Filmen met de camera wie doet het?

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
Gebruikers-avatar
JimmySX
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 264
GeregistreerdCOLON 22 Jul 2008 21:50
WoonplaatsCOLON Breukelen
CONTACTCOLON

Hoi daar!

Ik zit tegen een 5D aan te hikken vanwege de hogere ISO maar ook de filmoptie. Filmoptie hoor ik u denken??? Jawel! Ik heb van de week in het theater mogen filmen met een 7D en over het resultaat was ik behoorlijk te spreken! Ik sprak tijdens de opnames ook een paar gasten die gewoon videoclips maken met hun 550D!!!
Nou was ik over de 7D niet zo heel enthousiast want die liep een paar keer vast tijdens het filmen(kan natuurlijk gewoon een slecht exemplaar zijn geweest) maar nu ben ik benieuwd naar de bevindingen van andere over de filmfuncties van de SLR en dan vooral ook icm kwaliteits lenzen!

Ik ben nu de beelden aan het converteren, maar zodra ik iets heb gemonteerd, zal ik een linkje plaatsen met het filmresultaat!

Kom maar op dus! 8)
Canon 70D | EFS 18-135 | EFS 10-18 | EF 50 1.8 | Speedlite 600ex-rt
Website Flickr
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Ik film heel af en toe wel eens met mijn 7D. Maar echt serieus is dat nooit. Meer om dingen te laten zien die zo wie zo al bewegen, dat is met foto's wat lastig
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
Dimitri
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4483
GeregistreerdCOLON 07 Okt 2008 11:28
CONTACTCOLON

Ik doe ook filmen met mijn Camera en dan zowel met de 5DMII als met de 7D
ik laad ze dan in pinnecale studio 14 en dan edit ik zo mijn
filmpjes!
Ik vindt wel fijn werken!
Gebruikers-avatar
mitchel1986
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1361
GeregistreerdCOLON 27 Jan 2010 10:54
WoonplaatsCOLON Alphen aan den Rijn
CONTACTCOLON

De beeldkwaliteit is prima van zowel d 7D als de 5D. Ik vind de 7D wat makkelijker werken als het om filmen gaat
Gebruikers-avatar
bobeldijk
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1526
GeregistreerdCOLON 29 Nov 2004 17:57
CONTACTCOLON

Zelf ben ik ook onlangs begonnen met de 5D.
Voornamelijk maak ik er nu stock materiaal mee.
Meestal werk ik met statief. Blijf het goed in focus houden wel erg lastig vinden.
Laatst gewijzigd door 1 op bobeldijk, in totaal 15 keer gewijzigd.
Voor meer Circuitfoto's... kijk eens op www.circuitphoto.com
Bijverdienen met je [url=http://submit.shutterstock.com/?ref=277321]foto's[/url]?
Anton-FTP
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 28
GeregistreerdCOLON 28 Jan 2006 23:28
WoonplaatsCOLON Oud-Beijerland

Nog even een vraagje, zetten jullie de IS uit als je film maakt of gebruiken jullie een externe microfoon?

Als ik film en de IS staat aan dan hoor je deze op de film...een externe mic. heb ik niet. (ik vind ze net te duur om het een keer te testen)
Dus IS uit bij mij en hopen dat ik de camera zonder statief een beetje stil hou :lol:
Canon 5D markII, Canon 70-200[color=#FF0000]L[/color] 2.8IS, Canon 50/f1.8 II, Canon 28-135 IS
Gebruikers-avatar
CanonMDJ
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 23
GeregistreerdCOLON 08 Okt 2010 02:41
WoonplaatsCOLON Zoetermeer

Het filmen kan niet anders dan goed zijn toch....

Ik heb vernomen dat ze in hollywood e.d. A-films met deze camera's filmen als het een shot is waar de camera zowiezo sneuveld...

Zal deels met de lage aanschafwaarde te maken hebben maar het geeft aan dat de kwaliteit zeer goed is anders werken ze der nie mee denk ik zo...
50D - kitlens 18-55 IS - 55-250 IS - 50mm 1.8
Gebruikers-avatar
bobeldijk
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1526
GeregistreerdCOLON 29 Nov 2004 17:57
CONTACTCOLON

Ik zie hier op mijn werk ook steeds meer commercials die worden gemaakt met een 5D of 7D.
Inderdaad is de lage prijs natuurlijk een groot voordeel van deze camera's
Nadeel is wel dat je weinig bereik heb met je kleurcorrecties in vergelijking met film.

Daarom als je de scenes goed belicht is de 5D en de 7D heel erg goed te gebruiken.
Voor meer Circuitfoto's... kijk eens op www.circuitphoto.com
Bijverdienen met je [url=http://submit.shutterstock.com/?ref=277321]foto's[/url]?
Gebruikers-avatar
Oculus Film
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 97
GeregistreerdCOLON 05 Okt 2010 21:51
WoonplaatsCOLON Delft
CONTACTCOLON

De kwaliteit van DSLRs bij filmen is behoorlijk goed. Het grootste voordeel is dat je zelf het glas kan kiezen (kan alleen bij zeer dure videocamera's) en dat je een grote sensor hebt en meer mogelijkheden tot spelen met scherptediepte.

De nadelen: ergonomie, belabberde codec, weinig kleurinformatie, vreselijke aliasing issues en lage feitelijke resolutie door pixel skipping (1080p haal je niet, eerder iets van 600-700 lijnen, maar door de aliasing lijkt het allemaal heel scherp). Maargoed, ze worden ook door professionals gebruikt bij bijvoorbeeld bruidsvideo's, dus er is om deze beperkingen heen te werken.
Gebruikers-avatar
JimmySX
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 264
GeregistreerdCOLON 22 Jul 2008 21:50
WoonplaatsCOLON Breukelen
CONTACTCOLON

Nou een hoop feedback al! Super bedankt allemaal voor de opmerkingen!
@bobeldijk: Ja dat in focus houden is idd lastig! Op het scherm lijkt het scherp maar toen ik het terug ging kijken viel het wel een beetje tegen eigenlijk. Een extern is dan een noodzakelijke optie ben ik bang!
@Oculus Film: Ja de verwisselbare lenzen is erg prettig idd! Primes, zooms etc etc! Het wordt allemaal een stuk dynamischer daardoor! En wat betreft de nadelen, tja een goeie workaround vinden is dan een must voor geen groot probleem dus...

;)
Canon 70D | EFS 18-135 | EFS 10-18 | EF 50 1.8 | Speedlite 600ex-rt
Website Flickr
Johnalb

Er worden ook al volledige tv commercial mee gemaakt Bv Sony en Panasonic reclames zijn er mee gefilmd.
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Zijn er ook al mensen met (gevorderde) ervaring met de 550D?

Ik ben tot nu toe te druk met oefenen met het maken van foto's, en heb me nog niet in de video-optie verdiept. Maar toen ik een paar maanden geleden, vlak voor de aanschaf van mijn dslr, de recenties her en der aan het lezen was, heb ik best positieve ervaringen gezien. Ben benieuwd of hier ook mensen met praktijkervaring zijn!
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Pieterr
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6580
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2009 19:49

Gebruikers-avatar
JimmySX
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 264
GeregistreerdCOLON 22 Jul 2008 21:50
WoonplaatsCOLON Breukelen
CONTACTCOLON

Dank voor het linkje! Film ziet er bijzonder filmisch uit idd! Mooie shots en goede kwaliteit, al ben ik benieuwd wat er nog in de postproductie is gebeurd natuurlijk!

@MarcoEOS550D: De jongens waarmee ik was afgelopen woensdag liepen allebei met een 550D....Ze maken er oa clips ermee!
Canon 70D | EFS 18-135 | EFS 10-18 | EF 50 1.8 | Speedlite 600ex-rt
Website Flickr
Gebruikers-avatar
JimmySX
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 264
GeregistreerdCOLON 22 Jul 2008 21:50
WoonplaatsCOLON Breukelen
CONTACTCOLON

Heb ff wat verder gezocht en gevonden en ik moet zeggen dat ik steeds meer onder de indruk raak!
Dit linkje kwam ik hier op het forum tegen. Voor iedereen die interesse heeft en het nog niet gezien had http://blog.planet5d.com/
Supereuk om te zien!

Have fun!
Canon 70D | EFS 18-135 | EFS 10-18 | EF 50 1.8 | Speedlite 600ex-rt
Website Flickr
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

Het making of filmpje geeft wel een kijkje op het PP wat er gedaan is, je ziet daarin ook wat korte shots uit de camera.

Dit is ook gefilmd met een 5DII trouwens
WireWess
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1258
GeregistreerdCOLON 25 Mrt 2009 23:30
WoonplaatsCOLON Westland
CONTACTCOLON

Er was afgelopen zomer in Amerika een team dat voor Canon video workshops gaf :)
Op hun blog staat leuke info http://www.usa.canon.com/dlc/controller ... cleID=3469
En check ook zeker hun vimeo kanaal, waar een aantal heel leuke howto's en behind the scenes staan!
http://vimeo.com/user403001/videos
Je weet niet wat je niet weet ! :D
Pieterr
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6580
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2009 19:49

Rocker schreefCOLONDit is ook gefilmd met een 5DII trouwens
Fraai filmpje! Nog wat uitleg van de makers:
Guillaume Nery schreefCOLONFREE FALL, base jumping at Dean's Blue Hole

This video is a FICTION and an ARTISTIC PROJECT, I don't claim to have reached the bottom of the hole (202m) without rope and fins, as the world record in no-fins discipline is 95m. We made this movie to show another approach in freediving videos. We wanted to express the strenght of the elements water-earth-air and the sensations of freedom, harmony, exploration. All the shots were made on breath hold by Julie Gautier. We directed and edited the movie ourself, Julie and me. Jerome Espla (Poisson Lune Productions) was the gradder of the clip (color corrections...).

The music is from ARCHIVE - you make me feel. The camera is a Canon 5D mark II

Doet natuurlijk meteen denken aan de fantastische film Le Grand Bleu van Luc Besson. :D
Gebruikers-avatar
JimmySX
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 264
GeregistreerdCOLON 22 Jul 2008 21:50
WoonplaatsCOLON Breukelen
CONTACTCOLON

Rocker schreefCOLONHet making of filmpje geeft wel een kijkje op het PP wat er gedaan is, je ziet daarin ook wat korte shots uit de camera.

Dit is ook gefilmd met een 5DII trouwens
Dank voor de link! Ook weer erg indrukwekkend zeg! En natuurlijk moet je stoeien in de PP om het echte filmische resultaat te krijgen. Colorcorrection is een must. Eigenlijk vergelijkbaar als wat je met foto's doet toch ;)

Thx again iedereen voor alle links! Ben dr reuze blij mee!
Canon 70D | EFS 18-135 | EFS 10-18 | EF 50 1.8 | Speedlite 600ex-rt
Website Flickr
WireWess
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1258
GeregistreerdCOLON 25 Mrt 2009 23:30
WoonplaatsCOLON Westland
CONTACTCOLON

@jimmySX, hier maak je dus al de eerste denkfout ;)
In het "raw" videomateriaal zit namelijk veel minder marge mbt bewerkingen in vergelijking met RAW foto's.
Bij filmen met je Canon DSLR is een van de belangrijkste elementen het van je picture styles.
Zie hier waarom: http://vimeo.com/7256322


Ik kreeg toevallig vandaag 2 clips onder ogen waarbij het wel erg leuk is om te zien hoe ze in videoclips spelen met scherptediepte en in een clip zelfs met een tilt/shift :)
http://www.youtube.com/watch?v=nyEOJPjXl4U&&hd=1
http://www.youtube.com/watch?v=dEU0MS82sD4&hd=1
Je weet niet wat je niet weet ! :D
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar