Ik ga sparen

ModeratorCOLON Global Moderators

fireblade

Ik weet niet wat de andere camera's kunnen maar ik heb voordat ik aan deze Canon begon een Sony dsc 707 gehad. Een heerlijke camera waar ik ook handmatig instellingen mee kon maken.
Je hebt nu van Sony de dsc_H2 misschien wel meer modellen. Het voordeel van deze camera's is dat handmatig een aantal dingen zoals:
- iso
- diafragma
- sluitertijd
- lichtmeting incl. spotmeting
Nog een heel groot voordeel is dat er een knappe lens op de camera zit van Carl Zeis.

Dus dat is een optie tussen compact en een spiegelreflex.

gr. Chris :wink:
myrddin
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 604
GeregistreerdCOLON 12 Apr 2006 13:22
WoonplaatsCOLON De Meern
CONTACTCOLON

Hint kijk ook eens naar de Canon G7. Is een compact maar met de opties van een dSLR (behalve het wisselen van je objectief). Kan je zelfs een flitser op zetten (net als de nieuwe Canon S5 IS). Alles kan je met de hand ook instellen. Wil je dus net even wat meer dan zijn de G7 en de S5 prima apparaten!
[size=75]niets om over op te scheppen :D maar wel een aantal leuke tassen vol met spullen[/size]
Soron
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1719
GeregistreerdCOLON 29 Mei 2006 14:13
WoonplaatsCOLON Leeuwarden / Klazienaveen
CONTACTCOLON

Sterker nog... ik weet dat je voor de G-serie (en vast nog wel meer camera's) ook voorzetlenzen voor kan schroeven. (zoals een teleconverter, groothoekconverter of een macrolens.) Echter zul je door de kleine sensor nooit de klein(enere) scherptediepte van een DSLR kunnen krijgen.
Gebruikers-avatar
elvira88
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 59
GeregistreerdCOLON 09 Jun 2007 13:15
WoonplaatsCOLON gouda

De sony is wel een optie om even mee te nemen

Canon G7, dan zit je alweer op 407 euro, plus een geheugenkaartje...dat is me toch even iets te veel.

Zelf gaat mijn voorkeur nog steeds uit naar Panasonic dmc fz8

http://www.pixmania.nl/nl/nl/534962/art ... zwart.html

(ik heb nu ook een panasonic en de menu's en instellingen bevallen me uitstekend, volgens mij is het menu van de fz8 vrijwel hetzelfde)

En hij heeft een li-ion batterij, ik heb zelf niet zulke goeie ervaringen met gewone batterijen.
Panasonic dmc fx3 (aan het sparen voor beter)
Soron
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1719
GeregistreerdCOLON 29 Mei 2006 14:13
WoonplaatsCOLON Leeuwarden / Klazienaveen
CONTACTCOLON

Niet om het een en ander... maar mag ik vragen hoe oud je bent? Ik zie in je nickname staan 88 dus ik ga uit van rond de 18. Heb je dan ook een bijbaantje waarmee je wat bij kan verdienen? :)
Gebruikers-avatar
elvira88
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 59
GeregistreerdCOLON 09 Jun 2007 13:15
WoonplaatsCOLON gouda

Ik ben inderdaad 18, in augustus word ik 19.

Ik heb even helemaal geen baan.

Ben vorig jaar volledig afgekeurd. Heb wel een uitkering.

Word even sparen dus. Ik heb laatst mijn playstation verkocht dus de eerste 150 euro zijn al binnen.

Met mijn verjaardag krijg ik nog eens 200 euro.

Groetjes Elvira
Panasonic dmc fx3 (aan het sparen voor beter)
Gebruikers-avatar
BasZ
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 14056
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2004 13:48
WoonplaatsCOLON Gouda

Geraken we niet een beetje off-topic??
[size=75]Canon EOS 5D II + grip | Canon 17-40 [color=red]L[/color] | Canon 24-105 [color=red]L[/color] IS | Canon 50mm/1.4 | Canon 70-200 F4 [color=red]L[/color] IS | Soligor tussenringen | Canon 580EX II | PD70X + wat CF'jes[/size]
Gebruikers-avatar
kwanon
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 963
GeregistreerdCOLON 02 Nov 2005 09:41
WoonplaatsCOLON Heiloo

Weer on-topic:

Kijk hier voor een zeer uitgebreide recensie van de Panasonic:

http://www.dpreview.com/reviews/panasonicfz8/

Het voordeel van de camera is dat je ook in RAW kan schieten, maar zoals zoveel compactcams heeft hij redelijk veel last van ruis. Belangrijke vraag is daarom: Ben je van plan veel foto's te maken bij weinig licht (bv binnenshuis of 's avonds)?
30D en spul...
Gebruikers-avatar
elvira88
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 59
GeregistreerdCOLON 09 Jun 2007 13:15
WoonplaatsCOLON gouda

BasZ schreefCOLONGeraken we niet een beetje off-topic??
BasZ, volgens mij zitten we ook in offtopic...ik kan me vergissen hoor

Dankjewel kwanon voor de link, ik zal het eens gaan lezen zo.

Ik schiet eigenlijk voornamelijk buiten foto's. Een enkele keer binnen.
Panasonic dmc fx3 (aan het sparen voor beter)
MarkGrob
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1795
GeregistreerdCOLON 29 Jun 2006 15:35
WoonplaatsCOLON Duiven
CONTACTCOLON

elvira88 schreefCOLONBasZ, volgens mij zitten we ook in offtopic...ik kan me vergissen hoor
:mrgreen: Dat zegt natuurlijk niets over off/on-topic. Wat BasZ bedoelt, is dat we het bij het onderwerp houden. Dus welke compact camera. Niet "welk bijbaantje/hoe kom ik aan geld." enzo.. ;)

Ik zou overigens niet een camera kiezen met TE-veel megapixels, want dat doet de kans op ruis ook toenemen.
elvira88 schreefCOLONIk vind het toch te veel geld. Ik ben niet van plan echt iets te gaan doen met fotografie en wil het gewoon als hobby houden.
Nou, je moest eens weten hoeveel mensen hier het "gewoon als hobby houden"... Maar toch vele honderden euro's uitgeven. :)

Belangrijk is hoe creatief je met je hobby bezig wilt gaan en wat je daarvoor dan nodig zou hebben. Wil je een compacte camera die je altijd en overal mee kan nemen, of mag die iets groter zijn met veel (uitbreidings) mogelijkheden. Welke opties of instellingen miste je bijvoorbeeld op de vorige camera??
Wil je meer controle over hoe een foto eruit gaat zien, dan moet je bepaalde instellingen op de camera kunnen instellen. Dus van de automaat af en de half automaat gebruiken.

Dan heb je ook nog de combi camera's (Semi-spiegelreflex). De wat grotere compact camera's met veel instellings mogelijkheden.
Dat soort camera's zijn wel langzamer dan spiegelreflexen en hebben ook sneller last van ruis in situaties met minder licht.

Succes!
[size=75][url=http://www.markgrob.nl/]Mark Grob Fotografie[/url][/size]
Gebruikers-avatar
Chow
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3480
GeregistreerdCOLON 20 Apr 2006 08:42
WoonplaatsCOLON Nieuw Vennep
CONTACTCOLON

Van deze lees ik ook wel goede berichten.

http://www.pixmania.nl/nl/nl/381565/art ... azoom.html

En dat je bij hogere iso's last krijgt van ruis is bij al dit soort camera's.. Dus dat maakt niet zoveel uit..
[size=67]"I wasn't one of those photographers that started when I was 12 and always wanted to be a photographer." - Annie Leibovitz
[/size]
Gebruikers-avatar
Wietse
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 193
GeregistreerdCOLON 19 Dec 2006 23:10
WoonplaatsCOLON Emmeloord

Mocht je toch nog een DSLR willen overwegen er staat nog een tweedehands 350D van 1.5 jaar oud in aangeboden.

P.S. de Panasonic staat bij Digitalstreet nog goedkoper incl. verzendkosten.
Heb je al gedacht aan het eventueel verkopen van je oude camera? Maakt natuurlijk ook nog wat geld vrij voor een andere camera.
Canon EOS 400D + div. speeltjes / [url=http://www.flickr.com/photos/sjaool/]Flickr Gallery[/url] / [url=http://gallery.zoom.nl/user/19924/sjaool/myimages/]Zoom Gallery[/url]
Gebruikers-avatar
elvira88
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 59
GeregistreerdCOLON 09 Jun 2007 13:15
WoonplaatsCOLON gouda

Wietse schreefCOLONMocht je toch nog een DSLR willen overwegen er staat nog een tweedehands 350D van 1.5 jaar oud in aangeboden.

P.S. de Panasonic staat bij Digitalstreet nog goedkoper incl. verzendkosten.
Heb je al gedacht aan het eventueel verkopen van je oude camera? Maakt natuurlijk ook nog wat geld vrij voor een andere camera.


Ik had het gezien Wietse bij digitalstreet maar pixmania heeft een aanbieding voor 318 euro, dan krijg je er een etui en een 1 gig geheugenkaartje bij.

Mijn oude camera verkoop ik aan mijn moeder maar daar vraag ik niet zo veel voor. mijn ouders hebben niet zo veel geld.
Panasonic dmc fx3 (aan het sparen voor beter)
Gebruikers-avatar
jw19
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 208
GeregistreerdCOLON 11 Dec 2005 20:17
CONTACTCOLON

Over de Fuji finepix s6500 en de s5700 lees ik hele positieve reacties. Heb zelf ook tijdelijk nog een s5600 gehad en hiermee kun je alles zelf instellen net als een dslr. Vond het een erg fijne camera die ook prettig in de hand ligt. Foto's zijn lekker scherp en de camera reageert snel.
Voor de prijs echt een aanrader.
Volgens mij kwam de s5700 slechter uit de bus dan de s5600 maar dat weet ik niet zeker.

Tip: koop er altijd wel een goede batterijlader bij (min. 2000 mah??).

Overigens hoor ik ook hele positieve reacties over de Panasonic Lumix Fz50 en de fz8.

Veel succes!
Gebruikers-avatar
Wietse
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 193
GeregistreerdCOLON 19 Dec 2006 23:10
WoonplaatsCOLON Emmeloord

elvira88 schreefCOLONIk had het gezien Wietse bij digitalstreet maar pixmania heeft een aanbieding voor 318 euro, dan krijg je er een etui en een 1 gig geheugenkaartje bij.
Het is meer omdat ik niet zo'n fan ben van Pixmania. Ik heb er ooit een dvd-speler gekocht en die begaf het binnen 3 maanden en aangezien ze in Frankrijk zitten heb ik hem dus ook nooit teruggestuurd. Ik weet het mijn fout. :wink:
Was trouwens maar een speler van 40 euro, maar het gaat even om het idee.

Verder zijn de reacties in de Pricewatch Shopreview van Tweakers.net nogal uiteenlopend. Klik.
Een tasje en een geheugenkaart zijn de kosten niet op een dure camera.
Canon EOS 400D + div. speeltjes / [url=http://www.flickr.com/photos/sjaool/]Flickr Gallery[/url] / [url=http://gallery.zoom.nl/user/19924/sjaool/myimages/]Zoom Gallery[/url]
Gebruikers-avatar
elvira88
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 59
GeregistreerdCOLON 09 Jun 2007 13:15
WoonplaatsCOLON gouda

dankjewel voor de link, zal het straks eens bekijken

Ik heb al wel vaker duurder producten bij pixmania gekocht en ik heb zelf alleen maar goede ervaringen eigenlijk, nu is er dan ook nog niks stuk gegaan
Panasonic dmc fx3 (aan het sparen voor beter)
Gebruikers-avatar
Wietse
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 193
GeregistreerdCOLON 19 Dec 2006 23:10
WoonplaatsCOLON Emmeloord

Suc6 in ieder geval met je keuze. :D
Canon EOS 400D + div. speeltjes / [url=http://www.flickr.com/photos/sjaool/]Flickr Gallery[/url] / [url=http://gallery.zoom.nl/user/19924/sjaool/myimages/]Zoom Gallery[/url]
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar