NAAMGEVING topics & kwaliteit foto's...

ModeratorCOLON Global Moderators

BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Heb de eerste vier pagina's gelezen en ben toen maar naar de laatste gegaan. Het was allemaal een beetje veel.

Moeten we deze topictitel inmiddels ook niet veranderen. Het gaat volgens mij niet echt meer over de topictitels alleen.
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
CaNonTruDy
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1164
GeregistreerdCOLON 19 Jan 2006 18:48
WoonplaatsCOLON Waar het huis staat

Ik ben soms te snel Capelle 1.... :oops:
Maar ik denk wel dat we op dezelfde lijn zitten. Heb je een pb gestuurd.

Trudy
[size=75]Lach naar het vogeltje.[/size]
Gebruikers-avatar
Capelle 1
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1562
GeregistreerdCOLON 21 Nov 2004 18:19
WoonplaatsCOLON Capelle aan den IJssel
CONTACTCOLON

CaNonTruDy schreefCOLONIk ben soms te snel Capelle 1.... :oops:
Trudy
Ach, zolang CanonRob je maar bij kan houden heb ik daar geen problemen mee. :wink: PB terug.
CaNonTruDy
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1164
GeregistreerdCOLON 19 Jan 2006 18:48
WoonplaatsCOLON Waar het huis staat

8) :lol: :shock: :D lief van je (of mag ik dat niet zeggen :oops:)

PB terug

En is echt wel fotogerelateerd!
[size=75]Lach naar het vogeltje.[/size]
Gebruikers-avatar
Capelle 1
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1562
GeregistreerdCOLON 21 Nov 2004 18:19
WoonplaatsCOLON Capelle aan den IJssel
CONTACTCOLON

Ik haak nu af, want ik moet naar de voetbal. Is beter ook voor de kwaliteit van het forum, want Trudy en ik geraken wel heeeeeel erg off topic :D
Gebruikers-avatar
Peije
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6006
GeregistreerdCOLON 13 Jul 2006 17:44
WoonplaatsCOLON Putte - Belgie
CONTACTCOLON

Miccie, Ik denk dat mensen, zoals MusicJohn, zeer nuttige bijdrage leveren aan dit forum. Door zelf niet of minder te plaatsen, laten zij, volgens mij, vooral een kans liggen om zelf ook te leren. Ik moedig dus niet aan om niet te posten en daardoor geen kritiek te krijgen, maar ook zonder die kant, kan het forum erg interessant/leerzaam zijn.
schoffie
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 10370
GeregistreerdCOLON 26 Aug 2005 08:15
CONTACTCOLON

Dussssss....

bottomline...

Alles valt en staat met inzet...

En dat is wat er af en toe nog wel eens ontbreekt hiero... en dat mogen we ons aallemal aantrekken.

Ook de inzet om gewoon eerst eens even te gaan zoeken voor je de zoveelste vraag stelt over dezelfde lens...

Inzet om eens om je heen te kijken naar de kwaliteit van de foto's alvorens je foto nr0001 t/m 0025 in je eerste post zet...

Inzet om, als je wellicht wat gevorderder bent, toch te blijven posten en te inspireren

Inzet om niet op alle slakken zout te leggen en mekaar met respect te behandelen

kortom..

INZET!

Als we ons allemaal inzetten, en de crew gaat zich inzetten de nieuwe veranderingen uit te voeren dan komt het forum een stuk hoger op de kwaliteitsladder. Niet de foto kwaliteit... maar wel de forumkwaliteit...

en hoeven we niet telkens dit soort discussies te hebben...
Laatst gewijzigd door 2 op schoffie, in totaal 7 keer gewijzigd.
www.johanvanderwielen.nl
Gebruikers-avatar
Miccie
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3175
GeregistreerdCOLON 29 Jul 2006 15:42
WoonplaatsCOLON Schinnen (Zuid-Limburg)

Peije schreefCOLONMiccie, Ik denk dat mensen, zoals MusicJohn, zeer nuttige bijdrage leveren aan dit forum. Door zelf niet of minder te plaatsen, laten zij, volgens mij, vooral een kans liggen om zelf ook te leren. Ik moedig dus niet aan om niet te posten en daardoor geen kritiek te krijgen, maar ook zonder die kant, kan het forum erg interessant/leerzaam zijn.
Is duidelijk ... en idd heb ik regelmatig wat van MusicJohn opgestoken ... dus zoals eerder gezegd waardeer ik ieders bijdrage maar heb ik dus een lichte voorkeur om via foto's te communiceren. Maar echt duidelijk moet zijn dat ik ieders bijdrage waardeer want daardoor gaat een forum als dit echt leven!

En mensen die alleen lezen en daar iets van opsteken ... ook prima!

Groet,
Michel
Amateurs worry about equipment, professionals worry about money, masters worry about light.
CaNonTruDy
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1164
GeregistreerdCOLON 19 Jan 2006 18:48
WoonplaatsCOLON Waar het huis staat

dat was mijn conclusies ook al een paar pagina's geleden Schoffie: inzet.
En ja ik ben nog aan het begin, maar ik denk wel dat ik mensen kan stimuleren, net als mezelf.
Nogmaals je zoekt en vind toch diegene die qua foto's je wat kunnen leren. Goeroes zijn er ook hier niet, maar wel mensen waarvan je kunt leren, als je dat wilt: want ook dat is een keus.

Kort samengevat en mss wel heel kort door de bocht:
ben je wie bent, blijf bij jezelf, schroom niet om te leren en iets van anderen op te steken, doe er je voordeel mee, en bewandel je eigen nederige weg, maar vooral LEER.

Trudy
[size=75]Lach naar het vogeltje.[/size]
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

schoffie schreefCOLONDussssss....

bottomline...

>>>>

en hoeven we niet telkens dit soort discussies te hebben...
Slotje dan?
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
CaNonTruDy
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1164
GeregistreerdCOLON 19 Jan 2006 18:48
WoonplaatsCOLON Waar het huis staat

Wrom een slotje?
Kan wel veelzeggend zijn de bottom van Johan, maar mss denken er mensen anders over... laat toch iedereen vooral zeggen wat ie wil.

Trudy
[size=75]Lach naar het vogeltje.[/size]
Gebruikers-avatar
Marx
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1667
GeregistreerdCOLON 18 Aug 2005 12:29
WoonplaatsCOLON Noord Holland

Ik was ook niet van plan om een slotje te gaan zetten hoor... we helpen allemaal mee aan een prettig forum.

Zolang het netjes blijft lees ik gezellig mee ;)
Gebruikers-avatar
Miccie
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3175
GeregistreerdCOLON 29 Jul 2006 15:42
WoonplaatsCOLON Schinnen (Zuid-Limburg)

Ben het dus met diverse mensen eens en ook met de laatste opmerkingen van Schoffie!

Was voor mij een leerzaam en boeiend topic!!

Alleen heb ik even over alle pagina's gekeken en even snel geanalyseerd wie aan deze discussie heeft meegedaan. Dat blijken zo ongeveer allemaal mensen te zijn die ik of ken via hun reacties op een van mijn postings of van hun eigen postings of van een reactie op een willekeurige posting die ik toevallig gelezen heb. Laat bij mij toch de vraag achter of dit ook de mensen zijn die we met een topic als dit willen bereiken.

Natuurlijk trek ik wel wat lering uit diverse punten en zijn er veel meelezers geweest die hopelijk toch wat positieve zaken uit dit topic halen!

Groet,
Michel
Amateurs worry about equipment, professionals worry about money, masters worry about light.
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Ik lees en leef echt wel mee!
Heb er echter weinig aan toe te voegen.

Ik post weinig foto's omdat ik de lat voor mezelf hoog leg; het moet iets zijn waarover ik zelf tevreden ben.

Ook geef ik zelden commentaar omdat ik moeite heb om aan te geven waarom een foto mij al dan niet boeit.

Jan
Mijn fiets spoort beter dan ik.
CaNonTruDy
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1164
GeregistreerdCOLON 19 Jan 2006 18:48
WoonplaatsCOLON Waar het huis staat

Dan ben je niet de enige Boels069 (Jan), hetzelfde heb ik.
Maar Miccie... het klopt diegene die toch aktief zijn en reageren reageren ook hier, maar wat dan nog? Als wij het uit kunnen stralen, ieder met zijn/haar vermogen, dan komen we een heel eind.
Schoffie's start was over macro-namen, we hebben veel wegen bewandeld, en gezegd wat we wilden. Kunnen we nu dan doen wat we ons voornemen? Elkaar leren.

Ik ga het proberen, en corrigeer me alsjeblieft.
Trudy
[size=75]Lach naar het vogeltje.[/size]
Gebruikers-avatar
petraholland
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 472
GeregistreerdCOLON 06 Sep 2006 11:56
WoonplaatsCOLON Vriezenveen (overijssel)
CONTACTCOLON

Ik heb ook zeer zeker de hele discussie op de voet gevolgd en mezelf zeer aangesproken gevoeld.
De laatste tijd zit ik toch wel elke dag even een half uurtje tot een uur op het forum, maar ook ik reageer veel te weinig op andermans foto's.
Daar ga ik verandering in brengen.
Ik zal meer van mezelf laten horen, ook met het risico daarmee soms de deksel op de neus te krijgen.
De leden maken het forum en ik zal ook mijn steentje bij gaan dragen !
Accepteer wat onveranderbaar is, maar verander wat onacceptabel is
Gebruikers-avatar
Miccie
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3175
GeregistreerdCOLON 29 Jul 2006 15:42
WoonplaatsCOLON Schinnen (Zuid-Limburg)

CaNonTruDy schreefCOLON
Maar Miccie... het klopt diegene die toch aktief zijn en reageren reageren ook hier, maar wat dan nog? Als wij het uit kunnen stralen, ieder met zijn/haar vermogen, dan komen we een heel eind.
Schoffie's start was over macro-namen, we hebben veel wegen bewandeld, en gezegd wat we wilden. Kunnen we nu dan doen wat we ons voornemen? Elkaar leren.

Ik ga het proberen, en corrigeer me alsjeblieft.
Trudy
Trudy,

Nee is duidelijk dat de "actievelingen" op dit topic reageren maar ik hoop toch stiekem dat bv. ook relatieve nieuwkomers aanhaken!
En voor de rest helemaal met je eens ... we komen elkaar wel weer tegen op dit forum!

Groet,
Michel
Amateurs worry about equipment, professionals worry about money, masters worry about light.
MarkGrob
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1795
GeregistreerdCOLON 29 Jun 2006 15:35
WoonplaatsCOLON Duiven
CONTACTCOLON

Miccie schreefCOLONNee is duidelijk dat de "actievelingen" op dit topic reageren maar ik hoop toch stiekem dat bv. ook relatieve nieuwkomers aanhaken!
Ik denk het wel Michel... De sfeer, stijl, feeling, gezelligheid van EOS Digitaal wordt toch bepaald door de meest actieve mensen op het forum. En dan bedoel ik zowel de leden die foto's laten zien en de leden die voornamelijk reageren en/of tips/adviezen geven.

Die sfeer wordt vanzelf door anderen, nieuwe, minder actieve leden overgenomen. En dat is erg goed en prettig.
schoffie schreefCOLON en hoeven we niet telkens dit soort discussies te hebben...
Eh, nou ik denk dat als er zo af en toe (niet te vaak!) eens zo'n soort discussie komt en die rustig blijft en niet oplaait in een felle discussie. Dat uit zo'n discussie de crew maar ook leden veel lering kunnen halen. Het is dan ook een soort van klankbord voor de leden hoe ze over een bepaald iets denken. Ik denk dat de discussie die in dit topic is gevoerd een goed voorbeeld is hoe het zou moeten.
Een gezonde discussie met hoor en wederhoor, met waardering voor de mening/visie/gevoel van elk lid. Met goede argumenten waarom dit en dat...
Een discussie zoals een discussie hoort te zijn... :)

Tot zover weer een beetje inzet van mij... ;) :lol:
[size=75][url=http://www.markgrob.nl/]Mark Grob Fotografie[/url][/size]
Gebruikers-avatar
Erwin S
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1486
GeregistreerdCOLON 18 Aug 2006 21:22
WoonplaatsCOLON Waalwijk

Dan wil ik er ook nog wat over kwijt.
Je kijkt toch allemaal naar de dingen die je interesseert, daar post je, wel of niet , en daar geef je commentaar ,wel of niet!
Hoe actiever je zelf bent , des te meer krijg je er voor terug.
Je hebt een periode , dan kom je weken niet op het forum , en dan weer iedere dag enkele uren per dag ( Althans ik wel ) :wink:
En als je dan kijkt hoe vaak men commentaar geeft , en hoe dat commentaar eruit ziet , (uitzonderingen daargelaten , die kan je toch niet allemaal sturen) .Vind ik dat we het echt goed doen hoor, maar je kan nu eenmaal niet voor iedereen goed doen!
Ik denk dat we een PRACHTIG forum hebben met z'n alle, en er zijn genoeg mensen die zich betrokken voelen , kijk maar naar al deze reacties in dit topic.
Dus dit soort discussies zijn goed om alert te blijven en te verbeteren.
Ik kijk ook wel eens ergens anders, en als ik dan de commentaren daar zie :cry: :cry: :cry: .
.
De Groeten,
Erwin.
Zien zegt meer dan 1000 woorden.

Website : http://www.erwin-stevens.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Twitter : https://twitter.com/#!/Erwin_Stevens" onclick="window.open(this.href);return false;
Facebook : https://www.facebook.com/erwinstevens3" onclick="window.open(this.href);return false;
Jet M
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 156
GeregistreerdCOLON 30 Okt 2006 12:13
WoonplaatsCOLON Opende (gr)
CONTACTCOLON

Mag ik ook even een kwartje in de groep gooien? :D

Ik lees elke dag een aantal keren alle berichten. Ik reageer maar zelden op foto's omdat er voor mijn gevoel te weinig zinnigs over kan zeggen. behalve dan dat ik hem mooi vind of niet. Wat de kwaliteit betreft; ik vind het op het moment een hele hoge drempel om iets te posten. Juist omdat we nu de (volgens mij heel goed verlopen) discussie voeren over kritisch zijn op je eigen prestaties enz enz. Wat ik voor mezelf een redelijk gelukte plaat vind probeer ik door de ogen van een ander te zien met als resultaat dat ik ze maar weer in mijn eigen prive-vuilnisbakje gooi.

Nadeel is dan wel dat je ook geen feedback krijgt (tja als je niks post dan heb je dat :D ) en dan dus ook niks leert van je eigen fouten.


Kortom; geweldig forum en inderdaad we maken het samen. Mijn zelfvertrouwen moet alleen nog even een beetje pokon hebben :D
Hij wilde de wereld zien ; zij installeerde google earth.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar