Thema: Luguber. Ideeën voor een foto?

ModeratorCOLON Global Moderators

Thoon_Loque
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 143
GeregistreerdCOLON 15 Mei 2006 20:54
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

@Jasmino: Laat je wel het eindresultaat zien hier!? Ik ben heel erg benieuwd :D
En voor oogballen zou ik ook aan een feestwinkel denken. Of pingpongballetjes waar je een oog op tekent, maar dat is al een stuk minder echt.
wat Dward zegt over het abattoir.. dat zou ook kunnen, maar tja, je moet er maar zin in hebben :D
Canon: | 6D | 7D | 40D | EF 24mm 1.4L | Speedlite 580II |
Sigma: | 24-70mm 1:2.8 EX DG | APO 70-200mm F2.8 EX DG HSM | 18-35mm 1:1.8 DC ART | 50mm F1.4 | 85mm F1.4
Tokina SD 11-16 F2.8 DX ATX-PRO | Peleng MC 3,5/8 A Fisheye Circ.
Gebruikers-avatar
Jasmino
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 571
GeregistreerdCOLON 12 Feb 2006 10:31
WoonplaatsCOLON Ergens in de buurt van Amsterdam
CONTACTCOLON

Ik vind nep-ogen al luguber genoeg :D
Als het resultaat mij bevalt, dan zal ik hem laten zien hier!
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill
Gebruikers-avatar
haamhof
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1296
GeregistreerdCOLON 11 Nov 2009 20:43
CONTACTCOLON

Ik heb ooit mijn zoon voor ghost laten spelen op een begraafplaats.. even puzzelen met je sluitertijd, maar de persoon dus net zolang in positie laten staan dat de camera hem/haar registreert, en er dan uit laten stappen (denk aan een seconde of drie) Dan registreert de camera een schim ipv een persoon.

Afbeelding
Ghost IMG_9125 by Pictures by Gaab, on Flickr

Gr. Gaab
Gebruikers-avatar
Jasmino
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 571
GeregistreerdCOLON 12 Feb 2006 10:31
WoonplaatsCOLON Ergens in de buurt van Amsterdam
CONTACTCOLON

Haamhof, wat grappig! Goed idee. Weet niet of ik het hiervoor ga gebruiken, maar ik vind het wel goed bedacht. Ik neem het mee in mijn lijstje met opties.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill
Gebruikers-avatar
Dward
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1567
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2012 13:08
WoonplaatsCOLON Noorwegen

Ik voel een gruwelijk luguber plaatje aankomen!

Lugubere Groet!
Dward
Anoniem 3

Sorry, maar ik vind het een zwaktebod.
JIJ bent lid van een fotoclub en komt ONS vragen om een idee???
Dat begrijp ik nou niet. Je zult de uitwerking toch ook moeten kunnen verdedigen en het waarom en hoe mogen uitleggen?

Mijn advies: schiet niet meteen in de stress omdat je de eerste dag niet op een idee komt.
EN... komt er echt geen idee, geef dat dan op de club toe en wacht rustig op de volgende opdracht.
Het is toch geen verplichting?
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Definieer eerst eens luguber voor jezelf. Wat jij luguber vind, is voor een ander misschien heel normaal namelijk.
Ik ontmoet zoveel verschillende mensen iedere dag en voor iemand die op een kantoor werkt achter de receptie is luguber echt wel anders dan iemand die zijn handen vuil maakt op een slachterij :D

D'r wordt het woord schedel genoemd in een eerdere reactie. Maar dat is voor mij helemaal niet luguber bijvoorbeeld. Ik ben nog niet bij een opgraving van een skelet geweest, maar dat komt nog wel. Collega's van me al wel (ik heb ook geen 24/7 dienst, we draaien met een rooster). Ook ken ik een grafdelver. Ons kantoor zit naast een begraafplaats, daar zien we ook regelmatig gegraaf.
En daarnaast fotografeer ik er wel eens eentje: http://www.eosdigitaal.nl/forum/viewtop ... 3&t=111371" onclick="window.open(this.href);return false;
Een schedel luguber? Nee, in mijn ogen niet.
Dit om maar even aan te geven dat het per persoon ook weer verschilt, maar in het genoemde topic is de schedel volgens mij alles behalve luguber. Het is ook niet in die context gefotografeerd.

Kortom, bepaal eert voor jezelf wat luguber is. Vanuit daar kun je dan bedenken wat het mooiste aansluit bij jouw idee daarvan.
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
Billie-90
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3805
GeregistreerdCOLON 28 Feb 2011 12:38
WoonplaatsCOLON Maastricht

haamhof schreefCOLONIk heb ooit mijn zoon voor ghost laten spelen op een begraafplaats.. even puzzelen met je sluitertijd, maar de persoon dus net zolang in positie laten staan dat de camera hem/haar registreert, en er dan uit laten stappen (denk aan een seconde of drie) Dan registreert de camera een schim ipv een persoon.

Gr. Gaab
dit ligt wel aan de totale sluitertijd..
als je een sluitertijd hebt van 30 seconden, en je gaat maar 3 seconden in beeld staan zie je jezelf nauwelijks.. (dat is 1/10e van het totale registratie)
als je nu een 10sec. gaat staan (1/3e van de registratie) dan zie je jezelf duidelijker maar wel genoeg doorschijnend om het als "geest" te laten verschijnen..
ik heb hier ook al mee ge-experimenteerd.. met vrienden en met mezelf.. zal bij een update van dit bericht (anders een nieuw bericiht) een link sturen naar m'n flickr waar deze te zien is..
D!ck schreefCOLONMet een vriend naar een stille plek. Neem een auto en schep mee. Graag een gat. En Et de auto zo dat de koplampen het gat verlichten. Laat je vriend nog wat graven. En maak daar foto van. Zo zet je in scène dat er íemand vermoord en begraven wordt
dit is overigens wel een beetje..... voor de hand liggend.. niet?

Telescoop schreefCOLONSorry, maar ik vind het een zwaktebod.
JIJ bent lid van een fotoclub en komt ONS vragen om een idee???
Dat begrijp ik nou niet. Je zult de uitwerking toch ook moeten kunnen verdedigen en het waarom en hoe mogen uitleggen?
ik begrijp jou reactie niet helemaal Gabriël, dit is een forum om van elkander te leren.. en ook om elkaar te helpen..
hier hoort ook bij dat je elkaar helpt met ideeën op doen voor een opdracht.. dit betekend niet dat zij/hij de opdracht dan precies uitvoert zoals hier besproken (door 1 persoon) maar kan wel helpen tot een zelf bedachte uitwerking..
als ze nu eens door het voorstel met de auto en de kuil op een helemaal origineel idee komt, dan is het toch niet erg?
daarbij.. ieder zijn ding.. als het thema "luguber" totaal niks voor mij was, dan had ik ook hulp gevraagd hoor.. of ik nu op school zit of in een fotoclub..
ik ga ook uiteten om te proeven en te zien wat andere restaurant maken en combineren en hoe ze het opmaken.. zodat ik hier mijn inspiratie uithaal voor mijn gerechten in het restaurant waar ik werk..
zo werkt dat nu eenmaal.. toch? :oops:

wel begrijp ik dat je zoiets hebt van: "Als het niet jou thema is, wacht dan op het volgende.."

Jasmino,
succes met je uitwerking.. en eeh.. hoe meer een "poppenkast" hoe vaker en meer het beeld wordt gewaardeerd.. komt toch wat meer over als: "ik heb er werk en tijd in gestoken".. en "erover nagedacht" :D
"Niets is onmogelijk, het wilt alleen niet altijd lukken.."

Check out my -> Flickr <-
Gebruikers-avatar
madelief
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1252
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2010 12:21
WoonplaatsCOLON Nieuwstadt
CONTACTCOLON

Nog even: neem een kat. Die van mij kan met de dingen die hij binnen sleept ware horror-scenario's waarmaken. Het opruimwerk kan bijna nachtmerrie-achtig zijn.... Ik moest gisteren nog aan jouw opdracht denken toen ik weer wat resten vond.

Groetjes,
Elsbeth.
Mijn mening is alleen maar mijn mening.....

Kijk ook eens bij http://www.fotomadelief.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Jasmino
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 571
GeregistreerdCOLON 12 Feb 2006 10:31
WoonplaatsCOLON Ergens in de buurt van Amsterdam
CONTACTCOLON

Nogmaals dank voor de reacties! Een kat in huis nemen lijkt me niet zo'n goed idee, mijn 2 honden breken dan de boel af, en bovendien ben ik ontzettend allergisch voor katten. Maar dat ze van die horror-scenario's mee naar binnen nemen heb ik al vaker gehoor. Brrr..... dat doen mijn honden gelukkig niet.

En nee, horror en luguber liggen mij helemaal niet, maar toch heb ik wel wat ideeën opgedaan hier. Komt vast goed.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill
Gebruikers-avatar
Billie-90
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3805
GeregistreerdCOLON 28 Feb 2011 12:38
WoonplaatsCOLON Maastricht

hahaha als je nu alsnog een kat in huis neemt, en een zelf portret neerzet vlak nadat je de kat in huis hebt? geen idee? :D

hahaha noem ik nogal luguber.. :P
grapje he!!
"Niets is onmogelijk, het wilt alleen niet altijd lukken.."

Check out my -> Flickr <-
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar