Wie van jullie gebruikt de expodisc?

ModeratorCOLON Global Moderators

Wie heeft er een expodisc?

ja
5
11%
nee
41
89%
 
Aantal stemmenCOLON 46
Gebruikers-avatar
BasZ
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 14056
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2004 13:48
WoonplaatsCOLON Gouda

Nee, sorry ik gebruik zo'n mooie disc niet...
Wel handig overigens!
[size=75]Canon EOS 5D II + grip | Canon 17-40 [color=red]L[/color] | Canon 24-105 [color=red]L[/color] IS | Canon 50mm/1.4 | Canon 70-200 F4 [color=red]L[/color] IS | Soligor tussenringen | Canon 580EX II | PD70X + wat CF'jes[/size]
Gebruikers-avatar
jeveos
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3411
GeregistreerdCOLON 29 Sep 2006 11:18

boels069 schreefCOLONHeeft een Expodisc wel zin als je in RAW schiet?
(Ik denk van niet)
Depends. Exposdisc is oorspronkelijk ontworpen om je belichting mee te controleren c.q. in te stellen, niet om mee te witten. Maar het werkt er wel goed mee. In de studio is het misschien niet zo zinvol omdat je daar wel bij je onderwerp kunt komen, maar dat kan natuurlijk niet altijd. Als je ergens langs de lijn van een sportwedstrijd zit bijvoorbeeld kan het heel handig zijn om geen grijskaart te moeten gebruiken :lol:
Gebruikers-avatar
jvanarkel
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6618
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2006 15:27
CONTACTCOLON

Plus dat de specifieke witbalans dan de echte wit balans is en dat je niet achteraf wat je zelf het mooiste vind gaat kiezen. wat overigens natuurlijk altijd kan. verder kan je hem ook als lensdop gebruiken. Ik vind ze alleen erg duur. Ik heb begrepen dat er nu een goedkoper (maar nog steeds veelte duur) junior alternatief is van expodisc, namelijk de expocap. Ik denk dat ik mijn vrouw eens lief aan kijk :P Wan tmijn zoon kan ik wel aankijken maar daar krijg ik toch niets van (18mnd) :lol:
Jeroen.
|5D|7D|EF17-40L|EF24-70L|EF70-200L|EF200LII|Ʃ 150-500|EF 2.0xII|EF 1.4xII|430EX|430EXII|580EXII|ST-E2|
Het EOSDigitaal Extender Sticky
Gebruikers-avatar
Bommie
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 3
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2007 14:34
WoonplaatsCOLON Utrecht
CONTACTCOLON

Een aantal minuten geleden belandde ik per ongeluk op de onderstaande site en dacht dat het misschien wel een welkome aanvulling voor dit topic (wat al een aantal dagen stil is) was.

Op de onderstaande site worden er voorbeeldfoto's getoond van opnames met en zonder Expodisc. Misschien de moeite waard om even te kijken...

http://www.kenrockwell.com/tech/expodisc.htm
Canon 400D l Sigma 17-70mm F2.8-4.5 DC MACRO l Canon EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM | Canon Grip BG-E3 l Canon Speedlite 480EX l Omnibounce l Canon RC-1 l Sandisk Extreme III 1.0 + 4.0 GB l Lowepro EX 180 | Crumpler Royal Court L
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar