Bruiloft Francoise & Sebastiaan

Voor alle andere vormen van mensen en portretten, straatfotografie, reportages, etc.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
Gebruikers-avatar
F.Brouwers
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 365
GeregistreerdCOLON 20 Jul 2010 12:09
WoonplaatsCOLON Gemert
CONTACTCOLON

Heb vaker bruiloften van je gezien waar `k mijn vraagtekens bij zet.
vraag me echt (weer) af of dit je beste zijn van hun mooiste dag ?
zo nee waarom post je deze dan, neem aan dat je hier de mooiste wil laten zien.
foto 5 is de linker mooi en 7 en 8 zijn mooi de andere begrijp ik echt niet voor in showcase
Gebruikers-avatar
janay
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 651
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2007 14:14
WoonplaatsCOLON Berghem
CONTACTCOLON

@Peter ik kan eigenlijk niet anders dan me aansluiten bij Ashvin. Ik vind dat er een heel duidelijk verschil te zien is in de manier van het lichtgebruik in je foto's tov andere series van je. Natuurlijk blijft het altijd makkelijker om vanaf de zijlijn kritiek te leveren en idd weten wij niet hoe die dag verlopen is en wat je manier van werken is tov het bruidspaar. Kunst is natuurlijk wel om in een niet geregiseerde setting het beste eruit te halen zodat "onze" foto's onderscheidend zijn tov die van Uncle Bob. We weten inmiddels ook dat je niet je beste werk altijd hier laat zien en dat vind ik iets wat ook wel respect verdient want het meeste leer je van kritieken en niet van de ohh's en ahhh's. Uit deze serie blijkt voor mij ook dat je er zeker iets mee doet want dan kunnen we zien aan je manier van belichten.
We kunnen natuurlijk ook een topic starten "Hoe om te gaan met kritiek op je foto's"
:roll: :roll: :roll:
http://www.jrf-fotografie.nl


Canon 5dmarkII + 40d + canon 50mm 1.2 + canon 24-105 4.0 + canon 100mm 2.8 macro L + Speedlite 430 EX
Gebruikers-avatar
gumpje
Site Admin
Site Admin
BerichtenCOLON 8582
GeregistreerdCOLON 08 Jul 2006 14:15
WoonplaatsCOLON Groningen
CONTACTCOLON

Het is soms helemaal niet verkeerd om stil te staan bij hoe je commentaar geeft, en hoe je daar op reageert.
Jammer alleen dat dat meestal in een topic ter sprake komt, want zulke discussies gaan dan ten koste van de foto's...
Bij deze dus een uitnodiging om een discussie-topic op te starten over commentaar. Bij deze ook een uitnodiging om in dit topic vooral naar de foto's te kijken!!

Lichttechnisch vind ik de foto's stukken sterker dan sommige vorige series die ik me herinner. Evenwichtiger, krachtiger, minder 'gewoontjes'. Foto 5, 7 en 8 zou ik zo zelf willen maken tijdens een bruiloft; hier word ik enthousiast van. Foto 1 vind ik ook mooi. De rest van de foto's zijn voor mij meer een compromis tussen mogelijkheden. Spontaniteit, achtergrond, aanwezig licht, tijd die je hebt, etc. Vind de uitkomst gewoon minder spannend. Maar niet elke foto kan een topper zijn; dat heeft niemand ;).
... Spiegel-Werk ...
Gebruikers-avatar
huntelaar
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 291
GeregistreerdCOLON 10 Mrt 2009 09:28
WoonplaatsCOLON Flevopolder

Interessant topic.... :wink:
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Ik stel wel voor dat we het hier verder over de foto's hebben en niet over de discussie in hoeverre je over een bepaald niveau moet beschikken om eventueel te mogen beoordelen. Zie daarvoor -> http://www.eosdigitaal.nl/forum/viewtop ... 22&t=86890
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
bacovuikie
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4163
GeregistreerdCOLON 18 Jan 2007 16:42
WoonplaatsCOLON Krimpen a/d Lek
CONTACTCOLON

Ik kan er niets aan doen Peter maar ik vind ze mooi.mooi setje ook en het weer mee(de sneeuw)en als het bruidspaar er ook nog blij mee is kan het toch niet meer stuk.

Gr Ruud
KIJK OOK EENS OP M,N WEBSITE www.rvuikphotography.nl
fotorich
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 234
GeregistreerdCOLON 06 Jan 2008 01:37
WoonplaatsCOLON zoetermeer

De omstandigheden, tijdsbestek en mogelijkheden in aanmerking nemend, is dit gewoon een hele goede serie waarmee de klant meer dan tevreden over zal zijn.
Uncle Bob maakt ze niet zo. Dus het doel is voor de klant volkomen bereikt.
Kijk, naar het mooie geheel, het moment en niet naar de onderkant van een schoen in situaties die nauwelijks te registreren zijn.
Als huwelijksfotograaf ben je vooral verslagleggend en pak je de emotionele en pakkende momenten met of zonder storende elementen.
Als je hiervoor een andere positie inneemt ben je te laat. Heb je wel een mooie rustige achtergrond, maar een bruid waar de emotie al weer weg is. Een nietszeggende foto, tenzij je van perfecte achtergronden houdt.
Gebruikers-avatar
Anne-Elise
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1415
GeregistreerdCOLON 21 Feb 2006 16:31
WoonplaatsCOLON Zuid-Holland

mooie serie Peter, nummer 6 is juist erg mooi zoals ze beide met de ogen dicht staan, anders dan anders en daardoor ook weer appart, mooie momenten vastgelegd.
Annelies


Mijn apparatuur zet ik hier niet neer om stoffig te worden, die heb ik n.l nodig om te fotograferen!
Gebruikers-avatar
Aestiva
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2193
GeregistreerdCOLON 16 Mrt 2007 18:20
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

Peter!

Zeg eens even eerlijk? Mis jij niet de 24-70 2.8L? :D

De meeste mensen die ik ken stappen namelijk over van de 24-105 4L naar de 24-70 2.8L ipv andersom.
5D MKIII | 5D MKII | 40D | 24-70 2.8L II | 24 1.4L | 35 1.4L| 50 1.2L | 85 1.4 | 70-200 2.8L IS II |100mm 2.8L IS | 45mm 2.8 TS-E
Professionele bruidsfotografie [url]http://totaalfotografie.nl[/url]
Facebook: [url]http://facebook.com/totaalfotografie[/url]
Gebruikers-avatar
sugarman
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5360
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2004 00:25
WoonplaatsCOLON Een Hagenees in Hoek van Holland
CONTACTCOLON

Dank jullie allen voor de reacties en zoveel mensen zoveel verschillende reacties.

Heb ik wel vaker uitgelegd maar voor jou dan nog een keer :)
De 24-70 mis ik wel maar niet op mijn 5DMKII.
Qua scherpte maakt het niet veel uit en de resutaten die je hier ziet komt vanwege de compressie want het origineel ziet er prima uit.

Ik kom op een FF camera MM te kort vandaar dat ik hem niet meer nodig vind.
Vanaf zeg maar 85mm vind ik het pas mooi vinden als je mensen fotografeerd omdat de "groothoekvertekening" dan is verdwenen.
Bij modelfotografie gebruik ik ook vaak de 70-200 en bij bruiloftfotografie gebruik ik de 24-105 vanwege de flexibiliteit in MM.
Een camera, een lichtsetje en nog wat gebroken glazen.
Let op!! Men zegt vaak "belichting" terwijl er "verlichting" wordt bedoeld.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar