Een print sealen

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
Anoniem 3

Is het een optie om gewoon zelf te leren schilderen???
Het voorbeeld heb je.. Nu de krullebol nog.
Ik kan me herinneren dat er op TV cursussen waren van... nee verdrongen, weet het niet meer.
Anoniem 4

fotojeroen schreefCOLON... Een coating die me wat glans geeft en die doet denken aan vernislagen op schilderijen. ...
Even afgezien van de bobbels die grotendeels wegtrekken en de gewenning v.w.b. penseelstreken, krijg je dan hiermee het door jou gewenste effect?
Gebruikers-avatar
Mozes
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 697
GeregistreerdCOLON 12 Dec 2012 07:43
WoonplaatsCOLON AccountKiller
CONTACTCOLON

Voor acryl heb je speciale kwasten nodig.
Deze zijn zachter, dunner en langer, daardoor moet het egaler/gladder worden.
Houd er ook rekening mee dat het niet te snel droogt, de lak moet de tijd krijgen om uit te vloeien.
https://www.accountkiller.com/removal-requested" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

@Telescoop
Zelf leren schilderen.....
Weet je hoe lang ik er over gedaan heb om een klein beetje te kunnen fotograferen? Ik ben nu bijna tien jaar bezig en kan het nog niet :D :D

@Illuminatis
Het ziet er naar uit dat dit wel potentieel heeft. Morgen wat kleine fijne penselen halen en een gladde roller en dan eens kijken. Ook eens zien of we het spul wat kunnen verdunnen.

@Mozes
De kwasten die ik bij de acryl-vernis heb gekocht zijn aangeraden door de winkel. Maar het is drie keer niets. Ze komen ook uit de budgetlijn. Ik denk morgen wel betere te halen. Qua drogen; gewoon bij kamertemperatuur en niet in de buurt van de kachel
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Legde ik gisteren met een spatel een laagje over de foto en ging er daarna met een vrij grove kwast overheen, vandaag was ik iets 'zachter' van karakter.

Ik schrok gisteren nogal dat het na een paar minuten heftig begon te bollen. Ik heb vervolgens twee stukjes op een stukje karton geplakt. Om het stijver te maken. Het 200 grams papier is niet genoeg kennelijk. De lijm op dat papier, en de nieuwe print die ik moest maken, moet wel even drogen. Ik kon dus pas vandaag weer verder.
In de winkel nog wat spullen gehaald, onder andere een harde roller, wat kwasten en een sponskwast

47048

De linker is met de sponskwast (in de achtergrond) en een kleine kwast gedaan. Alles maar heel du opgebracht omdat het eerder vrij dik was.
De rechter is met een harde roller gedaan, ook maar een dun laagje.

Ben benieuwd hoe het opdroogt.
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Anoniem 3

Ik ben ook wel heel benieuwd naar het resultaat. 'K Zoek een andere hobby.... :wink:
Anoniem 4

Uiteraard blijf ik benieuwd, maar op de getoonde foto is het resultaat voor ons maar moeilijk te zien.
Een beschrijving van dat resultaat en of het aan de verwachtingen voldoet, lijkt me beter.
Overigens denk ik dat als je de techniek een beetje onder de knie hebt, een praktijk workshop voor onze Orde wel interessant is.
Ik kom er in ieder geval graag een keer voor naar Wolluk.
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Het is natuurlijk moeilijk te omvatten van zo'n kleine foto onder een hoek met natte gel.
Het is ook iets wat je mag/kan voelen. Misschien dat macro-foto's van opgedroogde gel nog een indicatie kan geven
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Ik heb heel mijn relaas eens op papier gezet. Nou ja, papier; het is 2014 dus dat doen we digitaal tegenwoordig
http://blog.fotojeroen.nl/index.php/arc ... met-vernis
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Anoniem 4

Helder verhaal Jeroen. Ben blij dat ik een stukje heb kunnen bijdragen. Hoop eens het resultaat in het echt te zien.
Gebruikers-avatar
Canon Benny
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1911
GeregistreerdCOLON 09 Sep 2007 17:08
WoonplaatsCOLON Gelderland
CONTACTCOLON

Jeroen,

Leuk, om te lezen! :wink:

Benny
http://www.bennyvandewerfhorst-fotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

Ik had je verhaal vorige week nog maar even op de 'to-read' lijst geplaatst, ging ervan uit dat het niet om een epistel van een paar regels zou gaan en had niet heel veel tijd toen.
Maar ondertussen heb ik het gelezen, spreekt wel passie uit die weg er naartoe uit!
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar