Sepia Portretten

Voor alle andere vormen van mensen en portretten, straatfotografie, reportages, etc.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
Gebruikers-avatar
~Fotograag~
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 54
GeregistreerdCOLON 21 Nov 2007 11:39

Ik had al een tijdje geen foto's meer gepost, wat nu resulteert in het niet meer functioneren van mijn 'oude' wachtwoord, niets meer terug kunnen vinden van mijn 'oude' album en moeite met uitvinden hoe ik de foto's upload en plaats... :roll: sorry ik ben niet zo technisch wat dat betreft... :wink:
krijg nu allemaal kleine foto'tjes... :?
Gaat niet lukken geloof ik, verhip toch wel... :P

commentaar is uiteraard welkom,
Gr. Carla

13339

13340

13341

[color=#3399FF][i]Life is like a camera: simply focus on the important things.[/i][/color]
[color=#3399FF][i]Scrapbooking fills my days - not to mention my living room, bedroom, and closets![/i][/color]
Anoniem 3

Mooie portretten, Carla.
Mooi modelleke ook.
M.i. jammer van de 'halo' rond haar op alle foto's, maar het meest op foto 3.
Gebruikers-avatar
~Fotograag~
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 54
GeregistreerdCOLON 21 Nov 2007 11:39

Bedankt voor je reactie Gabriel.
Op mijn eigen beeldscherm zie ik het haast niet, maar ik zal het nakijken op een ander scherm, bedankt.
[color=#3399FF][i]Life is like a camera: simply focus on the important things.[/i][/color]
[color=#3399FF][i]Scrapbooking fills my days - not to mention my living room, bedroom, and closets![/i][/color]
Gebruikers-avatar
Dianawoman
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1829
GeregistreerdCOLON 02 Feb 2011 22:12
WoonplaatsCOLON Lepelstraat

Ik vind ze prachtig!! :!:
Hoe hoger ik de lat leg, hoe sneller ik er onder door ga... dus omlaag met die lat, dan kan ik er overheen stappen en verder gaan
Gebruikers-avatar
Frank64
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4126
GeregistreerdCOLON 16 Okt 2010 21:30
WoonplaatsCOLON Weert

errug mooi in mijn ogen. Nr. 1 blijf ik naar kijken.

Maar de titel komt er op mijn scherm niet echt uit...
Toch echt meer richting z/w hierzo.
Tevreden zijn met wat je hebt is een uitstekende eigenschap.
Tevreden zijn met wat je allemaal niet hebt een nog betere..!
Gebruikers-avatar
hero
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 274
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2006 16:12
WoonplaatsCOLON uden
CONTACTCOLON

ik vind ze heeeeeel mooi
Gebruikers-avatar
Dimitri
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4483
GeregistreerdCOLON 07 Okt 2008 11:28
CONTACTCOLON

Hey

Mooi serie!
Maar ik ga mee met Gabriel,
over de hallo,
bij foto 3 is het erg goed te zien!

persoonlijk vindt ik het ook zonde
dat de flitslamp in haar pupil zit!

Gr Dimitri
Gebruikers-avatar
Thabita
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1572
GeregistreerdCOLON 05 Mei 2010 08:29

Mooie zachte foto's.
Idd jammer van die halo's, vooral op 3 is het heel goed te zien.
Ze poseert al als een echt model op de foto's ben benieuwd over 6 jaar. ;)
Gebruikers-avatar
martinus
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3346
GeregistreerdCOLON 04 Nov 2007 10:08
WoonplaatsCOLON Hoorn
CONTACTCOLON

Mooie foto's maar moet wel meegaan met bovenstaand comment wb de halo's en de catchlight in haar ogen. En ook ik vond ze meer zwart wit dan sepia hoor...Maar nr 1 is wel een toppertje hoor !
Gebruikers-avatar
Hari Seldon
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 706
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2009 20:22
WoonplaatsCOLON Arnhem

Mooi hoor, idd grote lichies in haar ogen. 3 doet het niet bij mij. 1 en 2 errug goed - zullen de ouders blij mee zijn.
Gebruikers-avatar
~Fotograag~
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 54
GeregistreerdCOLON 21 Nov 2007 11:39

Bedankt voor de reacties. Jullie hebben gelijk wat betreft de halo's. Het stomme is dat ik dit niet goed op mijn eigen pc beeldscherm kan zien, ik zit nu op een andere laptop en daar kan ik het idd wel zien en dat is balen. :( Ik kan de foto's natuurlijk opnieuw bewerken, maar heeft iemand een idee wat voor soort beeldscherm ik het beste hiervoor kan gebruiken? Ik denk dat ik dan maar een nieuw scherm ga aanschaffen! Dus tips zijn heel erg welkom :!:
De flitslichtjes in haar ogen vind ik zelf niet zo hinderlijk, maar ik zou ook niet goed weten hoe je die moet voorkomen?
Ik zal ze vanmiddag eens uitprinten, ben benieuwd hoe erg de halo's zichtbaar zullen zijn... en anders begin ik overnieuw. :wink:
[color=#3399FF][i]Life is like a camera: simply focus on the important things.[/i][/color]
[color=#3399FF][i]Scrapbooking fills my days - not to mention my living room, bedroom, and closets![/i][/color]
Gebruikers-avatar
Sabrina
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 841
GeregistreerdCOLON 28 Apr 2008 08:18

Supermooi hoor!! Wat een modelletje al.
Ik vind alleen de halo's om het haar heen erg jammer. Je kan duidelijk zien dat er gegumd is.
Hier zou ik nog even naar kijken maar verder zijn ze prachtig.. Nummer 2 is mijn favoriet.
www.modelmayhem.com/reflectionsfromwithin
Drwizz
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1152
GeregistreerdCOLON 27 Okt 2008 14:43
CONTACTCOLON

Hele mooie platen!

Ik ken dat probleem met dat gegum :)
Dat heb ik ook wel eens....

Wel hele mooie portretten en zeer mooi met die blinkende oogjes...houd ik van!
Gebruikers-avatar
martinus
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3346
GeregistreerdCOLON 04 Nov 2007 10:08
WoonplaatsCOLON Hoorn
CONTACTCOLON

~Fotograag~ schreefCOLONBedankt voor de reacties. Jullie hebben gelijk wat betreft de halo's. Het stomme is dat ik dit niet goed op mijn eigen pc beeldscherm kan zien, ik zit nu op een andere laptop en daar kan ik het idd wel zien en dat is balen. :( Ik kan de foto's natuurlijk opnieuw bewerken, maar heeft iemand een idee wat voor soort beeldscherm ik het beste hiervoor kan gebruiken? Ik denk dat ik dan maar een nieuw scherm ga aanschaffen! Dus tips zijn heel erg welkom :!:
De flitslichtjes in haar ogen vind ik zelf niet zo hinderlijk, maar ik zou ook niet goed weten hoe je die moet voorkomen?
Ik zal ze vanmiddag eens uitprinten, ben benieuwd hoe erg de halo's zichtbaar zullen zijn... en anders begin ik overnieuw. :wink:
Soms lijkt het allemaal goed te zijn als je recht voor je monitor zit. Ook als je bv je achtergrond helemaal zwart denkt te hebben toont het op andere monitoren grijs of is zelf geschilder/gegum hierin zichtbaar. Wat ik vaak doe is schuin voor de monitor gaan zitten en dan ineens zie je het wel. Dan een beetje met de levels spelen tot het in die positie echt zwart is. Succes
Gebruikers-avatar
~Fotograag~
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 54
GeregistreerdCOLON 21 Nov 2007 11:39

Dat heb ik inderdaad gemerkt met het beeldscherm van een vrij nieuwe laptop. Afhankelijk van de hoek van het scherm lijkt het erger, dan wel minder strorend, hoe dan ook ik kan het goed zien. Het probleem is blijkbaar dat ik zelf met photoshop op een vrij oude pc werk met een 'verouderd' beeldscherm. Daar ziet het er allemaal piekfijn uit, zonder halo, maar lekker egaal zwart, vanuit welke hoek ik het ook bekijk, links/rechts, zelfs in een donkere kamer; geen halo te zien. Voor mij een goede bewustwording dat een nieuw beeldscherm aanschaffen bovenaan mijn verlanglijstje komt te staan. Ik heb vanmiddag ook grote prints gemaakt van de bovenste twee foto's. De halo's waren ook hier waarneembaar, echter wel veel minder dan op een beeldscherm, maar het irriteert me nu vreselijk. Ik wil de foto's opnieuw bewerken en dan opnieuw printen, ben dus heel blij met de reacties hier, weer wat geleerd! :)
En het was overigens geen gum wat de halo heeft veroorzaakt, maar doordat de zwarte achtergrond niet geheel meer zwart was na het flitsen heb ik de achtergrond handmatig 'doorgedrukt'. Blijkbaar ben ik te 'voorzichtig' geweest in het gebied rond de overgang met het haar....
Nogmaals als iemand mij een tip kan geven qua welk type/merk beeldscherm ik het beste kan aanschaffen, dan hoor ik het graag! :wink:
[color=#3399FF][i]Life is like a camera: simply focus on the important things.[/i][/color]
[color=#3399FF][i]Scrapbooking fills my days - not to mention my living room, bedroom, and closets![/i][/color]
Gebruikers-avatar
sugarman
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5360
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2004 00:25
WoonplaatsCOLON Een Hagenees in Hoek van Holland
CONTACTCOLON

Kijkt heerlijk weg en een mooie ZW omzetting met een mooie catchlight in de ogen.

1 een hangend hoofd hoeft van mij niet zo.
2 had ik zelf iets meer naar rechts gedaaid, iets minder ruimte boven haar hoofd gebracht en op oog hoogte van het model genomen.
3 mooi maar iets meer op oog hoogte was denk ik beter geweest.
Een camera, een lichtsetje en nog wat gebroken glazen.
Let op!! Men zegt vaak "belichting" terwijl er "verlichting" wordt bedoeld.
Gebruikers-avatar
martinus
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3346
GeregistreerdCOLON 04 Nov 2007 10:08
WoonplaatsCOLON Hoorn
CONTACTCOLON

Soms is het wel mooier als je achtergrond niet helemaal pikzwart is hoor en dan moet je het lekker zo laten. Het geeft vaak wat meer diepte aan een foto. Als je wel wil dat het echt diep zwart wordt is voorkomen beter dan genezen. Afstand is dan het devies. Dus veel afstand tussen je model en de zwarte achtergrond. Ik neem altijd zeker anderhalf tot twee meter. Zorg er dan voor dat er zo min mogelijk licht op je achtergrond komt dus je lampen schuin van opzij zetten desnoods met barndoors(kleppenset op je lamp) het stralingslicht afschermen. Stof werkt dan weer beter dan papier want papier reflecteerd het licht meer en stof absorbeerd juist. Heb je dan nog geen voldoende resultaat dan schuif ik in PS altijd een beetje met de levels tot het goed is. Succes
Gebruikers-avatar
~Fotograag~
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 54
GeregistreerdCOLON 21 Nov 2007 11:39

Bedankt voor de tips. Kleppensetje heb ik nog niet maar dat klinkt goed. En misschien volgende keer maar de achtergrond gewoon 'grijs' laten, zeker zolang mijn scherm niet de werkelijke weergave laat zien. :wink:
[color=#3399FF][i]Life is like a camera: simply focus on the important things.[/i][/color]
[color=#3399FF][i]Scrapbooking fills my days - not to mention my living room, bedroom, and closets![/i][/color]
Gebruikers-avatar
LVfotografie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 417
GeregistreerdCOLON 27 Apr 2009 23:15
WoonplaatsCOLON Weert
CONTACTCOLON

geweldig!! die eerste!
Live your life, tomorrow it can be over

www.fotolv.webklik.nl
Gebruikers-avatar
Hatseflats
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 922
GeregistreerdCOLON 04 Feb 2008 18:45
WoonplaatsCOLON Utrecht
CONTACTCOLON

Mooi koppie en leuke foto's.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar