Pro Runner rugtas of soortgelijke

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
ArieScanner
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 608
GeregistreerdCOLON 02 Apr 2007 17:00
WoonplaatsCOLON Amsterdam
CONTACTCOLON

Ik ben in dubio.

Ik heb een schoudertas, Lowepro Stealth Reporter. Die zit bomvol, is daardoor overbelast en dat vind mijn schouder niet zo prettig. Ik doe namelijk veel op de fiets en een schoudertas die dan niet goed voelt is dan niet echt prettig. Nu dacht ik het te verhelpen met een softe OP/Tech strap, maar ik vraag me af of dat gaat helpen. Vandaar dat ik gister, in een winkel, op het idee kwam om dan maar eens te kijken naar een grotere rugtas.

Ik zoek een model die stevig op mijn rug zit. Hij moet het gewicht kunnen verdelen, dus mijn rug moet ook enigszins gespaard worden. Hij moet waterdicht zijn zonder dat ik er steeds een kap over moet dragen. En er moet een laptop in kunnen.

Ik ben erg van Lowepro en mijn oog viel daarom op een Pro Runner. Een nieuwe serie als ik het goed gelezen heb en ik lees nog weinig reviews erover.

Iemand daarom al ervaringen op dit forum? Of iemand een andere rugtas die voldoet aan mijn wensen? En nog iemand een idee over mijn schoudertas/-strap probleem?
[size=75]www.persmoment.nl
Twitter:@persmoment

Canon EOS 7D & 40D (incl. grips)- Canon EF 16-35mm F2.8 L- Canon EF 17-40mm F4.0 L- Canon EF 70-200mm F2.8 L- Canon Speedlite 430EXII- Lowepro Stealth Reporter 400AW & Mini Trekker Classic[/size]
Gebruikers-avatar
jvanarkel
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6618
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2006 15:27
CONTACTCOLON

Dryzone uitvoeringen zijn echt waterdicht maar angstig duur. Deze rugzak die jij beschijft is de vervanger van de Compu, mini trekkers. Ik zou goed opletten dat er een goede schouderriem en heupriem op zit. Ik zelf heb ook een Stealthreporter maar die gebruik ik met minder spul :) En er zit een riempje bij die je tas enigzins op zijn plaats houdt maar een goede rugzak erbij is nooit weg. Ik zelf heb de vrij grote Computrekker AW Plus. De gewone computrekker vond ik al de beste na een minitrekker classic en minitrekker AW en toen ik een grotere kon krijgen dus de plus, heb ik dat gedaan.

Zonder die hoes ook redelijk waterdicht, groter compu vak en een super heupriem en draagriemen stel.

Wat je ook koopt, koop het erbij anders ga je ook weer alles in je rugzak doen :)
Jeroen.
|5D|7D|EF17-40L|EF24-70L|EF70-200L|EF200LII|Ʃ 150-500|EF 2.0xII|EF 1.4xII|430EX|430EXII|580EXII|ST-E2|
Het EOSDigitaal Extender Sticky
Gebruikers-avatar
Drikusniet
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 119
GeregistreerdCOLON 21 Dec 2009 23:29
WoonplaatsCOLON Veendam

Een rugtas is comfortabeler wanneer je een groot gewicht moet meedragen, maar de schoudertas kun je een stuk comfortabeler maken met de optech strap. Hij is soepel, waardoor je geen of in ieder geval veel minder last hebt van je schouder.
Dus mijn advies: gewoon beide doen. 8)
Een goede techneut is nou eenmaal eigenwijs
Gebruikers-avatar
jvanarkel
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6618
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2006 15:27
CONTACTCOLON

Er is trouwens een draagstel die volgens mij ookop de stealthreporter past en ook op de Magnum. Ik ga ff kijken.
Jeroen.
|5D|7D|EF17-40L|EF24-70L|EF70-200L|EF200LII|Ʃ 150-500|EF 2.0xII|EF 1.4xII|430EX|430EXII|580EXII|ST-E2|
Het EOSDigitaal Extender Sticky
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar