Canon fotovest

ModeratorCOLON Global Moderators

Gebruikers-avatar
Lens
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 83
GeregistreerdCOLON 18 Dec 2006 20:48
WoonplaatsCOLON Groningen
CONTACTCOLON

Hoe moeilijk zouden ze doen als je een t-shirt of vest laat bedrukken met het logo voor privé gebruik?
te koop:: Canon 400D / Canon 18/55mm / Canon 50mm 1.8 / Lowepro Slingshot 200 AW / Scandisk 512MB / Scandisk 4GB
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Spullen met het Canon-logo zonder fiat van Canon zijn gewoon illegaal.
Het is een gedeponeerd handelsmerk/logo en je ontkomt niet aan de beperkingen die dat heeft; dat geldt ook voor een vest dat niet van Canon afkomt.

Een drukker die (zonder toestemming van de eigenaar van het logo) een logo drukt is strafbaar.

Voor de echte liefhebber: gewoon (laten) doen en kijken wat er gebeurt. :twisted:

Jan
Mijn fiets spoort beter dan ik.
MartinPhili
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5921
GeregistreerdCOLON 09 Jan 2006 20:28
WoonplaatsCOLON Noordwijkerhout

Spullen met het Canon-logo zonder fiat van Canon zijn gewoon illegaal.
Het is een gedeponeerd handelsmerk/logo en je ontkomt niet aan de beperkingen die dat heeft; dat geldt ook voor een vest dat niet van Canon afkomt.

Een drukker die (zonder toestemming van de eigenaar van het logo) een logo drukt is strafbaar.
Helemaal juist :!:
TS vroeg ook of iemand een origineel Canon vest had.
Ik heb wat wijze woorden gevonden maar nu weet ik niet meer waar ik ze gelaten heb
Gebruikers-avatar
Lens
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 83
GeregistreerdCOLON 18 Dec 2006 20:48
WoonplaatsCOLON Groningen
CONTACTCOLON

boels069 schreefCOLON
Een drukker die (zonder toestemming van de eigenaar van het logo) een logo drukt is strafbaar.

Voor de echte liefhebber: gewoon (laten) doen en kijken wat er gebeurt. :twisted:

Jan
enige wat me een beetje tegenzit is het volgende.

* Als, voor een of andere reden, de rechtmatige eigenaar van dit copyright contact opneemt met Spreadshirt, accepteer ik dat hij/zij wordt doorverwezen naar mij.
te koop:: Canon 400D / Canon 18/55mm / Canon 50mm 1.8 / Lowepro Slingshot 200 AW / Scandisk 512MB / Scandisk 4GB
Gebruikers-avatar
Etienne Jong
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 385
GeregistreerdCOLON 02 Mei 2006 10:14
WoonplaatsCOLON 't Zand (NH)
CONTACTCOLON

Misschien is DIT de oplossing.
http://www.airliners.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
eos4all
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4136
GeregistreerdCOLON 24 Feb 2005 18:19

verplaatst naar offtopic
Soron
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1719
GeregistreerdCOLON 29 Mei 2006 14:13
WoonplaatsCOLON Leeuwarden / Klazienaveen
CONTACTCOLON

MartinPhili schreefCOLON Helemaal juist :!:
TS vroeg ook of iemand een origineel Canon vest had.
Er is inderdaad al genoeg gezegd hier over in het topic.

Toch kan ik het niet laten om te zeggen dat ik het zwaar hypocriet en frapant vind hoe snel men hier begint te mekkeren als een foto van iemand wordt gebruikt zonder toestemming, maar ondertussen wel allerlei ideeen om illegaal logo's te jatten en te borduren. Echt ongelooflijk...

Hoe merkgeil iemand is even daar gelaten....

@TS: ik heb ze inderdaad eens op ebay gezien. Laatst nog had iemand er 25 stuks in de aanbieding. Ik vond ze wel erg prijzig. Ik denk dus dat je goed moet zoeken wil je een orginele vinden.
Gebruikers-avatar
Lens
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 83
GeregistreerdCOLON 18 Dec 2006 20:48
WoonplaatsCOLON Groningen
CONTACTCOLON

Soron schreefCOLON
MartinPhili schreefCOLON Helemaal juist :!:
TS vroeg ook of iemand een origineel Canon vest had.

Toch kan ik het niet laten om te zeggen dat ik het zwaar hypocriet en frapant vind hoe snel men hier begint te mekkeren als een foto van iemand wordt gebruikt zonder toestemming, maar ondertussen wel allerlei ideeen om illegaal logo's te jatten en te borduren. Echt ongelooflijk...
\
wordt die persoon van die gejatte foto er minder van, ja

Word Canon er minder van ?
te koop:: Canon 400D / Canon 18/55mm / Canon 50mm 1.8 / Lowepro Slingshot 200 AW / Scandisk 512MB / Scandisk 4GB
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Lens schreefCOLONWord Canon er minder van ?
Dat bepaalt meneer en/of mevrouw Canon.

De zeggenschap hoort daar en nergens anders.

Je bedoelt toch zeker niet dat er wel gejat kan worden van bedrijven?

Jan
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
Lens
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 83
GeregistreerdCOLON 18 Dec 2006 20:48
WoonplaatsCOLON Groningen
CONTACTCOLON

boels069 schreefCOLON
Lens schreefCOLONWord Canon er minder van ?
Dat bepaalt meneer en/of mevrouw Canon.

De zeggenschap hoort daar en nergens anders.

Je bedoelt toch zeker niet dat er wel gejat kan worden van bedrijven?

Jan
Nee, vond alleen de associatie niet juist. Als iemand een vest of wat dan ook namaakt zonder toestemming dan zijn de gevolgen natuurlijk (als die er komen) voor die persoon.
te koop:: Canon 400D / Canon 18/55mm / Canon 50mm 1.8 / Lowepro Slingshot 200 AW / Scandisk 512MB / Scandisk 4GB
Soron
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1719
GeregistreerdCOLON 29 Mei 2006 14:13
WoonplaatsCOLON Leeuwarden / Klazienaveen
CONTACTCOLON

Het gaat om het principe en dat is in beide gevallen het zelfde. Het enige relevant verschil is het formaat van het "bedrijf" en welke impact de actie daar op heeft.

Ik vind dat het aanraden van dergelijke illegale praktijken niet hier op het forum thuis hoort (eveneens bv het plaatsen van links naar illegale software). Op menig ander forums, zoals bij de "buren" krijg je gewoon een dikke ban aan de broek.

Dus laten we vanaf nu alleen maar gaan richten op orginele vesten, of vesten zonder logo.
Mike Philippens
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1137
GeregistreerdCOLON 04 Jan 2006 21:04
WoonplaatsCOLON YGT360
CONTACTCOLON

Soron schreefCOLONHoe merkgeil iemand is even daar gelaten....
Waarbij komt dat ik maar bar weinig 'profs' erin zie rondlopen. Voor een vest dat zogenaamd alleen aan profs wordt uitgedeeld. Zelf doen ze 'm niet aan. Sowieso zie ik niet heel veel prof fotografen met fotovesten. Soms zie ik er een op het circuit en dan hebben ze iets als 'PRESS' op de achterkant. Custom made door een grote fotopersburo (Sutton ofzo).
[size=75]A fool with a tool is still a fool, it just makes disaster faster[/size]
TeeJay
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 33
GeregistreerdCOLON 23 Apr 2006 07:30

vledder schreefCOLONkwam er een op een buitenlandse ebay 1 gevonden, denk dat je deze bedoeld

LINK
Als dit vest uit Hong Kong komt zal het mij niet verbazen als dit professionele vest een "origineel" copy is......... ;-)
Musicjohn
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5315
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2005 14:57
WoonplaatsCOLON Gouda
CONTACTCOLON

boels069 schreefCOLON
Lens schreefCOLONWord Canon er minder van ?
Dat bepaalt meneer en/of mevrouw Canon.

De zeggenschap hoort daar en nergens anders.

Je bedoelt toch zeker niet dat er wel gejat kan worden van bedrijven?

Jan
Tsja... eerlijk = eerlijk

Het beeldrecht van het Canon logo berust bij Canon zelf en een ieder die dit gebruikt zonder toestemming van Canon is dus per definitie strafbaar.

Echter, ik vraag mij af in hoeverre Canon het bezwaarlijk zal vinden als jij (en vele anderen met jou) reklame gaan lopen voor hun naam. Het is bewezen dat naamsbekendheid de beste reklame is voor een product.

Wellicht heeft Canon überhaupt geen interesse in de marketing van vests / polo's en T-shirts met hun logo er op. Ze zijn vooral een electronica fabrikant en geen modehuis.

Wie zal het zeggen... misschien juigt Canon al die "illegale" vestjes / shirts etc. wel van harte toe?

:wink:
DISCLAIMER: alles wat ik schrijf is mijn mening en beslist geen voldongen feit
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Everyone can take a picture, but only few can make a photograph
Gebruikers-avatar
Marx
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1667
GeregistreerdCOLON 18 Aug 2005 12:29
WoonplaatsCOLON Noord Holland

Canon heeft zelf een mode-lijn met alleen maar canon logo's op de kleding.

Een tijdje geleden heb ik via canon een aantal petjes weten te bemachtigen via mijn vriendelijke buurman die er werkt.
(nee, die zijn al lang verloot, medio vorig jaar al meen ik).

Maar er is wel degelijk kleding van canon zelf in omloop, dat wordt niet uitgereikt aan derden, maar wel aan het personeel. Mijn buurman heeft nog net geen canon op zijn kont staan, maar de grote diversiteit in kleding is indrukwekkend.
Gebruikers-avatar
Wietse
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 193
GeregistreerdCOLON 19 Dec 2006 23:10
WoonplaatsCOLON Emmeloord

Soron schreefCOLONDus laten we vanaf nu alleen maar gaan richten op orginele vesten, of vesten zonder logo.
Je hebt ook wel gelijk maar het is toch jammer dat Canon niet een lijn heeft met dit soort vesten/ tassen die bestemd is voor de consument. Ik denk namelijk dat er best wel een markt voor zou zijn.

En dit heeft niks met merkgeil o.i.d. te maken maar meer met je hebt een Canon camera en dan wil je ook een tas/vest van Canon.
Canon EOS 400D + div. speeltjes / [url=http://www.flickr.com/photos/sjaool/]Flickr Gallery[/url] / [url=http://gallery.zoom.nl/user/19924/sjaool/myimages/]Zoom Gallery[/url]
Gebruikers-avatar
Edwin M.
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 445
GeregistreerdCOLON 07 Jan 2007 09:42
WoonplaatsCOLON Naarden
CONTACTCOLON

Van mij mag het Topic worden gesloten. Ik stel een normale vraag als TS en er ontstaat steeds meer zijdelings geleuter!

De mensen die me op een spoor hebben gezet hartelijk dank en de rest bedankt voor het OFFTOPIC gaan van dit Topic.
[color=red]Ca-non[/color] (de ~ (m.))
[color=red]EOS[/color] (de ~ (v.)) Griekse godin van de dageraad
[color=red]Ple-zier[/color] (het ~) gevoel van welbehagen, veroorzaakt door iets wat men aangenaam vindt
MartinPhili
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5921
GeregistreerdCOLON 09 Jan 2006 20:28
WoonplaatsCOLON Noordwijkerhout

Op verzoek gesloten dus :cry:
Ik heb wat wijze woorden gevonden maar nu weet ik niet meer waar ik ze gelaten heb
BUTTON_TOPIC_LOCKED

Terug naar