Scherven brengen geluk?!

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Kippetjek
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 81
GeregistreerdCOLON 03 Jan 2011 12:15

Vandaag viel de suikerpot (echt per ongeluk :oops: ) kapot... Hier het resultaat... :wink:
1.
Afbeelding
2.
Afbeelding
3.
Afbeelding
4.
Afbeelding

Het potje viel op het aanrecht kapot, en ik merkte dat de reflectie daarvan bij vele foto's te lichte vlekken gaf, dus die vielen al direct af. Daarnaast zat mn eigen reflectie in de weg, best moeilijk om deze er niet op te krijgen! Ik was verder aan het spelen met compositie...
Tips en feedback zijn van harte welkom!!!
Alvast bedankt voor het kijken!
Don't try to fix me, I'm not broken...
Gebruikers-avatar
gewooninge
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 218
GeregistreerdCOLON 12 Feb 2010 22:28
WoonplaatsCOLON Zwolle

Het brengt in ieder geval weer een mogelijkheid om weer wat te oefenen. Grappig dat juist het gedeelte met de tekst in tact is gebleven. De compositie van foto 2 vind ik het mooiste door de ronde vormen van de suikerpot en de lijnen van de achtergrond, misschien iets vierkanter uitsnijden? Inge
Als een ongeluk in een klein hoekje zit, zit geluk dan in de rest?

Met het materiaal zit het wel goed, nu de ervaring en kennis nog…..

https://www.facebook.com/inge.huzen" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
rikerta+
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 126
GeregistreerdCOLON 07 Apr 2010 19:22
WoonplaatsCOLON nijkerk

leuk gedaan, jammer dat bij 2 het licht een beetje verkeerd valt.
dit vind ik niet mooi ook is delepel erg onscherp dus voor mij,
is 2 de minste
hoop het ooit te leren,beleef veel plezier aan het oefenen
canon 50d 24-105 L is-usm 100-400 L is usm 430 ex
Gebruikers-avatar
BossA
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2836
GeregistreerdCOLON 01 Aug 2008 14:36
WoonplaatsCOLON Overijssel

Ik ga mee met Rikerta+ over foto 2, jammer dat de lichtinval en het lepeltje.
Foto 3 had van mij ook net iets meer scherptediepte mogen hebben zodat het lepeltje ook wat scherper is.
Ik ga voor foto 1,
Canon camera met een mooi aantal lenzen, Flitsers. En een Mono- en Tri- pod.
Meer foto's van mij: Flickr
Gebruikers-avatar
Kippetjek
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 81
GeregistreerdCOLON 03 Jan 2011 12:15

Leuk om de verschillende reacties te lezen, thanks... De lichtinval was zo, dus daar kon ik weinig aan doen helaas, het lepeltje had inderdaad scherper gemogen, mee eens. Zal er iig beter op letten. Hebben jullie nog meer tips naast de voorkeuren?
Ik heb de camera nu anderhalve week en ben al ruim 700 foto's verder (meeste weer weggegooid), het blijft uitproberen en kennis en ervaring opdoen, zal altijd wel zo blijven maar zeker nu ben ik nog erg in de ontdekkingsfase. Ondertussen best wel een beetje trots op de plaatjes :oops: :wink:
Veel te leren dus nog, en veel oefenen (maar dat is geen straf haha)! Meer tips, trucs en feedback altijd welkom!!!
Don't try to fix me, I'm not broken...
Gebruikers-avatar
IDI_020
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 211
GeregistreerdCOLON 12 Jan 2010 12:25
WoonplaatsCOLON Mokum
CONTACTCOLON

Foto 4 vind ik de mooiste compositie hebben al had ik daar dan wel ergens het lepeltje bij willen zien.
"De weg naar succes is altijd onder constructie."

www.jeffreyvanbakel.nl
Gebruikers-avatar
RickvdK
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 176
GeregistreerdCOLON 06 Jan 2011 20:25
WoonplaatsCOLON Moriaanshoofd, Zeeland

Toen je het liet vallen dacht je toen gelijk;'Hier maak ik foto's van.'? :P:P
Gebruikers-avatar
Dianawoman
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1829
GeregistreerdCOLON 02 Feb 2011 22:12
WoonplaatsCOLON Lepelstraat

Ik vind ze wel mooi en de lichtinval op de 2e foto heeft wel iets, alleen het onscherpe lepeltje vind ik er wat afbreuk aan doen, maar dat was al gezegd.
Hoe hoger ik de lat leg, hoe sneller ik er onder door ga... dus omlaag met die lat, dan kan ik er overheen stappen en verder gaan
Gebruikers-avatar
Kippetjek
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 81
GeregistreerdCOLON 03 Jan 2011 12:15

RickvdK schreefCOLONToen je het liet vallen dacht je toen gelijk;'Hier maak ik foto's van.'? :P:P
Ehhh, ja hihihi... Baalde er flink van, maar hij was zo "mooi" gebroken dat ik dacht: ach, dan kan ik net zo goed iets leuks uit het baalmoment halen! En leuk was t eigenlijk wel hihi, spelen met de compositie en licht ed...
Don't try to fix me, I'm not broken...
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar