Tijd voor een nieuwe Computer... Windows7 of toch Mac OSX ?

Alles over computers, websites en software voor camera en PC.

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

Ik kocht mijn pc's anders altijd zonder Windows... Gewoon zelf de onderdelen bij elkaar zoeken en in elkaar zetten ;)
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Dat is ook mijn insteek: de beste prestaties zoeken voor het budget.
Mijn fiets spoort beter dan ik.
phd
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1811
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2006 14:37

Ik ga het ook niet proberen ook... deze discussie.... :D
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

eugene schreefCOLONIk denk dat sinds de introductie van W7 het argument dat de Mac zoveel logischer en gebruiksvriendelijker werkt nog nauwelijks steek houdt. Het is ook maar hoe je gebruiksgemak definieert. Even de Mac upgraden is lang niet zo vanzelfsprekend als even de PC upgraden. De Mac is een goede computer, maar dat is een PC met W7 ook, maar dan een stuk goedkoper. En het scherm hoeft toch niet de hoofdprijs te kosten voor een hobbyist? Ik heb een 24" IIyama voor minder dan 300 euro gekocht, kalibreer het twee wekelijks met de Spyder en mijn afdrukken via de vakcentrale zien er goed uit.
Dat vind ik wel heel mooi gezegd.
En als ik eerlijk ben, dan ben ik het daar wel mee eens.

Mac's zijn zeker niet heilig, al wil de gemiddelde mac-gebruiker ons dat graag doen geloven. En Windows hoeft helemaal niet zoveel problemen te hebben als dat er wordt gezegd.
De tijd dat Mac's echt zoveel malen beter waren is voorbij. Face it. Net als dat Canon veel beter op gebied van ruis presteerde vergeleken met Nikon. Die inhaalslag is wel gemaakt.
De relatief goedkopere hardware van pc's i.c.m. het doorontwikkelde Windows is gewoon goed bruikbaar voor wat je ook wilt. En voor alles geldt (Ook een Mac) als je er met zorg mee omgaat, dan kun je jarenlang zonder enige problemen gebruik maken van je spullen. Ik werk thuis met Windows. Werk al jaren zonder ook maar een enkel probleem met Windows XP op mijn fotocomputer. Op school hadden we Mac's, die gaven regelmatig problemen (hoezo loopt een Mac nooit vast :D)

Een Mac werkt qua OS anders, dat is even wennen. Het design is heel anders, en als dat je aanspreekt is er geen alternatief in PC-land. Maar alle gemakken die een Mac heeft zijn wel door een PC ingehaald hoor.
Het is volgens mij meer een kwestie van budget en smaak wat je kiest. Net als Canon vs. Nikon. Met beide zul je prima vooruit kunnen.
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
eugene
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 233
GeregistreerdCOLON 29 Jun 2005 18:35
WoonplaatsCOLON Roosendaal
CONTACTCOLON

@Goblin: ga naar de kiosk en haal daar de Computer!Totaal op. De huidige uitgave is grotendeels gewijd aan waarom wel of geen Apple. Aan de hand daarvan kun je dan zelf jouw afweging maken.
Mocht je nog wat tijd over hebben na het forumbezoek: www.eugenefotografie.nl
Gebruikers-avatar
C@sp@r
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 5708
GeregistreerdCOLON 27 Nov 2006 09:45
WoonplaatsCOLON Baarn
CONTACTCOLON

boels069 schreefCOLONBeeldschermen zijn belangrijk, scheerspiegels ook.
Met een iMac-scherm heb je beide en dat is best handig :lol:
Dat laatste had ik nog niet uitgeprobeerd :lol: :lol: :lol:
eugene schreefCOLONEn het scherm hoeft toch niet de hoofdprijs te kosten voor een hobbyist?
Een goed scherm, draagt wel degelijk bij tot het mooie eindresultaat, van de foto.
Op een scherm bezuinigen is niet verstandig als fotograaf :wink:
Laatst gewijzigd door 1 op C@sp@r, in totaal 15 keer gewijzigd.
"Je moet schieten anders kun je niet scoren." Johan Cruijff

CasparHuurdeman.nl
Johnalb

bobvanduin schreefCOLONDan heb je zeker geen Windows 7 draaien. Voorbeeld: In een nieuwe pc met W7 geinstaleerd, ik netjes mijn drivercd pakken voor de webcam, instaleren en stekker er in, zoals de handleiding zegt....doet helemaal niets, ik internet op en zoeken, zie ik op de logitech site een speciale Vista installatie staan, ik die oude instal er af gehaald en die versie geinstaleerd....helemaal niets....ik nog verder zoeken, gooi alles er af wat met de webcam te maken heeft, doe de stekker er uit halen, zet pc uit. Volgende dag zet ik de pc aan, doe de stekker van de cam er in, instaleerd hij alles vanzelf en werkt binnen 1 minuutje.

lang verhaal kort: W7 is een heeeeeele grote verbetering.
Als ik je verhaal goed begrijp heb je je PC eerst brommend uitgezet om het niet wilde werken. ondanks dat er er eerst - gedwongen door de bekrompenheid van MS- een hoop drivers heb weggegooid en het nog niet wilde. Toch wel een lang minuutje geweest dan :lol:
Gebruikers-avatar
bobvanduin
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3650
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2004 21:47
WoonplaatsCOLON Eyrarbakki (IJsland)
CONTACTCOLON

Johnalb schreefCOLON
Als ik je verhaal goed begrijp heb je je PC eerst brommend uitgezet om het niet wilde werken. ondanks dat er er eerst - gedwongen door de bekrompenheid van MS- een hoop drivers heb weggegooid en het nog niet wilde. Toch wel een lang minuutje geweest dan :lol:
Als je me verhaal goed begepen had, had je kunnen zien dat W7 met zijn tijd mee gaat en kritiek van mensen die ten tijden van de begin jaren van XP zijn overgestapt naar OSX niet meer weten waar ze over spreken.
Vroeger was Apple zeker beter, nu zal het allemaal behoorlijk vergelijkbaar zijn.

Verder zijn een hoop meningen van de Apple gebruikers gebaseerd op een vergelijking met hun oude sterk verouderde PC en een nieuwe Apple. Logisch is het dan dat de Apple de voorkeur krijgt. Maar zet je een splik-splinter-nieuwe PC naast een net zo nieuwe Apple dan zal er weinig verschil overblijven. En geloof me, toen ik van mijn sterk verouderde XP pc overstapte op mijn nieuwe super PC met W7 ging er net zo een grote wereld voor mij open als dat jullie hadden toen jullie van jullie verouderde PC overstapte op een Apple.
"Light is the Language of Photography" | Joe McNally
Gebruikers-avatar
bobvanduin
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3650
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2004 21:47
WoonplaatsCOLON Eyrarbakki (IJsland)
CONTACTCOLON

Verder zeg ik nergens dat Apple niet goed is, vind het een pracht systeem, maar (zonder een gewonne Lotto) zal ik nooit overstappen omdat ik weiger om zo veel meer geld te betalen voor een mooi kassie. Bij mij staat ook alles netjes weg gewerkt en het enige wat ik zie is een mooi Dell scherm zonder 100-den snoertjes.
"Light is the Language of Photography" | Joe McNally
Gebruikers-avatar
goblin
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 101
GeregistreerdCOLON 23 Dec 2008 13:51
WoonplaatsCOLON Hart van Brabant

Beste EOS gebruikers,

Allemaal hartelijk dank voor jullie reacties op dit topic. Ik denk dat er niemand is die ongelijk heeft, oftewel we hebben allemaal gelijk :!:
Apple/ MAC OS is inderdaad een geweldig systeem en levert volgens mij dezelfde of zelfs betere prestaties dan Windows7 op vergelijkbare hardware.
Apple is ook zonder zorgen, gewoon aanzetten en werken.... en het werkt altijd! (hard- en software is immers door-en-door getest door Apple zelf)
Maar bovenal is Apple vooral mooi! Qua design is het ongeevenaard (al moet ik zeggen dat een mooi ontwerp niet altijd samengaat met gebruiksgemak en ik denk daarbij vooral aan het Apple keyboard, maar dit is mischien ook een kwestie van wennen)

Waar heb ik nu uiteindelijk voor gekozen?


roffel.........

Onder de kerstboom vond ik dan ook een: Apple (al was het geen iMac, maar een IPAD) :mrgreen:



Ter vervanging van mijn huidige computer heb ik gekozen voor de centjes en geen gedoe met licenties.
Het is uiteindelijk dus toch een high-end Windows7 machine geworden met i7 Core, 8GB DDR3 en 1GB Nvidia® GeForce® GTX 460 Video.
(Ik wil hier op dit forum geen reclame maken maar heb gebruik gemaakt van een kortingsactie op de Studio XPS 8100.)


Mensen nogmaals bedankt en via deze weg alvast een heel goed, gezond en fotorijk 2011 gewenst !!!

Paulus.
[size=92][i]The name of the game is to fill the frame ! [/i][/size]
Gebruikers-avatar
bramos_ditaljanos
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4219
GeregistreerdCOLON 05 Jul 2008 16:01
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Hoppa! Dat gaat je heel wat plezier en tijd opleveren ;). Congrats :).
7D+BG-E7 + 50D+BG-E2N + EF-s 10-22 + EF 24-70 F2.8 L USM + EF 70-200 F4 L USM + EF 1.4x II + 580EXII + Nova 2AW / PhotoSport BP 200AW / PhotoSport BP 300AW / ProRunner BP 450 AW II / Classified 250AW + 055XPROB + 498RC2 | 500px.com/brampeerlings
Gebruikers-avatar
Gripen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 454
GeregistreerdCOLON 20 Mei 2007 14:03

Jammer, een kans om iets goeds te kopen en dan neem je toch een Widows koffiemachine. :(

Geintje (mag toch?), veel plezier met je systeem en natuurlijk ook je iPad.
Am I wrong if I don't agree?
----------------------------------------------------
Pieterr
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6580
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2009 19:49

Veel plezier met je iPad! Tip: kijk ook eens in dit topic: http://www.eosdigitaal.nl/forum/viewtop ... 22&t=83329" onclick="window.open(this.href);return false;
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar