Nieuw beeldscherm

Algemene vragen over vliegtuigspotten

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
Klaas
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3420
GeregistreerdCOLON 23 Aug 2004 13:36
WoonplaatsCOLON Nunspeet
CONTACTCOLON

Zorwb schreefCOLON Maar dat er verschillen zijn was al wel duidelijk. Mijn konkrete vraag is nu hoe een eerste selectie te maken. Bij TFT's zag ik bij de mediamarkt een kengetal voor kontrast staan. De eenheid waarin dit werd uitgedrukt ben ik vergeten. Is het zinvol dit zo hoog mogelijk te kiezen?
Heel simpel: JA.
Groetjes, Klaas Lingbeek- van Kranen
[size=75] [url]http://www.digitalrebel.nl[/url] - [url=http://www.digitalrebel.nl/equipment.html]Equipment(klik meer info)[/url] - [url=http://www.istockphoto.com/lingbeek]IStockPhoto Portfolio[/url] [/size]
Topcat
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 548
GeregistreerdCOLON 09 Okt 2004 20:52
WoonplaatsCOLON Houthulst

In dit opzicht ben ik wat verwend denk ik. (toevallig hoor!)

Ik gebruik XP, waardoor aansturing van 2 schermen mogelijk is.
M'n gewone scherm is een 15" TFT.
M'n tweede scherm is een 21" CRT.
Beide hebben hun voordelen,
de 15" is ideaal om dagelijks op de werken, rustig voor de ogen, tekst, etc etc.
de 21" (is wel een halve televisie!) is echter veel beter om fotomateriaal op te beoordelen. En heeft ook veel meer instellingen naar fotografie toe.

(ô¿-)
Patrick
Wat je niet probeert, weet je niet...
[size=75] EOS--EF 28/2.8--EF 50/1.8 II--EF 65 MPE--EF 85/1.8 USM--EF 100/2.8 Makro USM--EF 200/2.8L USM-- EF17-40/4L USM--EF 70-210/3.5-4.5 USM--EFS 18-55--Tamron 2X C-AF--550EX--MR-14EX-- veel geduld -- [/size]
ajh
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 60
GeregistreerdCOLON 23 Nov 2004 10:41
WoonplaatsCOLON Assen

Een goede CRT of TFT maakt echt niet zoveel verschil meer voor een amateur. Zeker is dat CRT mij vrijwel onmiddelijk hoofdpijn bezorgt. :x

Overigens, bij de overstap van CRT naar TFT kreeg ik ook hoofdpijn. Dat schijnt te maken te hebben met het feit dat je hersens zich moeten instellen op het nieuwe scherm. Vraag me niet waarom, maar dit schijnt echt zo te zijn. :?

Voor mij na een aantal jaar TFT gebruik absoluut geen CRT meer. Ik houd gewoon niet van het softe beeld. Na calibratie van een redelijk TFT scherm (Acer AL1801) krijg ik zeer acceptabele resultaten. Enkel de donkere tinten kan het scherm niet goed weergeven. Enigszins rekening mee houden tijden PS'en en je kunt er uitstekend mee werken imho.
Mvg,
Albert Jan
Gebruikers-avatar
Digireflex
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 359
GeregistreerdCOLON 27 Nov 2004 22:12
WoonplaatsCOLON H. I. Ambacht
CONTACTCOLON

Ik ga echt toch weer voor een CRT als me Ilyama 19 inch kapot gaat hier thuis. En dan wordt het een Lacie 22 inch. :lol:
[size=92][b]
www.digireflex.nl[/size]

Canon EOS [color=red]20D[/color]
Canon grip BG-E2 / Canon EX 550
Canon EF 17-40 f4[color=red]L[/color]
Canon EF 24-70 f2.8[color=red]L[/color]
Canon EF 70-200 f2.8[color=red]L[/color][/b]
Gebruikers-avatar
Digireflex
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 359
GeregistreerdCOLON 27 Nov 2004 22:12
WoonplaatsCOLON H. I. Ambacht
CONTACTCOLON

Kijk hier zat ik op te wachten

LaCie heeft enkele weken geleden de introductie gedaan van de LaCie 321 monitor. Een TFT met hetzelfde kleurbereik als een CRT.

Deze monitor is een high-end LCD monitor met 10-bit gamma correctie. De 1024 toonopties verzekeren levendige kleuren en vloeiende kleurgradiënten. Je ziet met het blote oog het verschil met elke andere monitor!

Een ideaal scherm voor de grafische vormgevers, fotografen en drukkers! Dit scherm is te verkrijgen bij Foto Konijnenberg en kost 1.556,00 Euro
[size=92][b]
www.digireflex.nl[/size]

Canon EOS [color=red]20D[/color]
Canon grip BG-E2 / Canon EX 550
Canon EF 17-40 f4[color=red]L[/color]
Canon EF 24-70 f2.8[color=red]L[/color]
Canon EF 70-200 f2.8[color=red]L[/color][/b]
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar