Vallende lijnen 24-105 vs 17-40

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
Gebruikers-avatar
G'tje
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 290
GeregistreerdCOLON 22 Jan 2009 13:34
WoonplaatsCOLON Enschede

@boels, dankjewel. Ik moet zeggen dat het DxO best makkelijk gaat (als je eenmaal weet hoe het moet :D ) Maar hetzelfde kan ik ook met Lightroom3 en aangezien ik die netjes legaal heb denk ik dat ik het daar bij houd.
Tenzij DxO me de komende 30 dagen zo goed gaat bevallen.

11684

Grtz, Gerard.
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Bovenkant uitgetrokken? Volgens mij wel, want de foto is behoorlijk gecorrumpeerd
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
G'tje
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 290
GeregistreerdCOLON 22 Jan 2009 13:34
WoonplaatsCOLON Enschede

De bovenkant is weg gevallen omdat daar ook geen vrije ruimte meer was.Ik heb gewoon 2 lijntjes getrokken en toen kwam dit eruit.
Deze foto heb ik ook als voorbeeld genomen omdat hier die vallende lijnen duidelijk aanwezig zijn. Het is nooit de bedoeling geweest om hier een goede foto van te maken.
Grtz, Gerard.
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Maar je kunt beter de onderkant indrukken dan de bovenkant uittrekken.
Computers zijn rekenmachines, als je de onderkant indrukt moet hij van meer pixels minder maken, dan is alle informatie er wel. Als je de bovenkant uittrekt, dan moet hij van minder pixels meer maken, en dan moet hij gaan verzinnen. Daar zijn computers niet zo goed in.
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
eric_nl
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 3773
GeregistreerdCOLON 19 Okt 2004 10:52
WoonplaatsCOLON NL
CONTACTCOLON

Bij zo'n perspectief correctie moet je wel opletten dat het er nog natuurlijk uitziet. Het is niet altijd wenselijk om de verticale lijnen perfect parallel te krijgen. Van nature verwacht je een bepaalde (minimale) hoeveelheid perspectiefvervorming. Persoonlijk vind ik het in bovenstaand voorbeeld al zichtbaar, ook al staan de lijnen mooi parallel, het lijkt alsof de lijnen nu een klein beetje naar boven toe uit elkaar lopen.
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Een goede positie van de camera blijft belangrijk.
In dit geval zou een haakse positie op het midden van de gevel al een verbetering geven.
Mijn fiets spoort beter dan ik.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar