Tamron 17-50 f2.8 (non VC)

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
Lynn85
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 148
GeregistreerdCOLON 17 Apr 2014 15:04

Voor mij komt de tip net te laat, maar het is wel een goede voor de volgende keer misschien. Dank je!
Ik ben gisteren bij KB geweest, daar was het superdruk, dus ben meteen naar de service balie geweest. Daar was de uitleg dat je van zo'n goedkoop model ook geen wonderen moet verwachten.
Ondertussen heb ik dus gisteren mijn Canon alternatief getest en is goed bevonden.
Bedankt voor al jullie tips! Ik heb weer heel wat te googelen en te lezen :)
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Lynn85 schreefCOLONDaar was de uitleg dat je van zo'n goedkoop model ook geen wonderen moet verwachten.
Wonderen niet, maar scherpte wel.
Wat een stupide uitleg van die servicemedewerker.
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Roel Jansen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 532
GeregistreerdCOLON 10 Mei 2013 12:22
WoonplaatsCOLON Amsterdam

Hallo,

Ik begrijp het niet helemaal. Kon je dat objectief omruilen voor een Canon objectief?
Want volgens mij moet dat binnen 14 dagen na aankoop kunnen.

Vr. gr.

Roel J.

.
Laatst gewijzigd door 1 op Roel Jansen, in totaal 9 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

boels069 schreefCOLON
Lynn85 schreefCOLONDaar was de uitleg dat je van zo'n goedkoop model ook geen wonderen moet verwachten.
Wonderen niet, maar scherpte wel.
Wat een stupide uitleg van die servicemedewerker.
Helemaal mee eens. En evenals Roel begrijp ik nog niet wat er nu precies heeft plaatsgevonden: heb je je Tamron teruggegeven en in plaats darvan de Canon 17-55 gekocht?
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Lynn85
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 148
GeregistreerdCOLON 17 Apr 2014 15:04

Inderdaad, ik heb de Tamron daar gelaten en de Canon 17-55 gekocht.
Ik vond het ook zo'n wazige uitleg van de medewerker, maar ik heb de laatste tijd alleen nog maar 'miserie' gehoord ivm Tamron, en nu aan de lijve ondervonden, zodat ik toch maar voor de iets 'safere' optie gekozen heb.
De belabberde Tamron zal nu naar de volgende 'sukkelaar' gaan
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Nou, jij dan in ieder geval gefeliciteerd met de Canon, want dat is wel een toppertje ;)

Mag hopen dat ze die Tamron wel ff een opfrisbeurtje geven voor ze ;m weer in de verkoop gooien...
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Lynn85
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 148
GeregistreerdCOLON 17 Apr 2014 15:04

Dank je!
Ja, ik vind het wel jammer dat er niet meer aandacht geschonken wordt aan klachten.
In de toekomst denk ik toch wel eens naar voor ik naar KB ga...
Gebruikers-avatar
Maurice-e
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 594
GeregistreerdCOLON 04 Feb 2012 22:23

Wat een uitleg van die verkoper zeg dat je daar akkoord mee gaat. Zelf heb ik dezelfde tamron als jij hebt/had en die is superscherp. Komt nog van marktplaats 200 euro voor betaald.
Maar die canon lens die je nu hebt is wel wat duurder maar zal vast goed zijn.
Gebruikers-avatar
BertusL
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 469
GeregistreerdCOLON 22 Okt 2009 21:23
WoonplaatsCOLON Houten

Rare uitleg van de verkoper van KB. Je hebt gewoon een slecht exemplaar getroffen, want mijn exemplaar is gewoon superscherp (en kan de competitie met m'n 70-200 L makkelijk aan). Als ik de ervaringen van anderen lees. kent dit objectief vele tevreden gebruikers en klachten zoals jij die hebt gehad hoor je eigenlijk nooit. Konijn had jouw exemplaar gewoon moeten omruilen voor een ander; jouw platen tonen m.i. dan ook overtuigend aan, dat het objectief de QC niet had mogen passeren. Natuurlijk is de Canon, die je nu hebt nog een tandje beter, maar dat wil niet zeggen, dat de Tamron een slecht objectief is.
In ieder geval veel plezier met je nieuwe aanwinst; ga je vele jaren plezier van hebben.
Canon 90D | Sigma 10-20 F4-5.6 | Tamron 17-50 F2.8 | Canon 70-200 F4L | Sigma 150-600 F5-6.3 C | Sigma 105 F2.8 OS Macro | Canon 50 F1.8 II
Mijn Flickr
Lynn85
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 148
GeregistreerdCOLON 17 Apr 2014 15:04

Dank je
Ik had al eerder een mindere ervaring met tamron, daarom ben ik ook sneller naar canon gestapt. Maar eigenlijk zou het niet mogen gaan zo...
Mss derde keer goeie keer :)
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar