foto's op plexiglas

Ervaringen met fotozaken, winkels en leveranciers, zoals serviceverlening, afhandeling van problemen, printkwaliteit en verzendtijd.

ModeratorCOLON Global Moderators

BUTTON_POST_REPLY
carla333
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 239
GeregistreerdCOLON 16 Sep 2010 15:08

Heeft iemand ervaring met afdrukken op plexiglas, dibond of aluminium?
Prijzen op internet lopen zeer uiteen, waarschijnlijk de kwaliteit ook.
Gebruikers-avatar
Ruud S
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 293
GeregistreerdCOLON 21 Feb 2006 21:28
WoonplaatsCOLON Veenendaal

geen ervaring met foto op plexiglas maar dit bedrijf is een zusterbedrijf van canvascompany en daar heb ik wel zeer goede ervaringen en die zullen ze toch niet te grabbel gooien lijkt mij.
http://www.fotoopglas.nl/
___________________________
Gebruikers-avatar
mitchel1986
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1361
GeregistreerdCOLON 27 Jan 2010 10:54
WoonplaatsCOLON Alphen aan den Rijn
CONTACTCOLON

Ik heb een foto op aluminium laten afdrukken bij top-canvasfoto ofzoiets.

Het is mij prima bevallen in ieder geval, het ging snel en het ziet er prima uit. De canvasdoeken van de Hema ben ik ook erg tevreden over. De kwaliteit van de afdruk is prima en het frame is uitzonderlijk goed (een test van het tv-programma Kassa bevestigde dit, even googlen)
Jan59

:shock: Dat is nieuw land voor mij ! Wist wel dat het op papier en stof (canvas) kon maar op glas of aluminium ?
Dat wordt wel een stuk zwaarder dan normaal denk ik dan...

Bedankt voor de link !
http://www.fotoopglas.nl/
carla333
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 239
GeregistreerdCOLON 16 Sep 2010 15:08

Verder niemand?
Gebruikers-avatar
Sushi
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2840
GeregistreerdCOLON 08 Jan 2009 10:40
WoonplaatsCOLON Rhenen
CONTACTCOLON

Een vriend van me heeft het bij foto.com laten doen. Op plexiglas dan. Ik vond hem goed qua kleur en netjes gedrukt. Zag er gewoon prima uit. En volgens mij is het ook niet zo duur daar.
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

Het was even zoeken, maar het 'foto op glas' topic toch weer gevonden :)

Omdat mijn ouders binnenkort 40 jaar getrouwd zijn, willen we hen o.a. een fotocollage van het gezin (waar dus iedereen op staat, zij zelf, kinderen, kleinkinderen) aanbieden zat ik gisteren ineens te denken aan een foto op glas. Nu heb ik zelf nog nooit een dergelijke afdruk in het echt gezien, maar ik vraag me dus een beetje af of een collage op glas ook mooi uitkomt? Of is het meer iets voor portretfoto's, landschappen, etc?
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Wanneer je dit op plexiglas doet, hoe het dan uitpakken als je het vanaf de achterkant weer gaat verlichten?
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

Zo net na het carnaval lopen je zinnen nog niet helemaal lekker, Jeroen :D Lijkt me dat verlichting erachter best mogelijkheden kan geven bij glas ja :) Maar in dit geval zal dat toch niet gebeuren. Op de site waar ik zat te kijken (http://www.fotoprintxl.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;) zie je wel een paar voorbeelden van foto's op glas, maar dit zijn dan toch veelal vrij rustige foto's, ik kan me voorstellen dat een collage misschien mooi uitkomt??
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Ik zie in de bioscoop wel eens van die posters hangen die van de achterkant belicht zijn. Da's best fraai altijd
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

Lang geleden dat ik in de bios geweest ben... maar dat is ook van glas dan?
carla333
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 239
GeregistreerdCOLON 16 Sep 2010 15:08

Ik heb destijds proef afdukken gekregen van http://www.bigfreddy.com" onclick="window.open(this.href);return false; zodat ik de verschillende resultaten kon zien.
De afdrukken op plexiglas waren goed, en eigenlijk kan je het vergelijken met een gewone afdruk met plexieglas ervoor, maar dan zonder lijstje.
Indien je het wit niet mee laat kleuren, kan je hem voor het raam of lichtbak zetten.
Komt hij tegen de muur, dan zal ik wel het wit mee laten kleuren, want anders is hij vrij donker.
Bij de Hornbach kan je momenteel kant en klare printen op echt glas kopen. Dus daar zou je kunnen kijken hoe het eruit ziet.
Op de beurs stond ook een stand met kant en klare lichtbakken met foto, weet alleen zo niet meer welke firma dat was.
Maar indien je interesse hebt, kan ik dat wel achterhalen
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Rocker schreefCOLONLang geleden dat ik in de bios geweest ben... maar dat is ook van glas dan?
plastiek
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
Digilike
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6325
GeregistreerdCOLON 26 Nov 2006 21:35

Ik overweeg om enkele foto's op dibond af te drukken (bij top-canvasfoto). Heeft iemand sinds de laatste paar posten in dit topic er ervaring mee? Het lijkt mij een vrij duurzame oplossing, die er goed uitziet. En bij top-canvasfoto vind ik de prijs ook best meevallen: 42 euro voor een 60x40 formaat. De winkel waar ik net informeerde, rekende tweemaal zoveel.
[size=67]Canon 1D MKIII |Canon EF 50 mm 1.8| Canon EF 70-200 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 24-105 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 300 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM |Sigma 12-24m|Sigma 70mm macro| [/size]
Gebruikers-avatar
mitchel1986
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1361
GeregistreerdCOLON 27 Jan 2010 10:54
WoonplaatsCOLON Alphen aan den Rijn
CONTACTCOLON

Het ziet er erg goed uit, het bevestigen is ook vrij makkelijk (drie houten blokjes op de muur vastmaken en de foto zelf met klittenband op die blokjes) en de foto hangt ongeveer 3 centimeter van de muur af.

Het is vrij dun en lichtgewicht materiaal.

Alles wat wit is op de foto is op dibond aluminiumkleurig omdat de printer geen wit afdrukt. Kortom, witte wolken worden zilver/aluminiumkleurig.
Gebruikers-avatar
Digilike
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6325
GeregistreerdCOLON 26 Nov 2006 21:35

Thnx voor de info! Ik heb inmiddels een printopdracht uitgezet en laat alles printen op dibond met een witte toplaag. Dus wit zal dan echt wit worden, neem ik aan. Wat het bevestigen betreft ben ik benieuwd. Ze gaan voor een expositie tijdelijk worden opgehangen op het werk. En daar kan niets geboord worden o.i.d. Men heeft daar een systeem met haakjes en een soort vislijnen.
[size=67]Canon 1D MKIII |Canon EF 50 mm 1.8| Canon EF 70-200 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 24-105 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 300 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM |Sigma 12-24m|Sigma 70mm macro| [/size]
Gebruikers-avatar
mitchel1986
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1361
GeregistreerdCOLON 27 Jan 2010 10:54
WoonplaatsCOLON Alphen aan den Rijn
CONTACTCOLON

Dat moet ook wel lukken als de blokjes maar vastzitten aan het dibond. Ben benieuwd :)
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

Ben benieuwd naar je ervaringen! Wel grappig dat je net gisteren dit topic weer ophaalde.. We hebben gisteren namelijk net de hierboven genoemde familieshoot gedaan, dus binnenkort mogen we ook af gaan drukken. We zijn er nog niet over uit wat dat gaat worden, mooie lijst + passepartout, aluminium, hout, glas... Met name omdat we het moeilijk in vinden schatten hoe een dergelijke foto er op andere materialen uit gaat zien :)
Gebruikers-avatar
Digilike
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6325
GeregistreerdCOLON 26 Nov 2006 21:35

Dat vind ik ook lastig in te schatten. Zag gisteren wel bij de Expo wat afdrukken op verschillende materialen. Zij hadden ook prints op wit aluminium en dat zag er goed uit. Zelf ben ik niet zo van de passepartouts en lijstjes. Althans niet met spiegelend glas. En canvas vind ik gewoon niet echt mooi. Dus vandaar deze zoektocht ;)
[size=67]Canon 1D MKIII |Canon EF 50 mm 1.8| Canon EF 70-200 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 24-105 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 300 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM |Sigma 12-24m|Sigma 70mm macro| [/size]
binnenwandarchitect
BerichtenCOLON 1
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2014 12:58

Ja lastig.. zijn zoveel aanbieders.. Ik haal ze voor mijn klanten regelmatig bij www.gallerycolor.nl
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar