Bloemen

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Jelmer
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 40
GeregistreerdCOLON 13 Dec 2010 19:42

....
Laatst gewijzigd door 1 op Jelmer, in totaal 4 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
premiumblue
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 769
GeregistreerdCOLON 11 Mei 2005 06:50
WoonplaatsCOLON Tijnje, Fryslân
CONTACTCOLON

Bij allemaal mis ik op een of andere manier wat scherpte.
1 en 2 zijn qua compositie mooi gekozen.
Bij 3 en 4 vindt ik persoonlijk de achtergrondkleur minder mooi en zit je er net tussen in met óf de volle bloem, óf een deel zoals in 1 en 2.
EOS 7D + grip, EOS 50D +grip ,Canon 70-200 F2.8L; Canon 100-400L, Canon 17-40 F4 L, Tamron 90mm 2.8 Macro, 2x Speedlite 430EX... en dat alles in een Vanguard Oregon 58 rugzak.
Gebruikers-avatar
BossA
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2836
GeregistreerdCOLON 01 Aug 2008 14:36
WoonplaatsCOLON Overijssel

Met de scherpte ga ik ook met premiumblue mee, die mist een beetje op alle foto's.
Ik vind de compositie van foto 1 goed gekozen.
foto 2 wordt door de achtergrond de randen van de bloem een beetje uitgebeten.
De kleuren bij foto 3 zijn wat flets, als jaar daar wat meer mee speelt zou dat de hele fito ten goede komen.
Foto vier was mooier geweest in portretstand. hier mee kun je meer spelen met de compositie. okk hier zijn de kleuren te flets
Canon camera met een mooi aantal lenzen, Flitsers. En een Mono- en Tri- pod.
Meer foto's van mij: Flickr
Stey
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 30
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2010 22:14
WoonplaatsCOLON Lelystad
CONTACTCOLON

Foto 1 was eigenlijk zo goed als perfect geweest (voor mijn smaak dan) als de focus op de gele kroon had gelegen.
Foto 2 heeft eigenlijk precies hetzelfde, wat hierboven al wordt aangegeven.
Foto 3 mist misschien wat licht, en zeker een boel kleuren in vergelijking met de vorige twee foto's.
Foto 4 heeft de focus dan wel op het midden van de bloem links, maar er mist toch wat ligt en kleur waardoor de foto minder interessant wordt.
Canon EOS 400D | Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 | Canon EF-S 17-85mm f/4-5.6 IS USM | Canon EF 50mm f/1.8 II | Tamron AF 70-300mm f/4.0-5.6 Di LD Macro | Canon 430ex | Lowepro Flipside 400AW
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar