camera tas rugzak? iemand ervaring met Lowepro Slingshot ?

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
Wildrik
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 17
GeregistreerdCOLON 26 Sep 2010 09:46
WoonplaatsCOLON London / Smilde
CONTACTCOLON

Ik ben opzoek naar een nieuwe cameratas.
Een rugzak waar mijn canon 1000D in past met een extra lens.
Het gaat mij er om dat er ook nog wat meer in past bijv. een flesje drinken en een boek.

Heeft iemand ervaring met de Lowepro Slingshot rugzak? Of iets anders aan te raden?
Gebruikers-avatar
Frank64
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4126
GeregistreerdCOLON 16 Okt 2010 21:30
WoonplaatsCOLON Weert

Yep. heb er 1, naast een "gewone" fotorugzak (ooit gekocht bij Aldi of Lidl geloof ik?)
De laatste kan meer in, maar de slingshot is veel handiger in gebruik.
Zeker als je je tussen ht maken van foto's door moet/wilt verplaatsen.
Je kunt hem gewoon omhouden tijdens het pakken van je toestel of lens wisselen...
Voorkomt ook vergeten of wegraken in onbewaakt ogenblik..
Of er meer in past ligt natuurlijk aan de maat die je kiest. Het vak bovenin is groot genoeg voor een blikje of zo. In de klep voldoende extra vakjes voor kleine spulletjes als geheugenkaarten.filters etc ook.
Maar een boek wordt al stukkie lastiger, maar dat is ook bij grotere tassen het geval denk ik zo.
Maar ik ben er zelf dik tevreden over. :D
Laatst gewijzigd door 1 op Frank64, in totaal 17 keer gewijzigd.
Tevreden zijn met wat je hebt is een uitstekende eigenschap.
Tevreden zijn met wat je allemaal niet hebt een nog betere..!
Wildrik
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 17
GeregistreerdCOLON 26 Sep 2010 09:46
WoonplaatsCOLON London / Smilde
CONTACTCOLON

Dat is goed om te horen!
Welke uitvoering heb je?
Ik zit erover te denken om deze te nemen:
Lowepro SlingShot 200 AW
Gebruikers-avatar
Frank64
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4126
GeregistreerdCOLON 16 Okt 2010 21:30
WoonplaatsCOLON Weert

Yep, die heb ik dus ook.
Aan de openingszijde zit ook nog een zacht lapje dat je voor de achterkant van je toestel kunt klappen voor je hem sluit. Beschermt je schempje. Tijdens transport kun je de 2 klikgespen sluiten, voorkomt dat de rits zomaar ff geopend wordt in een vulle trein of bus bijvoorbeeld..
Hij is ook met spullen lekker licht en met het extra borstkoord blijft ie ook goed op zijn pkek bij stevig doorstappen..
Tevreden zijn met wat je hebt is een uitstekende eigenschap.
Tevreden zijn met wat je allemaal niet hebt een nog betere..!
Gebruikers-avatar
CanonMDJ
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 23
GeregistreerdCOLON 08 Okt 2010 02:41
WoonplaatsCOLON Zoetermeer

ik heb hem ook ideaal die zijopening....
50D - kitlens 18-55 IS - 55-250 IS - 50mm 1.8
Gebruikers-avatar
hoekie
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 163
GeregistreerdCOLON 22 Mei 2010 09:03
WoonplaatsCOLON Rhenen
CONTACTCOLON

Ik heb de Aw100. Net groot genoeg voor een 500D met kitlens, een 55-250 en een flitser.
Verder nog ruimte voor je extra accu en oplader.
In het bovenste vakje heb ik de manual, filterdoosjes en schoonmaakspul.
Helaas daardoor geen ruimte voor eten en drinken. Dat heb ik dan maar in de jaszak. :)

Voor wnadeltochten, gebruik ik een grote rugzak en heb dus geen ruimte voor de slingshot.
Dan gebruik ik een toploader voor de body+lens (=geheugenkaart en accu) en een extra koker voor de zoomlens.
Canon EOS 80D en toebehoren
Blog: http://hhoekstra.wordpress.com
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Het nadeel van een Slingshot: na een paar uur lopen wordt de éénschouderbelasting hinderlijk/pijnlijk.
Net als een driepuntsveiligheidsgordel eigenlijk alleen geschikt voor manspersonen.
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Johnalb

Kijk voor gebruikers ervaringen ook eens hier
Gebruikers-avatar
kruwt
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 417
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2007 14:33
WoonplaatsCOLON Urk
CONTACTCOLON

boels069 schreefCOLONHet nadeel van een Slingshot: na een paar uur lopen wordt de éénschouderbelasting hinderlijk/pijnlijk.
Net als een driepuntsveiligheidsgordel eigenlijk alleen geschikt voor manspersonen.
Die ervaring heb ik ook. Ik heb die rugzak dus ook gehad, maar om genoemde reden ook weer weg gedaan. Bij kort gebruik is deze rugzak goed te gebruiken, maar na een wandeltocht van een hele dag heb je één lamme schouder.
Ik ben daarna overgestapt naar de Kata 3N1 Sling Backpack. Met deze tas kun je de banden verstellen waardoor hij zowel als sling- én backpack is te gebruiken.
Mijn website www.kruwt.nl. Meer doen met je foto's. Informatie over stockfotografie en mijn eigen ervaringen daarin. 
Gebruikers-avatar
Anne-Elise
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1415
GeregistreerdCOLON 21 Feb 2006 16:31
WoonplaatsCOLON Zuid-Holland

heb ook ervaring met de slingshot, was er altijd heel tevreden over, totdat ik door een ongeval problemen met nek en schouders kreeg, daardoor is de tas door mij niet meer te dragen, door het trekken aan een schouder van de tas werd dit erg pijnlijk en kon ik de tas dus niet meer dragen.
In de plaats van de slingshot heb ik een lowepro fastpack 350 gekocht, ruim genoeg en met extra ruimte in het bovenvak en een vak achter voor een laptop, hier kun je ook een boek, tijdschrift o.i.d in steken.

als je geen problemen hebt met je nek, rug of schouders is een slingshot best fijn, maar heb je deze problemen wel, dan er niet aan beginnen.
echt een groot boek kun je ook niet kwijt in de slinshot 300AW, daarvoor moet e wellicht uitwijken naar de 350AW die heeft een laptopvak waar je dan een boek in kunt steken, maar deze tas wordt wel weer erg groot voor enkel een 1000d met extra lens.
Annelies


Mijn apparatuur zet ik hier niet neer om stoffig te worden, die heb ik n.l nodig om te fotograferen!
Gebruikers-avatar
sbadoux
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 56
GeregistreerdCOLON 21 Sep 2010 11:49
WoonplaatsCOLON De Meern

Ik heb ook een LowePro Slingshot 200. Bevalt erg goed. Er kan voldoende camera materiaal in en je nog ruimte voor een flesje water, zonnebrand, portemonnee, telefoon, o.i.d. in het bovenste vak.
EOS 450D + kitlens & Canon 55-250
Gebruikers-avatar
jvanarkel
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6618
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2006 15:27
CONTACTCOLON

Ik ben een voorstander van meer dan 1 tas, maar in dit geval zou je kunnen beginnen met een SS200. Niet de 100. Een van de meest gemaakt te fouten uit de aanschaf van fotoapparatuur is te kleine tassen.

Ik zou een Sling Shot dus ook niet te groot kopen als een soort van lekker veel voor weinig. Je kunt er dan meer in kwijt, maar de kans dat je dat doet is aanwezig en dit soort tassen zijn niet voor zwaar werk of lange tijden gebruik bedoeld.

Als je de Slingshot koopt ga dan ook kijken op langere termijn voor een goede ruime, liefst te ruime, rugzak.

De Slingshot wordt vaak als ik wil van 2 walletjes eten, en dat levert vaak problemen op. Zoals ik al doelde op het formaat en het gebruik. Want je hoeft geen schouder tas en geen rugzak.

Ik zelf heb een schoudertas waar ook een heup riem op zit zodat ik hem vrijwel als slinshot kan gebruiken, maar een Slingshot zelf is toch wel erg prettig op de fiets ed.

Ik zou voor een schoudertas/rugzak combinatie gaan of een 1 maatje groter dan de instap Slinshot/Rugzak gaan.
Jeroen.
|5D|7D|EF17-40L|EF24-70L|EF70-200L|EF200LII|Ʃ 150-500|EF 2.0xII|EF 1.4xII|430EX|430EXII|580EXII|ST-E2|
Het EOSDigitaal Extender Sticky
Gebruikers-avatar
-Gaby-
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 154
GeregistreerdCOLON 14 Jul 2009 16:37
WoonplaatsCOLON Hilversum

Ik heb de 100AW en bevalt opizich prima. Ik had altijd mijn 350D erin. Maar inmiddels heb ik er een grip opgeschroefd en dat past net niet helemaal in de 100AW. Dus denk bij het kiezen van het model na of je body met grip er in past.
Gebruikers-avatar
jvanarkel
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6618
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2006 15:27
CONTACTCOLON

Dus ook te klein. de 100 is vaak te klein en de 300 te groot voor een slingshot, rest my case.
Jeroen.
|5D|7D|EF17-40L|EF24-70L|EF70-200L|EF200LII|Ʃ 150-500|EF 2.0xII|EF 1.4xII|430EX|430EXII|580EXII|ST-E2|
Het EOSDigitaal Extender Sticky
Gebruikers-avatar
geert h
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 9477
GeregistreerdCOLON 21 Jul 2007 15:02
WoonplaatsCOLON ergens midden in Noord-Brabant
CONTACTCOLON

Ik heb de 300, en zou niet kleiner willen. Het grote voordeel van de 300 is de degelijke heupband, waardoor het dragen ook voor een wat langere tocht draagbaar blijft. Wel is het kijken naar wat je meeneemt, want qua draagcomfort bevalt mij de phototrekker toch wel wat beter. Maar die phototrekker gebruik ik weer voornamelijk voor als ik de natuur in ga, daar past echt lekker veel in. En wil ik echt weinig meenemen gebruik ik weer een schoudertas, die is ook weer wat kleiner.

Dus net als Jeroen ben ook ik voorstander voor het in bezit hebben van meerdere tassen, zodat altijd de beste tas voor dat uitstapje/klus gepakt kan worden.
Gebruikers-avatar
Elvis
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 23
GeregistreerdCOLON 27 Aug 2006 17:34
WoonplaatsCOLON Emmen

boels069 schreefCOLONHet nadeel van een Slingshot: na een paar uur lopen wordt de éénschouderbelasting hinderlijk/pijnlijk.
Net als een driepuntsveiligheidsgordel eigenlijk alleen geschikt voor manspersonen.
Ik had ook een slingshot (200) en om deze reden heb ik hem na een jaar weer weggedaan.
Apple
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1143
GeregistreerdCOLON 02 Okt 2010 16:09
CONTACTCOLON

Zo zie je maar weer dat draagcomfort persoonlijk is. Gewoon lekker naar een winkel gaan en net zoals je kleding past tassen gaan passen. Zoek een paskamer en passen maar :mrgreen:
* Wagner-fotografie - Workshops fotografie -_- april 2016 & 2017 Reisfotografie @ Bali & Jakarta Indonesië
.
Gebruikers-avatar
Rijk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3205
GeregistreerdCOLON 22 Jul 2007 22:10
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

Ik heb zelf de 200 gehad maar deze vond ik niet prettig dragen. De draagband is erg slap en geeft weinig steun. Heb nu de slingbag van KATA (middelste maat). Ik vind deze veel prettiger dragen en beter afgewerkt dan de Lowepro. Deze is ook nog eens als rugzak te gebruiken wat soms wel handig is. Heerlijke tas en ik ben erg blij met deze keuze. Lekker passen is inderdaad het beste advies.

Succes met de keuze

Groet,

Richard
één plaatje zegt meer dan duizend woorden
kijk ook eens op flickr
Gebruikers-avatar
JoCa
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2446
GeregistreerdCOLON 19 Mrt 2005 09:07

Rijk schreefCOLONIk heb zelf de 200 gehad maar deze vond ik niet prettig dragen. De draagband is erg slap en geeft weinig steun. Heb nu de slingbag van KATA (middelste maat). Ik vind deze veel prettiger dragen en beter afgewerkt dan de Lowepro. Deze is ook nog eens als rugzak te gebruiken wat soms wel handig is. Heerlijke tas en ik ben erg blij met deze keuze. Lekker passen is inderdaad het beste advies.

Succes met de keuze

Groet,

Richard
Ik heb deze kata ook sinds pas, en er kan best nog wel wat in, en ben daar ook heel blij mee :P
Kijk n's op m'n website... http://www.casperina.nl/
Wildrik
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 17
GeregistreerdCOLON 26 Sep 2010 09:46
WoonplaatsCOLON London / Smilde
CONTACTCOLON

Bedankt voor alle reacties!
Het gaat de lowerpro niet worden. Ik heb af en toe wel wat last van mijn nek, dus het zal geen tas voor mij zijn.
Heb even verder gekeken.
De Kata 3N1 - 20 gaat het worden!
Kan voldoende in. En is op verschillende manieren te dragen.

http://www.kata-bags.com/product.asp?Ve ... o&p_Id=432
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar