welke flitser voor een 650d?

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
Gebruikers-avatar
woody111
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1910
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2008 19:09
WoonplaatsCOLON Alblasserdam
CONTACTCOLON

Het is niet zo dat je even een flitser op je camera zet en je kan gelijk mooie foto's maken.
Het vergt enige oefening en een beetje kennis van zaken.
Doe, zoals eerder gezegd, lekker je eigen wat meer verdiepen in je camera en belichting,
als je dat een beetje onder controle heb, ( kan je ondertussen doorsparen, kost wat geduld, niet makkelijk af en toe weet ik uit ervaring :D ) en koop dan een flitser , misschien heb je dan genoeg gespaard voor een nieuwe of een tweedehands die wat nieuwer is en omdat je dan inmiddels wat meer vertrouwt ben met de belichting en dus weet hoe je je camera in moet stellen kan je je dan helemaal focussen op je flitser.
Dat is tenminste wat ik zou doen, en gedaan heb.

Canonflits schreefCOLON Ik heb er inmiddels wel een 580exII bij, maar neem 420ex nog steeds mee als ik op vakantie ga of als er een risico is (nat worden o.i.d.).
Deze vind ik een beetje tegenstrijdig, ik heb zelf de 430exii en de 580exii, de 430 heb ik meestal bij me, is wat lichter en meestal voldoende, maar als er kans is dat er een buitje valt dan neem ik juist de 580 mee, die is volgens canon bestand tegen een buitje.
Zie hier wat canon er zelf over zegt.
Just my opinion, groeten John
http://www.johnmaasfotografie.nl
Nicole30

@ eos 4 all ik wil best meer fotografiekennis op t moment maar niemand wil me helpen
Gebruikers-avatar
eMKay
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1948
GeregistreerdCOLON 15 Mei 2013 09:30

Volgens mij zijn er meerderen die je adviezen geven over de foto's die je maakt, toch? Apple wilde je zelfs mee op pad nemen.

Je bent in ieder geval leergierig en je wilt heel graag beter worden, een goede eigenschap. Maar een beetje geduld moet je ook opbrengen anders dreig je een keertje de handdoek in de ring te gooien omdat je je doelen niet snel genoeg haalt.

Misschien juist wel een idee om een lijstje te maken voor je zelf waar je beter in wilt worden (instellen van diafragma, sluitertijd, ISO en het effect ervan, etc..). Lees jezelf erover bij (op internet zijn er heel veel tutorials te vinden over verschillende onderwerpen - en allemaal gratis :) ). Werk ze 1 voor 1 af en oefen heel veel! Doe je al, maar dan met een specifiek doel. Ik weet zeker dat als je dan die foto's plaatst met dat specifieke doel er niemand zal beginnen over delen van de foto die niet bij dat doel horen.

Zo pak ik het op het moment aan in ieder geval :) (heb alleen nog geen foto's geplaatst die ik met die doelen gemaakt heb :p )

P.S. Ik heb weliswaar een flitser, maar ben volledig onkundig op het gebruik ervan. En dat is niet erg, dat punt bereik ik wel zodra ik de andere zaken min of meer onder de knie heb. Ik had er ook voor kunnen kiezen (die keuze heb jij nu ook) om te wachten met de aanschaf totdat je kennis, kunde en ervaring zover is.
Nicole30

ik wil ook graag aanbod van apple aannemen als hij een keertje kan maar hij reageert nog niet. en ik weet dat ik een beginneling ben dat ik nog veel moet leren. maar zo snel gooi ik niet de handdoek in de ring. en huiswerk kwa dat betreft doe ik ook wel. ik leer steeds een klein beetje meer ook dmv veel lezen erover. maar jullie hebben wel gelijk kwa flitser dat ik daar nog mee kan wachten. mijn instelling was meer van als ik die nu alvast aanschaf hoeft dat later niet meer haha.
en er zijn ook wel mensen die adviezen geven over mn foto's , maar het is alleen erg on motiverend als ze alleen maar negatieve feedback hebben. daardoor heb ik geen zin om nog meer foto's te plaatsen omdat ze toch worden afgekraakt. maar dus niemand die mij echt helpt of wil helpen. ja kreeg gister een pb van iemand die me wilt helpen maar dan wel voor 30 euro per uur... proest...
maar ik heb nog niet echt een onderwerp ofzo kwa waar ik fotos van maak waar ik beter in wil worden. onderwerpen wat je kan fotograferen is nl zo breed en ik kom pas net om de hoek kijken.... dus ja...
Gebruikers-avatar
eMKay
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1948
GeregistreerdCOLON 15 Mei 2013 09:30

Probeer een klein beetje door de commentaren heen te prikken. Ze bedoelen het zo kwaad niet en zijn volgens mij eigenlijk wel lief hoor :D

Ik zag hier toevallig wat nederlandse uitleg over diverse beginners punten met je DSLR.

http://www.digitalefotografietips.nl/basiscursus/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nicole30

bedankt! k zal er naar kijken. en hmm nee k blijf liever weg van mensen met alleen maar negativiteit. iig blij dat sommige nog vriendelijk helpen ;)
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

vergeet vooral niet dat negatieve kritiek heel positief bedoeld kan zijn...

Ik vind je opmerking dat niemand je wil helpen misplaatst. Moet je eens kijken hoeveel goede tips, adviezen en aanbod je gehad hebt...

En dat iemand jou een cursus tegen betaling aanbied is toch niet zo raar? Algemene cursussen vind je niet goed genoeg bij je passen, maar maatwerk kost geld...

Heb geduld, haal het positieve uit alles wat er gezegd wordt en have fun... ;-)
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Nicole30

er zijn ook nog vriendelijke mensen zoals apple, die me gewoon willen helpen, en waarschijnlijk niet voor geld
ik zeg niet dat algemene cursus niet bij me past ik zou t ongetwijfeld een keer gaan doen.
maar ik denk nu wel 2 keer na voordat ik weer eens een foto plaats
Gebruikers-avatar
karin115
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1865
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2009 23:34
WoonplaatsCOLON Aalten

Inderdaad, ik heb in het andere topic http://www.eosdigitaal.nl/forum/viewtop ... 8&t=108966 mijn best gedaan om je van adviezen te voorzien, daar zit toch het één en ander tussen.
Ik ben er even klaar mee hoor, je moet wel oppassen wat je schrijft. Hier kan ik echt boos van worden.
The best camera of tomorrow can’t shoot a picture today
Nicole30

forum waarin je ook advies geeft zijn ook goede bruikbare adviezen hoor absoluut.
ik heb er zelf alleen niks aan dat als ik een foto plaats en er wordt bij gezet , gruwelijk overbelicht. daar heb ik dus helemaal niks aan want ik moet weten hoe dat dus moet
dat wil ik er dus alleen mee zeggen
Nicole30

het is dat ik helaas nl eigen fotos in een topic niet meer kan verwijderen, weet nl ook niet hoe
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Twee keer nadenken voor je een foto plaatst kan geen kwaad... Want misschien weet je dan zelf al wat er beter kan en komt kritiek niet zo hard aan...
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Gebruikers-avatar
karin115
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1865
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2009 23:34
WoonplaatsCOLON Aalten

En twee keer nadenken over hoe je iets verwoord want dit komt vervelend over:
ik wil best meer fotografiekennis op t moment maar niemand wil me helpen
Maar goed, zand erover. De meeste mensen willen je hier graag helpen.
The best camera of tomorrow can’t shoot a picture today
Nicole30

ik bedoel ermee echt helpen, adviseren is ook helpen maar dan moet je t alsnog zelf doen. ik bedoel iemand die t me voor kan doen oid
MvdE
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 602
GeregistreerdCOLON 04 Mrt 2013 19:18

Nicole30 schreefCOLONik bedoel ermee echt helpen, adviseren is ook helpen maar dan moet je t alsnog zelf doen. ik bedoel iemand die t me voor kan doen oid
Uiteindelijk zal je het altijd zelf moeten doen.
Nicole30

dat snap ik ook wel, k zou er alleen ook van kunnen leren als iemand t me voordoet bv nl
Gebruikers-avatar
karin115
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1865
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2009 23:34
WoonplaatsCOLON Aalten

Jeetje we zijn nu in 3 topics over hetzelfde aan het discuseren. Volgens mij moet het nu weer ontopic.
The best camera of tomorrow can’t shoot a picture today
eos4all
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4136
GeregistreerdCOLON 24 Feb 2005 18:19

Nicole30 schreefCOLONik bedoel iemand die t me voor kan doen oid
Hoezo: je drukt op het knopje en je hebt een foto.
De eerste duizend kun je weggooien, maar op een gegeven moment komen er foto's die best aardig zijn.
Na 5000 foto's en een paar maandjes zwoegen zijn er zelf een paar die je "gelukt" mag noemen.
Wil je dat niet: ruil de boel in en neem een telefoon die ook kiekjes kan maken.
Fotograferen leer je door te DOEN, en niet door 5 "wie vertelt het mij even" topics te starten.
Nicole30

okej nou ik heb iig een mooie flitser gevonden de 420ex maar ik hou em nog in optie is iig wel beter om er nog heel even mee te wachten
Nicole30

eos4all je weet zelf ook wel dat t niet van "druk op een knopje en je hebt een foto" is
iedereen stelt zijn camera in van tevoren en ik wil alleen maar weten hoe ik dat doe en dat dat dus iemand mij uit kan leggen door t voor te doen
want de handleiding heb ik niks aan. dr zou bijvoorbeeld toch ook een groene instelling van mijn snelmenu moeten zijn als je menu in drukt? nou ik geloof dat dat t eerste al in t boekje is wat ik dus al niet zie op mijn camera.
maargoed zal allemaal wel weer aan mij liggen
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar