PD70X oke, maar welke HDD nu?

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
jantref
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 15
GeregistreerdCOLON 05 Jun 2005 11:02
CONTACTCOLON

Xiphias,

gezien jij er al eentje hebt. Ik kan gewoon een "any" notebook hardeschijfje hiervoor pakken. Er zijn geen speciale connectoren voor nodig om hem aan te sluiten?
Ik vraag mij bovenstaande ook af, want als ik een hdd in mijn winkelwagentje gooi, wordt mij gevraagd of ik niet iets vergeet. Bijvoorbeeld: een Advance U33-IDE kabel (2x 44 pins IDE, voor 2,5" harddisks)

Moet ik die ook aanschaffen of is dat overbodig :?:
Jamie
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1450
GeregistreerdCOLON 27 Mei 2005 15:01
WoonplaatsCOLON achter de zoeker ;-)

jantref schreefCOLONIk vraag mij bovenstaande ook af, want als ik een hdd in mijn winkelwagentje gooi, wordt mij gevraagd of ik niet iets vergeet. Bijvoorbeeld: een Advance U33-IDE kabel (2x 44 pins IDE, voor 2,5" harddisks)

Moet ik die ook aanschaffen of is dat overbodig :?:
Ik ga er van uit dat als CompactDrive zelfs een schroevendraaier in de verpakking stopt om de hdd te installeren, dat ze dan ook wel voor een kabeltje zullen zorgen als dat nodig mocht zijn. Maar ik verwacht dat er binnenin helemaal niet met een datakabel gewerkt wordt, lijkt mij dat daar geen ruimte voor is.
[size=75]"Knowledge is knowing a tomato is a fruit. Wisdom is not putting it in a fruit salad."[/size]
kiMARCO
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 181
GeregistreerdCOLON 23 Aug 2005 10:57

Bij immagetanks hou ik deze regels aan:

zo laag mogelijke rpm (4200) om zoveel mogelijk batterij te sparen en zo veel mogelijk buffer (8MB of meer !)

Zo verbruik je zo min mogelijk sap uit je accu !
Laatst gewijzigd door 1 op kiMARCO, in totaal 14 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
xiphias
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 1348
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 07:03
WoonplaatsCOLON EHHW
CONTACTCOLON

Had al een tijdje een 30Gb schijfie in m'n PD70x maar dat is veel te weinig voor 2 weken schieten in LA en Las Vegas. Gisteren m'n 80Gb schijfie binnen gekregen.

Toshiba 80GB ATA100 5400rpm 16MB, MK8026GAX

Daarna even een SanDisk Extreme III 1Gb CF gevuld met CR2 en PDF files. CF zat helemaal vol 96Kb vrij. Volgens PD70X stonden er op het kaartje 137 files die samen 962Mb ruimte innamen. Deze 137 files waren in 1:38 gekopieerd naar PD70X.

Leuk schijfie die Toshiba.

-XiP
XiPHiAS Photography | GoPro Blog | Blog | USA Sport Fotografie

Sportfotograaf, levensgevaarlijk!
Dick Canonball
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 500
GeregistreerdCOLON 13 Feb 2005 13:11
WoonplaatsCOLON Beverwijk

Toch nog een vraagje over de PD70X met 80GB, ik heb een paar maal de gebruiksaanwijzingen van voor naar achter en van achter naar voor gelezen maar hoe moet ik na de het overbrengen van de inhoud naar de PC "het geheugen leeg maken"?
Moet ik dan de schijf opnieuw formatteren ? nee toch. :cry:
Slowgun : Schiet steeds vaker vanuit de heup of m'n slof in de lach . . .
Jamie
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1450
GeregistreerdCOLON 27 Mei 2005 15:01
WoonplaatsCOLON achter de zoeker ;-)

Dick Canonball schreefCOLONToch nog een vraagje over de PD70X met 80GB, ik heb een paar maal de gebruiksaanwijzingen van voor naar achter en van achter naar voor gelezen maar hoe moet ik na de het overbrengen van de inhoud naar de PC "het geheugen leeg maken"?
Moet ik dan de schijf opnieuw formatteren ? nee toch. :cry:
Ja toch! :wink:
Bestanden via de Verkenner verwijderen zorgt er alleen maar voor dat de verwijzing naar de bestanden wordt verwijderd. Hierdoor wordt zeg maar "virtueel ruimte beschikbaar gemaakt". Maar als ik de handleiding goed heb begrepen kijkt de PD70X naar "echt lege ruimte", dus de fysiek beschikbare ruimte (en dan ook nog eens alleen de aaneengesloten ruimte, dus gefragmenteerde ruimte telt niet mee). En echt lege ruimte, tja die krijg je alleen maar door te formatteren...
Maar kom op, mag dat ding ook een nadeeltje hebben misschien??? :wink:
[size=75]"Knowledge is knowing a tomato is a fruit. Wisdom is not putting it in a fruit salad."[/size]
Dick Canonball
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 500
GeregistreerdCOLON 13 Feb 2005 13:11
WoonplaatsCOLON Beverwijk

Jamie schreefCOLON
Dick Canonball schreefCOLONToch nog een vraagje over de PD70X met 80GB, ik heb een paar maal de gebruiksaanwijzingen van voor naar achter en van achter naar voor gelezen maar hoe moet ik na de het overbrengen van de inhoud naar de PC "het geheugen leeg maken"?
Moet ik dan de schijf opnieuw formatteren ? nee toch. :cry:
Ja toch! :wink:
Bestanden via de Verkenner verwijderen zorgt er alleen maar voor dat de verwijzing naar de bestanden wordt verwijderd. Hierdoor wordt zeg maar "virtueel ruimte beschikbaar gemaakt". Maar als ik de handleiding goed heb begrepen kijkt de PD70X naar "echt lege ruimte", dus de fysiek beschikbare ruimte (en dan ook nog eens alleen de aaneengesloten ruimte, dus gefragmenteerde ruimte telt niet mee). En echt lege ruimte, tja die krijg je alleen maar door te formatteren...
Maar kom op, mag dat ding ook een nadeeltje hebben misschien??? :wink:
:shock: Mozes Kriebel, ik zie m'n geest al dwalen. Heeft iemand een Nederlandstalige handleiding voor me ?
Slowgun : Schiet steeds vaker vanuit de heup of m'n slof in de lach . . .
Jamie
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1450
GeregistreerdCOLON 27 Mei 2005 15:01
WoonplaatsCOLON achter de zoeker ;-)

Dick Canonball schreefCOLON :shock: Mozes Kriebel, ik zie m'n geest al dwalen. Heeft iemand een Nederlandstalige handleiding voor me ?
Als je een zelfgemaakte huismerk-handleiding goed genoeg vind kan ik je wel helpen :wink:

1. Maak een kaartje van minimaal 256MB helemaal leeg en formatteer het in FAT16 format
2. Maak een leeg bestand met de naam FORMAT70.CMD (allemaal hoofdletters)
3. Zet het bestand op het lege kaartje
4. Kaartje in de PD70X plaatsen
5. Wieltje ingedrukt houden en PD70X aanzetten
6. Wieltje loslaten als Format Icoon rechts onderin verschijnt
7. Error No.-18 verschijnt
8. Wieltje eenmaal omlaag scrollen, HD capaciteit verschijnt
9. Wieltje eenmaal omhoog scrollen, Format Icoon verschijnt opnieuw
10. Wieltje indrukken en formatteren begint
11. Formatteren gereed als Smiley verschijnt (duurt maar eventjes)
12. PD70X uitschakelen en kaartje verwijderen

That's all! :D
Laatst gewijzigd door 1 op Jamie, in totaal 24 keer gewijzigd.
[size=75]"Knowledge is knowing a tomato is a fruit. Wisdom is not putting it in a fruit salad."[/size]
Tinus
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1945
GeregistreerdCOLON 21 Jul 2004 18:34
WoonplaatsCOLON Goudswaard
CONTACTCOLON

je vergeet erbij te zetten dat het kaartje FAT16 geformatteerd moet zijn, anders werkt het niet :wink:
TinusOnline . nl :: 5D :: Corolla :: GSXX
Dick Canonball
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 500
GeregistreerdCOLON 13 Feb 2005 13:11
WoonplaatsCOLON Beverwijk

Je bent een Engel Jamie :D Dank je wel.
Slowgun : Schiet steeds vaker vanuit de heup of m'n slof in de lach . . .
Jamie
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1450
GeregistreerdCOLON 27 Mei 2005 15:01
WoonplaatsCOLON achter de zoeker ;-)

Tinus schreefCOLONje vergeet erbij te zetten dat het kaartje FAT16 geformatteerd moet zijn, anders werkt het niet :wink:
Ach, een mens kan ook niet overal aan denken. 12 van de 13 punten onthouden, das toch een 9,2 :wink:
Maar je hebt gelijk, zal de post even aanpassen!
BTW, moet ook nog bij staan dat het kaartje minimaal 256MB moet zijn 8)
[size=75]"Knowledge is knowing a tomato is a fruit. Wisdom is not putting it in a fruit salad."[/size]
Jamie
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1450
GeregistreerdCOLON 27 Mei 2005 15:01
WoonplaatsCOLON achter de zoeker ;-)

Dick Canonball schreefCOLONJe bent een Engel Jamie :D Dank je wel.
Hmm, vleugeltjes, dat lijkt me wel wat, levert vast leuke plaatjes op :D

Maar graag gedaan hoor!
[size=75]"Knowledge is knowing a tomato is a fruit. Wisdom is not putting it in a fruit salad."[/size]
Dick Canonball
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 500
GeregistreerdCOLON 13 Feb 2005 13:11
WoonplaatsCOLON Beverwijk

Tinus schreefCOLONje vergeet erbij te zetten dat het kaartje FAT16 geformatteerd moet zijn, anders werkt het niet :wink:
:roll: hû ? Als ik m'n CF-kaartje (1GB) leeg maak is niet voldoende ?
Slowgun : Schiet steeds vaker vanuit de heup of m'n slof in de lach . . .
Tinus
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1945
GeregistreerdCOLON 21 Jul 2004 18:34
WoonplaatsCOLON Goudswaard
CONTACTCOLON

nope, je moet het kaartje ff als FAT formatteren. kan heel snel en simpel via het rechtermuisknopmenu > formatteren
TinusOnline . nl :: 5D :: Corolla :: GSXX
Dick Canonball
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 500
GeregistreerdCOLON 13 Feb 2005 13:11
WoonplaatsCOLON Beverwijk

Tinus schreefCOLONnope, je moet het kaartje ff als FAT formatteren. kan heel snel en simpel via het rechtermuisknopmenu > formatteren
:shock: slik, en als het me lukt hoe krijg ik ûm weer geschikt voor m'n cam ?
Slowgun : Schiet steeds vaker vanuit de heup of m'n slof in de lach . . .
Jamie
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1450
GeregistreerdCOLON 27 Mei 2005 15:01
WoonplaatsCOLON achter de zoeker ;-)

Dick Canonball schreefCOLON
Tinus schreefCOLONnope, je moet het kaartje ff als FAT formatteren. kan heel snel en simpel via het rechtermuisknopmenu > formatteren
:shock: slik, en als het me lukt hoe krijg ik ûm weer geschikt voor m'n cam ?
Gewoon leegmaken, weer in je cam steken en via het cam-menu formatteren.
[size=75]"Knowledge is knowing a tomato is a fruit. Wisdom is not putting it in a fruit salad."[/size]
Dick Canonball
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 500
GeregistreerdCOLON 13 Feb 2005 13:11
WoonplaatsCOLON Beverwijk

Jamie schreefCOLON
Dick Canonball schreefCOLON
Tinus schreefCOLONnope, je moet het kaartje ff als FAT formatteren. kan heel snel en simpel via het rechtermuisknopmenu > formatteren
:shock: slik, en als het me lukt hoe krijg ik ûm weer geschikt voor m'n cam ?
Gewoon leegmaken, weer in je cam steken en via het cam-menu formatteren.
Jamie en Tinus bedankt. :D Klinkt allemaal even simpel als het bekokstoven van een eitje. :roll:
Slowgun : Schiet steeds vaker vanuit de heup of m'n slof in de lach . . .
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar