[VERZAMELTOPIC] Canon EOS 40D

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Bartjebart
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2113
GeregistreerdCOLON 21 Mei 2005 15:13
WoonplaatsCOLON Coevorden
CONTACTCOLON

en de 16-35 F2.8 II is er ook. Nog niet de, door veel mensen verwachtte, 24,70 F2.8 IS gezien.
Wel goed trouwens dat ze de 16-35 vervangen, want in een aantal tests bleek die niet veel beter (en soms slechter) te zijn dan de veel goedkopere 17-40.

Deze jongen blijft voorlopig maar gewoon met een 350D fotograferen denk ik :P
[url]http://www.bartgrendelman.nl[/url]
Musicjohn
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5315
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2005 14:57
WoonplaatsCOLON Gouda
CONTACTCOLON

Op 24 januari j.l. was er op de officiële Canon Hong Kong website al een specifieke pagina te vinden voor de 40D

De specificaties waren nog niet ingevuld, en er was ook nog geen foto. Maar de webpagina was er wel, en heeft er twee dagen op gestaan.

Wellicht toch nog wat pre-productie problemen die niet op tijd konden worden verholpen voor de PMA?

Maar dat hij er aan komt is dus iets wat met vrijwel 100% zekerheid verondersteld mag worden. En ik denk dat we niet tot september/oktober hoeven te wachten.

:wink:
DISCLAIMER: alles wat ik schrijf is mijn mening en beslist geen voldongen feit
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Everyone can take a picture, but only few can make a photograph
Gebruikers-avatar
BasZ
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 14056
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2004 13:48
WoonplaatsCOLON Gouda

Was dat niet een typo met een 400D ?

Meen ook zoiets gezien te hebben...


Overigens dit topic verplaatst naar "Camera's..."
[size=75]Canon EOS 5D II + grip | Canon 17-40 [color=red]L[/color] | Canon 24-105 [color=red]L[/color] IS | Canon 50mm/1.4 | Canon 70-200 F4 [color=red]L[/color] IS | Soligor tussenringen | Canon 580EX II | PD70X + wat CF'jes[/size]
Musicjohn
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5315
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2005 14:57
WoonplaatsCOLON Gouda
CONTACTCOLON

BasZ schreefCOLONWas dat niet een typo met een 400D ?
Nee, want de 400D had z'n eigen webpagina al.

Het ging echt om de 40D

Overigens zijn er ook al diverse nederlandse webwinkels die een bladzijde hebben gereserveerd voor de 40D

En ik ga er vooralsnog van uit dat een winkel meer weet dan wij. :lol:

:wink:
DISCLAIMER: alles wat ik schrijf is mijn mening en beslist geen voldongen feit
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Everyone can take a picture, but only few can make a photograph
Gebruikers-avatar
Astroquicky
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 101
GeregistreerdCOLON 24 Jul 2006 22:26
WoonplaatsCOLON Leiden (NL) + Kortrijk (B)
CONTACTCOLON

BasZ schreefCOLONWas dat niet een typo met een 400D ?
Meen ook zoiets gezien te hebben...
Of een IT-mannetje dat eens met ons' voeten wilde rammelen ;).
[size=75][color=red]Groeten, Tijl[/color] - [url=http://thequicky.net]My Blog (thequicky.net)[/url]
[i][color=green][b]Canon:[/b] 30D • EF-S 17-50mm f/2.8 • 550EX[/color][/i][/size]
Musicjohn
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5315
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2005 14:57
WoonplaatsCOLON Gouda
CONTACTCOLON

Astroquicky schreefCOLONOf een IT-mannetje dat eens met ons' voeten wilde rammelen ;).
Hihi... ik geloof niet dat een IT mannetje met de officiële website van Canon kan knoeien. Daar is de discipline in Aziatische landen te groot voor. Zo een geintje zou zomaar kunnen leiden tot de doodstraf (of in ieder geval ernstige gevolgen). :shock:
DISCLAIMER: alles wat ik schrijf is mijn mening en beslist geen voldongen feit
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Everyone can take a picture, but only few can make a photograph
Gebruikers-avatar
Astroquicky
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 101
GeregistreerdCOLON 24 Jul 2006 22:26
WoonplaatsCOLON Leiden (NL) + Kortrijk (B)
CONTACTCOLON

musicjohn schreefCOLON
Astroquicky schreefCOLONOf een IT-mannetje dat eens met ons' voeten wilde rammelen ;).
[...] Zo een geintje zou zomaar kunnen leiden tot de doodstraf (of in ieder geval ernstige gevolgen). :shock:
Heh, da's ook waar :D.

Back on topic... Ik was zelf ook al een tijdje aan het uitkijken naar de 40D, maar toen ik gisteravond eens een ruwe planning maakte van wat ik de komende jaren wil gaan aankopen op fotografiegebied, kwam ik tot de conclusie dat ik pas in 2009 geld heb voor een nieuwe body in de 1000 - 2000 euro range. Ik wacht dus wel op de 50D :D.
[size=75][color=red]Groeten, Tijl[/color] - [url=http://thequicky.net]My Blog (thequicky.net)[/url]
[i][color=green][b]Canon:[/b] 30D • EF-S 17-50mm f/2.8 • 550EX[/color][/i][/size]
Yumo
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 155
GeregistreerdCOLON 12 Jan 2007 16:28
WoonplaatsCOLON Heerhugowaard

musicjohn schreefCOLON
En ik ga er vooralsnog van uit dat een winkel meer weet dan wij. :lol:

:wink:
de winkelier weet niets meer dan jij.. en de vertegenwoordiger ook niet..

Vertegenwoordigers geven aan na diep vragen dat er ook binnen canon geruchten gaan over de 40D... maar mensen die er iets van weten moeten zwijgen.

Winkeliers weten zero nada !!..
veel te gevaarlijk om dit soort informatie aan een verkoper te vertellen. Hij moet een 30D verkopen,,, en niet suggereren dat de 40D eraan komt.

Wij vermoeden alleen het zelfde als jullie, dus zijn voorzichtig met inkopen ( en als je geen voorraad heb,zeg je dat je ze niet inkoopt vanwege de eventuele opvolger),dat je niet in DURFT te kopen staat zo lullig.

ik kom zelf uit de handel en weet waar ik het over heb ;)



mvg Sander
Laatst gewijzigd door 1 op Yumo, in totaal 23 keer gewijzigd.
Had mij 10 jaar geleden gezegd dat we fotos zouden maken met een luciferdoosje, en ik had je voor gek verklaard......
Jamie
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1450
GeregistreerdCOLON 27 Mei 2005 15:01
WoonplaatsCOLON achter de zoeker ;-)

musicjohn schreefCOLONOp 24 januari j.l. was er op de officiële Canon Hong Kong website al een specifieke pagina te vinden voor de 40D

De specificaties waren nog niet ingevuld, en er was ook nog geen foto. Maar de webpagina was er wel, en heeft er twee dagen op gestaan.
Het is al vaker gebeurd dat er op een Aziatische website van Canon vlak voor de introductie van een nieuw model "opeens" en "per ongeluk" een pagina verschijnt met (soms al zeer gedetailleerde) info over het betreffende product. Die pagina is dan binnen de kortste keren weer net zo plotseling verdwenen als dat ie gekomen was. En telkens blijkt achteraf dat de informatie op die pagina 100% correct was. Ik herinner het me in ieder geval van de 30D en ook van de 350D of 400D (misschien wel beide, dat weet ik niet zeker).
Waarschijnlijk zijn het teasers van de marketingafdeling van Canon. Zij weten net zo goed als wij dat sites als bijvoorbeeld dpreview bovenop de Canon-site zitten in deze tijden en dat iedere nieuwe pagina in no-time wordt opgemerkt. Zo geven ze de speculaties een lekkere boost met onofficiële informatie, zonder dat ze al in een vroeg stadium iets hoeven aan te kondigen. Dit lijkt dus wel degelijk te wijzen op een ophanden zijnde introductie van de 40D. Al is het natuurlijk altijd mogelijk, zoals musicjohn ook al aangaf, dat er sinds januari onvoorziene problemen zijn opgedoken. Maar als dat al zo is, dan geloof ik niet dat het reden voor Canon zal zijn om dan maar meteen 6 maanden te wachten.
Anyway, de toekomst zal het leren!
[size=75]"Knowledge is knowing a tomato is a fruit. Wisdom is not putting it in a fruit salad."[/size]
Yumo
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 155
GeregistreerdCOLON 12 Jan 2007 16:28
WoonplaatsCOLON Heerhugowaard

Jamie schreefCOLON
musicjohn schreefCOLONOp 24 januari j.l. was er op de officiële Canon Hong Kong website al een specifieke pagina te vinden voor de 40D

De specificaties waren nog niet ingevuld, en er was ook nog geen foto. Maar de webpagina was er wel, en heeft er twee dagen op gestaan.
Het is al vaker gebeurd dat er op een Aziatische website van Canon vlak voor de introductie van een nieuw model "opeens" en "per ongeluk" een pagina verschijnt met (soms al zeer gedetailleerde) info over het betreffende product. Die pagina is dan binnen de kortste keren weer net zo plotseling verdwenen als dat ie gekomen was. En telkens blijkt achteraf dat de informatie op die pagina 100% correct was. Ik herinner het me in ieder geval van de 30D en ook van de 350D of 400D (misschien wel beide, dat weet ik niet zeker).
Waarschijnlijk zijn het teasers van de marketingafdeling van Canon. Zij weten net zo goed als wij dat sites als bijvoorbeeld dpreview bovenop de Canon-site zitten in deze tijden en dat iedere nieuwe pagina in no-time wordt opgemerkt. Zo geven ze de speculaties een lekkere boost met onofficiële informatie, zonder dat ze al in een vroeg stadium iets hoeven aan te kondigen. Dit lijkt dus wel degelijk te wijzen op een ophanden zijnde introductie van de 40D. Al is het natuurlijk altijd mogelijk, zoals musicjohn ook al aangaf, dat er sinds januari onvoorziene problemen zijn opgedoken. Maar als dat al zo is, dan geloof ik niet dat het reden voor Canon zal zijn om dan maar meteen 6 maanden te wachten.
Anyway, de toekomst zal het leren!

iedereen maakt elkaar lekker met een camera die er niet is (terwijl hij mischien niet eens beter is als een 30D, maar we willen liever iets nieuws wat er niet is, we willen de eerste zijn die hem heeft)... mooiere marketing campagne is er niet !.. de consument maakt zichzelf lekker ....

Nu nog even zorgen dat de camera beperkt langzaam leverbaar word, en je campagne is compleet...

Iedereen moest en zou de 30D hebben toen hij aangekondigd werd, omdat hij nieuwer als de 20D was, nu lees je overal dat het verschil toch minimaal was. Somigen hebben een camera 4 maanden in bestelling gehad, terwijl ze in die tijd al met de 20D hadden kunnen werken. Men maakt zichzelf lekker en wil het allernieuwste, ondanks dat het vaak niet eens zo " heel nieuw" is.

mvg Sander
Had mij 10 jaar geleden gezegd dat we fotos zouden maken met een luciferdoosje, en ik had je voor gek verklaard......
Gebruikers-avatar
BasZ
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 14056
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2004 13:48
WoonplaatsCOLON Gouda

Afbeelding

Was overigens het plaatje op de Canon site...
[size=75]Canon EOS 5D II + grip | Canon 17-40 [color=red]L[/color] | Canon 24-105 [color=red]L[/color] IS | Canon 50mm/1.4 | Canon 70-200 F4 [color=red]L[/color] IS | Soligor tussenringen | Canon 580EX II | PD70X + wat CF'jes[/size]
Gebruikers-avatar
Peije
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6006
GeregistreerdCOLON 13 Jul 2006 17:44
WoonplaatsCOLON Putte - Belgie
CONTACTCOLON

Ik denk dat de 40D niet lang op zich KAN laten wahten. Canon moet een antwoord hebben op het succes van Nikon. Maar als er nog verschillende grote evenementen aankomen, kan Canon beter op ieder evenement een aantal nieuwe zaken aankondigen dan ineens ammes en alles vertellen. Dan sta je maar een weekje in de belangstelling, en anders telkens een weekje. En als mensen vaker "Canon" horen, heeft dat ook impact op de verkoop van andere canon produkten.

En daarvoor hoef ik nieteens zover te kijken, mensen die ik ken hebben een Ixus 60 gekocht, omdat ze gezien hadden wat mijn 350D kon :? en de 400d was toch ook een goede camera :?
IBOOK
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 136
GeregistreerdCOLON 21 Dec 2004 14:21
CONTACTCOLON

canon moet gewoon een camera tegenover de d200 zetten. ik ken de 30d niet maar de d200 is zeker meer camera dan de 20d die ik wel goed ken. ik gebruik de d200 zakelijk en ik zit er aan te denken om de canon gear weg te doen om over te gaan naar nikon. maar als er nu een goede canon komt.................
Gebruikers-avatar
JostI
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 654
GeregistreerdCOLON 03 Feb 2006 10:59
WoonplaatsCOLON Klijndijk (Drenthe)
CONTACTCOLON

IBOOK schreefCOLONmaar als er nu een goede canon komt.................
uhhh, ik zit niet zo in de types, maar volgens mij bestaat er boven de 20d nog wel het één en ander. ;) Of bedoel je in de zelfde prijsklasse?
[color=blue][size=75]Een dag niet gefotografeerd is een dag niet geleefd. [/size][/color]

Mijn website: [url=http://www.jodafotografie.nl]Jodafotografie[/url]
IBOOK
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 136
GeregistreerdCOLON 21 Dec 2004 14:21
CONTACTCOLON

natuurlijk. zucht ja zo'n ff 16mp ding zou erg leuk zijn :roll:
Mike Philippens
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1137
GeregistreerdCOLON 04 Jan 2006 21:04
WoonplaatsCOLON YGT360
CONTACTCOLON

musicjohn schreefCOLONOverigens zijn er ook al diverse nederlandse webwinkels die een bladzijde hebben gereserveerd voor de 40D

En ik ga er vooralsnog van uit dat een winkel meer weet dan wij. :lol:
Die winkels gokken gewoon. Vandaar ook dat ze nu even geen voorraad meer kopen, of maar mondjesmaat. Canon gaat het zeker niet aan een winkel vertellen, want dan weet meteen de hele wereld het. De MkIII is tot nu toe elk jaar over gespeculeerd. Als je het maar lang genoeg volhoudt, krijg je vanzelf gelijk... :wink:

En komt geen 40D (dit jaar). Ze hebben de afgelopen dagen al genoeg bekend gemaakt en het beste voor het laatst bewaard: de MkIII.
[size=75]A fool with a tool is still a fool, it just makes disaster faster[/size]
Gebruikers-avatar
Lens
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 83
GeregistreerdCOLON 18 Dec 2006 20:48
WoonplaatsCOLON Groningen
CONTACTCOLON

enige idee of deze camera ook full frame zou worden ?
te koop:: Canon 400D / Canon 18/55mm / Canon 50mm 1.8 / Lowepro Slingshot 200 AW / Scandisk 512MB / Scandisk 4GB
Mike Philippens
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1137
GeregistreerdCOLON 04 Jan 2006 21:04
WoonplaatsCOLON YGT360
CONTACTCOLON

Lens schreefCOLONenige idee of deze camera ook full frame zou worden ?
Ehhh...take a wild guess...nee, ik denk het niet. :roll: Ze hebben niet voor niets een EF-S lenzenlijn opgezet om na een jaar of 2 ineens FF te gaan. Canon maakt een 1Ds voor de Pro's en een 5D voor de minions en that's it voorlopig.

Ik denk zelf dat het nog 2-5 jaar duurt voor FF gemeengoed wordt. Kwestie van kosten. Kosten van productie van zo'n sensor. Het ding produceert meer data, dus alles in de camera moet een tikkie sneller zijn. En de klant moet ook grotere (en/of meer) geheugen kopen dat ook nog een beetje snel moet zijn. Dus met alleen een grotere sensor is het verhaal nog niet klaar. Alles opgeteld is het dus (blijkbaar) nu gewoon nog niet haalbaar om een consumentencamera te maken die FF is.
[size=75]A fool with a tool is still a fool, it just makes disaster faster[/size]
umberto
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 64
GeregistreerdCOLON 19 Jan 2007 20:54

Ik wil vooropstellen dat ik al heel veel informatie, met de nadruk op informatie, uit dit forum heb gehaald en dat het me ook zeker zal helpen bij toekomstige keuzes. Wat ik niet begrijp is dat er zoveel tijd wordt besteed aan speculaties over iets wat er helemaal nog niet is.
Kijk ook eens naar de site van Kenrockwell.com, waaruit onderstaand citaat. Als het even mee zit heb je hierna een hoop tijd over.

Your equipment DOES NOT affect the quality of your image. The less time and effort you spend worrying about your equipment the more time and effort you can spend creating great images. The right equipment just makes it easier, faster or more convenient for you to get the results you need.
Sarpa
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2469
GeregistreerdCOLON 07 Nov 2005 20:25

umberto schreefCOLONIk wil vooropstellen dat ik al heel veel informatie, met de nadruk op informatie, uit dit forum heb gehaald en dat het me ook zeker zal helpen bij toekomstige keuzes. Wat ik niet begrijp is dat er zoveel tijd wordt besteed aan speculaties over iets wat er helemaal nog niet is.
Kijk ook eens naar de site van Kenrockwell.com, waaruit onderstaand citaat. Als het even mee zit heb je hierna een hoop tijd over.

Your equipment DOES NOT affect the quality of your image. The less time and effort you spend worrying about your equipment the more time and effort you can spend creating great images. The right equipment just makes it easier, faster or more convenient for you to get the results you need.

Los van het feit dat ik het niet eens ben met deze dooddoener; Als je al veel op het forum hebt gelezen, weet je dat iedereen er wel van overtuigd is dat het belangrijkste van een foto door de fotograaf bepaald wordt. Voor sommige mensen (incl mezelf) is het echter interessant bij te blijven wat de ontwikkelingen zijn. Met een camera obscura zijn prachtige foto's gemaakt, maar dat doen we toch ook niet meer?

Back on-topic: Ik hoop mijn 350D het uit gaat houden tot de 40D er is, hij zal toch wel dit jaar moeten komen om N*kon tegenwicht te kunnen bieden, hun D200 is erg succesvol.
Dat ze de EF-s lenzen hebben bedacht is volgens mij geen argument om te wachten met FF als ze dat zouden kunnen doen. Als ze daarmee N*kon af kunnen troeven zouden ze het echt niet laten. Heb die EF-s sowieso een rare zet gevonden, maar da's een andere discussie.

we wachten af :-)
Sarpa
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar