[Verzamel Topic] EOS 60D/60Da

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Strafpunten in de vorm van pluspunten :lol:
Goede tips kunnen niet vaak genoeg herhaald worden.
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
Rieva
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 93
GeregistreerdCOLON 03 Jul 2010 19:21
WoonplaatsCOLON Tilburg
CONTACTCOLON

@Illuminatus

Ik geef je pluspunten ik had deze nl. ook nog niet gezien
Dank je hiervoor.

Groet Corné.
Gebruikers-avatar
jtolsma
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 541
GeregistreerdCOLON 28 Mei 2008 20:58

Voor hen die het willen weten:

http://www.pixelmania.nl/artikel.aspx?r ... 380&page=1" onclick="window.open(this.href);return false;

[modbreak geert h: dit bericht was een eigen topic, maar samengevoegd met het verzameltopic]
J@n

Ik verdiep mij vandaag maar weer eens in mijn lachrimpels :-)
Canon Eos 60D met het nodige glas, statief, flitser etc. + Canon Powershot SX230 HS (met GPS), voor erbij.
Gebruikers-avatar
Rieva
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 93
GeregistreerdCOLON 03 Jul 2010 19:21
WoonplaatsCOLON Tilburg
CONTACTCOLON

Ik heb nu een Eye-Fi connext X2 4Gb deze werkt super, alleen niet op mijn eos60D.

Ik heb de kaart getest in de samsung pocket camera van mijn dochter, in deze camera werkt hij meteen.

Ik heb hier eerder aangegeven dat de eye-fi kaarten zijn in te stellen via de eos60D, alleen zie ik nu dat het toch niet gaat je moet de kaart instellen voor wat betreft de wifi settings en eventuele andere settings zoals je share map waar de foto's neergezet kunnen gaan worden via het eyfe-fi center voor windows/mac vervolgens kun je de kaart in je foto camera gebruiken en bij het maken van een foto wordt deze gesaved naar je netwerk aangegeven share map.

In de eos60d wordt het kaartje wel gezien als een eye-fi kaartje, de wireless icon wordt weergegeven. in het menu heb je nu de keuze om de eye-fi kaart aan of uit te schakelen als je deze uit schakeld wordt het wireless icon weergegeven met off, en je kunt de ssid verbinding zien. Alleen als ik die bekijk zie ik dus helemaal mijn eigen draadloos netwerk niet (geen enkel netwerk) en kan hij dus geen enkele foto op mijn netwerk zetten.

Wort vervolgd, als ik er mee uit kom :?

Groet Corné.


Update:
Eindelijk de fout gevonden, het blijkt dus dat de goedkope kaart alleen jpg foto's kan uploaden en dan dus wel connect met mijn wifi netwerk daarom ging het lekker makkelijk met de compact camera van mijn dochter. Wil je nu dus de raw foto's over kunnen zetten had ik de duurdere kaart moeten nemen.

Het werkt dus als volgt, kaart settings via de pc instellen de kaart in je camera plaatsen foto maken in jpg (voor dit kaartje) en dan wordt er pas een connectie gelegd naar het wifi netwerk.
Ik ga de kaart gebruiken met de camera ingesteld op raw en Jpg, dan kan ik achteraf de goede foto's nog altijd bewerken in het raw format.

Klein foutje mijnerzijds :oops: maar meer onwetendheid van de nieuwe gadgets, maar na een avond speuren toch eruit gekomen :)

Groet Corné.
Gebruikers-avatar
Marfique
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3784
GeregistreerdCOLON 07 Mei 2006 16:29
WoonplaatsCOLON Wijchen
CONTACTCOLON

Vandaag heb ik de 60D meegenomen naar de binnenbak om eens wat uit te proberen; uiteraard met de plastic fantastic :D

Het levert niet de sterkste platen op, een vergroting op A1 moet je er niet mee willen maken, maar het zijn toch aardig acceptabele foto's! Ik heb slechts een heel klein beetje ruis onderdrukt met NeatImage.

Alle foto's zijn gemaakt op ISO 4000 (f/2.0 en 2.5 om daarbij voldoende snelle sluitertijd te krijgen)

Afbeelding

Afbeelding

Onderstaande twee foto's heb ik nog ongeveer de helft gecropt, want ja inzoomen gaat met de 50 mm lens natuurlijk niet :D

Afbeelding

Afbeelding
Pieterr
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6580
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2009 19:49

Rieva schreefCOLON Update:
Eindelijk de fout gevonden, het blijkt dus dat de goedkope kaart alleen jpg foto's kan uploaden en dan dus wel connect met mijn wifi netwerk daarom ging het lekker makkelijk met de compact camera van mijn dochter. Wil je nu dus de raw foto's over kunnen zetten had ik de duurdere kaart moeten nemen.
Corné, bedankt voor deze tip.
Misschien binnenkort ook maar eens experimenteren met zo'n Eye-Fi PRO X2 kaartje.
http://tweakers.net/pricewatch/261064/e ... ro-x2.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Kimberly
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 32
GeregistreerdCOLON 04 Mei 2010 13:38
WoonplaatsCOLON Enschede

I'll join the club.. ;)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
http://www.flickr.com/photos/kimschievink/
Gebruikers-avatar
jaapm
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 47
GeregistreerdCOLON 28 Aug 2010 10:34

Kimberly schreefCOLONI'll join the club.. ;)
Wees welkom! Je hebt al fraaie beelden op flickr staan, dus belooft veel goeds.
Gisteren heb ik zelf voor het eerst een video-opname met de 60D in combinatie met externe Rode videomic gemaakt. Dochter moest met muziekschool pianospelen in plaatselijk theater. Moest uitwijken naar ISO 4000. Ik moest namelijk uit de hand filmen en had dus stabilisatie nodig, waardoor mijn 50mm1.8 niet ging werken. Ik zal kijken of ik binnenkort linkje kan plaatsen.
Gebruikers-avatar
Kimberly
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 32
GeregistreerdCOLON 04 Mei 2010 13:38
WoonplaatsCOLON Enschede

@hierboven, dankje. :) Heb enorm veel zin in de lente weer, lekker op pad met de camera spullen.
http://www.flickr.com/photos/kimschievink/
Gebruikers-avatar
jaapm
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 47
GeregistreerdCOLON 28 Aug 2010 10:34

Ik zou nog terugkomen op mijn eerste filmresultaten met de 60D. Hierbij de HD video deel1 en deel2, gemaakt met ISO 3200-4000, uit de hand met gestabiliseerd 17-85mm lens, 1/40sec, met Rode videomic. Vooraf had ik opnamevolume ingesteld, maar toen ik later dichterbij kwam (op verzoek) en er ook nog extra zware saxofoons bij kwamen, heb ik verzuimd het volume bij te stellen. Daardoor zul je hier en daar horen dat geluid gaat kraken. Les voor de volgende keer. De hoge ISO-waarden geven geen onoverkomelijk probleem vind ik zelf, al is ISO100 natuurlijk altijd scherper.
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Changes:
Firmware Version 1.0.9 incorporates the following fixes and changes.

1. Changes the name of the feature called "Art Filters" to "Creative Filters" (which is used in markets other than Japan) in the Japanese version to make the terms consistent. (This change only applies to the Japanese version and does not apply to other language versions.)
2. Fixes a phenomenon where the camera may operate abnormally when it is set to Quick Mode AF during Live View shooting immediately after capturing an image with the C.Fn II-1 Long exposure noise reduction setting set to [2: On] and a shutter speed setting of 5 seconds or more.
3. Fixes a phenomenon where the camera may operate abnormally when after Live View shooting, the remote switch on the EOS Utility screen is pressed to immediately start movie-shooting. This phenomenon only occurs when the camera is connected to a compatible personal computer and the Remote Live View function of EOS Utility software is being used.
http://www.usa.canon.com/cusa/consumer/ ... ndSoftware" onclick="window.open(this.href);return false;


Firmware Version 1.0.9 is for cameras with Firmware up to Version 1.0.8. If the camera's firmware is already Version 1.0.9, it is not necessary to update the firmware.
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
Rieva
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 93
GeregistreerdCOLON 03 Jul 2010 19:21
WoonplaatsCOLON Tilburg
CONTACTCOLON

Ik ga deze update, ik heb nu de V1.0.8 erop staan.

Dank je voor de info.
Gebruikers-avatar
jaapm
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 47
GeregistreerdCOLON 28 Aug 2010 10:34

Om te voorkomen dat mij harde schijf in no-time vol zit, heb ik mijn 60D ingesteld op M-RAW. Ik ontdek nu echter dat ik even grote bestanden krijg (plm. 25MB) als bij RAW. Ik verwacht bij 10 megapixel net als bij mijn oude 40D bestanden van 10MB te krijgen. Iemand enig idee wat hier fout gaat?!
Pieterr
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6580
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2009 19:49

http://lclevy.free.fr/cr2/" onclick="window.open(this.href);return false;

http://dougkerr.net/Pumpkin/articles/sRaw.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Mij is vooralsnog het voordeel van mraw niet duidelijk.
Misschien dat iemand dat kan toelichten?

Als je persé ruimte wilt besparen zou ik JPG kiezen.
Gebruikers-avatar
450Dshooter
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 231
GeregistreerdCOLON 15 Jul 2008 19:13
WoonplaatsCOLON Ridderkerk

Ik ben nu dus ook trotse bezitter van de 60D, ik moet zeggen dat het zeker een mooi ding is, ben van de 450D naar deze overgestapt dus ja dat is wel een stap vooruit !

Alleen nu het volgende, weet niet of meer mensen er last van hebben maar gisteren op pad geweest met kitlens 18-55 en had met 100 iso als ik dan in raw ging bewerken en dan verscherpte naar 100 met straal 1,0 dat ik dan heel veel last heb van ruis ! Moet niet kunnen lijkt mij !
Nu vandaag op pad gegaan met de 50 mm 1.8 erop en ik kom thuis, open me foto's in RAW en heb gewoon nog steeds ruis in me foto's na verscherpen naar 100 met straal 1,0, dit moet toch niet kunnen ? Weet iemand misschien hoe dit anders kan, heb ik toevallig een instelling niet goed staan ?

Hoop snel op antwoord want baal er wel van

Gr. Mike
Canon EOS 450D, Canon EF-S 18-55 IS Kit, Canon 55mm-250mm IS lens, Canon 50 mm F 1,8 II

Fotograferen, moeilijk om te begrijpen, maar begrijp je het, gaat er een wereld voor je open ! !
JSnakes
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 929
GeregistreerdCOLON 16 Sep 2009 14:10

Verscherpen naar 100 op een schaal van 100?, tsja dan ga je de pixels als ruis zien ja...
Gebruikers-avatar
450Dshooter
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 231
GeregistreerdCOLON 15 Jul 2008 19:13
WoonplaatsCOLON Ridderkerk

dit is een 100 procent crop van de foto met verscherping in raw naar 100 met straal 1,0, vind wel erg veel ruis, 1/250, f7,1 en iso 100

16595

Canon EOS 450D, Canon EF-S 18-55 IS Kit, Canon 55mm-250mm IS lens, Canon 50 mm F 1,8 II

Fotograferen, moeilijk om te begrijpen, maar begrijp je het, gaat er een wereld voor je open ! !
Gebruikers-avatar
450Dshooter
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 231
GeregistreerdCOLON 15 Jul 2008 19:13
WoonplaatsCOLON Ridderkerk

450Dshooter schreefCOLON[modbreak geert h]knip-knip, zie de quote500
@ JSnakes, je moet toch altijd op 100 procent kijken wat de verscherping doet en naar mijn idee is 100 toch niet zo hoog op een straal van 1,0 of doe ik dat gewoon verkeerd, welke instellingen gebruiken jullie altijd om je foto's te verscherpen
Canon EOS 450D, Canon EF-S 18-55 IS Kit, Canon 55mm-250mm IS lens, Canon 50 mm F 1,8 II

Fotograferen, moeilijk om te begrijpen, maar begrijp je het, gaat er een wereld voor je open ! !
JSnakes
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 929
GeregistreerdCOLON 16 Sep 2009 14:10

Je verscherpt in DPP, LR of PS?
In LR is de max 150, dus vind het niet zo vreemd als je tot 100 verscherpt dat je dit resultaat krijgt.
In PS is de max met USM 500, dan zou het inderdaad een vreemde uitkomst zijn...
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar