Wat los spul

Concerten, festivals, toneel, circus, cabaret, comedy...

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
mmk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2937
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 15:24
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Enige tijd heb ik niet meer gepost hier (en elders). Ik had er even genoeg van. Ik zie dat er weer wat leven zit in dit stukje van het forum dus laat ik een voorzichtig beginnen. Wat spul dat ik de afgelopen tijd gemaakt heb. Meer een overzicht dan echt een serie. Om er langzaam weer in te komen zeg maar.

#1 OnSlaught, Dynamo Outdoor, Eindhoven, 29-8-2010
Afbeelding

#2 Electric Eel Shock, Dynamo Outdoor, Eindhoven 29-8-2010
Afbeelding

#3 Def Americans, Effenaar, Eindhoven, 10-9-2010
Afbeelding

#4 The Lucifer Principle, Dynamo, eindhoven 17-11-2010
Afbeelding

#5 Tiamat, Dynamo, Eindhoven, 28-11-2010
Afbeelding

#6 Revco World, W2, 's Hertogenbosch, 4-12-2010
Afbeelding

#7 Maiden United, Plein 79, 's Hertogenbosch, 12-12-2010
Afbeelding

#8 Go Back to the Zoo, Serious Request Festival, Eindhoven 24-12-2010
Afbeelding
“It's always good in photography to remember who has the brain and what is the tool” (Alister Benn in 'Seeing the Unseen')
Anoniem 3

Van mij mogen er meer komen...
Het is dan wel niet my kind of music, maar van de foto's kan ik best genieten.
Gebruikers-avatar
mmk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2937
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 15:24
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Dank je Gabriël.

Misschien iemand inhoudelijk nog iets te melden?
“It's always good in photography to remember who has the brain and what is the tool” (Alister Benn in 'Seeing the Unseen')
Gebruikers-avatar
geert h
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 9477
GeregistreerdCOLON 21 Jul 2007 15:02
WoonplaatsCOLON ergens midden in Noord-Brabant
CONTACTCOLON

Ik zal een poging wagen.

1] Moment qua expressie is fraai hier, evenals de compositie. Minder is het licht, dat wit zorgt niet voor veel sfeer in mijn ogen.
2] De beste van de serie, heerlijke expressie en het licht is hier niet meer vlak.
3] Lekker ingetogen, maar twijfel sterk of ik de scherpte wel op zijn linkerhand wil zien in plaats van op het gezicht.
4] Timing is perfect, misschien wat meer contrast?
5] Het wringt hier in mijn ogen. De compositie is mij te centraal, en de belichting van de artiest vind ik ook vlees noch vis. Ik zou of graag wat meer zien, maar misschien nog wel liever dat de artiest als silhouet was afgebeeld.
6] Lekker, misschien een volgende keer met een kortere scherpte-diepte?
7] Netjes, technisch niet perfect maar dat stoort me hier totaal niet.
8] Zo te zien was het niet al te warm, maar hij staat er goed op.

Hopelijk heb je er iets aan.
Gebruikers-avatar
mmk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2937
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 15:24
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Thanx Geert.
Daar heb ik zeker wat aan. Je suggestie bij #5 vind ik interessant, ga ik eens naar kijken. (hoewel ik centraal nu juist wel leuk vind)
Je opmerking bij #6 begrijp ik niet helemaal. Kortere scherptediepte? Deze is genomen met F1.8 (85mm). #1 en 2 zijn overigens buiten overdag geschoten, vandaar het iets vlakkere licht.
“It's always good in photography to remember who has the brain and what is the tool” (Alister Benn in 'Seeing the Unseen')
Gebruikers-avatar
geert h
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 9477
GeregistreerdCOLON 21 Jul 2007 15:02
WoonplaatsCOLON ergens midden in Noord-Brabant
CONTACTCOLON

Dan kun je bij 6 inderdaad niet veel korter. De reden voor de suggestie is dat ik de bekken graag wat waziger zou zien, zodat de aandacht nog meer naar het gezicht gaat.
Gebruikers-avatar
mmk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2937
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 15:24
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Ah, helder... zou hem misschien ook nog wat kunnen croppen... Zal er nog eens naar kijken.
“It's always good in photography to remember who has the brain and what is the tool” (Alister Benn in 'Seeing the Unseen')
Gebruikers-avatar
nando
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1359
GeregistreerdCOLON 01 Nov 2006 12:57
CONTACTCOLON

Leuk om weer een serie van je te zien, Marc. Hoewel ik er al een hoop voorbij heb zien komen natuurlijk, is dit hier een goede reden om eens wat feedback te geven. Misschien reden om ook weer eens wat concertplaatjes te plaatsen, uiteindelijk.

1. Niet zo. Niets mis mee, maar het heeft geen sfeer. Tja - daglicht, hè? Kun jij ook niets aan doen.
2. Veel beter, ondanks het daglicht. Ligt aan de artiest, uitdrukking en compositie
3. Beetje braaf uiterlijk (artiest, maar ook de lichtomstandigheid). Prima vastgelegd, maar niet echt een opvallende plaat
4. helemaal te gek. prachtig, bis bis
5. jij vindt het mooi, maar ik vind het niet ogen; veel te centraal. Als je hem links in beeld had staan was het veel mooier geweest, met die lege ruimte rechts (negative space)... Dan had er ook een interactie geleken met de hand, houding en lampen.
6. Tja, die gezichtsuitdrukking. Die doet het hem en laat die verschrikkelijk opvallende bekken even vergeten. Maar uiteindelijk zie je die schaal en blijf je ernaar kijken. Die drummers toch...
7. Iets rechts naar beneden gekanteld had de spot uit beeld gehaald, en iets meer van de gitarist laten zien. Dan was het beeld wat evenwichtiger. De scherpte is er niet helemaal, maar dat valt te vergeven.
8. Te centraal. Ik weet het, jij houd ervan, maar ik had hem iets meer naar rechts willen zien tot tegen de rand van de foto aan (franjes er net af, zover zelfs). Voor de rest nette plaat. Jammer dat de gitaarhals niet meer zichtbaar is.
Over trouwen, natuur en alles wat je over fotografie wil weten
http://www.nandoharmsen.nl
http://www.nandoonline.com
Gebruikers-avatar
mmk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2937
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 15:24
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Thanx Nando,

Zoals gewoonlijk weer een bijzonder heldere analyse waar ik veel aan heb.
“It's always good in photography to remember who has the brain and what is the tool” (Alister Benn in 'Seeing the Unseen')
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar