[Verzameltopic] - Kritiekkring 4 - Zwart/wit - ronde #3

Voor al uw foto's die u niet kunt onderbrengen in de bestaande categorieën

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
Gebruikers-avatar
roelie-ulft
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 786
GeregistreerdCOLON 29 Apr 2009 18:48

VFRood.
13184
13185
13186
Heel eerlijk gezegd, Zit ik nu al een tijdje naar je foto's te kijken en eigenlijk weet ik nog steeds niet wat ik er van vind.

foto 13184 voor mijn gevoel te veel scherpte in?? Als je zou zeggen; (ik weet niet of je het kent) wit ijsselzand, dan geloof ik het ook. (ijsselzand wordt gebruikt onder verhardingen en zo, waarschijnlijk heet het zand, ergens anders in Nederland, naar een andere rivier).

foto 13185Mooie vorm in de sneeuwduinen, jammer van het sprietje helmgras.

foto 13186 eigenlijk hetzelfde als foto 13184.

Blijft het een lastige serie vinden om te beoordelen. Ook wel mooi dat je deze serie plaats, is van uit een heel andere benadering van sneeuw.

Paul.
Wordt vervolgd.
Gebruikers-avatar
Thabita
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1572
GeregistreerdCOLON 05 Mei 2010 08:29

VFRood: Jammer dat Kars dit zelf niet kan zien maar het is niet anders.

13184

13185

13186

Omdat het toch een beetje dezelfde serie is het handiger om de serie in z'n geheel te beoordelen.
Creatief, gedurfd en apart, maar toch vind ik ze niet lekker weg kijken. Ik vind ze te korrelig en die grote witte stippen
best storend. Het is ook veel van hetzelfde (duinsneeuw) met een paar kleine sprietjes als onderwerp.
Maar toch complimenten voor je creativiteit. :D
Gebruikers-avatar
Thabita
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1572
GeregistreerdCOLON 05 Mei 2010 08:29

Ik kan het mis hebben (na nogmaals gecheckt te hebben) maar ik mis de inzending van Herrick.
Gebruikers-avatar
Thabita
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1572
GeregistreerdCOLON 05 Mei 2010 08:29

roelie-ulft schreefCOLON
IrmaM schreefCOLONWat de foto van de boom betreft, die is genomineerd bij de expokeuze van de maand , dus als jullie voor 13 feb nog tijd hebben om te stemmen :-)
Succes met je nominatie .

Paul.
Je staat bovenaan Irma. WOOOW echt goed.
Gebruikers-avatar
IrmaM
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 67
GeregistreerdCOLON 12 Mei 2010 10:42
WoonplaatsCOLON Omgeving Utrecht
CONTACTCOLON

Thabita schreefCOLONIk kan het mis hebben (na nogmaals gecheckt te hebben) maar ik mis de inzending van Herrick.
Dat klopt, ik zal nog even een PB sturen en anders starten we volgende week gewoon met een nieuwe ronde.
Gebruikers-avatar
IrmaM
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 67
GeregistreerdCOLON 12 Mei 2010 10:42
WoonplaatsCOLON Omgeving Utrecht
CONTACTCOLON

Thabita schreefCOLON
roelie-ulft schreefCOLON
IrmaM schreefCOLONWat de foto van de boom betreft, die is genomineerd bij de expokeuze van de maand , dus als jullie voor 13 feb nog tijd hebben om te stemmen :-)
Succes met je nominatie .

Paul.
Je staat bovenaan Irma. WOOOW echt goed.
Ben ik heel blij mee, had ik echt niet verwacht! Nu nog even spannend wie er gaat winnen, maar voor mij vind ik het al heel leuk dat ik genomineerd was! :D
Gebruikers-avatar
roelie-ulft
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 786
GeregistreerdCOLON 29 Apr 2009 18:48

IrmaM schreefCOLON Wat de foto van de boom betreft, die is genomineerd bij de expokeuze van de maand , dus als jullie voor 13 feb nog tijd hebben om te stemmen :-)

Gefeliciteerd!!!!!!

Paul.
Wordt vervolgd.
Gebruikers-avatar
dtmn
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 234
GeregistreerdCOLON 20 Dec 2006 14:21

Hierbij mijn (late) reactie op jullie foto's,

Thabita
1. De panda
12367
Een mooi portret, misschien een beetje te krap gecropt bij z'n rug. Wat mij op valt is dat ie een beetje donker oogt. Het verwachte witte van de kop knalt er niet echt uit en oogt mij wat te donker.

2.
12366
Leuke compositie hier. Zwartwit maakt het plaatje dan idd af. Een beetje jammer is de vervorming in de hoeken. Dit kan mss nog in photoshop worden hersteld. Al met al een leuke creatieve opname.

3.
12365
Tja, deze laaste doet mij weinig. Met een zwartwitomzetting kan je dit soort scenes flink wat sfeer aanbrengen. Dat is in deze plaat niet gelukt, mede door het feit van het storende flatgebouw op de achtergrond.

Roelie-uft
1.
12832
Leuk idee. Model staat er goed op met de peuk en de rook. De achtergrond had van mi wel rustiger gemogen. Die zwarte 'balk' die nu door de rookwolk gaat had met een stap naar links niet in beeld geweest. Je belichting en omzetting zijn in deze foto in ieder geval dik in orde.

2.
12833
Nee, deze foto heeft het niet. Het idee om te contrasteren tussen een zwart shirt en lichte voorgrond is ok maar ik denk dat ie een stuk sterker was geweest als het model contact had gemaakt met de camera.

3.
12834
Leuke portretopname alleen een iets te donker. Belichting is verder wel mooi gedaan hier.

VFRood
1.
13184
Aparte plaat, Ik kon in eerste instantie niet zien of het sneeuw betrof mede door het feit dat ik nog niet wist wat die rare sprieten waren...en dat spreekt me aan. Hier lopen de lijnen ook mooi diagonaal.

2.
13185
Deze vind ik een stuk minder. De compositie is in mijn ogen te druk. De omzetting vind ik hier nu een beetje vreemd ogen. Iets teveel schaduw en textuur.

3.
13186
Ook bij deze vind ik de omzetting iets te donker en teveel textuur. De lijnen vind ik ook minder dan de 1e.
EOS 300D l Sigma 18-125 F3.5-F5.6 l Canon EF50 F1.8 MKll l Canon EF-s 70-300 IS USM F4-F5.6 l Sigma 105 macro F2.8
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar