WID #35

Het populaire raadsel van EOSdigitaal: raad waar een foto gemaakt is, of wat er op staat.

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
Anoniem 4

Ik ben niet meer van deze wereld. 2018 wordt het jaar van het draadloze orgasme.
Een zolder heb ik niet in een appartement, dus ik kan daar niet even gaan kijken.
Weet vrijwel zeker dat ik iets dergelijks nooit in huis heb gehad, laat staan meegenomen op vakantie.
Ik gooi het – om maar even wat te roepen – op een soort ventilatieschuif, maar verder geen idee waarvan.
De laatste foto laat niet meer zien dan die daarvoor. Zonder verdere aanwijzingen moet ik hier afhaken.
Gebruikers-avatar
nieuwsgroepen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 486
GeregistreerdCOLON 24 Okt 2010 20:29
WoonplaatsCOLON Westerbork

Illuminatus schreefCOLONIk ben niet meer van deze wereld. 2018 wordt het jaar van het draadloze orgasme.
Ben wel benieuwd hoe je dat nu bedraad klaarspeelt, maar dat is niet eos gerelateerd.
Illuminatus schreefCOLONWeet vrijwel zeker dat ik iets dergelijks nooit in huis heb gehad, laat staan meegenomen op vakantie.
Ik weet bijna zeker dat je zoiets wel in huis hebt gehad en waarschijnlijk nog steeds hebt. Of je iets dergelijks wel of niet mee heb gehad op vakantie, tja ik weet natuurlijk niet hoe romantisch je vroeger was.
Illuminatus schreefCOLONIk gooi het – om maar even wat te roepen – op een soort ventilatieschuif, maar verder geen idee waarvan.
De laatste foto laat niet meer zien dan die daarvoor. Zonder verdere aanwijzingen moet ik hier afhaken.
Een ventilatie schuif is het zeker niet, het heeft niets van doen met ventilatie en het schuift ook niets.

De laatste foto laat een klein beetje meer zien dan de vorige, net genoeg om het te kunnen zien en net te weinig om deze wid zo weg te geven.
Anoniem 4

nieuwsgroepen schreefCOLON
Illuminatus schreefCOLONIk ben niet meer van deze wereld. 2018 wordt het jaar van het draadloze orgasme.
Ben wel benieuwd hoe je dat nu bedraad klaarspeelt, maar dat is niet eos gerelateerd.
Geen idee, noch het één noch het ander. Had net hiervoor dit artikel gelezen
https://www.ad.nl/show/sekstrends-2018- ... ~aa2969b0/
Je antwoord helpt me op dit moment niet verder. Kan er ook echt niets romantisch in ontdekken.
Misschien krijg ik vannacht nog een helder idee.
Anoniem 3

Ik ben helemaal van de wereld van het geluid dat mijn AKAI GX630DB produceert.
Ben dus nog even weg....
Gebruikers-avatar
kromlensje
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 154
GeregistreerdCOLON 01 Jan 2017 11:40
WoonplaatsCOLON N Br

ik doe even een wilde gok, broodrooster ?
eos 750D met grip, eos 400D, met grip, EF 24-70mm f/4.0L IS USM ,Sigma 70-300mm apo dg macro, efs 18-55mm II, efs 18-55mm is stm, ef 50mm F1.8 STM.
Gebruikers-avatar
nieuwsgroepen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 486
GeregistreerdCOLON 24 Okt 2010 20:29
WoonplaatsCOLON Westerbork

kromlensje schreefCOLONik doe even een wilde gok, broodrooster ?
Geen broodrooster, in vol bedrijf zou het broodje het niet lang volhouden (overigens een slecht experiment met deze "wid").

Nog maar een keer naar de zolder om het onderdeel naar beneden te halen. Je ziet nu een foto van de onderkant van het onderdeel. Normaal niet zichtbaar.

Afbeelding
Ben benieuwd of deze wid de zondag gaat overleven.
Gebruikers-avatar
nieuwsgroepen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 486
GeregistreerdCOLON 24 Okt 2010 20:29
WoonplaatsCOLON Westerbork

telescoop schreefCOLONIk ben helemaal van de wereld van het geluid dat mijn AKAI GX630DB produceert.
Ben dus nog even weg....
En wat zet je er zoal op dat beter klinkt dan deelname aan deze wid ?
Anoniem 4

nieuwsgroepen schreefCOLONBen benieuwd of deze wid de zondag gaat overleven.
Toen ik het laatste plaatje googelde, zag ik tot mijn ontzetting allerlei vuurwapens voorbij komen.
In combinatie met het hierboven aangehaalde citaat vermoed ik dat het gaat om een op zolder goed verstopt machinepistool dat vandaag bij een aanslag gebruikt gaat worden.
Ik heb onmiddellijk de AIVD gewaarschuwd, een bijzondere bijstandseenheid is onderweg.
Hopelijk komen ze op tijd.
Als dit niet het geval is, zou ik maar razend snel een onschuldiger plaatje laten zien.
Bijvoorbeeld van een centrifugaal waterfilter systeem of een robot vacuüm cleaner.

Ach, ik probeer deze rubriek ook maar wat smeuïger te maken.
Anoniem 3

Gelukkig ben ik ook nog in het bezit van diverse platenspelers.
Mijn broer had, ook gelukkig, zijn platencollectie (Rolling Stones) nog bewaard en heeft ze mij te leen gegeven...
Dus: ik ben weer even bezig.
Gebruikers-avatar
nieuwsgroepen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 486
GeregistreerdCOLON 24 Okt 2010 20:29
WoonplaatsCOLON Westerbork

telescoop schreefCOLONGelukkig ben ik ook nog in het bezit van diverse platenspelers.
Mijn broer had, ook gelukkig, zijn platencollectie (Rolling Stones) nog bewaard en heeft ze mij te leen gegeven...
Dus: ik ben weer even bezig.
Puur uit interesse: Welke spelers heb je en welk element gebruik je het liefst ?
Gebruikers-avatar
nieuwsgroepen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 486
GeregistreerdCOLON 24 Okt 2010 20:29
WoonplaatsCOLON Westerbork

Illuminatus schreefCOLON Ik heb onmiddellijk de AIVD gewaarschuwd, een bijzondere bijstandseenheid is onderweg.
Hopelijk komen ze op tijd.
Dat is vervelend, heb net de espresso machine uit elkaar gehaald voor een grote schoonmaak, hoop dat deze mensen ook van oploskoffie houden.
Illuminatus schreefCOLONBijvoorbeeld van een centrifugaal waterfilter systeem
Als ik vrije tijd genoeg kan vinden zou ik kunnen proberen om deze "wid" om te bouwen tot zo'n systeem, aan de andere kant ook wel weer zonde om er een op te offeren.
Anoniem 3

nieuwsgroepen schreefCOLON
telescoop schreefCOLONGelukkig ben ik ook nog in het bezit van diverse platenspelers.
Mijn broer had, ook gelukkig, zijn platencollectie (Rolling Stones) nog bewaard en heeft ze mij te leen gegeven...
Dus: ik ben weer even bezig.
Puur uit interesse: Welke spelers heb je en welk element gebruik je het liefst ?
Niets bijzonders hoor:
Philips GA212 (groene tiptoetsen...) met Philips 400 element
Dual CS616Q met Ortofon element.

D Dual moet ik eens uitrusten met een beter element, ben zoekende.
Gebruikers-avatar
nieuwsgroepen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 486
GeregistreerdCOLON 24 Okt 2010 20:29
WoonplaatsCOLON Westerbork

telescoop schreefCOLON
nieuwsgroepen schreefCOLON
telescoop schreefCOLONGelukkig ben ik ook nog in het bezit van diverse platenspelers.
Mijn broer had, ook gelukkig, zijn platencollectie (Rolling Stones) nog bewaard en heeft ze mij te leen gegeven...
Dus: ik ben weer even bezig.
Puur uit interesse: Welke spelers heb je en welk element gebruik je het liefst ?
Niets bijzonders hoor:
Philips GA212 (groene tiptoetsen...) met Philips 400 element
Dual CS616Q met Ortofon element.

D Dual moet ik eens uitrusten met een beter element, ben zoekende.
Mooi spul, voor het Philips element laatst nog een naald gekocht. Nooit overwogen om naar een ander merk speler over te stappen ?
Anoniem 3

Via Garrard (vroege jaren 70, diverse types, zelfs één met houten arm) rumble rumble, overgestapt naar de Philips. Voldoet nog steeds goed. Ook pas een nieuwe naald voor gekocht.
In de jaren 80 de Dual aangeschaft, als tweede speler. Voordeel: de direct drive, nadeel: geen pitch control.
Daarna was het vinyl out en de CD in.
Nu weer terug bij analoog. Ik heb wel een heel mooie Thorens gezien, maar vooralsnog onbetaalbaar.
Gebruikers-avatar
nieuwsgroepen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 486
GeregistreerdCOLON 24 Okt 2010 20:29
WoonplaatsCOLON Westerbork

Een mooie technics nooit overwogen ?
Anoniem 3

Heb jij er een te koop? ;)
Anoniem 3

En weer on-topic:
Is het een platenspeler?
Gebruikers-avatar
nieuwsgroepen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 486
GeregistreerdCOLON 24 Okt 2010 20:29
WoonplaatsCOLON Westerbork

telescoop schreefCOLONEn weer on-topic:
Is het een platenspeler?
Helemaal, in dit geval een Technics SL-B310. Eenvoudig in de bediening, eenvoudig in techniek.

De twee "dingetjes" detecteren of er een singeltje of een langspeelplaat op ligt, de twee mogelijkheden. De eventuele derde mogelijkheid is natuurlijk dat er niets op ligt, maar waarom zou je dan je platenspeler starten.

Bij de vierde foto kon je rechts al duidelijk de rand van het plateau zien, maar kennelijk niemand opgevallen.

Het voorzetje die ik had verwacht was natuurlijk de platenspeler die voor je bandrecorder in de keten zit :-)

Vroeger had je natuurlijk de koffer grammofoon die je mee kon nemen tijdens romantische uitstapjes of vakanties.

En nee ik heb er geen te koop, vroeger wel vaak gekocht op de vrijmarkt voor prijzen tussen de 1 en 5 euro. Heb ze daarna weer weggeven (altijd de beste exemplaren) waar ik nu best wel spijt van heb, want niemand die ze nu nog heeft, de meeste zijn naar de milieustraat gegaan (fijne vrienden). Uiteraard heb ik er nog een paar en recent heb ik er nog twee van een nieuwe snaar voorzien.

Ben benieuwd naar de volgende WID, we hebben nog niet de hele keten gehad.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Anoniem 3

Ben benieuwd naar de volgende WID...
Ik zelf ook..
Gebruikers-avatar
frank
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1454
GeregistreerdCOLON 02 Nov 2004 22:02
WoonplaatsCOLON Waalre

Hier ook 2x Philips212, 1 Thorens TD160 en 1 Pioneer PL200 8)
Ondertussen nog steeds niet klaar met platen wassen ;-)

gr
Frank
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar