All in one printer of...

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
phd
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1811
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2006 14:37

Hallo iedereen,

Aangezien ik geen kleuren printer en scanner heb en ik merk dat ik steeds meer wil digitaliseren en ook soms wat foto's wil afdrukken ben ik opzoek naar een mooie oplossing hiervoor.

Is het verstandig om een all in one oplossig te kopen of zit ik dan met een slechte scanner of een slechte printer? Alles los kopen zou ook een optie zijn, maar liever niet. Wat voor scanresolutie moet je minimaal hebben om oude foto's te kunnen digitaliseren?

Het liefste alles uiteraard van Canon :-)

Groeten,
Peter-Hans.
Gebruikers-avatar
jvanarkel
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6618
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2006 15:27
CONTACTCOLON

Ik zelf ben voor losse onderdelen gegaan, maar zowel Canons eigen multi scanner printers als die van Epson zijn denk ik voor jouw doel efficient en goedkoop en goed genoeg.
Jeroen.
|5D|7D|EF17-40L|EF24-70L|EF70-200L|EF200LII|Ʃ 150-500|EF 2.0xII|EF 1.4xII|430EX|430EXII|580EXII|ST-E2|
Het EOSDigitaal Extender Sticky
Pieterr
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6580
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2009 19:49

Ik zou als je echt een goede scanner zoekt zeker ook eens naar de fotoscanners van Epson kijken.

Overzicht: http://content.epson.nl/product/scanner ... e=scanners
phd
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1811
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2006 14:37

Erg leuk inderdaad, maar ik zat zelf te denken aan een bedrag van maximaal 150 euro voor zowel een scanner als printer.
Pieterr
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6580
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2009 19:49

Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

Ik heb zelf een all-in-one van Canon (Pixma MP600 oid), en zou niet meer terug willen! Wanneer hij kapot zou gaan (heb hem nu 3 of 4 jaar denk ik) zou ik gelijk weer een nieuwe all-in-one halen. En waarschijnlijk ook weer Canon, hij bevalt me tenslotte goed. Het enige wat ik dan als extra eis zou hebben is dat hij ook via ethernet/wifi kan printen en scannen, zodat ik makkelijker vanaf mijn laptop kan printen.

Printkwaliteit vindt ik (ruim) voldoende, maar ik moet bekennen dat ik niet echt vaak foto's print. Doe het een enkele keer, en dan vindt ik het kwalitatief in elk geval ok. Mijn fotoprints bestel ik verder gewoon online.
Met name het kopieergemak is iets waarom ik hem niet meer weg zou willen. Hoe vaak we niet even snel iets kopieren, bijv. een kleurplaat voor de kinderen. En dat doe je met losse printer/scanner toch minder makkelijk, je hebt dan altijd de pc nodig.

Ik kan weleens een foto voor je inscannen zodat je het digitale resultaat kan zien?
Anoniem 4

In de Focus van oktober 2010 staat een lovende test van de nieuwe Canon Pixma MG6150. Door een extra grijs cartridge ook heel mooi zwart-wit. Prijs rond de € 170,00
http://www.kamera-express.nl/productdet ... x?id=33436
http://nl.hardware.info/productinfo/104 ... xma-mg6150
http://nl.hardware.info/productinfo/104 ... cificaties
Gebruikers-avatar
sven2912
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1745
GeregistreerdCOLON 30 Mei 2010 09:18
WoonplaatsCOLON Nijmegen

om even in te breken op dit topic, ik ben ook op zoek naar een All-in-One printer.
nou is mijn oog gevallen op de pixma MP490 en MP270. mijn voorkeur gaat momenteel uit naar de 490 omdat deze wat meer functies heeft. mijn budget is echter slechts max 75 euro. is deze printer dan een goede keuze? ik gebruik voornamelijk scan en printfuncties, fotoprinten doe ik zelden.

Gr Sven
Canon
Pieterr
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6580
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2009 19:49

Sven, dan snap ik jouw probleem niet. De MP490 is momenteel te koop bij KE voor 49 euro.
Gebruikers-avatar
sven2912
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1745
GeregistreerdCOLON 30 Mei 2010 09:18
WoonplaatsCOLON Nijmegen

Pieterr schreefCOLONSven, dan snap ik jouw probleem niet. De MP490 is momenteel te koop bij KE voor 49 euro.
vandaar mijn vraag. is dit een goede keuze ;). zijn er betere alternatieven m.b.t. mijn eisen of is het een prima printer?

gr sven
Canon
Gebruikers-avatar
Gripen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 454
GeregistreerdCOLON 20 Mei 2007 14:03

@ Sven: Als je geen kwalitatief hoogwaardige fotoprints wilt maken is een simpele all-in-one goed genoeg al zou ik wel altijd gaan voor een printer met 3 kleuren + zwart in verband met de kosten. Dat lijkt duurder als je een setje cartridges moet hebben maar bij een gecombineerde kleurencartridge is altijd slechts één van de drie kleuren op waardoor je kostbare inkt weg moet gooien. "Nep" cartridges zijn trouwens over het algemeen een goed en goedkoop alternatief zolang ze bij een gerenommeerde aanbieder vandaan komen.


off-topic:

Wil je echt goede z/w prints heb je eigenlijk 4 zwart/grijs cartridges nodig zoals bijv. de Epson R2880 maar die kost dan ook €799. Dat is nog steeds de referentie en alles daaronder is echt minder tot niet geschikt voor z/w ondanks lovende (vaak gesponsorde) testen in magazines. Daar gaat een MG6150 echt niet bij in de buurt komen. De beste Canon (Pro 9500 MkII, ook €799) heeft ook slechts grijs en zwart en een aparte zwarte cartridge voor gewoon papier. Geen concurrent voor de Epson omdat je met 2 cartridges nooit dezelfde nuances kunt halen als met 4.
Voor kleur wordt het een ander verhaal natuurlijk, dat is tenslotte een stuk makkelijker printen dan z/w en daar komt de Canon Pro9500 goed mee met de Epson.
Beide gebruiken trouwens pigment inkt (zoals veel Epsons) waar goedkope printers dye inkt gebuiken en daarnaast is het papier ook nog een bepalende factor.


Maar omdat niet iedereen (ik ook (nog) niet) zoveel geld over heeft voor een printer of de behoefte heeft om op hoge kwaliteit af te drukken zijn er genoeg alternatieven waarmee acceptabele resultaten zijn te behalen.
Am I wrong if I don't agree?
----------------------------------------------------
Pieterr
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6580
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2009 19:49

Ik heb zelf een HP C5180 All-in-one. Foto's printen doet ie best aardig, maar de scanner vind ik knudde. Handig voor kopieen van bonnetjes voor declaraties op het werk, maar voor foto's...

Als je echt van plan bent om veel foto's (en/of negatieven) in te gaan scannen zou ik een aparte scanner aanschaffen (bv een van de eerder genoemde Epsons).
Gebruikers-avatar
sven2912
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1745
GeregistreerdCOLON 30 Mei 2010 09:18
WoonplaatsCOLON Nijmegen

Gripen schreefCOLON@ Sven: Als je geen kwalitatief hoogwaardige fotoprints wilt maken is een simpele all-in-one goed genoeg al zou ik wel altijd gaan voor een printer met 3 kleuren + zwart in verband met de kosten. Dat lijkt duurder als je een setje cartridges moet hebben maar bij een gecombineerde kleurencartridge is altijd slechts één van de drie kleuren op waardoor je kostbare inkt weg moet gooien. "Nep" cartridges zijn trouwens over het algemeen een goed en goedkoop alternatief zolang ze bij een gerenommeerde aanbieder vandaan komen.
bedankt voor de tip. kun je me ook nog een bepaald type aanraden voor mijn prijscatogorie (met 3 verschillende kleurpatronen en een voor zwart)?

hoor het graag

Gr Sven
Canon
phd
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1811
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2006 14:37

Hoever wil je gaan. Een printer van 700 euro lijkt me niet echt interessant voor een normale gebruiker. Voor dat geld kan ik een hoop afdrukjes laten maken bij een fotocentrale.

De bedoeling is dat er mooie prints uitkomen voor in een album of fotolijstje en de scans gewoon goed zijn. Ik neem aan een AIO printer van rond de 150 euro goed is.
Gebruikers-avatar
jtolsma
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 541
GeregistreerdCOLON 28 Mei 2008 20:58

Tsja, het is inderdaad wat je ermee wilt. Ik print zelf geen foto's en als ik er af en toe een moet doen, is dat goed genoeg.
Ik heb een wireless HP Photosmart met 3 kleuren en 1 zwart/wit cartridge. HP bevalt mij uitstekend.
Adviesprijs EUR. 119,- en dat alles draadloos. Betreft: http://h10010.www1.hp.com/wwpc/nl/nl/ho ... 94623.html
J@n

Ik verdiep mij vandaag maar weer eens in mijn lachrimpels :-)
Canon Eos 60D met het nodige glas, statief, flitser etc. + Canon Powershot SX230 HS (met GPS), voor erbij.
Gebruikers-avatar
Gripen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 454
GeregistreerdCOLON 20 Mei 2007 14:03

Voor de verschillende printers even op de canonsite of tweakers.net kijken. Voor jouw budget (en minder) kun je ook een Canon 5 cartridge all-in-one printer krijgen, 1x zwart voor gewoon papier en z/g/c/m/ voor foto's.

Je zou kunnen denken aan de MG5150 (79 euro), MG5250 (124 euro) of de MP550 (75 euro). Dat er kwalitatief denderend veel verschil tussen zit lijkt me sterk. Ik heb er maar een paar uitgepikt en natuurlijk zijn er nog veel meer Canon modellen. Over 6-12 maanden staat er weer een hele nieuwe serie tussen en zo gaat dat maar door maar echt schokkende veranderingen zal dat niet opleveren in deze prijsklassen.
Laatst gewijzigd door 1 op Gripen, in totaal 13 keer gewijzigd.
Am I wrong if I don't agree?
----------------------------------------------------
Gebruikers-avatar
Piet van Vroonhoven
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1003
GeregistreerdCOLON 29 Mei 2007 17:05
WoonplaatsCOLON Druten

Ik heb de pixma MP 620. Deze heb ik vooral gekocht omdat ik dan draadloos kan printen. De scanner en printer zijn voor mij ruimschoots goed genoeg.
deze heeft ook 5 tankjes.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar