[VerzamelTopic]EF 70-200 f/2,8L IS II USM

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Jan Vos schreefCOLONJan we weten dat je Canon aandelen hebt. :lol: :lol:
Nee hoor, ik heb helemaal geen verhandelbare aandelen :wink:
Maar de MTF's geven aan dat het een beest van een objectief is.
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Pieterr
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6580
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2009 19:49

boels069 schreefCOLONMaar de MTF's geven aan dat het een beest van een objectief is.
Dat mag ook wel voor zo'n half netto maandloon... :lol: :lol: :lol:
Michaeldw

jvanarkel schreefCOLONBen benieuwd hoeveel mensen er weer overstappen omdat ze met het vorige model toch wel last hadden van onscherpte :twisted:
Haha, dat vroeg ik me ook net af!
Gebruikers-avatar
jvanarkel
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6618
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2006 15:27
CONTACTCOLON

Pieterr schreefCOLON
boels069 schreefCOLONMaar de MTF's geven aan dat het een beest van een objectief is.
Dat mag ook wel voor zo'n half netto maandloon... :lol: :lol: :lol:
Wat ben jij dan een krent met een 500D :roll: :twisted:
Jeroen.
|5D|7D|EF17-40L|EF24-70L|EF70-200L|EF200LII|Ʃ 150-500|EF 2.0xII|EF 1.4xII|430EX|430EXII|580EXII|ST-E2|
Het EOSDigitaal Extender Sticky
Gebruikers-avatar
EOSKOP
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3273
GeregistreerdCOLON 09 Sep 2006 19:00
WoonplaatsCOLON Dordrecht

Bij KE 2969 levertijd 5 werkdagen :lol: :lol: kort maantje bij KE :shock:
Adobe CS 5 - Lightroom 4
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

jvanarkel schreefCOLON...maar waarschijnlijk zelfs over 2 jaar tevreden zou zijn met het huidige model :)
Afgezien van het f/2,8 voordeel, zou je teleurgesteld zijn met de resultaten t.o.v. de 70-200 f/4 L :wink:
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
jvanarkel
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6618
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2006 15:27
CONTACTCOLON

Dat was ook mijn gedachte en vooral bij iemand die een IS f/4 variant heeft en nu toch zich warm aan het draaien is voor een zwaarder minder scherp lichtsterker exemplaar :)

Maar misschien wordt er veel in sporthallen gefotografeerd :?: :?: :wink:

Jeroen

En dat is oa ook de reden van de EF 200mm L f/2.8 USM MkII :roll:
Jeroen.
|5D|7D|EF17-40L|EF24-70L|EF70-200L|EF200LII|Ʃ 150-500|EF 2.0xII|EF 1.4xII|430EX|430EXII|580EXII|ST-E2|
Het EOSDigitaal Extender Sticky
Gebruikers-avatar
Del Boske
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 187
GeregistreerdCOLON 07 Mrt 2008 12:36
WoonplaatsCOLON Zwolle

Ik ben benieuwd of de oude eerst nog verkocht blijft worden. Ze zullen wel eerst de voorraad opmaken. Hopelijk tegen een goede prijs!! :lol:


Edit: De 7D heeft ook een adviesprijs van € 1.739,-. Ligt nu in de schappen voor € 1319,- en dit zal nog wel verder zakken.
6D | 40D | Canon EF 28-70mm f/2.8 USM L | Canon EF 80-200 F/2.8L | Grip BG-E2 | Canon Speedlite 430EXII | Redged RTT-423 |
Pieterr
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6580
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2009 19:49

jvanarkel schreefCOLONWat ben jij dan een krent met een 500D.
Het was maar een grapje hoor. Als het waar was geweest zat ik nu niet hier maar op het http://phaseonedigitaal.nl/ forum... :lol:
Gebruikers-avatar
jvanarkel
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6618
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2006 15:27
CONTACTCOLON

Ja en ik waarschijnlijk van het EOS1VAnaloog.nl want ik houd niet van vierkante foto's of het moet Mamiya zijn, Hasselblad is toch meer voor Apollo astronauten en portraitfotografen :)

Jeroen
Jeroen.
|5D|7D|EF17-40L|EF24-70L|EF70-200L|EF200LII|Ʃ 150-500|EF 2.0xII|EF 1.4xII|430EX|430EXII|580EXII|ST-E2|
Het EOSDigitaal Extender Sticky
Gebruikers-avatar
goblin
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 101
GeregistreerdCOLON 23 Dec 2008 13:51
WoonplaatsCOLON Hart van Brabant

De canon 7D zakte in amper 6 weken tijd van 1700,- naar 1300,- .... das bijna 25%. (alles komt goed)





[Subscribe]
[size=92][i]The name of the game is to fill the frame ! [/i][/size]
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Een begin van een review:
http://www.the-digital-picture.com/Revi ... eview.aspx
Daar staat ook een vergelijk van de MTF's van type I en II.
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
MarieCanon
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1998
GeregistreerdCOLON 20 Jan 2009 11:48
CONTACTCOLON

jemug... als je geld over hebt... :-)
[i]400+7D's & 577mm's + 430 flitsen...[/i]
That's right, I'm checking out your body!
rverhag

Wie kijkt er met mij in de toekomst ? :wink:

Stel:de f2.8 II zal snel in prijs zakken.....
Dan zal de prijs van de huidige f2.8 toch ook gaan zakken.....
Dan zullen mensen die nu de f4.0 hebben sneller de overstap maken naar de huidige f2.8
Dan moet de f4.0 toch ook in prijs gaan zakken?

Of gaat mijn redenering hier nu ergens mank. Wat is jullie mening?

grtz,
Ronald
drikj
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 963
GeregistreerdCOLON 11 Dec 2006 10:29
WoonplaatsCOLON Zwolle

Nou, ik ben super tevreden met mijn 70-200 f2.8 IS en kan waarschijnlijk een engelengeduld opbrengen voordat ik over vervanging zou denken, zeker omdat de prijs waarschijnlijk nog lang boven de 2000 Euro blijft. Bovendien heb ik met de mijne al ontiegelijk pech gehad dat ik hem voor een 200 Euro cashback actie had gekocht voor zo'n lieve 1700 Euro.
Pas als het een prijsje wordt van zo'n 1500, zal ik eens een keer op het achterhoofd krabben (mits mijn oude dan nog 800 opbrengt).

Maar uiteraard ben ik wel benieuwd naar de testresultaten.

Groeten,
Hendrik

P.S.: Ik had liever een 24-70 f2.8 IS gezien, maar die zie ik mogelijk wel verschijnen i.c.m. de 1Ds MkIV
Canon 1D III, wat backup camera's, lensjes, een studiootje en en nog wat mikmak.
Iedereen kan fotograferen, maar niet iedereen ziet een 'plaatje', heeft zijn camera bij zich & heeft het geduld
Gebruikers-avatar
bramos_ditaljanos
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4219
GeregistreerdCOLON 05 Jul 2008 16:01
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

rverhag schreefCOLONWie kijkt er met mij in de toekomst ? :wink:

Stel:de f2.8 II zal snel in prijs zakken.....
Dan zal de prijs van de huidige f2.8 toch ook gaan zakken.....
Dan zullen mensen die nu de f4.0 hebben sneller de overstap maken naar de huidige f2.8
Dan moet de f4.0 toch ook in prijs gaan zakken?

Of gaat mijn redenering hier nu ergens mank. Wat is jullie mening?

grtz,
Ronald
Ja, want niet iedereen wil per sé de F4. Vooral om dat de huidige F4 (iets) scherper is dan de huidige F2.8, al speelt het gewicht voor sommigen ook mee. Ik ben overigens benieuwd hoe het met de scherpte F2.8 II vs. F4 gaat, of de F2.8 II al op hetzelfde niveau zit.
7D+BG-E7 + 50D+BG-E2N + EF-s 10-22 + EF 24-70 F2.8 L USM + EF 70-200 F4 L USM + EF 1.4x II + 580EXII + Nova 2AW / PhotoSport BP 200AW / PhotoSport BP 300AW / ProRunner BP 450 AW II / Classified 250AW + 055XPROB + 498RC2 | 500px.com/brampeerlings
Gebruikers-avatar
etienne
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 379
GeregistreerdCOLON 29 Mrt 2008 21:17
WoonplaatsCOLON Sittard
CONTACTCOLON

Haaa heerlijk toch, we hebben allemaal weer fapvoer voor vanavond in bed :roll:

Ik vind wel grappig dat iedereen altijd maar de meest lichtsterke en duurste lenzen maar bovenal, 't nieuwste van 't nieuwste, wilt hebben.. voor hobby :?

Ik heb voor mezelf puur de overstap van F4 naar 2.8 (NON IS!!) omdat ik er tegenwoordig m'n volledig inkomen mee verdien en die 2.8 dan nét ff de redding kan zijn soms :o Ik zou deze serieus nog geen eens willen nu.. geen idee waarom, maar een 2.8 non IS werkt toch ook denk ik dan. Daarbij brengt de mijne nu al nooit 750,- meer op, als ik bekijk hoe die uitziet na nog geen jaar mee werken :shock:

Mocht mijn huidige ooit kapotvallen o.i.d. zal ik misschien eens kijken naar deze, maar voor mij hoeft 't allemaal niet dat nieuwste van 't nieuwste :oops: Ik heb zelf af en toe 't idee dat er soms hobbyisten denken dat ze met het nieuwste van 't nieuwste opeens de mooiste beelden gaan maken.. als ik zie wat ze ermee presteren vind ik 't vaak een belediging voor de apparatuur :cry: dit geldt overigens niet voor iedereen, en is dan ook niet bedoeld als directe aanval op mensen!! :wink:

Maar goed, ik ben benieuwd naar de eerste ervaringen ermee, eens kijken of die echt zo'n meerwaarde is tov de huidige modellen :?
EOS 1D Mk IV | EOS 1D Mk IIN | EOS 5D Mark II | EF15mm fish-eye| EF 24-70 F2.8 L USM | EF 50 F1.8 II | EF 70-200 F2.8 L USM | EF 300mm F2.8 L IS USM | Ex 1.4x II |Speedlite 580 EXII & 430EX
Gebruikers-avatar
bramos_ditaljanos
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4219
GeregistreerdCOLON 05 Jul 2008 16:01
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

@ Etienne: Ik kan me wel vinden in wat je zegt hoor, zeker je laatste stuk (over topspul in de handen van 'beginners'). Maar da's 'n andere discussie. Persoonlijk is de enige reden dat ik hier mee lees om op de hoogte te zijn. Misschien heeft het verder 'n prijsdaling van de F2.8 tot gevolg, en dát kan voor mij wel interessant zijn (omdat ik vaker concerten doe / wil gaan doen). Die 3K is voor (een nog niet eens zo heel erg arme) aanstaande-student toch even ietsjes teveel. (Bizar eigenlijk, dat we het over lenzen hebben met 'n aanschafprijs waarvoorn ik straks 8-10 maanden 'n kamer heb :S. Maar goed, da's ook 'n andere discussie :P.)
7D+BG-E7 + 50D+BG-E2N + EF-s 10-22 + EF 24-70 F2.8 L USM + EF 70-200 F4 L USM + EF 1.4x II + 580EXII + Nova 2AW / PhotoSport BP 200AW / PhotoSport BP 300AW / ProRunner BP 450 AW II / Classified 250AW + 055XPROB + 498RC2 | 500px.com/brampeerlings
Anoniem 4

Kunnen we op dit forum eens stoppen met het uitvergroten van al dan niet vermeende verschillen tussen fotografen die met passie fotograferen voor hun beroep en fotografen die met passie fotograferen als vrijetijdsbesteding. Eerlijkheidshalve heb ik moeten constateren dat de beroepsfotografen meer dan de vrijetijdsfotografen zich hieraan schuldig maken. Vaak betreft het dan verwijten over broodroof of schampere opmerkingen over dure apparatuur die niet besteed zou zijn aan de kwaliteit van de vrijetijdsfotograaf of liever het gebrek daaraan.
Gelukkig zijn het uitzonderingen, de meeste beroepsfotografen op dit forum zijn bijzonder genuanceerd in hun uitlatingen.

Op dit forum zie ik regelmatig prachtige foto’s van beroepsfotografen passeren, maar ook schitterende platen van vrijetijdsfotografen voorbijkomen. Maar ik zie van beide categorieën ook minder geslaagde voorbeelden.
Beroepsfotografen hebben vaak een vakopleiding genoten, maar ik ken veel vrijetijdsfotografen met meer dan 40 jaar fotografische ervaring van hoog niveau.

Broodroof, een echte vakman zul je er niet over horen. Als je goede kwaliteit levert, levert dat werk op. Kwaliteit verkoopt, dat geldt voor elk beroep. De huisschilder is ook niet ten onder gegaan aan de bijklussende huisvader. De vrijetijdsfotograaf heeft veelal een volledige baan, dus geen tijd om een concurrent te zijn. Gun deze fotografen een extra centje als ze een mooie foto kunnen verkopen of wat kunnen verdienen met een incidentele opdracht.

De apparatuurkwestie. Een beroepsfotograaf investeert veelal in hoogwaardige, vaak kostbare apparatuur. Belangrijker nog dan een goede optische kwaliteit, is een betrouwbare werking onder alle omstandigheden. Bij slecht weer kan de vrijetijdsfotograaf besluiten om af te zien van fotograferen, de beroepsfotograaf kan zich dat niet permitteren.
Voor de vrijetijdsfotograaf gelden in principe geen eisen, zij hebben wensen. Die zijn afhankelijk van de middelen die ze daarvoor vrij kunnen of willen maken. De jongere met opgroeiende kinderen zullen zich vaak noodgedwongen moeten beperken, de oudere waarvan de kinderen de deur uit zijn en de hypotheek grotendeels is afgelost, kunnen zich wat makkelijker meer permitteren.

Maar dit alles zegt niets maar dan ook werkelijk niets over de kwaliteit van het fotografische resultaat. Dat wordt namelijk vooral bepaald door een complex van factoren, zoals kennis van fotografie, beheersing van de techniek, oog voor compositie, creatieve capaciteiten, vastberadenheid en doorzettingsvermogen, visie op een thema/gebeurtenis, voorbereiding, een dosis geluk, etc.
Hierin wordt geen onderscheid gemaakt tussen de beroeps- en vrijetijdsfotograaf.

Op EOS Digitaal zijn we allemaal op de eerste plaats fotograaf met een bezieling om met de middelen die ons ter beschikking staan een mooi resultaat met elkaar te delen en door dat delen van elkaar te leren. In die zin zijn we hier allemaal collega-fotograaf en laten we elkaar daarom en daarin respecteren.
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

^^^^
Eens.
Mijn fiets spoort beter dan ik.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar