HARD Roeien is ................ echt AFZIEN!!

Alle sportfoto's die je nergens anders kwijt kunt...

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
koenmol
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 50
GeregistreerdCOLON 10 Aug 2010 09:35
WoonplaatsCOLON Roosendaal
CONTACTCOLON

Afgelopen zaterdag werden er roeiwedstrijden georganiseerd door mijn vereniging. Voornamelijk werd er door junioren geroeid over een afstand van 1500m. Dunne, lichte mannekes in een smal bootje die de harde tegenwind trotseren was prachtig om vast te leggen. De jeugdige skiffeurs op de foto's zijn 13 en 14 jaar.

De foto's zijn gemaakt met een 40D en Sigma 150-500mm.

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding


Roeifoto's worden hier niet veel getoond, dus ik ben benieuwd naar de reacties.
Gebruikers-avatar
jandb
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4383
GeregistreerdCOLON 23 Okt 2006 06:41
WoonplaatsCOLON Westland
CONTACTCOLON

De eerste en de laatste spreken mij het meeste aan, lekkere uitdrukking en goede compositie.
De tweede foto is te gemaakt, juist als ze niet door hebben dat je foto's maakt geeft het beeld de ware sportinspanning weer.
De derde foto is te krap en heeft geen diepte.
Misschien had een complete roeier met spanen en boot een leuk beeld geweest in dezelfde kijkrichting als de laatste.
Gr. Jan

Laten we het hier gezellig houden en ons richten op onze gezamelijke hobby ;-)
http://dbfsport.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
PistolenPaultje
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 154
GeregistreerdCOLON 14 Dec 2009 21:51

Lekker scherpe foto's hoor. Ben het met mijn voorganger eens wat betreft foto 2, jammer dat de sporter in de camera kijkt.

Groeten, Paul
Gebruikers-avatar
Dark_Angelus
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 328
GeregistreerdCOLON 31 Mrt 2010 15:32
WoonplaatsCOLON Amsterdam
CONTACTCOLON

De Roosendaalse! :D

Mooi om weer eens roei foto's te zien, kom je ook op de head en H4K fotograferen?
Canon EOS 1Ds Mark III, Canon 70-200 f/2.8L IS II USM, Canon 24-70 f/2.8L USM, Canon 50mm F1.8
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Ze staan er goed op hoor, denk dat je roeivereniging hier wel blij mee kan zijn.
Maar is het niet een keer iets om te zorgen dat je er recht achterkomt. Al is het bij een training of zo. Misschien dat ze nog wel onder een brug doorgaan waar je op kunt staan, dan kun je ook nog een foto met alleen water eromheen maken.
Dan kun je misschien ook nog wel wat meer met lijnenspel doen en kun je er nog meer spanning inbrengen.
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
koenmol
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 50
GeregistreerdCOLON 10 Aug 2010 09:35
WoonplaatsCOLON Roosendaal
CONTACTCOLON

Dark_Angelus schreefCOLONDe Roosendaalse! :D

Mooi om weer eens roei foto's te zien, kom je ook op de head en H4K fotograferen?
Ik zal eens wat vaker roeifoto's posten hier. Die mannen vinden het prachtig als er mooie foto's van hun gemaakt worden. De Hyves en Facebook pagina's staan er al goed mee gevuld!

Eerst weer eens foto's maken tijdens onze 'eigen' Suikerrace in november. De Head roei ik zelf meestal mee, dus dat wordt een beetje lastig. Misschien weer eens naar de Holland beker volgend jaar (met camera).

In ieder geval bedankt voor de reacties en commentaren.
ErikDignum
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3249
GeregistreerdCOLON 11 Sep 2005 17:19
WoonplaatsCOLON Zaandam
CONTACTCOLON

Hey da's leuk dat zien we niet vaak, roeifotos! Meer!

Bij nr. 2...zijn houding....volgens mij moet 'ie uitkijken voor rugklachten...onderuit trappen en dan met de rug achterover klappen?

Foto 4 vind ik geweldig!

Roeien de mannen al met de hakbijlen op die leeftijd?

Hmm...misschien komend jaar maar eens op de Amstel gaan kijken....Head, Heineken, Skiffhead (bestaat de de laatste nog?)

Gr.

Erik
Canon schrijf je met een C en Erik met een k
www.erikdignumfotografie.nl
www.facebook.com/ErikDignumFotografie
http://www.oypo.nl/erikdignum
Gebruikers-avatar
Dark_Angelus
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 328
GeregistreerdCOLON 31 Mrt 2010 15:32
WoonplaatsCOLON Amsterdam
CONTACTCOLON

Tuurlijk bestaat de skiffhead nog.

Om maar even offtopic te gaan, ik start zelf Hel vh Noorden, head, h4K en alle 2K wedstrijden dus ik hou me aanbevolen als onderwerp ;)
Canon EOS 1Ds Mark III, Canon 70-200 f/2.8L IS II USM, Canon 24-70 f/2.8L USM, Canon 50mm F1.8
Afotos
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 949
GeregistreerdCOLON 18 Feb 2009 18:38
WoonplaatsCOLON Amsterdam
CONTACTCOLON

Leuke foto's!
ErikDignum schreefCOLONHey da's leuk dat zien we niet vaak, roeifotos! Meer!
Mn site staat er vol mee :P Ik zou hier eigenlijk ook eens wat moeten posten, maar ben meestal al lang blij als ik van een weekend een selectie heb gemaakt voor mn eigen site en voor die van mn eigen club...

@dark, ga je de asopos niet starten? anders probeer ik te regelen om op het startvlot te zitten, kan je dan ff een snoek slaan voor de foto? je mag dan toch overnieuw starten :twisted: :P
757D + 8-400 mm
Gebruikers-avatar
Dark_Angelus
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 328
GeregistreerdCOLON 31 Mrt 2010 15:32
WoonplaatsCOLON Amsterdam
CONTACTCOLON

Afotos schreefCOLONLeuke foto's!
ErikDignum schreefCOLONHey da's leuk dat zien we niet vaak, roeifotos! Meer!
@dark, ga je de asopos niet starten? anders probeer ik te regelen om op het startvlot te zitten, kan je dan ff een snoek slaan voor de foto? je mag dan toch overnieuw starten :twisted: :P
Moet nog even kijken of we hem gaan starten, we gaan nog naar Kettwich en trainingskamp naar Sevilla dus nog niet echt Asopos plannen. Maar wie weet ;)
Canon EOS 1Ds Mark III, Canon 70-200 f/2.8L IS II USM, Canon 24-70 f/2.8L USM, Canon 50mm F1.8
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar