Paddenstoel(tje)

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Spartacus
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 151
GeregistreerdCOLON 09 Jun 2010 12:13
WoonplaatsCOLON Bollenstreek

Vraagje : Is deze foto goed?, het betreft een heel klein paddenstoeltje wat in het "mos" staat.

Afbeelding

Moet ik nu het F getal omhoog gooien? (is bij deze foto f3.2) maar dan komt wel de achtergrond meer naar voren.
Is het soms ook het maximale wat ik uit mijn 450d en de 50mm MACRO kan halen?

Foto is verkleint voor op het forum en iets verscherpt.

Ben benieuwd wat jullie er van vinden.

Groeten, Mike.
Laatst gewijzigd door 1 op Spartacus, in totaal 3 keer gewijzigd.
Yep,ik heb een Canon :-)

flickr
Gebruikers-avatar
BossA
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2836
GeregistreerdCOLON 01 Aug 2008 14:36
WoonplaatsCOLON Overijssel

Ik weet niet hoe je hem op de foto hebt gezet(met statief /vaste ondergrond), Maar ik mis scherpte. Ik vind je scherptediepte(f getal wel okee)
Canon camera met een mooi aantal lenzen, Flitsers. En een Mono- en Tri- pod.
Meer foto's van mij: Flickr
Gebruikers-avatar
Spartacus
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 151
GeregistreerdCOLON 09 Jun 2010 12:13
WoonplaatsCOLON Bollenstreek

BossA schreefCOLONIk weet niet hoe je hem op de foto hebt gezet(met statief /vaste ondergrond), Maar ik mis scherpte. Ik vind je scherptediepte(f getal wel okee)
Statiefje en afstandsbediening.
Yep,ik heb een Canon :-)

flickr
sunblade
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3174
GeregistreerdCOLON 20 Mrt 2008 19:39

Spartacus schreefCOLONVraagje : Is deze foto goed?
Dat hangt ervan af. Wat was je bedoeling toen je deze foto maakte, welk beeld had je voor ogen toen je de knop indrukte, en komt deze foto overeen met dat beeld? Wat vindt je zelf van de foto, dat is eigenlijk waar het om gaat. Je zult de vraag dus zelf moeten beantwoorden in mijn optiek.

Je hebt de scherpte mooi op het voorste stukje van het hoedje gelegd, dat kijkt meestal het prettigst. Door een groot diafragma te kiezen heb je een mooie kleine scherptediepte en een mooie dof in je foto. Je had van mij nog iets meer afstand kunnen nemen, zodat de paddo iets ruimer in het kader zou komen. Maar al met al vind ik dit een prima foto.
Gebruikers-avatar
Spartacus
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 151
GeregistreerdCOLON 09 Jun 2010 12:13
WoonplaatsCOLON Bollenstreek

Ik ben wel tevreden over de foto maar zie soortgelijke fotos die mij toch meer raken, kan alleen niet echt vinden waar dat nou aan ligt, komt misschien idd door gebrek aan scherpte, heb scherp gesteld via live-view, misschien meer software matig verscherpen?

Krap kaderen dat merk ik wel meer aan mezelf, daar zit iig een verbeter punt in, denk dat het dan ook wat duidelijker wordt dat het hier om een heel erg klein paddenstoeltje gaat, neem ik mee voor de volgende keer.
Yep,ik heb een Canon :-)

flickr
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar