Fotograferen vanuit auto

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
Jef-W
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4021
GeregistreerdCOLON 14 Mei 2011 20:12
WoonplaatsCOLON Hengelo (O)
CONTACTCOLON

Of koop in een dierenzaak, naar gelang de grootte, een zak vogelvoeder. Een leuk stofje eromheen en klaar. Zo heb ik hier ook nog zo'n rijst/vogelzaad zak liggen, werkt ook perfect.

En in navolging van Telescoop's geniale opmerking :mrgreen: :
Laat ook de verwarming uit als het wat frisser is buiten!

<Jeffry>
Mijn site: www.jeffrywesterhoff.nl
Tevens op: flickr
mylife
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 217
GeregistreerdCOLON 10 Jan 2011 20:52
WoonplaatsCOLON Friesland
CONTACTCOLON

beste is een rijstzak zoals (http://www.cameranu.nl/nl/accessoires/n ... 6223_37153" onclick="window.open(this.href);return false;) . Tevens idd zoals al gezegt de motor uitzetten om kleine trillingen te voorkomen.
Ook een gordijntje zoals: http://www.cameranu.nl/nl/accessoires/n ... 6223_37193" onclick="window.open(this.href);return false; is erg makkelijk. Beide accesoires zijn ook redelijk makkelijk zelf te maken tegen een fractie van de prijs. De camouflage gordijnen zijn vaak wel verkrijgbaar bij een legerdump. Zorg ervoor dat je auto van binnen donker is (dus hang wat voor de overige ramen ) zodat de vogels je niet zien. Rij langzaam dichterbij en probeer niet te dichtbij te komen beter is om achteraf de foto iets te vergroten op je pc. Hierin moet je voor jezelf ontdekken wat voor jou acceptabele resultaten oplevert.
Aangezien je lens geen OS heeft kun je het beste een sluitertijd van minimaal 1/500 aanhouden. Ik werk zelf vaak op stand TV met de iso op automatisch en het diafragma gewoon op wat de lens aangeeft. Zorg ervoor dat je geheel stevig ligt, het is niet leuk als het zaakje het raam uitvalt. Kheb zelf soms voor de zekerheid het geheel vastgemaak aan het portier met een touwtje echter dat beperkt je wel in je bewegingsvrijheid. Maar je kostbare camera en lens vallen niet op de grond hoogstens tegen de zijkant van je auto.
Observeer je onderwerpen goed, (veel dieren hebben vaste gewoontes) en heb geduld. Probeer al voor je onderwerp ter plaatse is er zelf al te zijn. Let goed op het gedrag, wordt het dier ineens alert stop met fotograferen en wacht tot het weer relaxt is.
Akumal

Een zandzak hhahaha ;-)
Een goede rijstzak is wel een must. Heb een Han Bouwmeester de luxe of zo. Bij Cameratools, heb er grote zonnebloem pitten in.
Kan je kopen bij de Welkoop, nog wel een beetje gewicht /massa maar niet te licht/ zwaar.
Deos
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1277
GeregistreerdCOLON 25 Okt 2008 20:25

Geniaal stukje marketing trouwens bij die link van Han Bouwmeester. Een schitterend teleobjectief, helemaal verpakt in rietmotief. Daaronder een dito rijstzak. Maar dan wel in een blauwmetallic auto rondrijden. Tenminste, als ik op de kleur van de spiegel mag afgaan. Prachtig dit. :)
| Sony A7R Mark II | TS-E 24 L II | Σ 85 | 24-105 L | 70-200 2.8 IS II L | 50 |
Gebruikers-avatar
steven l
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1292
GeregistreerdCOLON 13 Aug 2012 12:20
WoonplaatsCOLON Helmond

Wacht effe. €66 voor een stoffen zak (Zonder vulling) en een gordijntje? :shock:
Ik zou het ZEKER zelf (laten) maken. Dan ben je voor een paar euro klaar, met je eigen wensen en de vogeltjes weten toch niet of je merkproduct of zelfbouw hebt. :lol:
Canon Eos 1100D met EFS 18-55 en EF75-300III. Voorzetlenzen macro +1, +2 en +4, Lensbaby Spark;
Basiskennis diafragma, sluitertijd, ISO; Basiskennis Adobe Photoshop Elements 8.0;
Voorkeursonderwerp: divers. Hobbyfotograaf.
Yvonneke
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 82
GeregistreerdCOLON 20 Jan 2014 21:06

is een kussensloop van een sierkussen een idee??? Daar zit vaak een rits in. Als je dan van die gedroogde spliterwten erin doet??
Groetjes Yvonne
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Dat zou kunnen, maar die zijn soms wat dun en eigenlijk niet echt geschikt voor buitengebruik. Beetje oppassen is dus wel aan te raden
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Yvonneke
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 82
GeregistreerdCOLON 20 Jan 2014 21:06

Het was toch voor in de auto??? Das niet echt buiten Jeroen :-P en je hebt toch ook van die hittepit kussentjes?? Die hebben ze zelfs in hoefijzer vorm. Kun je hem om de raampost leggen.... Maar ik heb het nooit geprobeerd hoor. Dus weet niet hoe of wat :-D
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar