FotoSG

Ervaringen met fotozaken, winkels en leveranciers, zoals serviceverlening, afhandeling van problemen, printkwaliteit en verzendtijd.

ModeratorCOLON Global Moderators

BUTTON_POST_REPLY
E7picture
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 817
GeregistreerdCOLON 23 Dec 2007 10:21

Bij mijn weten niet. Want de mensen die de stand aan het bemannen waren op de pro imaging beurs dit jaar waren dezelfde als van de Zoom experience. En op dat moment was alles nog van "hosanna". Maar voor mij ging het bij de pro imaging mis. Daar kon ik artikelen kopen tegen mooie beursprijzen, alleen was de beurs kleiner dan de Zoom Experience waardoor ze niet meegegeven werden, maar zouden worden verzonden. Ook handig voor de beursbezoeker want die loopt dan niet met dozen te zeulen (verhaal verkoper).

Dat verhaal klinkt dus heel mooi, maar vervolgens konden die artikelen dus niet verzonden worden. Dat wij dan niet hoefden te sjouwen over de beurs was dus niet alleen in ons voordeel, het was dus blijkbaar niet eens mogelijk want de spullen waren dus simpel weg niet in het bezit van FotoSG. Raar dat je zaken met beurskorting aan het verkopen bent als je het niet hebt, lijkt me dat je in het geval dat alles 100% loopt maar een paar leveringsproblemen hebt, je deze spullen NIET als beursaanbieding op de lijst zet.

Het verhaal over e-mails die kwijt raken, niet beantwoord worden, je aan het lijntje houden met het verhaal dat er aankomende week weer een levering komt (toevallig alle 3 de keer dat ik gebeld heb), etc etc. Elke andere camera winkel heeft principe van vandaag voor 17:00uur besteld, volgende dag in huis, maar FotoSG weet niet wanneer ze kunnen (als ze uberhaupt gaan) leveren. Ze zeggen ook dat dit buiten hun mogelijkheden ligt....

Zijn er mensen die sinds maart/april nog wel positieve verhalen over hun hebben?

Nogmaals; als het zo structureel gebeurt dan is hier meer aan de hand, lijkt me. Wellicht slim dat we hier toch ergens (waar, politie? Elisabeth dat moet jij kunnen weten toch ;-) ) een melding van maken met een lijstje van mensen die gedupeerd / bijna gedupeerd zijn:

Dimitri
Elisabeth
Martinus
E7picture (Erik)

--> graag aanvullen
Kijk op E7picture.nl voor mijn portfolio, nieuws en meer.
Gebruikers-avatar
Dimitri
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4483
GeregistreerdCOLON 07 Okt 2008 11:28
CONTACTCOLON

Ik las ook ergens iets over dat ze keer zijn overvallen?
Anoniem 4

Ja, dat waren klanten die hun al betaalde maar niet geleverde spullen maar zelf kwamen halen. :lol:
Gebruikers-avatar
geert h
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 9477
GeregistreerdCOLON 21 Jul 2007 15:02
WoonplaatsCOLON ergens midden in Noord-Brabant
CONTACTCOLON

Ondertussen 2 oproepen om de krachten te bundelen:
Sven2912 schreefCOLONmisschien tijd voor een oproep bij kassa? (programma van de vara). als er zo massaal mensen "opgelicht" worden, zou ik er snel bij zijn. als de boel volgende week op de fles gaat zit je te kijken.
E7picture schreefCOLONNogmaals; als het zo structureel gebeurt dan is hier meer aan de hand, lijkt me. Wellicht slim dat we hier toch ergens (waar, politie? Elisabeth dat moet jij kunnen weten toch ;-) ) een melding van maken met een lijstje van mensen die gedupeerd / bijna gedupeerd zijn:

Dimitri
Elisabeth
Martinus
E7picture (Erik)

--> graag aanvullen
Wanneer je dat doet is het misschien wijs om ook contact op te nemen met de gedupeerde die op dpz zitten: http://www.dutchphotozone.com/viewtopic ... 43&t=64827

In die discussie op DPZ vooral de bijdrage van Lunarsun lezen, daarin staat vrij duidelijk wat je juridisch allemaal zou kunnen doen.
Gebruikers-avatar
sven2912
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1745
GeregistreerdCOLON 30 Mei 2010 09:18
WoonplaatsCOLON Nijmegen

ik ben zelf overigens geen slachtoffer maar zie op afleveringen van Kassa regelmatig dit soort zaken voorbij komen!

Gr Sven
Canon
Gebruikers-avatar
martinus
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3346
GeregistreerdCOLON 04 Nov 2007 10:08
WoonplaatsCOLON Hoorn
CONTACTCOLON

Gisteren de hele dag én vandaag wederom de telefoon continu in gesprek........Ik ga ook maar eens even richting Harlingen denk ik... :evil:
Gebruikers-avatar
Dimitri
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4483
GeregistreerdCOLON 07 Okt 2008 11:28
CONTACTCOLON

hahaha.
Volgens mij zorgen wij dat ze in gesprek staan Martijn.
Want ook ik bel sinds 09:00 al bijna elk min.

Hier wordt je toch gek van :S

Hoe moeilijk kan het zijn voor z'n bedrijf
om gewoon te zeggen dat het niet goed zit!

Ben erg benieuwd hoe dit afloopt zeg!
Gebruikers-avatar
martinus
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3346
GeregistreerdCOLON 04 Nov 2007 10:08
WoonplaatsCOLON Hoorn
CONTACTCOLON

Oké,laatste update: Ik heb net gebeld met een medewerker van de firma Benel, de grootste leverancier van foto SG. Deze kon niet bevestigen dat foto SG falliet is, maar sprak wel zijn vermoedens uit. Ook zij kunnen SG niet meer bereiken. Wist te vertellen dat fotoSG zéér grote financiele problemen heeft. Alle betalingsverplichtingen aan hen waren wel voldaan overigens. Waarschijnlijk met het geld van alle klanten die wel hebben betaald aan SG maar nooit wat hebben gekregen. Wist mij ook te vertellen dat de laatste rol achtergrondpapier zoals ik die besteld had in februari besteld was en daarna nooit meer een. In tegenstelling tot wat SG beweerde, zij vertelde dat ze elke keer weer opnieuw de bestelling bij Benel deden. Ik weet niet of er juridische stappen zijn te ondernemen naar Foto SG, maar ik ben bang dat alle gedupeerden kunnen fluiten naar hun artikelen en hun centen !
Gebruikers-avatar
Dimitri
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4483
GeregistreerdCOLON 07 Okt 2008 11:28
CONTACTCOLON

pfffff :( dat is wel $$%#!%$ zeg!
Maar waar beginnen we?

Gr Dimitri
Gebruikers-avatar
digicanon
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 854
GeregistreerdCOLON 05 Okt 2006 19:44
WoonplaatsCOLON Hooghalen

Mochten er mensen zijn met een KVK dan kan je ook rechtstreeks bij Benel je spullen halen tegen groothandelsprijzen.

Ik kom er al een tijdje en moet zeggen tot volle tevredenheid.

Wanneer fotoSG falliet is/word moet je een "claim" neerleggen bij hun of curator. Maar ik vrees dat er andere bedrijven bovenaan de lijst staan zodat de gewone man kan fluiten idd naar zijn centen.
M.vr.gr Bert
Gebruikers-avatar
Dimitri
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4483
GeregistreerdCOLON 07 Okt 2008 11:28
CONTACTCOLON

Goede tip inderdaad van Benel.
Maar als ik op hun site kijk zie je eigenlijk
niks van Linkstar?
Gebruikers-avatar
digicanon
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 854
GeregistreerdCOLON 05 Okt 2006 19:44
WoonplaatsCOLON Hooghalen

ff een belletje doen. ik bestelde dit jaar een octa van 1.20m ging voor een falcon eyes met een losse bowens ring mar ze stelden zelf voor de linkstar te doen met passende ring en............nog goedkoper ook.
M.vr.gr Bert
molen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 273
GeregistreerdCOLON 08 Aug 2008 19:52
WoonplaatsCOLON zwolle

martinus schreefCOLONGisteren de hele dag én vandaag wederom de telefoon continu in gesprek........Ik ga ook maar eens even richting Harlingen denk ik... :evil:
nou ik zit dus ook vanaf maandag aan de telefoon, geen contact.
en richting harlingen gaan was ook mijn idee.
zullen we met z'n allen gaan? :? kunne we misschien gaan carpoolen :wink:
molen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 273
GeregistreerdCOLON 08 Aug 2008 19:52
WoonplaatsCOLON zwolle

Nogmaals; als het zo structureel gebeurt dan is hier meer aan de hand, lijkt me. Wellicht slim dat we hier toch ergens (waar, politie? Elisabeth dat moet jij kunnen weten toch ;-) ) een melding van maken met een lijstje van mensen die gedupeerd / bijna gedupeerd zijn:

Dimitri
Elisabeth
Martinus
E7picture (Erik)
Molen ( roelien)

--> graag aanvullen[/quote]
Gebruikers-avatar
Dimitri
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4483
GeregistreerdCOLON 07 Okt 2008 11:28
CONTACTCOLON

ik ga wel mee hoor ;)
Gebruikers-avatar
jeveos
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3411
GeregistreerdCOLON 29 Sep 2006 11:18

Klinkt niet goed allemaal. Een mogelijk faillissement zou wel zonde zijn, weer een goede leverancier die in het zand bijt! Heeft iemand nog wel eens contact met Cor van Dijk (prostudio)? Die weet misschien meer; hij had in ieder geval vroeger goede persoonlijke contacten met FotoSG.
digicanon schreefCOLONWanneer fotoSG falliet is/word moet je een "claim" neerleggen bij hun of curator. Maar ik vrees dat er andere bedrijven bovenaan de lijst staan zodat de gewone man kan fluiten idd naar zijn centen.
Meestal pakt rijk's graaimeester (a.k.a. de belastingdienst) zo'n beetje alles wat er nog zit. Daarna wordt de rest verdeeld onder de grote bedrijven en blijven er voor de klanten hooguit wat kruimels over.
De aarde is rond... zo rond als een pannenkoek!
Gebruikers-avatar
Dimitri
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4483
GeregistreerdCOLON 07 Okt 2008 11:28
CONTACTCOLON

Ik heb contact met Cor van Prostudio.nl
Hij doet zelf ook zaken via FotoSG.nl en ook hij ondervindt problemen.
Hij gaat contact opnemen met FotoSG om te vragen wat er allemaal aan de hand is.

hij zal het mij laten weten wat daar uit komt en dan laat ik het jullie weten!
E7picture
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 817
GeregistreerdCOLON 23 Dec 2007 10:21

Als dat dan maar niet weer dat verhaal van de financiele crisis wordt en dat de leverancier pas dingen gaat verschepen als er genoeg is besteld. Dat strookt namelijk gewoon niet met het feit dat je bij Kamera Express, Konijn, Cameranu etc gewoon wel nog steeds keurig alles op tijd krijgt.
Kijk op E7picture.nl voor mijn portfolio, nieuws en meer.
Gebruikers-avatar
digicanon
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 854
GeregistreerdCOLON 05 Okt 2006 19:44
WoonplaatsCOLON Hooghalen

Het ligt niet aan de leverancier, die heeft genoeg op voorraad.

Het zal eerder een financiele kwestie zijn.

Als er geld is, kan men ook de gedupeerde mensen (in principe) meteen schadeloos stellen, nu gebeurd dat pas na lang bellen,mailen,faxen en weet ik wat niet meer. Waarschijnlijk worden er nu mensen uitbetaald door het geld wat anderen overgemaakt hebben voor een bestelling.
M.vr.gr Bert
Gebruikers-avatar
Cvandijk
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 17
GeregistreerdCOLON 17 Sep 2010 10:32
WoonplaatsCOLON Leeuwarden
CONTACTCOLON

Cor hier.. Ik heb ff een nieuw account gemaakt want het oude werkt niet meer.

maar jongens, laten we nou niet gaan speculeren. Ieder mens heeft zijn gedachten en dan krijg je al snel veel verschillende verhalen. Feit dat het niet aan de leverancier kan liggen is flauwekul want een camera express of Konijnenberg heeft geen Linkstar dus dat is appels met peren vergelijken. Ik ben het er wel mee eens dat het allemaal wat vreemd is, waar ik de laatste dagen overigens ook last van heb. Ik heb altijd goed contact met ze en krijg ook nog gewoon spullen binnen, ook al is het niet heel erg veel.. dus dat ze failliet zijn dat betwijfel ik. Maar het kan, en dat ga ik ook uitzoeken. Maar wees a.u.b. voorzichtig met uitspraken als ze zijn failliet en dergelijke. Misschien is er wel een hele valide reden die wij niet kennen.. Maar dan nog heb je verplichtingen naar je klanten en moeten ze daar wel iets mee doen.

Een overval is er trouwens niet geweest, maar er is 2 weken geleden wel ingebroken waarbij alle computers en laptops meegenomen zijn. Misschien dat hier hard aan gewerkt wordt, wie zal het zeggen.

Ik heb al flink wat jaren goed persoonlijk contact met ze dus ik geef ze het voordeel van de twijfel tot ik zeker weet wat er aan de hand is.

Ik kom er nog op terug..

Grtz,
Cor
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar