EOS 300D of 350D kopen in Hong Kong????

Ervaringen met fotozaken, winkels en leveranciers, zoals serviceverlening, afhandeling van problemen, printkwaliteit en verzendtijd.

ModeratorCOLON Global Moderators

morpheus1976
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 26
GeregistreerdCOLON 09 Apr 2005 16:02

Hai,

Weet niet of ik in goede forum zit. Maar in september wil ik naar Bali en maak een tussenstop op vliegveld van Hong Kong.

Nu wil ik daar eigenlijk de EOS 300 of 350D aanschaffen. Heeft iemand van hier daar ervaring mee?

Zit eigenlijk meer met de prijzen, of het nu goedkoper is dan in Nederland en of het een nederlands menu dan ook heeft (als er uberhaubt een nederlands menu in deze toestellen zit).

2e vraag. Nu heb ik ook 2 lenzen (1 standaard lens) en een zoomlens van de Canon EOS 300 (nog ouderwets met rolletje) en flitser. Kan ik die dan zonder meer op de 300 of 350D gebruiken??
Mongol
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 153
GeregistreerdCOLON 21 Mei 2005 11:39
WoonplaatsCOLON Amsterdam

Een kennis van me is ooit eens 'gepakt' op Schiphol door de douane met nieuwe apparatuur. Hij had de manuals en bonnetjes er nog netjes bij. Betalen dus....
Aan de serienummers kunnen ze bovendien eenvoudig zien of het apparatuur betreft die ooit in Nederland geimporteerd is.

Je moet het dus terug in Nederland door de douane smokkelen. Een klein risico want ze houden slechts steekproeven.
Tip: stuur je manuals en bonnetjes dus per post naar je thuisadres, dan heb je die in elk geval niet bij je.

Je oude lenzen kun je gewoon op de 350D gebruiken, doe ik ook. Hou wel rekening met de vergrotingsfactor van 1.6
If you do not pay homage, we will take your property. If you do not have property, we will take your children.
If you do not have children, we will take your wife. If you do not have a wife, we will take your head.
Chinggis Khaan's tax law
Margaret
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 36
GeregistreerdCOLON 12 Apr 2005 10:15
WoonplaatsCOLON Barneveld

ik ben ook over gestapt van de analoge canon naar de 10D.
waar ik tegen aan liep was dat de telelens niet snel genoeg was (vooral met bewegende beelden) en dat de flitser er wel op paste maar niet werkte.
je "oude" lensen zullen passen vanwege de fitting.
kijk ook goed waar je terecht kan als er wel wat is met de camera tijdens de garantieperiode.
of er een nederlands menu op zit????
wellicht is dit te downloaden of weet iemand anders het van het forum?
gr Margaret
Gebruikers-avatar
Koekiemonster
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1326
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2005 22:22
WoonplaatsCOLON Versen (D)
CONTACTCOLON

Ik heb een 2de hands 300D van iemand in Duitsland overgenomen, en het garantiebewijs was afgestempeld in Hong Kong. De manual is in het Engels, maar de camera heeft een meertalig menu, waaronder Nederlands.
Rens

-- EOS 80D / EF-S 10-22 / Sigma 17-70 / 70-300 IS USM / 50 1.8 / Tamron 18-400 / 420EX --
frarie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 262
GeregistreerdCOLON 23 Jan 2005 12:42

Was een poosje terug in Hong Kong, de 300D (Kiss) was inderdaad een stuk goedkoper. Echter, garantie is een probleem. Je zal de camera naar Hong Kong moeten sturen te laten repareren... ten minste, dat is mij verteld. Heb zelf dan ook geen camera in Hong Kong gekocht.
20D|50 1.8|17-85IS|70-300DO/IS|Velbon Ultra Max i
Gebruikers-avatar
dbode
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3247
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2005 21:49
WoonplaatsCOLON Gem. Utrechtse Heuvelrug

Als je flitser er één is van het EZ type, dan werkt dat niet. Is het een EX type, dan werkt de flitser wel.
Groet,
Dirk-Jan

Fototas met standaard 13 kilo staal, magnesium, glas, kunststof, etc....
Michael2005
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 504
GeregistreerdCOLON 17 Mrt 2005 23:01
WoonplaatsCOLON Scheveningen
CONTACTCOLON

frarie schreefCOLONWas een poosje terug in Hong Kong, de 300D (Kiss) was inderdaad een stuk goedkoper. Echter, garantie is een probleem. Je zal de camera naar Hong Kong moeten sturen te laten repareren... ten minste, dat is mij verteld. Heb zelf dan ook geen camera in Hong Kong gekocht.
Ben wel benieuwd wat een 20D daar kost. Hadden ze daar ook veel lenzen?

Heb je nog een website(adres) van die winkel?
frarie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 262
GeregistreerdCOLON 23 Jan 2005 12:42

Michael2005 schreefCOLONBen wel benieuwd wat een 20D daar kost. Hadden ze daar ook veel lenzen?

Heb je nog een website(adres) van die winkel?
Nee, geen idee. Liep daar gewoon door de stad en ging wat winkels binnen. Wat betreft je vraag over lenzen e.d... ze hebben alles.
20D|50 1.8|17-85IS|70-300DO/IS|Velbon Ultra Max i
Michael2005
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 504
GeregistreerdCOLON 17 Mrt 2005 23:01
WoonplaatsCOLON Scheveningen
CONTACTCOLON

frarie schreefCOLON
Michael2005 schreefCOLONBen wel benieuwd wat een 20D daar kost. Hadden ze daar ook veel lenzen?

Heb je nog een website(adres) van die winkel?
Nee, geen idee. Liep daar gewoon door de stad en ging wat winkels binnen. Wat betreft je vraag over lenzen e.d... ze hebben alles.
En scheelt het veel? wat kostte die 300D in euro´s omgerekend?
morpheus1976
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 26
GeregistreerdCOLON 09 Apr 2005 16:02

Ok...Sja garantie... Paar kennissen van me komen om de 3 maanden in Hong Kong en omstreken voor zaken. Dus daar zie ik weinig problemen mee. En anders idd gewoon opsturen, of de stoute schoenen aan en gewoon naar Nederland haha...

Wel handige tip om handleiding e.d. te versturen per post.


Weet iemand wat ongeveer de prijzen daar zijn voor een 300D of 350D. Zou ook wel de 20d o.i.d. willen hebben, maar denk dat ik niet prof. genoeg daarvoor ben. :roll: Gaat het de helft schelen qua prijs voor alleen de body? (wil um gewoon op het vliegveld aldaar aanschaffen, taxfree :D :D )

Ik neem mijn gewone eos300 camera mee met lenzen en flitser. Heb niet de canon flitser, maar een of ander duits merk.

Hoop dat menu enzo wel in nederlands is.. Handleiding is altijd wel aan te komen in Nederlands.
frarie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 262
GeregistreerdCOLON 23 Jan 2005 12:42

Sorry, ik weet niet meer wat het destijds koste (februari 2004). Ik weet nog wel dat ik er redelijk verstelt van stond.

Wat je zou kunnen proberen is een vraag stellen op het forum van deze site: http://www.dpreview.com ; sommige bezoekers komen uit Hong Kong. Gebruik dan dus wel een titel die meteen voor hen op het oog valt, iets als 'Price of 300D in Hong Kong?'
20D|50 1.8|17-85IS|70-300DO/IS|Velbon Ultra Max i
morpheus1976
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 26
GeregistreerdCOLON 09 Apr 2005 16:02

Thanx voor de link...Duurt alleen even eer je je wachtwoord binnen krijgt :cry: ...

Maar goed prijzen weet je niet. Maar ruwe schatting, voor de helft als wat je in Nederland betaald??

Als tie namelijk € 100,-- goedkoper is, vind ik het de rotmoeite..
racoon
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1010
GeregistreerdCOLON 02 Mei 2005 11:27

Zou iemand zo vriendelijk willen zijn om mij te vertellen wat de canon 100-400 lens daar kost of wat hij taxfree moet koste en dit per pm aan mij te willen melden.

alvast bedankt
morpheus1976
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 26
GeregistreerdCOLON 09 Apr 2005 16:02

Kan het je vertellen als ik er ben :D
frarie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 262
GeregistreerdCOLON 23 Jan 2005 12:42

morpheus1976 schreefCOLONThanx voor de link...Duurt alleen even eer je je wachtwoord binnen krijgt :cry: ...

Maar goed prijzen weet je niet. Maar ruwe schatting, voor de helft als wat je in Nederland betaald??

Als tie namelijk € 100,-- goedkoper is, vind ik het de rotmoeite..
Ah, nee de helft was het zeker niet. Zou 100 tot 200 geweest kunnen zijn...
Je zal het overigens zowiezo even na moeten vragen daar de initiele prijs misschien erg concurrerent was maar nu, nu het niet meer zo'n 'nieuwtje' is, niet meer.
20D|50 1.8|17-85IS|70-300DO/IS|Velbon Ultra Max i
morpheus1976
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 26
GeregistreerdCOLON 09 Apr 2005 16:02

:cry: ojeeeeee kritieke fase :cry: Is de 350D het echt waard?? Ben uiteraard dol op fotografie, al doe ik het niet zooo vaak. En kreeg het beetje benauwd van die review http://www.dpreview.com/reviews/canoneos350d/ Met al die instelmogelijkheden..
frarie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 262
GeregistreerdCOLON 23 Jan 2005 12:42

morpheus1976 schreefCOLON:cry: ojeeeeee kritieke fase :cry: Is de 350D het echt waard?? Ben uiteraard dol op fotografie, al doe ik het niet zooo vaak. En kreeg het beetje benauwd van die review http://www.dpreview.com/reviews/canoneos350d/ Met al die instelmogelijkheden..
Op zich kan je vol automatisch beginnen en langzaam maar zeker de rest van de functies proberen... dus wat dat betreft is de 350D prima.

Enige waar ik me zorgen om zou maken:
- Ga je ooit meer dan vol automatisch schieten? Dan inderdaad: is het het geld wel waard?
- Is de 350 goed voor jou handen? Hij is nl. kleiner dan de 300D... voor mij was ie wat te klein waardoor hij niet lekker in de hand lag; kwestie van proberen dus.
20D|50 1.8|17-85IS|70-300DO/IS|Velbon Ultra Max i
morpheus1976
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 26
GeregistreerdCOLON 09 Apr 2005 16:02

frarie schreefCOLON[quote="morpheus1976
Op zich kan je vol automatisch beginnen en langzaam maar zeker de rest van de functies proberen... dus wat dat betreft is de 350D prima.

Enige waar ik me zorgen om zou maken:
- Ga je ooit meer dan vol automatisch schieten? Dan inderdaad: is het het geld wel waard?
- Is de 350 goed voor jou handen? Hij is nl. kleiner dan de 300D... voor mij was ie wat te klein waardoor hij niet lekker in de hand lag; kwestie van proberen dus.[/quote]

Programma functies zijn niet leuk...Gebruik ze al niet op mijn EOS300, gewoon met filmrolletje dus.. Pest is alleen dat je niet weet of ze wel of niet gelukt zijn, zeker als ik met sluitertijden rotzooi.. Vandaar dat ik de overstap naar digitaal wil maken, en je ontkomt er bijna niet aan. :roll:

Qua grootte gaat de 350D denk ik een probleem worden. Heb vrij grote handen, ben ook geen kleine jongen haha (2.03 mtr. lang, en dus vrij grote kolenschoppen)..Daarom wil ik eigenlijk voor de 300D gaan. 6 of 8 Megapixels merk je volgens mij niet..

Hoop dat ik de body van de 300D daar voor +/- € 400 euries kan krijgen.. Kan ik misschien nog wat extra's kopen..Als ik zoveel tijd heb op Hong Kong airport haha.
frarie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 262
GeregistreerdCOLON 23 Jan 2005 12:42

morpheus1976 schreefCOLONQua grootte gaat de 350D denk ik een probleem worden. Heb vrij grote handen, ben ook geen kleine jongen haha (2.03 mtr. lang, en dus vrij grote kolenschoppen)..Daarom wil ik eigenlijk voor de 300D gaan. 6 of 8 Megapixels merk je volgens mij niet..

Hoop dat ik de body van de 300D daar voor +/- € 400 euries kan krijgen.. Kan ik misschien nog wat extra's kopen..Als ik zoveel tijd heb op Hong Kong airport haha.
Klinkt inderdaad alsof je het beste naar een 300D kan kijken. Mooie instap in digitale fotografie.
20D|50 1.8|17-85IS|70-300DO/IS|Velbon Ultra Max i
morpheus1976
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 26
GeregistreerdCOLON 09 Apr 2005 16:02

Vind het daarna prima...Blijft de enige...Hoef er geen geld mee te verdienen... Zou wel leuk zijn haha
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar