Herfst in de achtertuin

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Snip
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 575
GeregistreerdCOLON 15 Okt 2010 18:18
WoonplaatsCOLON Twente

Enkele plaatjes uit de achtertuin;

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Laat maar horen, kritiek en/of complimenten welkom :)
Grt Frank

"I'm walking on the beach, next to the woman i love.
I see our dog playing with a stick in the sand...
At one point we stop and turn towards the ocean, to stare at the sunset.
As we hold each others hand, i think; f8 at 1/60"
Gebruikers-avatar
kaje
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 212
GeregistreerdCOLON 01 Feb 2008 13:52
WoonplaatsCOLON Heemstede
CONTACTCOLON

De eerste en de laatste spreken me het meest aan vanwege de rust in de achtergrond, de andere 2 zijn wat dat betreft weer wat te onrustig.

Klaas
Canon spul
www.klaasdevriesfotografie.nl
Gebruikers-avatar
Ericszn
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1400
GeregistreerdCOLON 20 Nov 2010 22:28

Het thema herfst komt naar mijn mening nog niet echt tot uitdrukking in de geplaatste afbeeldingen.
Stuk voor stuk overigens leuke foto's.

Met welke instellingen heb je deze geschoten? Naar mijn idee is de ISO wat aan de hoge kant.
[o] = Canon 60D en 400D, Canon 17-85mm, Canon 55-250mm, Tamron 17-50mm, Canon EF 50mm 1:1.8 II
http://donfotografie.nl
Gebruikers-avatar
Snip
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 575
GeregistreerdCOLON 15 Okt 2010 18:18
WoonplaatsCOLON Twente

Bedankt voor de reacties!

Dat het thema niet echt tot uiting komt snap ik wel, maar wou het toch een iets pakkende titel geven...
En er zit wel wat in; foto 1 laat zien dat sommige plantjes alweer aan het bloeien slaan, foto 2 en 3 laten zien dat planten wel lijden onder het weer maar toch blijven doorgaan, en foto 4 laat zien dat er ook plantjes zijn die zo met dit weer de blaadjes laten afsterven...

foto 2 en 3 heb ik zo geschoten deels ook voor de DOF, vandaar dat de rest van de plant als achtergrond is gebruikt.

Foto's zijn op ISO 1600 geschoten zodat ik uit de hand met de 70-200 op bijna 200mm nog degelijke sluitertijden kon halen voor goede scherpte. Nu is de 500D niet een uitblinker in hogere iso's maar goed,

Heb naderhand wel in cs5 het ruisfilter erover gedaan en een tikkie verscherpt, vond het zelf wel mooi geworden / meevallen zo qua ruis.
Grt Frank

"I'm walking on the beach, next to the woman i love.
I see our dog playing with a stick in the sand...
At one point we stop and turn towards the ocean, to stare at the sunset.
As we hold each others hand, i think; f8 at 1/60"
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar