ook een paar birdies....

Wilde dieren, dierentuinshoots, vogels, huisdieren, kortom alle dieren groot en klein mogen hier geplaatst worden

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
Gebruikers-avatar
Jaap Koole
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1308
GeregistreerdCOLON 27 Dec 2013 13:18
WoonplaatsCOLON Bleiswijk

Illuminatus schreefCOLON....Dan terug naar Jaap. Hij beklaagt zich over het weinig gericht reageren op het forum en dat slechts een zeer klein aantal forumleden de moeite neemt om serieus te reageren, terwijl van de leden een respectvolle interactie mag worden verwacht om het bestaansrecht van het forum te rechtvaardigen.
Dat is waar ik in mijn reactie op reageer. Hij verwacht van de leden respectvolle interactie en ik zeg met dezelfde termen dat ook van hem dan respectvol reageren verwacht mag worden. Eigenlijk de omkering van het gezegde “wie goed doet, goed ontmoet. Wil je goed ontmoeten, zul je zelf ook goed moeten doen, m.a.w. wil je (meer) feedback (blijven) ontvangen, dan zal je gegeven feedback moeten waarderen door op die gegeven feedback ook inhoudelijk in te gaan. Eerlijker en netter kan ik niet formuleren wat ik oprecht en met respect bedoel.
Ik had hier eigenlijk nog inhoudelijk op willen reageren, maar hier is geen kruid tegen gewassen. Nou ja, toch nog een opmerking: als Gerard zou kijken naar mijn verblijfsduur op dit forum en de hoeveelheid berichten (al dan niet voorzien van foto's), dan zou hij anders "oordelen" over mijn bijdrage aan dit forum (OK, daar zitten een paar antwoorden bij in de sfeer van "bedankt voor jullie reacties!"). Op mijn manier heb ik behoorlijk geïnvesteerd in dit mooie forum....

Aan de forumleden: dank voor tips en aanwijzingen die ik heb gekregen. Ik heb veel van jullie geleerd en was ook blij met waardering die zo nu en dan werd uitgesproken over mijn foto's. Ik ga nu m'n energie steken in een ander forum.

Case closed
Groeten, Jaap
Gebruikers-avatar
eMKay
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1948
GeregistreerdCOLON 15 Mei 2013 09:30

Laat je niet kennen door de willekeurige criticus Jaap! Dat zou geen recht doen aan al die mensen die het beste met je voor hebben. Het is jammer dat een algemene vraag/opmerking van jou zo wordt omgedraaid naar jou als persoon. Gerard zal het zo kwaad niet bedoeld hebben, maar laten we alsjeblieft geen overhaaste conclusies trekken, want je bent absoluut een gewaardeerd onderdeel van dit forum!
Gebruikers-avatar
DavevdrH
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3648
GeregistreerdCOLON 14 Aug 2013 18:50
WoonplaatsCOLON Den Bosch
CONTACTCOLON

Ik wil jouw mooie foto's en tips ook niet missen Jaap!
Groet,

Dave

| Sony a77 |
| Sigma 17-35 f/2.8-4 DG EX ASP | Tamron AF70-300 f/4-5.6 di Macro | Tamron SP 90mm F/2.8 Di Macro 1:1 USD |
| Metz 48 AF-1 |
Zie ook:
flickr
OYPO
Gebruikers-avatar
wibo53
Wedstrijdleiding
Wedstrijdleiding
BerichtenCOLON 2732
GeregistreerdCOLON 24 Apr 2013 20:22
WoonplaatsCOLON Best

DavevdrH schreefCOLONIk wil jouw mooie foto's en tips ook niet missen Jaap!
+1 hoewel ik je al gespot had op het andere forum... (Waar ik dan weer geen energie in steek)
Ik vraag me voortdurend af waarom dit zo uit de klauw loopt...
Zijn we niet allemaal enthousiaste fotografen, met wisselende belangstelling, beschikbare tijd....
Ik was een van die kijkers... Ik vroeg me af wat ik kon toevoegen aan de geven reacties, te meer daar mij niet duidelijk was waarover je feedback zocht...
Goed dan toch maar...
Voor mij is foto 1 de topper, hoewel een klassieke... Maar dat doet er voor mij niet toe...
Foto 2 is meer een registratie... Leuk als je de persoon kent... Anders niet...
Foto3 vind ik de schaduw op het oog jammer, maar verder leuke foto...
Foto 4 vind ik rommelig... Onrustig.. Niet fijn kijken...
Foto 5 ... Leuk moment...knap technisch gevangen...
Foto 6 ... Lekker ... Die slaperige blik mag ik wel....
Apple fan, Canon volger...
Roel Jansen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 532
GeregistreerdCOLON 10 Mei 2013 12:22
WoonplaatsCOLON Amsterdam

Ga er vanuit, dat Jaap en Gerard van uit hun kijk op het forum allebei gelijk hebben.

Alleen ontbeert dit forum een duidelijk omschreven kader. De interpretatie van waar dit Forum voorstaat is absoluut overgelaten aan iedere individuele deelnemer en dus onduidelijk. A wil naar links deelnemer B wil naar rechts en beiden handelen dienovereenkomstig.
Ik denk wanneer je een maand met name analyseert wat hoe en door wie, je snel een conclusie kan trekken. En dan kon de uitkomst wel eens zijn, dat een relatieve kleine groep dit Forum draagt en steunt op een soort ons kent ons gevoel. Terwijl het wij gevoel ten ene male ontbreekt bij de passieve groep deelnemers. Kan je verwachten dat er meer actief gereageerd gaat worden op geplaatste foto’s wanneer men absoluut niet weet wat het criterium voor een geslaagde foto is? Hier ligt een uitdaging maar dan zal er ook structureel e.e.a verandert moeten worden. Voorkom ook overdaad schaad! Vermijd het al weer denken. Ik denk, dat het geen kwaad kan om eens te onderzoeken wat er onder de deelnemers leeft en waarom ze niet en waarom anderen wel actief zijn. Dit zijn een paar zaken waar ik tegenaanloop. Denk eens na over wat er b.v. bij een katten club gebeurt. Goed op geleide keurmeesters keuren de katten volgens de ras standaard van een specifiek ras. Om een ras te verbeteren zijn er speciale gemakkelijk toegankelijke commissies die adviezen geven. Pas dat eens toe op een Fotografie Forum. Een vaste commissie die b.v. Macro adviezen geeft. Maar ook de getoonde foto’s worden door een vaste commissie beoordeeld!
Nogmaals er zal iets veranderd moeten worden. Zoals het nu gaat is het niet goed. Maar dat is mijn mening.

Vr. gr.

Roel J.
Gebruikers-avatar
wibo53
Wedstrijdleiding
Wedstrijdleiding
BerichtenCOLON 2732
GeregistreerdCOLON 24 Apr 2013 20:22
WoonplaatsCOLON Best

@roel, ik deel een deel van je analyse mbt de reacties op fotos. Het strakker modereren van het forum kan zeker kwaliteit en groei brengen. Op ee australisch forum, kennen ze de sharktank... Daar is aleen maar zeggen mooi niet toegestaan, en moet je reageren met inhoudelijke verbeteringen. Toch is ook het gevoel een een community te vormen op dit forum voor mij even belangrijk. Wellicht een apart topic waard. Heb zelf ook geen idee waaruit dit forum bijv gefund wordt...
Apple fan, Canon volger...
Anoniem 3

wibo53 schreefCOLON@roel, Op ee australisch forum, kennen ze de sharktank... Daar is aleen maar zeggen mooi niet toegestaan, en moet je reageren met inhoudelijke verbeteringen......
Veel mensen (waaronder ik) zijn al heel blij met de opmerking: 'heel mooi'. Als dat niet meer zou mogen kregen we nog minder reacties. Inhoudelijke reacties zijn vaak verbeteringen in de ogen van de commentatoren. Ook heel subjectief.
De mods zouden een dagtaak hebben aan het verwijderen van mooi-reacties. Niks liefdewerk-oud papier meer, maar een betaalde baan.
En ach, een uitbarstinkje zo nu en dan kan toch geen kwaad? Daar loop je toch niet van weg? Een beetje leven in de brouwerij mag best, zou ik zeggen.
Gebruikers-avatar
wibo53
Wedstrijdleiding
Wedstrijdleiding
BerichtenCOLON 2732
GeregistreerdCOLON 24 Apr 2013 20:22
WoonplaatsCOLON Best

Telescoop schreefCOLON Veel mensen (waaronder ik) zijn al heel blij met de opmerking: 'heel mooi...
Ikzelf ook trouwens... Dacht aan apart forumdeel waar je je botten kunt laten kraken... Voor de liefhebbers dus...
Apple fan, Canon volger...
Jef-W
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4021
GeregistreerdCOLON 14 Mei 2011 20:12
WoonplaatsCOLON Hengelo (O)
CONTACTCOLON

Mooie serie neergezet Jaap.

Voor mij als eerste nr2, vanwege de interactie tussen verzorgster en vogel en als tweede nr5, vanwege het mooie moment.

-Jeffry
Mijn site: www.jeffrywesterhoff.nl
Tevens op: flickr
Gebruikers-avatar
Edbulk
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 375
GeregistreerdCOLON 25 Sep 2012 23:04
WoonplaatsCOLON Boskoop
CONTACTCOLON

Niet erg dit keer dat de vleugels er niet op staan Jeff bij nr 5
Canon 1D mark III - 300mm f2.8 - 70 -200 f2.8 II - 24-70 f4.0

Website
Facebook
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar