FotoSG

Ervaringen met fotozaken, winkels en leveranciers, zoals serviceverlening, afhandeling van problemen, printkwaliteit en verzendtijd.

ModeratorCOLON Global Moderators

BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Dimitri
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4483
GeregistreerdCOLON 07 Okt 2008 11:28
CONTACTCOLON

Ondertussen heeft iemand van PDZ dit aangemaakt:
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?t=82352

Ondertussen staat er meer info bij de buren:
http://www.dutchphotozone.com/viewtopic ... &start=120

Gr dimitri
E7picture
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 817
GeregistreerdCOLON 23 Dec 2007 10:21

@CvanDijk

Fijn dat jij even de tijd neemt om te reageren (hopelijk kom je vaker terug en plaats je dan ook weer wat foto's :-) ). Het persoonlijke contact wat ik met ze had was ook altijd goed. Een belletje naar de zaak duurde vaak 15+ minuten omdat je uitgebreid over foto onderwerpen ging praten. Echter, het verhaal wat verteld werd en wordt over het leveren strookt niet met de verdere ervaringen. Allereerst ontkracht Benel het verhaal over het leveren, daarbij speelt het probleem al sinds (minimaal) maart, en als laatst is het bij meerdere personen hier en op forum DPZ continu een verhaal dat ze de volgende week een levering verwachten maar dat niet duidelijk is wat daar in zit. Of neem contact op met administratie en vervolgens blijven deze mails onbeantwoord.

Wat ik echt kwalijk vind is dat de informatie richting de klant nooit heeft plaats gevonden, en dat lees ik eigenlijk overal terug. De klant laat bij bestelling wel e-mail en telefoon nummer achter, maar pas als hij contact opneemt hoort hij van de tekorten en lastige levering. Normaal gesproken zou ik verwachten dat een winkel contact opneemt met de klant en zoekt naar een werkbare oplossing.

Ik vind het echt aardige mensen die volgens mij niet kwade bedoelingen hebben. Echter hoe nu met de klanten wordt omgesprongen is op zijn minst zeer onzorgvuldig te noemen.

Gr.
Erik
Kijk op E7picture.nl voor mijn portfolio, nieuws en meer.
Gebruikers-avatar
Cvandijk
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 17
GeregistreerdCOLON 17 Sep 2010 10:32
WoonplaatsCOLON Leeuwarden
CONTACTCOLON

Hoi Erik,

Dankje! Maar om foto's te kunnen plaatsen moet ik wel nieuwe foto's hebben ;-) Vanaf volgende week een aantal shoots staan, hopelijk zit er iets waardigs voor EOS tussen, dan plaats ik ze zeker!

Wat je zegt over FotoSG ben ik helemaal met je eens. Het zijn aardige mensen, maar er is de laatste tijd iets aan de hand en ik heb geen idee wat. Was het maar waar, want wij zijn zo een gewaardeerde leverancier kwijt. Ik heb de laatste dagen ook hopeloos geprobeerd om contact te krijgen en dat is zelfs mij niet gelukt. Vorige week echter zonder problemen en deze week zelfs nog spullen binnen gekregen. Volgende week maar even langs om te informeren. Ik weet ook waar hun huis woont dus..

Mocht ik nieuws hebben dan laat ik dat weten! Indien het privezaken zijn waarme ze eventueel ook nog zouden kunnen kampen dan laat ik dat ook weten, maar wel zonder vermelding van reden uiteraard..

Grtz,
Cor
Gebruikers-avatar
gerjan1966
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 100
GeregistreerdCOLON 16 Jan 2008 20:13
WoonplaatsCOLON Schoonhoven

molen schreefCOLONNogmaals; als het zo structureel gebeurt dan is hier meer aan de hand, lijkt me. Wellicht slim dat we hier toch ergens (waar, politie? Elisabeth dat moet jij kunnen weten toch ;-) ) een melding van maken met een lijstje van mensen die gedupeerd / bijna gedupeerd zijn:

Dimitri
Elisabeth
Martinus
E7picture (Erik)
Molen ( roelien)
Gerjan1966 (Gerrit)

--> graag aanvullen
[/quote]
Beter één foto uit de hand dan tien niet genomen
Gebruikers-avatar
Dimitri
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4483
GeregistreerdCOLON 07 Okt 2008 11:28
CONTACTCOLON

Is er al iemand die heel toevallig al meer heeft gehoort? :P
Gebruikers-avatar
Dimitri
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4483
GeregistreerdCOLON 07 Okt 2008 11:28
CONTACTCOLON

Net gelezen op PDZ dat er al mensen zijn langs geweest
maar alles zit daar pot dicht!

Dus of het is afgelopen of ze zijn op vakantie
Gebruikers-avatar
Cvandijk
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 17
GeregistreerdCOLON 17 Sep 2010 10:32
WoonplaatsCOLON Leeuwarden
CONTACTCOLON

Ik heb intussen wat meer info. Ik kom er net vandaan en trof ook de zaak potdicht, maar hun auto stond er wel dus heb ik maar gewoon aangebeld. Toen ze zagen dat ik het was werd er wel gewoon open gedaan. De zaak ziet er normaal uit. Showroom vol, magazijn enigszins vol en beiden aanwezig. Het verschil zat hem er in dat het helemaal donker was en al snel werd duidelijk waarom. De hele zaak ligt vol stroom snoeren en de meterkast ligt uit elkaar. Ze hebben al 2 weken geen stroom en dat is volgens hen zelf ook de reden dat alles er uit ligt. De oorzaak is nog onbekend maar vanmiddag komt er nog eens een monteur om alles door te nemen. O.a. hierdoor en door de inbraak van dik 2 weken geleden waarbij alles gestolen is (ook de frankeer PC) hebben ze een enorme achterstand. Daarnaast hebben ze ook in de privesfeer wat tegenslagen gehad, maar dat is niet aan mij om dat te vertellen. Overigens heb ik dit zelf met beide ogen aanschouwd en het verhaal leek mij gezien de staat van het pand ook betrouwbaar.

Kijk, dat niemand op de hoogte wordt gehouden is volgens mijn eigen mening niet ok. Maar dat is hun pakkie an. Ze zijn er zelf ook niet blij mee en moeten nu dealen met de situatie die is ontstaan. Hij heeft mij echter verzekerd dat ze niet failliet zijn en dat ze zeer binnenkort weer back to business zijn. Ik hoop het van harte want ook resellers lijden onder deze situatie.. Er zou overigens ook nog een mededeling op hun site verschijnen omtrent deze problemen.

Nog ff 1 ding: Don't shoot the messenger ;-)


Grtz,
Cor
http://www.prostudio.nl" onclick="window.open(this.href);return false; - http://studioartikelen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Dealer van Lencarta, Menik, Falcon Eyes, Excella, StudioKing en zeer binnenkort ook Qihe!
Gebruikers-avatar
Dimitri
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4483
GeregistreerdCOLON 07 Okt 2008 11:28
CONTACTCOLON

Hey Cor.

Bijzonder verhaal,
Ik ben erg benieuwd wat ze zich zelf eigenlijk hebben aan gedaan.
Want hun naam is van toren hoog, door dit gezakt naar een diepte punt!

Dan nog maar geduld hebben en hopen
dat ik mijn bestelling als nog krijg!

Bedankt voor de Info Cor
Gebruikers-avatar
Cvandijk
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 17
GeregistreerdCOLON 17 Sep 2010 10:32
WoonplaatsCOLON Leeuwarden
CONTACTCOLON

Graag gedaan. Ik kneep hem zelf de laatste weken ook behoorlijk. Volgens mij beseffen ze inderdaad niet dat hun reputatie nu flink beschadigd is en dat er heel wat moet gebeuren om dat weer in orde te maken. Maar dat is natuurlijk niet aan mij. Mijn gesprek met ze was goed en ik heb nu iets meer begrip voor de situatie. Neemt niet weg dat klanten niet zomaar in het ongewisse gelaten kunnen worden.. Daarom kost het mij ook dagelijks uren om contacten met klanten te onderhouden en te informeren. Hoewel ik niet iedere dag iedereen kan beantwoorden streef ik er wel naar om binnen 2 dagen te antwoorden.. Dan ontstaat er begrip en vertrouwen.

Voor vragen mag iedereen mij ook wel per mail benaderen, dat is geen probleem.

Grtz,
Cor
http://www.prostudio.nl" onclick="window.open(this.href);return false; - http://studioartikelen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Dealer van Lencarta, Menik, Falcon Eyes, Excella, StudioKing en zeer binnenkort ook Qihe!
Gebruikers-avatar
Dimitri
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4483
GeregistreerdCOLON 07 Okt 2008 11:28
CONTACTCOLON

Dus als ik het goed begrijp Cor.
Dan komt er vandaag weer een monteur
en als hij dit heeft recht getrokken dan
zullen we weer iets horen van FotoSG?

Gr Dimitri
Gebruikers-avatar
jeveos
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3411
GeregistreerdCOLON 29 Sep 2006 11:18

Dank voor de genomen moeite Cor, ik blijf het echter een vreemd verhaal vinden.

Twee weken zonder stroom? De problemen spelen al veel langer! Geen backups gemaakt van die "frankeer PC" ook zeker? Nou ja, ik geef ze een paar dagen het voordeel van de twijfel, volgende week moet gewoon alles weer aardig op de rails staan wil hun reputatie niet helemaal naar de filistijnen zijn...
De aarde is rond... zo rond als een pannenkoek!
Gebruikers-avatar
Cvandijk
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 17
GeregistreerdCOLON 17 Sep 2010 10:32
WoonplaatsCOLON Leeuwarden
CONTACTCOLON

Wat ik al zei, don't shoot the messenger ;-)

Monteur komt idd vandaag langs, maar die schijnt al vaker te zijn geweest.. Wat het probleem precies is weet ik niet hoor! Bind me ook niet vast op het verhaal want ik moet ook vertrouwen op de blauwe ogen van de eigenaar, maar zoals ik al zei, het zag er ter plekke wel aannemelijk uit. Ik heb goed rondgekeken of er aanwijzingen zijn voor andere problemen maar die kon ik niet echt vinden..

Wij hebben op het werk overigens ook zo'n frankeermachine die door middel van een uniek certificaat werkt en niet zomaar 1,2,3 overdraagbaar is op een andere PC.. Daarnaast weet ik niet of jullie ooit een inbraak hebben gehad, maar de technische recherche trekt in zo'n geval alles op zijn kop en kun je ook alweer een dag niets doen.

Ze hebben ook mijn voordeel van de twijfel, en ik verdedig ze zeker niet hoor! Ik zit net zo goed in de problemen, maar de problemen moeten nu wel snel opgelost zijn anders...

En nog even dit: Ik heb het ook niet over de leveringsproblemen van de laatste maanden (misschien al wel een jaar!). Het gaat nu om de laatste weken waarbij ze niet via telefoon noch email bereikbaar zijn en de winkel gesloten is, en sinds er wordt gesproken over een faillissement. Ik snap best dat iedereen de laatste maanden er bij haalt, maar waar het mij om gaat is dat ze volledig contact met de buitenwereld verbroken hebben, inclusief resellers.. Volgens mij gaat het daar in dit draadje de laatste paginas om..

Grtz,
Cor
http://www.prostudio.nl" onclick="window.open(this.href);return false; - http://studioartikelen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Dealer van Lencarta, Menik, Falcon Eyes, Excella, StudioKing en zeer binnenkort ook Qihe!
molen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 273
GeregistreerdCOLON 08 Aug 2008 19:52
WoonplaatsCOLON zwolle

ik heb net een mail gekregen van fotosg, met daarin het volgende:

"Een deel van uw bestelling is verzonden, onderstaande artikelen zullen worden nagezonden."

met een track en tracecode.

dus ik wacht af.
ik hoop het beste

net even de track en tracecode gecheckt maar helaas niet bekend.
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

molen schreefCOLONnet even de track en tracecode gecheckt maar helaas niet bekend.
Meestal is dat ook pas de volgende dag bruikbaar, dus niet zo vreemd op zich.
Gebruikers-avatar
Cvandijk
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 17
GeregistreerdCOLON 17 Sep 2010 10:32
WoonplaatsCOLON Leeuwarden
CONTACTCOLON

Rocker schreefCOLON
molen schreefCOLONnet even de track en tracecode gecheckt maar helaas niet bekend.
Meestal is dat ook pas de volgende dag bruikbaar, dus niet zo vreemd op zich.
Klopt, track en trace codes worden pas actief als ze zijn ingescand in het distributiecentrum van TNT Post, waarschijnlijk in Zwolle. Dit kan eind van de dag zijn, eerder nog de volgende dag pas.

Dus nog niet de hoop opgeven :wink:
http://www.prostudio.nl" onclick="window.open(this.href);return false; - http://studioartikelen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Dealer van Lencarta, Menik, Falcon Eyes, Excella, StudioKing en zeer binnenkort ook Qihe!
Gebruikers-avatar
Dimitri
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4483
GeregistreerdCOLON 07 Okt 2008 11:28
CONTACTCOLON

Kijk dat is weer goed nieuws dat Molen
een mailtje heeft gehad.
Mijn vertrouwen is nu van -10 naar -9 gegaan :P

Gr Dimitri
Gebruikers-avatar
jeveos
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3411
GeregistreerdCOLON 29 Sep 2006 11:18

Cvandijk schreefCOLONWat ik al zei, don't shoot the messenger
Dat doen we ook in het geheel niet, integendeel!

Nou ja, afwachten maar weer. Ik prijs me gelukkig dat ik er momenteel niets in bestelling heb staan en hoop voor de klanten van FotoSG dat alles toch nog op z'n pootjes terecht komt (krijg alleen wel een heel vervelend deja-vu gevoel bij het horen over leveringen die zogenaamd wel onderweg zijn maar nooit aankomen enzo).
De aarde is rond... zo rond als een pannenkoek!
Gebruikers-avatar
michelmaat.nl
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 4
GeregistreerdCOLON 21 Sep 2010 13:53
WoonplaatsCOLON Pijnacker
CONTACTCOLON

Is er inmiddels alweer wat meer bekend? Ik zit nl ook al vanaf april te wachten op mijn spullen....... :( Waarna ik deze heb geannuleerd en om mijn geld terug te krijgen. Helaas nog steeds niks mogen ontvangen!

Grt Michel
Gebruikers-avatar
Dimitri
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4483
GeregistreerdCOLON 07 Okt 2008 11:28
CONTACTCOLON

Hey Michel.

Als je de dingen hier boven heb gelezen weet je ongv
wat de stand van zaken is ;)

Gr Dimitri
Gebruikers-avatar
michelmaat.nl
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 4
GeregistreerdCOLON 21 Sep 2010 13:53
WoonplaatsCOLON Pijnacker
CONTACTCOLON

Dimitri schreefCOLONHey Michel.

Als je de dingen hier boven heb gelezen weet je ongv
wat de stand van zaken is ;)

Gr Dimitri
Afwachten dus! :(
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar