijkt en dus meer oog houd voor de rest van de foto, iets wat bij een fotowedstrijd erg wenselijk is.
"Light is the Language of Photography" | Joe McNally
Gebruikers-avatar
bobvanduin
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3650
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2004 21:47
WoonplaatsCOLON Eyrarbakki (IJsland)
CONTACTCOLON

Wesley, ik zit net te vertellen dat die wagen ook diep de modder in kan, zit jij te klagen dat de auto niet mooi schoon is :)
"Light is the Language of Photography" | Joe McNally
WireWess
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1258
GeregistreerdCOLON 25 Mrt 2009 23:30
WoonplaatsCOLON Westland
CONTACTCOLON

Hij mag van mij ook wel in de blubber of een beetje crossen over de zandhopen, maar dan alsnog horen die zwarte vlekken niet op de grill :)
En als je de auto in zo'n veilige en schone omgeving zoals hier op de foto zet, zorg er dan in ieder geval dat hij schoon is.
Als hij in de blubber staat mag hij van mij tot het dak onder de blubber zitten ;)

Al zie je op de website van Toyota ook enkel maar gepoetste Landcruizers ;)
http://www.toyota.nl/cars/new_cars/land ... llery.aspx
Je weet niet wat je niet weet ! :D
NELUZ
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 98
GeregistreerdCOLON 22 Jun 2009 13:24
WoonplaatsCOLON Hippolytushoef
CONTACTCOLON

bobvanduin schreefCOLONIk vind het lelijk en te veel de aandacht vragen. Normaal gesproken zit er nog zwart door het kenteken heen waardoor hij een stuk minder opvalt. Wat je ook zou kunnen doen is het kentekennummer aanpassen. stel het nummer is 03-KNP-3 kun je dat in Photoshop aanpassen naar 00-KNP-0 bijvoorbeeld. Wat je daarmee bereikt is dat men niet zo snel naar het kenteken nummer kijkt en dus meer oog houd voor de rest van de foto, iets wat bij een fotowedstrijd erg wenselijk is.
Duidelijk, daar zal ik volgende keer aan denken.
Dank voor de tip! :)
"When i get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story."
-Barney Stinson.
Gebruikers-avatar
Kenji
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 394
GeregistreerdCOLON 21 Jun 2007 11:34
WoonplaatsCOLON Rotterdam

WireWess schreefCOLONAl zie je op de website van Toyota ook enkel maar gepoetste Landcruizers ;)
De meeste SUV's worden tegenwoordig al als "offroad" bestempeld als er 1 wiel op de stoeprand geparkeerd staat.... :lol:
EOS 50D ~ Sigma 10-20mm HSM ~ Canon 15-85mm IS USM ~ Canon 17-55 IS USM ~ Canon 70-200 f2.8 L USM
Gebruikers-avatar
bobvanduin
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3650
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2004 21:47
WoonplaatsCOLON Eyrarbakki (IJsland)
CONTACTCOLON

wat technisch gezien ook waar is natuurlijk ;) Geukkig is er een groot verschil tussen een SUV en een terreinauto en is de Landcruiser 120 nog steeds een terreinauto.
"Light is the Language of Photography" | Joe McNally
Gebruikers-avatar
phantom45
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 255
GeregistreerdCOLON 21 Mei 2006 22:00
WoonplaatsCOLON Haarlem
CONTACTCOLON

NELUZ schreefCOLONAfgelopen weekend een aantal foto's gemaakt van de landcruiser van mn vader waarmee we achter dijk reden.
Op t moment heeft Toyota een lopende fotowedstrijd, op goed geluk heb ik ze daar ook heen gestuurt... En nu ben ik natuurlijk benieuwd wat jullie ervan vinden :wink:
Die fotowedstrijd is volgens mij gezien vanuit de Toyota daar staat die van mij ook tussen, maar wel dus zoals altijd vanuit de auto gezien op vakantie.
Of is er nog een andere wedstrijd?
Canon 5D III/Canon Eos7D/Canon 15-85 IS/Canon 70-200 f4/Canon 50mm 1.8/Canon 24-105 f4/Canon speedlight 430EX
NELUZ
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 98
GeregistreerdCOLON 22 Jun 2009 13:24
WoonplaatsCOLON Hippolytushoef
CONTACTCOLON

phantom45 schreefCOLON
NELUZ schreefCOLONAfgelopen weekend een aantal foto's gemaakt van de landcruiser van mn vader waarmee we achter dijk reden.
Op t moment heeft Toyota een lopende fotowedstrijd, op goed geluk heb ik ze daar ook heen gestuurt... En nu ben ik natuurlijk benieuwd wat jullie ervan vinden :wink:
Die fotowedstrijd is volgens mij gezien vanuit de Toyota daar staat die van mij ook tussen, maar wel dus zoals altijd vanuit de auto gezien op vakantie.
Of is er nog een andere wedstrijd?
Goede vraag, mn vader heeft t verder geregeld. :oops:
"When i get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story."
-Barney Stinson.
Gebruikers-avatar
phantom45
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 255
GeregistreerdCOLON 21 Mei 2006 22:00
WoonplaatsCOLON Haarlem
CONTACTCOLON

Mischien eens navragen dan haha
Canon 5D III/Canon Eos7D/Canon 15-85 IS/Canon 70-200 f4/Canon 50mm 1.8/Canon 24-105 f4/Canon speedlight 430EX
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar