foto's zomaar verdwenen van mijn canon 5d mark 3

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
Anoniem 4

Ik twijfel er niet aan dat de TS een professioneel fotograaf is, maar zijn binnenkomst en vraagstelling ervaar ik bepaald niet als professioneel.
Bij deze vraag is het totaal niet relevant of je fotograaf van beroep bent of iemand die voor zijn plezier foto’s maakt.
De foto’s van beiden kunnen professioneel zijn. Beiden zijn ook afhankelijk van de goede werking van hun apparatuur.
De één ziet door een mankement een opdracht mislukken en de ander komt thuis zonder foto’s van een fotoreis naar IJsland (om maar wat te noemen) waar hij/zij zich op verheugd en voor gespaard heeft.
Ik hoop niet dat we op dit forum een verschil in benadering van deze twee groepen gaan zien.
Ik ben geen fotograaf van beroep, maar ik maak wel al meer dan vijftig jaar professioneel foto’s met een veelheid van camera’s en aanverwante apparatuur.
Defecten kunnen zich voordoen bij camera’s van alle merken. Een honderd procent garantie op goede werking krijg je bij geen enkel merk.
Om na een enkel defect onmiddellijk van cameramerk te veranderen, is niet echt verstandig, maar veel meer een emotionele beslissing die meestal pas na meerdere problemen wordt overwogen/genomen. Met emoties weet je het maar nooit, dat verschilt van persoon tot persoon.

Om terug te keren naar het incident vind ik de TS erg karig met het verstrekken van informatie. Om welk type camera gaat het, wat voor soort kaartje (merk, type etc.), welke instellingen zijn er in de camera voor het gebruik van twee soorten geheugenkaartjes.
Hoe zijn kaartjes bij thuiskomst behandeld, bijv. met kabel vanuit camera op PC overgebracht of is het kaartje uitgelezen met een cardreader en zo ja, welke.
Hoe reageert de camera nu met een nieuw kaartje. Wat doet het bewuste kaartje in een andere camera.
Met welke software is geprobeerd om de verdwenen bestanden op te sporen.
Zolang er niet meer concrete informatie is, blijft het speculeren.
Gebruikers-avatar
Dward
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1567
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2012 13:08
WoonplaatsCOLON Noorwegen

Bedankt voor je uitleg Rijk. Het was mij al duidelijk.
Mijns inziens was de TS sowieso niet terug gekomen op dit forum. Hij wilde gewoon z'n frustratie kwijt en kwam dit forum waarschijnlijk als eerste tegen. Schopt van zich af en laat niets meer van zich horen. Zowel voor als na mijn reactie zijn er dingen geschreven waar hij iets mee zou kunnen of iets over kan roepen. Fatsoenlijk binnenkomen en reageren is er niet bij. Niet echt 'pro' gedrag, hoewel we dit soort dingen hier wel vaker hebben gezien van mensen die zichzelf 'pro' noemen. Over respect gesproken. Gegeven de reacties van een paar anderen sta ik niet alleen in mijn mening.
Buiten dat kunnen jullie waarschijnlijk vrij eenvoudig in de inloggegevens zien of deze pro überhaupt nog op het forum is geweest. Ik vrees dat ik het antwoord wel weet.
Daarnaast weet jij net zo goed als ik dat ik altijd bereid ben om een een helpende hand toe te steken als mensen met een serieuze vraag komen.

Groet!
Dward
Gebruikers-avatar
wibo53
Wedstrijdleiding
Wedstrijdleiding
BerichtenCOLON 2732
GeregistreerdCOLON 24 Apr 2013 20:22
WoonplaatsCOLON Best

Ach...frutstraties kennen we allemaal van tijd tot tijd... Maar onhandige binnenkomst was het wel...
En toch... De man maakt wel mooie fotos zo te zien op zijn website...
Apple fan, Canon volger...
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

wibo53 schreefCOLONEn toch... De man maakt wel mooie fotos zo te zien op zijn website...
En dat is waar het uiteindelijk om draait. We uiten ons allemaal wel eens onhandig, zeker als je iets vanuit je (eerste?) emotie doet.

Vanaf nu graag alleen nog reacties over het probleem en de mogelijke oplossingen, waarbij het -zoals Illuminatus al zegt- zeker zou helpen als TS meer informatie verstrekt.
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar