[Verzameltopic] Voetbal in het seizoen 2010/2011

Alle sportfoto's die je nergens anders kwijt kunt...

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
johannes
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 234
GeregistreerdCOLON 30 Apr 2005 17:53
WoonplaatsCOLON Alkmaar
CONTACTCOLON

Een korte reactie,
@ gregoireke, nummer je foto's even en zet ze recht, maakt het beoordelen een stuk makkelijker. Net wat Kolkie zegt, je had best wel wat foto's kunnen weglaten, iets kritischer zijn voor het plaatsen.

@ Casper, erg drukke achtergronden op de meeste foto's, jammer wel mooie actiefoto's/

@ Kolkie, mooie platen, met 2 als uitschieter, netjes vastgelegd. 5 en 6 hadden wat krapper gemogen van mij.

Paar plaatjes van afgelopen zondag, AZ - Ajax, uitslag zal bekend zijn :lol:

01

10071

02

10072

03

10073

04

10074

Gebruikers-avatar
stationschef
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 354
GeregistreerdCOLON 07 Feb 2009 11:09
WoonplaatsCOLON Vorden

Deze foto is genomen op een toernooi ter voorbereiding op het nieuwe seizoen.
Een jeugdspeler van Fc-Twente in gevecht om de bal tegen een collega uit Rusland.
Publiek staat helemaal rond en dicht op het veld.
Mijn eerste voetbalfoto, alle kritiek is welkom.
Gr. Rob

13234

Laatst gewijzigd door 1 op stationschef, in totaal 5 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
C@sp@r
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 5708
GeregistreerdCOLON 27 Nov 2006 09:45
WoonplaatsCOLON Baarn
CONTACTCOLON

De enige kritiek die ik kan leveren, is dat je geen commentaar geeft, op voorgaande inzendingen :wink:
Een prima actie laat je zien.
Oké, de scherpte ligt meer op de bal, als op de spelers.

Johannes, je laat mooie acties zien, met goede composities.
"Je moet schieten anders kun je niet scoren." Johan Cruijff

CasparHuurdeman.nl
Gebruikers-avatar
kdj-fotografie
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 446
GeregistreerdCOLON 04 Mrt 2010 18:16
WoonplaatsCOLON Oosterwolde (FR)
CONTACTCOLON

Oke de scherpte is dan niet helemaal oke maar voor de eerste keer heb je hier een leuke foto laten zien, hoe hoog heb je hier de iso staan, wat voor cam gebruik je ?


Wat ik ook een beetje jammer vind is dat ik verder niet zoveel exif in de foto terug kan vinden, ik mag altijd graag kijken hoe iemand de foto heeft genomen en misschien dan advies geven hoe het misschien beter kan,

Valt me op dat op dit forum vaak foto's geplaatst worden waar helemaal geen info bij wordt vermeld, en vaak ook niet terug te vinden in de foto (beroeps geheim ? :wink: ) dit geld ook voor de jongens, dames die hier hele mooie prenten plaatsen bv de voetbal foto's.

Mvg Kees.
Gebruikers-avatar
stationschef
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 354
GeregistreerdCOLON 07 Feb 2009 11:09
WoonplaatsCOLON Vorden

Caspar, je hebt helemaal gelijk. Ik val zomaar midden in het topic binnen met mijn foto zonder commentaar te geven op andere deelnemers, zeer onfatsoenlijk.
In ieder geval bedankt voor jouw reactie.

Kees, hier de gebruikte instellingen.
Iso 1250
Sluitertijd 1/2500
Diafragma 6.3
Camera Canon 7D
Lens Ef 100-400 mm op 210 mm

Gr Rob
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

@Caspar
Ajax - VVA
Nummer 3 is een tikkie scheef. en oogt iets fletser dan de andere. Daarnaast vind ik dat de scherpte verkeerd ligt

@Gregoireke
2 november
Op zich goed hoor, maar....
#2 De door tweeën gekliefde benen doen me meer aan mishandeling denken dan voetbal
#4 is te scheef, dit moet je toch zelf ook kunnen zien

9 november
Het balletje voor het gezicht is misschien wel grappig, maar eigenlijk geheel onbruikbaar als beeld.
Doet me denken aan een funny-voetbal-topic wat we hier ergens moeten hebben

@Caspar
Spakenburg - IJsselmeervogels
Wie waren die mensen die voor de boarding zitten? Je bent al zo beperkt met je ruimte en dan moet je ook nog dit soort dingen op de achtergrond zien? De paus zit ertussen, maar wie denken ze verder dat ze zijn....??
Lekker drukke wedstrijd, maar da's logisch. Probeer wel consistent te zijn in je afwerking, de laatste heeft een hele andere witbalans

@kolkie
Goeie acties
#3 net niet scherp vergeleken met de rest, ook dat paraplutje boven het hoofd van de rechterspeler maakt het wat raar

@Johannes,
Ik ben nog niet bij AZ geweest, dus kan weinig zeggen over het licht. Natuurlijk zie ik meer foto's van je dan hier. Wat mij regelmatig opvalt is een groenig zweempje. Zeker de laatste heeft dat. Zit dat in het licht of in je nabewerking?

@Stationschef
Nu nog het seizoen voorbereiden? Da's wel aan de late kant. We zijn al op de helft in de rest van het land hoor.


----

En verders? D'r is deze maand nog niet gepost in dit topic. Schandalig!!!!
Zal ik het snel even doen?

11027

Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
C@sp@r
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 5708
GeregistreerdCOLON 27 Nov 2006 09:45
WoonplaatsCOLON Baarn
CONTACTCOLON

fotojeroen schreefCOLONWie waren die mensen die voor de boarding zitten? Je bent al zo beperkt met je ruimte en dan moet je ook nog dit soort dingen op de achtergrond zien?
Allemaal rode en blauwe stewards, die de 8000 man achter de boarding, zouden moeten controleren :wink:
fotojeroen schreefCOLONDe paus zit ertussen, maar wie denken ze verder dat ze zijn....??
Een parodie op de Blauwe trainer André Paus.
Kan je dat spandoek van vorig jaar nog herinneren?
Ja ze drijven de spot met de tegenpartij hoog op.
Vorig jaar een blauw varken op het veld en dit jaar 5000 zakjes autodrop :)



Verder dank voor je opmerkingen Jeroen.
Zelf zet je weer een strak plaatje neer.
Misschien staat de speler iets teveel links op de foto....
"Je moet schieten anders kun je niet scoren." Johan Cruijff

CasparHuurdeman.nl
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Ik weet ook wel wat die Paus daar deed ;)
Stewards, daar doe je niets aan, en ik denk dat het tijdens zo'n wedstrijd ook geen overbodige luxe is.

Betreft mijn eigen foto. Het is voor mij ook een beetje de foto van de wedstrijd.
Het 16:9 formaat van de uitsnede is omdat het mooi uitkomt. De uitsnede is ook heel bewust naar links met de speler, gewoon vanwege de ruimte die het geeft. Stopt er iets in wat achtergelaten moet worden (gezien het resultaat)
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
johannes
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 234
GeregistreerdCOLON 30 Apr 2005 17:53
WoonplaatsCOLON Alkmaar
CONTACTCOLON

fotojeroen schreefCOLON @Johannes,
Ik ben nog niet bij AZ geweest, dus kan weinig zeggen over het licht. Natuurlijk zie ik meer foto's van je dan hier. Wat mij regelmatig opvalt is een groenig zweempje. Zeker de laatste heeft dat. Zit dat in het licht of in je nabewerking?
De eerste drie zijn met de 40D gemaakt, de laatste met de 1D, ik heb hem behoorlijk bewerkt in photoshop, mijn 1D heeft af en toe zijn dag niet. onbewerkte foto zelfde wedstrijd (let ook op de sluitertijd, zondagmiddag 15:53 in de regen en vergelijk die met foto 3, 10 minuten eerder gemaakt.)
Maar er zijn ook wedstrijden dat er niets aan de hand is en alle foto correct belicht zijn. Twijfel dus sterk of ik hem naar Canon moet opsturen, wetende dat ik hem dan 6 weken kwijt ben en ik net een woning gekocht en niet op dure reparaties zit te wachten.

Ik doe normaal geen rare dingen tijdens het bewerken volgens mij. Auto Contrast en Unsharp Mask en soms de curves aanpassen. Het groenig zweempje valt mij ook niet op.

Zal hem tegen BATE Borisov eens goed in de gaten houden woensdagavond.
3 camera's, 3 lenzen, 12 gb geheugenkaarten, 1 flitser, 2 tassen, 3 statieven, 1 afstandsbediening.
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

D'r is dit jaar nog niet gepost hier. Schande.

Vanavond speelt het Nederlands Elftal tegen Oostenrijk.
Bij dat soort wedstrijden zit meestal ook een wedstrijd van Jong Oranje, maar dan veel vroeger en ergens anders. En die was vanavond bij ons in het dorp:

1
Afbeelding

2
Afbeelding

3
Afbeelding

4
Afbeelding

5
Afbeelding

6
Afbeelding
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
EoneX
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 633
GeregistreerdCOLON 01 Apr 2009 07:06
WoonplaatsCOLON Apeldoorn
CONTACTCOLON

Jeroen, acties zijn weer perfect in beeld gebracht. Uitsnedes prima, ook geen opmerking.

Maar wat me opviel is dat de foto's wat flets lijken vanaf nummer 2. Op de eerste is het oranje van de shirts en het groen van het gras veel beter volgens mij. Ik mis de 'spetterende' kleuren een beetje.

En de ruis lijkt ook een beetje de overhand te krijgen. Was het erg donker daar?

Verder zou nummer 1 voor mij mooier zijn als hij recht van voren zou genomen zijn. Maar ja....dat kan je natuurlijk niet afdwingen ;)
Ach ja, wie ben ik?
Onze Foto's gemaakt met een Canon.
Gebruikers-avatar
C@sp@r
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 5708
GeregistreerdCOLON 27 Nov 2006 09:45
WoonplaatsCOLON Baarn
CONTACTCOLON

EoneX schreefCOLONVerder zou nummer 1 voor mij mooier zijn als hij recht van voren zou genomen zijn.
Was ook mijn eerste gedachten.

Verder prima acties in beeld.
En ja, ruis is vaak inherent aan matig/slecht licht.
"Je moet schieten anders kun je niet scoren." Johan Cruijff

CasparHuurdeman.nl
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Ik heb nummer 1 ook wel recht van voren hoor, maar vond bij deze het lampje ook wel iets toevoegen.
Betreft die kleuren heb je gelijk, moet ik nog uitzoeken want ik kan er geen vinger op krijgen. Maar kreeg er al meer over te horen
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
johannes
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 234
GeregistreerdCOLON 30 Apr 2005 17:53
WoonplaatsCOLON Alkmaar
CONTACTCOLON

Nette serie Jeroen, vooral 5 natuurlijk.

Voor de verandering geen AZ maar Alkmaarsche Boys, de A1 tegen Victoria O. A1. Victoria staat eerste met 6 punten meer maar ook twee wedstrijden meer dan Alkmaarsche Boys. Alkmaarsche Boys won met 4-1.

Meer foto's op mijn website Voetbalfotograaf.nl

01
Afbeelding

02
Afbeelding

03
Afbeelding
Laatst gewijzigd door 1 op johannes, in totaal 11 keer gewijzigd.
3 camera's, 3 lenzen, 12 gb geheugenkaarten, 1 flitser, 2 tassen, 3 statieven, 1 afstandsbediening.
Gebruikers-avatar
C@sp@r
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 5708
GeregistreerdCOLON 27 Nov 2006 09:45
WoonplaatsCOLON Baarn
CONTACTCOLON

Kwa scherpte prima foto's maar er is er één echt heel goed.
En dat is foto 2
Spelers goed in beeld, bal op een mooie plek.
Op foto 1 is de bal net storend te hoog in de foto en bij 3 heb je net pech met de schoen voor het gezicht.
"Je moet schieten anders kun je niet scoren." Johan Cruijff

CasparHuurdeman.nl
Gebruikers-avatar
Emielepiel
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1522
GeregistreerdCOLON 17 Mei 2007 10:19
WoonplaatsCOLON Knoal
CONTACTCOLON

Ik ben een beste poos niet hier geweest en het valt me op dat er nog helemaal niet zo gek veel bij geplaatst is. Ik wil een paar opmerkingen plaatsen op de foto's van de afgelopen tijd.
@gregoireke:
2 leuke series van 2 en 9 november. Afgesneden ledematen kunnen wel, maar doe het rigoureus. Ballen precies voor gezichten lijkt leuk, maar ik vind het erg storend. Deze foto's kunnen wel in dit topic.
@Caspar:
De witbalans in jou serie van Spakenburg tegen IJsselmeervogels vind ik erg wisselvallend. Op naar 16 april ;-)
@Kolkkie:
Nette kleurrijke serie!
@Johannes:
De eerste foto van je az-ajax serie vind ik erg goed. De tweede vind ik wat rommelig doordat de achtergrond niet erg vaag is en er ook veel ruimte zit tussen de twee spelers.
@stationschef:
leuke foto! Heb je een ruisonderdrukker gebruikt oid? de huidjes van de kinderen zijn wel heel glad.
@Jeroen:
Leuk, jong oranje! Acties zijn goed, kleuren niet. Beetje te gelig.
@Johannes:
je laatste serie is weinig op aan te merken.
[size=75]Ik ben liever eerlijk en zeg de waarheid dan dat ik niet de waarheid spreek en lieg.......[/size]

[url=http://www.frozenimage.nl]FrozenImage[/url]
Gebruikers-avatar
Emielepiel
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1522
GeregistreerdCOLON 17 Mei 2007 10:19
WoonplaatsCOLON Knoal
CONTACTCOLON

Gisteravond met een zieke kop in een koude Euroborg de wedstrijd tussen de nummers 1 en 2 van de competitie Jong FC Groningen en Jong PSV gedaan. Uitslag.. 1-1
Hierbij het resultaat.

1#

13945

2#

13946

3#

13947

4#

13949

5#

13950

[size=75]Ik ben liever eerlijk en zeg de waarheid dan dat ik niet de waarheid spreek en lieg.......[/size]

[url=http://www.frozenimage.nl]FrozenImage[/url]
Gebruikers-avatar
huntelaar
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 291
GeregistreerdCOLON 10 Mrt 2009 09:28
WoonplaatsCOLON Flevopolder

@Jeroen; En..??? Weet je waardoor het komt, dat de foto's wat flets zijn??
@Johannes; leuk moment die laatste
@Emiel; Leuk hoor dat groen van Groningen, maar het stoort mij wel iets, die stoeltjes op de achtergrond :mrgreen:
Nr 2 vind ik het mooiste actie moment!!

Ik hoop ook snel weer wat voetbalplaatjes te kunnen schieten!!
Gebruikers-avatar
stationschef
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 354
GeregistreerdCOLON 07 Feb 2009 11:09
WoonplaatsCOLON Vorden

@Jeroen; ook hier ogen de foto's een beetje flets, maar prima acties laat je zien.
@Johannes; mooie kleurrijke plaatjes, nr3 favoriet.
@Emielepiel; stuk voor stuk prachtige actie momenten.

Ik heb er nog een paar van afgelopen weekend.
Als ze hier (showcase) niet thuis horen hoor ik het graag.
Gr Rob.

1

14871

Bewerkte versie

14991



2

14870

Laatst gewijzigd door 1 op stationschef, in totaal 16 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
IDI_020
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 211
GeregistreerdCOLON 12 Jan 2010 12:25
WoonplaatsCOLON Mokum
CONTACTCOLON

@ stationschef; de momenten zijn goed, de scherpte is goed, maar er zit wel een gloed over de foto's wat de kleuren niet lekker maakt. Misschien ook iets meer contrast.

Afgelopen weekend heb ik ook weer eens langs het veld gezeten. Dit keer was ik bij zaterdag Swift 9 tegen de zaterdag 2 van TOG uit Amsterdam (uitslag: 0-6). Voor TOG (blauw-wit gestreept) een belangrijke overwinning aangezien ze aan kop gaan in de competitie en 3 punten voorsprong hebben op de nummer 2, met 1 wedstrijd meer gespeeld.

Onderstaand een aantal foto's uit die wedstrijd.

1.

14984

2.

14985

3.

14986

4.

14987

5.

14988

6.

14989

Op/aanmerkingen zijn welkom :)
"De weg naar succes is altijd onder constructie."

www.jeffreyvanbakel.nl
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar