Fotografievakantie

ModeratorCOLON Global Moderators

Gebruikers-avatar
jeveos
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3411
GeregistreerdCOLON 29 Sep 2006 11:18

fotojeroen schreefCOLONMeer de dingen met een verhaal erachter. Daar ook een tijdje rondzwerven om het gewoon uit te diepen. Op zoek naar iets. Antwoorden krijgen of niet. Vragen beantwoord zien worden of zien groeien.
Precies mijn gedacht. Persoonlijk heb ik er niet zo'n trek in om een hele vakantie voornamelijk met fotografie bezig te zijn maar ik kan me er wel wat bij voorstellen.
Duitse V-wapens. Zou bijvoorbeeld graag nog eens naar Peenemünde willen of naar Nordhausen (Mittelbau-Dora)
Ontzettend goed idee, gewoon doen! Is niet te ver weg, hoeft niet de wereld te kosten ook.
De aarde is rond... zo rond als een pannenkoek!
Gebruikers-avatar
linda
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 209
GeregistreerdCOLON 20 Apr 2006 14:55
WoonplaatsCOLON Haarlem
CONTACTCOLON

Jeroen is Normandie dan niet iets voor je?
Rijk aan geschiedenis, mooi gebied en bevolking zit vaak vol met verhalen!
Groet Lin
EOS 7D/ 350D en wat lenzen.
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Normandië (eigenlijk Noord-Frankrijk dan) is inderdaad ook wel zo'n rijke geschiedenis-streek.
Jeane D'Arc bijvoorbeeld
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
geert h
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 9477
GeregistreerdCOLON 21 Jul 2007 15:02
WoonplaatsCOLON ergens midden in Noord-Brabant
CONTACTCOLON

Wanneer wilde je eigenlijk gaan Jeroen?
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Nog geen idee, moet volgende week even kijken wanneer twee collega's weg zijn. Daar hangt mijn vakantie namelijk ook een beetje vanaf
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
C@sp@r
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 5708
GeregistreerdCOLON 27 Nov 2006 09:45
WoonplaatsCOLON Baarn
CONTACTCOLON

geert h schreefCOLONNaar wat ik begrepen heb is het grootste verschil tussen een fotografie-vakantie en een rondreis dat je meer tijd hebt om te fotograferen. Dus niet eerst elke dag 5 locaties bezoeken om ze gezien te hebben, maar slechts 2 omdat je dan ook de tijd hebt om er foto's van te maken. En zeker bij natuurfotografie, pas niet opstaan wanneer de zon al aan het opkomen is, daarna eerst ontbijten en vervolgens te vertrekken. Het mooiste licht is dan namelijk al geweest. Nee, er op tijd uit, wat brood smeren om mee te nemen en dan zorgen dat een ervaren reisleider jou op de juiste plaats brengt een half uur voor zonsopkomst.
Dit klopt aardig, Geert :wink:

Zelf heb ik zo'n beetje de halve wereld gezien, vaak met groepreizen, maar kort geleden met een fotoreis.
Het grote voordeel van zo'n reis is dat je alle tijd krijgt om je hobby uit te voeren.
Bij de meeste groepsreizen, zijn vaak ook reizigers die niet zoveel met de camera hebben en bij elke stop na 5 minuten, al weer verder willen.
Dat kan over en weer irriteren.

Deze laatste fotoreis was een verademing.
De 5 medereizigers hadden iets minder ervaring als dat ik had, maar waren op en top gemotiveerd, om het maximale resultaat te behalen met de camera.
De reisbegeleider/fotografe, had veel ervaring en vooral een goed verhaal, over de fotografie.
Nu was dit een reis die je niet zo gemakkelijk alleen zou kunnen maken, of je moet een privé chauffeur gaan regelen, om door de Afrikaanse savanne te trekken.
Ik kan me wel voorstellen dat je in Europa er alleen of met een klein gezelschap op stap gaat.
Europa geeft zat mogelijkheden vooral ook in het voormalige Oostblok.
Ik houd dit topic in de gaten :wink:
"Je moet schieten anders kun je niet scoren." Johan Cruijff

CasparHuurdeman.nl
ravon
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1480
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2007 18:33

linda schreefCOLONJ...bevolking zit vaak vol met verhalen!
Helemaal als je in chambres d'hôtes overnacht. De eigenaren raken niet uitgepraat als je interesse toont in hun streek.
Er is geen box.
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Heb zo eens zitten kijken. De hotels in Nordhausen zijn ook niet echt duur te noemen (in de vakantietijd dan, ja ik heb opgelet) maar het is volgens mij ook aan A-toeristische streek. De hotels in Peenemünde zijn iets duurder, maar ja, daar hebben ze strand.

Iemand interesse om mee te gaan?

Moet wel even vooropstellen dat het voor mij net zo'n onderneming wordt als voor een ander. Doe graag wat huiswerk van tevoren, maar weet totaal niet wat ik daar moet verwachten. Het zal wel een 'werk'-vakantie zijn. Ik ga om te fotograferen en een verhaal te maken. Natuurlijk moet er ook vaak genoeg ontspannen worden, maar ik kom om te fotograferen. Daarnaast adem ik zo'n beetje fotografie, dus als je met me op pad gaat, dan zal het weinig over andere dingen gaan.
Spreek genoeg Duits om bier & schnitzels te kunnen bestellen, maar afrekenen is alweer een probleem :D (hoewel, op mijn werk gaat het Duits spreken met collega's en klanten steeds beter)
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
C@sp@r
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 5708
GeregistreerdCOLON 27 Nov 2006 09:45
WoonplaatsCOLON Baarn
CONTACTCOLON

Mail is onderweg...
"Je moet schieten anders kun je niet scoren." Johan Cruijff

CasparHuurdeman.nl
Gebruikers-avatar
Bagtjuh
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2333
GeregistreerdCOLON 18 Jan 2005 15:25
WoonplaatsCOLON Veenhuizen

Hmmm...naar zo iets heb ik ook wel interesse.


Alleen dan weer: hoe lang en welke periode?
Only after the last tree has been cut down.....only when the last river has been poisoned........only when the last fish has been caugth......only then you will find out that money can not be eaten......Lets all take care of mother earth!!
Gebruikers-avatar
VFRood
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3567
GeregistreerdCOLON 30 Okt 2006 16:02
WoonplaatsCOLON Prov. Groningen

fotojeroen schreefCOLONNatuurlijk moet er ook vaak genoeg ontspannen worden, maar ik kom om te fotograferen.)
Ontspannen is toch een onderdeel van het fotograferen? Ga ook even een pbtje zenden :)
Foto's niet zichtbaar. Heb mijn photobucket account opgeheven ivm chantage door photobucket. Ik zal beginnen met een nieuwe provider.
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

En alle PB's/mails inmiddels met iets redelijk concreets beantwoord.
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
Chrit
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 726
GeregistreerdCOLON 19 Okt 2005 12:55
WoonplaatsCOLON Herten
CONTACTCOLON

Ik heb nog wel een link.

http://www.frui.co.uk/
www.chrit.nl

Canon 5D MK3 + BG-E11 | 17-40 f4 L | 24-105 f4 L IS | 70-200 f2.8 L IS | 50mm 1.4 | Speedlite 430 EX | Canon 600ex-rt | Media Storage M30
Gebruikers-avatar
FSevers
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 200
GeregistreerdCOLON 03 Feb 2010 09:48

Ik volg een cursus bij Dies Groot in Woerden, hij organiseert ook reizen. Ik heb daar (nog) geen ervaringen mee, maar heb er opositieve verhalen over gehoord.
Kan wel alle reizen opsommen, maar meer info op zijn eigen site; http://www.diesgroot.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik akn daar wel enthousiaat over worden, mee doordat ik zijn manier van uitleggen, op ieder zijn eigen niveau, zeer kan waarderen en begrijpen.
Frank
450D -met groothoek, standaardzoom, telelens, flitser en filters
Gebruikers-avatar
jvdh
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5997
GeregistreerdCOLON 11 Jan 2008 14:22
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

Ik denk dat Jeroen meer niveau zoekt dan Dies Groot kan bieden. (ik ken ze beide en denk dat het niet zal klikken tussen hun :wink: ).
Canon 5DmkII, Canom M, 24-70 F2.8, 70-200 F2.8, 50 F1.8 [+ vele extra's]
-Na een paar jaar minder aanwezig te zijn geweest. Probeer ik weer wat vaker langs te komen-
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar