Wie uit de buurt van Eindhoven voelt zich hiervoor geroepen?

ModeratorCOLON Global Moderators

Mike Philippens
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1137
GeregistreerdCOLON 04 Jan 2006 21:04
WoonplaatsCOLON YGT360
CONTACTCOLON

Soron schreefCOLONIk haat de commercie in de maatschappij....
Commercie is nics mis meer. Het moet alleen binnen het aanvaardbare blijven.

Zeker voor beginnende fotografen is te goedkoop/voor niets helemaal niet goed. Als je eenmaal overtuigd bent van je eigen kunnen, moet je gewoon een acceptabele prijs vragen. Als je te goedkoop bent, wordt je immers niet serieus genomen. Niet door potentiele klanten (het zal wel niets zijn/amateur) en niet door je collega's (markt verzieken).
[size=75]A fool with a tool is still a fool, it just makes disaster faster[/size]
Soron
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1719
GeregistreerdCOLON 29 Mei 2006 14:13
WoonplaatsCOLON Leeuwarden / Klazienaveen
CONTACTCOLON

Wat ik bedoelde is dat men veel doet puur voor macht en geld, ten koste van zichzelf of erger.. voor anderen.

Dat je ergens geld mee wilt verdienen, is niet erg. Je moet immers ook van onderhoud worden voorzien. Maar vaak neigt het naar uitbuiting en misbruik van anderen. Pure hebzucht..


edit: van die website van hun, word ik ook niet bepaald vrolijk.. :?
Gebruikers-avatar
Funnie
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1375
GeregistreerdCOLON 16 Jan 2006 19:50
WoonplaatsCOLON geldrop
CONTACTCOLON

Mike Philippens schreefCOLONTsjaa...als je jezelf graag laat misbruiken moet je dit vooral doen voor een prikkie.

Dit zijn gewoon een stel handige boefjes die een onnozelaar zoeken die dit gewoon graag wil doen.
Je hebt op zich best een punt. Als ik het zou doen dan zit ik zeker niet onder de 100 euro, ben ook niet gek. Hun willen graag een fotograaf toch.
Verder als ik de foto's op hun site zie dan denk ik, niveau ligt niet heel erg hoog. Als ik het aanbod neem heb ik weer oefening en verdien nog geld ook met wat standaard plaatjes.
Wat is dan het punt.

Ik ben niet zo goed dat ik de volle mep kan vragen aan prijs, zou niet eens weten wat ik zou moeten vragen voor zoiets.

Greetz

Wendy
Mijn mening is niet heilig maar soms wel ongezouten.
Mike Philippens
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1137
GeregistreerdCOLON 04 Jan 2006 21:04
WoonplaatsCOLON YGT360
CONTACTCOLON

Funnie schreefCOLONIk ben niet zo goed dat ik de volle mep kan vragen aan prijs, zou niet eens weten wat ik zou moeten vragen voor zoiets.
Volle mep is ook weer een beetje veel. Wat is overigens volle mep? Die prijzen van richtprijzen.org zijn een beetje erg wishfull thinking volgens mij. Je moet een balans zien te vinden tussen wat je zelf redelijk vindt en wat 'de markt' vraagt.

Ik heb ook een prijs moeten roepen voor bandjes te fotograferen (promo spul). Rekening houdend met het feit dat het beginnende bandjes zijn, wilde ik wat laag gaan zitten. Maar de man van de organisatie die de bandjes begeleid zei me dat niet te doen. Ze moeten leren dat alles wat goed is, geld kost. Zij treden ook niet voor niets op, en ze snappen best dat fotospul ook niet gratis is (een gitaar kost ook geld). En als je tè goedkoop bent, wordt je ook weer niet serieus genomen.

Ik snap dat je het zou willen doen om ervaring op te doen, maar dan zou ik liever een van de modellen van Dutchheaven daarvoor kiezen. Deze jongens proberen bewust voor een dubbeltje op de eerste rang te zitten. Ze verdienen hier gewoon centjes mee. En als de rest van de foto's knudden is, sta jij ook tussen de kneusjes....weet niet of je dát wilt... :wink:

Maar uiteindelijk is het ook maar mijn mening. Het is hoe ik er tegenaan kijk. Ik doe sowieso geen modellen/modewerk, dus ik heb makkelijk praten.
[size=75]A fool with a tool is still a fool, it just makes disaster faster[/size]
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar