[VERZAMELTOPIC] Canon EOS 40D

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Musicjohn
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5315
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2005 14:57
WoonplaatsCOLON Gouda
CONTACTCOLON

dejong1racing schreefCOLONOp het selectiewiel voor de verschillende modussen zitten er ook drie op voor persoonlijke modussen. Dit vind ik een beetje bedenkelijk.
Klopt. Maar waarom bedenkelijk? :roll:

De G7 heeft 2 "custom instellingen". Verdomd handig. :P

Kan voor een pro ook erg makkelijk zijn als hij regelmatig onder dezelfde omstandigheden een shoot moet doen (bijv. op dezelfde locatie, onder dezelfde lichtomstandigheden). Dan kan het makkelijk zijn om de komplete camera-instellingen met 1 knop in z'n geheel terug te roepen.

:wink:
DISCLAIMER: alles wat ik schrijf is mijn mening en beslist geen voldongen feit
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Everyone can take a picture, but only few can make a photograph
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Ik zie zeker het nut wel in van dergelijke knoppen.

Maar waarom 3 op een pro-sumer?
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Sarpa
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2469
GeregistreerdCOLON 07 Nov 2005 20:25

dejong1racing schreefCOLONIk zie zeker het nut wel in van dergelijke knoppen.
Maar waarom 3 op een pro-sumer?
D'as handig als je vaak op een locatie fotografeert, maar wisselt tussen de ochtend, middag en avond. Wedden dat je dan baalt dat er geen 4e voor de nacht op zit :D
Gebruikers-avatar
Peije
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6006
GeregistreerdCOLON 13 Jul 2006 17:44
WoonplaatsCOLON Putte - Belgie
CONTACTCOLON

Lijkt mij wel handig......

Een echte verbetering zou ik het vinden als het ISO getal duidelijker in beeld zou staan....
Gebruikers-avatar
martmarbus
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3626
GeregistreerdCOLON 22 Jun 2004 10:20
WoonplaatsCOLON Den Helder
CONTACTCOLON

ctrlsteef schreefCOLON Er zijn nieuwe foto's opgedoken van de 40D die wel eens legitiem zouden kunnen zijn volgens Engadget.
http://www.engadget.com/2007/08/03/firs ... -40d-dslr/
En hier ook;
http://www.bobatkins.com/photography/di ... tml#larger

Mart
RAW rules the world!

[size=6] 5D Mark III,diverse glassoorten in diverse kokers, wat leuntoestellen, nylonzak om alles in mee te slepen[/size]
Gebruikers-avatar
Charley
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 336
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2005 17:06
WoonplaatsCOLON Groningen
CONTACTCOLON

fversteegen schreefCOLONDe stap van een XXXD naar een XXD is mijns inziens niet echt de moeite (hoewel spotmeting wel prettig zou zijn).
Ik ben eerder dit jaar overgestapt van een 300D naar een 30D. "niet echt de moeite" zou ik het niet willen noemen, eerder een wereld van verschil :D
[size=75]Canon 30D | 17-40 f4 L | 70-200 f4 L | 300 f4 IS L | 50mm 1.8 | Extender 1.4 | Speedlite 380 EX + omnibounce |[/size]
Gebruikers-avatar
martmarbus
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3626
GeregistreerdCOLON 22 Jun 2004 10:20
WoonplaatsCOLON Den Helder
CONTACTCOLON

Dat had ik nou ook toen ik van de 300D overstapte naar de 30D
Het is zeker een wereld van verschil.
Zelf denk ik, nu ik de 30D heb, dat de 40D weinig tot geen meerwaarde heeft(als ik het stuk zo snel even las)
Ik zie geen verschil tussen 8,2 Mp en 10Mp
De program knop verbetering lijkt me trouwens wel wat (camera user settings)
Afbeelding
RAW rules the world!

[size=6] 5D Mark III,diverse glassoorten in diverse kokers, wat leuntoestellen, nylonzak om alles in mee te slepen[/size]
Gebruikers-avatar
jvanarkel
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6618
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2006 15:27
CONTACTCOLON

Ik ben via 2 300D's naar een 10D gegaan en dat is al een verbetering. Hoewel hij iets sneller opstart als ene 300D zijn er toch een hoop voordelen van de 10D boven een 300D en dat geldt ook voor de overgang van 350D>20D en 400D>30D.

Misschien niet in sensor kwaliteit, hoewel dat ook een verschil is, maar meer de behuizing, dat wieltje etc.

Dus de overgang van XXXD model naar XXD model is zeker WEL een overgang en zeer interessant, ik ben meer blij met mijn 10D dan dat ik voor dat geld een 350D had gekocht. Dan had ik een kleinere 300D met meer megapixels gekocht die sneller is in veel zaken, maar nog steeds the handling mist van een XXD.

De overstap van een XXD naar een XD lijkt mij net zo'n positieve overstap en lijkt mij dan ook een logisch vervolg als ik me dat financieel kan veroorloven of als ik de meer specs nodig heb.

Realistischer is het dat ik, als de 40D er een tijdje is, ik een 30D ga kopen omdat dan de prijs voor mij aantrekkelijk is en ik eindelijk de handling en de snelheid gecombineerd kan gebruiken voor mijn sport fotografie. Maar die 10D blijft voor landschap en nacht fotografie. Voor al om dat laatste staat de 10D goed bekend, en laten we wel wezen hoe vaak print je op A3. laat staan dat je zo'n printer hebt. Doe je dat wel vaak dan pas zou een 20D of nieuwer type interessant zijn als je niet aan snelheid gebonden bent.


Jeroen
Jeroen.
|5D|7D|EF17-40L|EF24-70L|EF70-200L|EF200LII|Ʃ 150-500|EF 2.0xII|EF 1.4xII|430EX|430EXII|580EXII|ST-E2|
Het EOSDigitaal Extender Sticky
Gebruikers-avatar
jandb
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4383
GeregistreerdCOLON 23 Okt 2006 06:41
WoonplaatsCOLON Westland
CONTACTCOLON

Zo te zien is hij niet wheather proof als de Nikon D200 en de Pentax uit de zelfde vijver, nog steeds dat plastic klepje voor de cf kaart.

Canon zal echt met wat beters moeten komen, grotere zoeker en super ruis gedrag en wheather seals en scherper scherm dan 30 en 5d anders vrees ik het ergste.

Maar hoe dan ook we het pas als hij er echt is, maar 12 mp zou een voorsprong zijn op Nikon, al weten we niet wat de Nikon D300 gaat bieden.

Gr. Jan
Gr. Jan

Laten we het hier gezellig houden en ons richten op onze gezamelijke hobby ;-)
http://dbfsport.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
jw19
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 208
GeregistreerdCOLON 11 Dec 2005 20:17
CONTACTCOLON

Komt ie nu al weer?
Ik heb mocht afgelopen 2 weken een 30d met 17-85 is van een goede kennis lenen, omdat hij de camera toch niet gebruikte en ik mijn 10d heb verkocht.
Ik weet nu wel dat ik sowiezo geen 30d ga kopen. De 30d is een stuk sneller en heeft een stuk minder ruis, maar biedt voor mijn doeleinde verder niets meer dan een 20d. Pas als de 40d ook wheatersealed gaat worden en misschien nog betere ruisprestaties dan wordt het voor mij wel aantrekkelijk, maar we zien het allemaal wel.
Gebruikers-avatar
jvanarkel
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6618
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2006 15:27
CONTACTCOLON

23-08-2007. meer zeg ik niet en kan ook niet want meer weet ik niet. 8)
Jeroen.
|5D|7D|EF17-40L|EF24-70L|EF70-200L|EF200LII|Ʃ 150-500|EF 2.0xII|EF 1.4xII|430EX|430EXII|580EXII|ST-E2|
Het EOSDigitaal Extender Sticky
myrddin
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 604
GeregistreerdCOLON 12 Apr 2006 13:22
WoonplaatsCOLON De Meern
CONTACTCOLON

Wij wachten met spanning af.. heb nu een 350D en heb een extra body nodig. Daarnaast mis ik personelijk spot metering dus de 40D zou welkom zijn. :D die 2Mpx extra doen me weinig.. kom vaak toch al niet groter dan 20x30.. en daar is 8 al ruim voldoende voor :D.

leuk voor de kerst als ze met de aanbiedingen gaan komen :D
[size=75]niets om over op te scheppen :D maar wel een aantal leuke tassen vol met spullen[/size]
Gebruikers-avatar
jandb
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4383
GeregistreerdCOLON 23 Okt 2006 06:41
WoonplaatsCOLON Westland
CONTACTCOLON

myrddin schreefCOLONWij wachten met spanning af.. heb nu een 350D en heb een extra body nodig. Daarnaast mis ik personelijk spot metering dus de 40D zou welkom zijn. :D die 2Mpx extra doen me weinig.. kom vaak toch al niet groter dan 20x30.. en daar is 8 al ruim voldoende voor :D.

leuk voor de kerst als ze met de aanbiedingen gaan komen :D
Voor spotmetering kun je nu heel voordelig een 30d aanschaffen als de rest je niet veel doet :-)

Gr. Jan
Gr. Jan

Laten we het hier gezellig houden en ons richten op onze gezamelijke hobby ;-)
http://dbfsport.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
myrddin
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 604
GeregistreerdCOLON 12 Apr 2006 13:22
WoonplaatsCOLON De Meern
CONTACTCOLON

tja ik ben dan weer een van die idioten die altijd het nieuwste apparaat wilt hebben. Ik gebruik me cam wel eens in zeer slechte lichtomstandigheden en hoop dat de DigicIII hier wat moois van kan maken :D Dus naast Spot is DigicIII ook erg welkom vandaar nu zeker met de korte tijd tot mogelijke release voor mij geen 30D... body komt toch pas aan het einde van het jaar.. met een beetje geluk is ie dan zo rond de 1200-1300 euro....
[size=75]niets om over op te scheppen :D maar wel een aantal leuke tassen vol met spullen[/size]
Gebruikers-avatar
jandb
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4383
GeregistreerdCOLON 23 Okt 2006 06:41
WoonplaatsCOLON Westland
CONTACTCOLON

myrddin schreefCOLONtja ik ben dan weer een van die idioten die altijd het nieuwste apparaat wilt hebben. Ik gebruik me cam wel eens in zeer slechte lichtomstandigheden en hoop dat de DigicIII hier wat moois van kan maken :D Dus naast Spot is DigicIII ook erg welkom vandaar nu zeker met de korte tijd tot mogelijke release voor mij geen 30D... body komt toch pas aan het einde van het jaar.. met een beetje geluk is ie dan zo rond de 1200-1300 euro....

Ik verwacht dat vooral de snelheid wat beter wordt ik dacht dat dit vooral aan de proccessor ligt Digic III maar dat de beeld kwaliteit toch echt door de chip bepaald wordt.

Tevens verwacht ik niet dat de camera heel veel beter wordt maar eerder een 400d met een 40d jasje met vooral extra bedienings gemak en robuuster huis, ik verwacht dan ook niet heel veel verschil met de 30d.

Ik weet niet wat voor glas je hebt maar daar valt ook veel winst te behalen, maar misschien zit dat al erg goed.
Gr. Jan

Laten we het hier gezellig houden en ons richten op onze gezamelijke hobby ;-)
http://dbfsport.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
myrddin
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 604
GeregistreerdCOLON 12 Apr 2006 13:22
WoonplaatsCOLON De Meern
CONTACTCOLON

het glas zit wel goed ;) wil nl. een slechte foto alleen aan mezelf verwijten. Dus een 17-40, 24-105 en een 70-300 (komt nog een 70-200 2.8 bij).

Mijn vrouw heeft een compact met een digicIII en ze had daarvoor een digicII nou het verschil is op een of andere manier toch echt te zien. en dat terwijl de sensor in dat model dezelfde is als de vorige. Dus ik weet niet precies van de processor doet met de beeld kwaliteit maar het is op een of andere manier wel merkbaar.
[size=75]niets om over op te scheppen :D maar wel een aantal leuke tassen vol met spullen[/size]
Gebruikers-avatar
jandb
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4383
GeregistreerdCOLON 23 Okt 2006 06:41
WoonplaatsCOLON Westland
CONTACTCOLON

Firmware met nieuwste technieken en sensor maken volgens mij het beeld, de processor maakt volgens mij dat alles vlot en goed verloopt.
Maar ik heb ook de wijsheid niet n pacht en hoor graag als dit anders is :-)


Bijna het zelfde glas als ondergetekende alleen heb ik de 70-200 28 IS al :-)

Ik zou het even afwachten in jou situatie :-)

Gr, Jan
Gr. Jan

Laten we het hier gezellig houden en ons richten op onze gezamelijke hobby ;-)
http://dbfsport.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
jeveos
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3411
GeregistreerdCOLON 29 Sep 2006 11:18

jandb schreefCOLONFirmware met nieuwste technieken en sensor maken volgens mij het beeld, de processor maakt volgens mij dat alles vlot en goed verloopt.
Maar ik heb ook de wijsheid niet n pacht en hoor graag als dit anders is :-)
<technisch verhaal>
De DIGIC is een microcontroller die geoptimaliseerd is voor beeldverwerking. Hij heeft echter diverse functies: beeldverwerking, compressie, control, etc. Het belangrijkste voor de fotograaf is echter de beeldbewerkingscomponent.

Door functionaliteit die normaliter in software (euh... firmware dus!) ligt naar hardware te verschuiven haal je niet alleen een enorme snelheidswinst, maar zijn er ook dingen mogelijk die in software slecht te modelleren zijn en daardoor niet in een 100% software gestuurde embedded applicatie in te passen zijn.

Een voorbeeld: wij maken software waarmee het mogelijk is om min of meer normale software, geschreven in C, om te zetten naar hardware. M.b.v. deze technologie zijn we in staat om real-time edge detection te doen op een video beeld waardoor er nieuwe scherpstel- en verscherpingstechnieken te realiseren zijn. Als dat alleen in software geimplementeerd moest worden, zou daarvoor zo veel processing power nodig zijn dat batterij-voeding niet meer realistisch mogelijk zou zijn. Iets dergelijks doet de DIGIC processor die daardoor mede zorg draagt voor betere beelden.
</technisch verhaal>
Gebruikers-avatar
jandb
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4383
GeregistreerdCOLON 23 Okt 2006 06:41
WoonplaatsCOLON Westland
CONTACTCOLON

Bedankt voor de uitleg, er blijkt dus wel degelijk een groot voordeel uit de vernieuwde digic III processor te halen door een combinatie van handelingen te combineren in de processor.

Weer wat geleerd :idea: :roll:
Gr. Jan

Laten we het hier gezellig houden en ons richten op onze gezamelijke hobby ;-)
http://dbfsport.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
fistkikker
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 504
GeregistreerdCOLON 06 Jun 2006 18:03
WoonplaatsCOLON almere

als je jpeg's schiet, zoals met een compact camera, is de invloed van een digic ii of iii groter dan wanneer je op raw schiet.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar